Thanks. Daar had ik nog niet over gedacht maar als je het zo zegt, dan is eigenlijk alleen plaatje 2 logisch. De eettagel komt namelijk bij de achterpui, parallel aan de zichtmuur te staan. Dus dan zou ik de vloerdelen daarmee gelijk moeten hebben.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou plaatje 1 volgen denk ik. De schuine stukken zie je ws toch niet heel goed vanwege toekomstige meubels.
Ons huis is ook aan alle kanten scheef en de vloer is ook scheef gelegd. Als je een stoel of tafel recht wilt zetten lijkt die scheef te staan door het scheve laminaat, heel storend.
Bedankt voor je onderzoek. Dat staat er echter niet! Je moet zo'n 2% meer snijverlies dan normaal rekenen staat er! evenals, 10% meerkosten arbeid. Dus 7-12% snijverlies.quote:Op woensdag 17 september 2014 23:22 schreef DarkE het volgende:
Ik lees op bijvoorbeeld http://www.floorstyle.nl/laminaat-diagonaal-gelegd dat diagonaal leggen een snijverlies van 2% betekent... Maar als je het niet mooi vindt houdt het natuurlijk op :-)
Ja maar, ja maar... de meubelen komen dus parallel aan de zichtmuur te staan daar (bank, kast, eettafel). Aan de overkant zit de hal met 2 deuren en komt de keuken + TV meubel en een sidetable.quote:Op donderdag 18 september 2014 07:53 schreef AnneX het volgende:
In het midden beginnen - het invallend licht met de naad mee ... Later lach je om het zg. snijverlies...meubels "verbergen" de scheefheid tegen de muren.
Wat Lucky zegt, dus ...en jij beaamt in post 3 e.v.
Straks plaats je de keuken paralell aan de naad op de vloer, en los je het scheve op door het verlopen van de diepte van het aanrechtblad.
En heb je al over hoge / lage plinten of plakplinten nagedacht?
Dat gaat helaas niet op. De eettafel wordt dus gelijk georienteerd met de bank, aan de zichtwand.quote:Op donderdag 18 september 2014 10:54 schreef aukemuis het volgende:
Ik had exact ditzelfde probleem en heb gekozen voor optie 1. Liever de bank scheef ( waar bij ons ook nog een vloerkleed ligt) dan een eettafel die "scheef'" staat
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.quote:Op zaterdag 20 september 2014 09:27 schreef Barrah het volgende:
Mooi! En als het straks allemaal ligt vraag je je vast af waarover je van te voren zo hebt lopen piekeren.
Helemaal dicht of een deel vrij voor je keukenblok?quote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.
Keuken ligt ook dicht nu.... Zo de hallen!
Warm!
Als het goed is paar cm onder de plint. Moet ff die maat checken. Ligt op 61 vd muur ofzo.quote:Op zaterdag 20 september 2014 12:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Helemaal dicht of een deel vrij voor je keukenblok?
Ik denk velen van ons hier. Anders steek je niet zoveel tijd in het bijhouden van een forum naast het drukke doehetzelf-bestaan. Wie maar wat aanrommelt heeft wel wat beters te doen dan dat. Maar het resultaat is er vaak wel naar bij een goede voorbereidingquote:Op zaterdag 20 september 2014 11:36 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Jij doorziet mij volledig. Echt zo zit ik in elkaar.
Keuken ligt ook dicht nu.... Zo de hallen!
Warm!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, wat een gedoe vandaag... maar we zijn verder.
En toen begon het.... door de deuren heen leggen![]()
Nog een paar planken en het ligt erin. Het was stikdonker dus opgeruimd en morgen weer.
Moest nog wat schaven en doen, ondervloertje plakken en vooral gewoon erg veel passen en meten.
Het is dat ik engelengeduld heb want anders...
Laat die handjes wapperen!
quote:Op zondag 21 september 2014 13:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Held.![]()
wat een klus.![]()
Had ook niet anders verwacht van je.
Wie niet sterk is maakt hulpstukken. Gelukkig heb ik nog een grote berg MDF plaatjes staan... dus dan maak je gewoon sjabloontjes.quote:Op zondag 21 september 2014 13:36 schreef Barrah het volgende:
Zo, stukje vakwerk! Halverwege heb je vast een paar keer gedacht: waarom ben ik met een hele plank begonnen... Maar resultaat mag er wezen!
Ik weet precies wat je bedoeldquote:Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Dit soort dingen geniet ik het meest van. Straks de meterkast open trekken en er ligt een mooi eiken vloertje in.
Ach, het lijkt misschien soms veel (heb ik zelf ook) maar aan de andere kant: je vordert wel steedsquote:- Plinten (bestellen)
- Elektra (bestellen)
- Radiatoren (bestellen)
- Keuken (bestellen)
- Deuren (kopen)
- Etc...
Netjes hoor. Na hard werken is het jaren genieten van zo'n vloer.quote:Op zondag 21 september 2014 17:42 schreef Gieliovd het volgende:
Straks de meterkast open trekken en er ligt een mooi eiken vloertje in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |