Als je southpark hebt gezien dan weet je toch in grote lijnen waar het over gaat ?quote:
Grote verschil is dat South Park het belachelijk maakte en alleen op de inhoud van het geloof in ging, hier krijg je meer achtergrond, zie je wat het aangericht heeft bij mensen, en leer je meer over de motivatie en psychologie van de mensen in scientology (hubbard, miscavage).quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Als je southpark hebt gezien dan weet je toch in grote lijnen waar het over gaat ?
Denk dat er weinig nieuws te zien zullen krijgen .
Mocht het op dezelfde tijdstip beginnen als de CL dan haak ik bij deze af
Klopt, South Park nam het op de hak, wat niet heel erg moeilijk is.quote:Op dinsdag 14 april 2015 15:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Grote verschil is dat South Park het belachelijk maakte en alleen op de inhoud van het geloof in ging, hier krijg je meer achtergrond, zie je wat het aangericht heeft bij mensen, en leer je meer over de motivatie en psychologie van de mensen in scientology (hubbard, miscavage).
quote:Op dinsdag 14 april 2015 14:32 schreef Ali_boo het volgende:
Inmiddels al op het internet te zien dus
Same here. Ik vond hem zelfs vrij teleurstellend voor HBO begrippen. Er werden allemaal vrij voor de hand liggende dingen herkauwd. Het is vooral een "leuke" docu als je echt geen enkel idee hebt wat scientology precies is. Als je de grote lijnen al weet is er eigenlijk niets nieuws onder de horizon.quote:Op dinsdag 14 april 2015 16:48 schreef schommelstoel het volgende:
Ik heb de docu een tijdje geleden bekeken, voor mij niet veel nieuwe onthullingen.
Wat ik ervan heb begrepen (of, wat Reddit ervan heeft begrepenquote:Wat ik mij nog wel afvraag, rechtzaken tussen HBO en scietology, zijn die al bezig, of geeft scientology het op?
Ze hadden wen een twitter account gemaakt "freedom media ethics" https://twitter.com/freedomethicsquote:Op donderdag 23 april 2015 13:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Same here. Ik vond hem zelfs vrij teleurstellend voor HBO begrippen. Er werden allemaal vrij voor de hand liggende dingen herkauwd. Het is vooral een "leuke" docu als je echt geen enkel idee hebt wat scientology precies is. Als je de grote lijnen al weet is er eigenlijk niets nieuws onder de horizon.
Verder had ik dus gehoopt dat ze wat dieper in zouden gaan op de exacte inhoud van scientology in plaats van de hele tijd Cruise en Travolta herkauwen, en vertellen hoe slecht mensen behandeld worden.
[..]
Wat ik ervan heb begrepen (of, wat Reddit ervan heeft begrepen) is dat het verdacht stil is rond die docu en scientology. Geen rechtszaken, geen gezeur. Opmerkelijk. Waarschijnlijk zou erop ingaan meer schade doen aan de organisatie dan negeren.
Klopt maar ze gaan niet super op details in wat wel erg jammer is, Bijvoorbeeld wat voor een leugenaar Ron Hubbard, wel niet was, over zijn militaire carriere.quote:Op donderdag 23 april 2015 13:44 schreef ems. het volgende:
[..]
Same here. Ik vond hem zelfs vrij teleurstellend voor HBO begrippen. Er werden allemaal vrij voor de hand liggende dingen herkauwd. Het is vooral een "leuke" docu als je echt geen enkel idee hebt wat scientology precies is. Als je de grote lijnen al weet is er eigenlijk niets nieuws onder de horizon.
Verder had ik dus gehoopt dat ze wat dieper in zouden gaan op de exacte inhoud van scientology in plaats van de hele tijd Cruise en Travolta herkauwen, en vertellen hoe slecht mensen behandeld worden.
[..]
Wat ik ervan heb begrepen (of, wat Reddit ervan heeft begrepen) is dat het verdacht stil is rond die docu en scientology. Geen rechtszaken, geen gezeur. Opmerkelijk. Waarschijnlijk zou erop ingaan meer schade doen aan de organisatie dan negeren.
Zo te zien slaat het niet echt aan. Verder de standaard afkraak-propaganda die we van scientology mogen verwachten.quote:Op donderdag 23 april 2015 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ze hadden wen een twitter account gemaakt "freedom media ethics" https://twitter.com/freedomethics
Het is zo lekker makkelijk. Iedereen wil "vrijheid". Waar ze precies vrij van willen zijn begrijpt men doorgaans niet helemaalquote:waarom wordt "vrijheid" altijd gebruikt door partijen en groepen die dat niet nastreven?
Solid planquote:Op donderdag 23 april 2015 11:17 schreef theguyver het volgende:
[..]zat al even te wachten op deze, en had m net in BNW docu's geplaatst.
Ligt er beetje aan welk land je woont, in veel landen is het een sekte..quote:
Scientology kan me de pot op wat betreft het aanvallen van mensen die een mening/hekel hebben aan hen.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ligt er beetje aan welk land je woont, in veel landen is het een sekte..
Er hier over discussieren kan zelfs einidigen in een rechtszaak tegen Danny!
Voor de Scientology aanhangers die meelezen, Niet doen aub.
FOK! is tof![]()
Er zijn echt heel veel scientology "schuilbedrijven", toen ik het eerste deel opende heb ik een tijdje lopen google-en en binnen een paar uur heb je er zo tientallen gevonden waarbij het op het eerste oog helemaal niet duidelijk is dat het om scientology gaat, dat doen ze eigenlijk erg goed.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef schommelstoel het volgende:
Laatst dit topic nog weer eens bekeken: Directeur wil dat ik een scientology test ga maken
Topic is van vijf jaar geleden, en na even wat simpel google werk kom je er achter dat dit 'bedrijf' nog altijd bestaat.
Jobperformia
Ik vraag mij af of die gene die zich laten strikken door een website zoals deze, enig benul hebben waar zij werkelijk mee in zee gaan.
De meeste mensen zijn op zoek naar het geluk , the meaning of life, waarom zijn we hier ectquote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef schommelstoel het volgende:
Laatst dit topic nog weer eens bekeken: Directeur wil dat ik een scientology test ga maken
Topic is van vijf jaar geleden, en na even wat simpel google werk kom je er achter dat dit 'bedrijf' nog altijd bestaat.
[url=Jobperformia]https://www.google.nl/search?q=Jobperformia&oq=Jobperformia&aqs=chrome..69i57j5.408j0j7&sourceid=chrome&es_sm=119&ie=UTF-8[/url]
Ik vraag mij af of die gene die zich laten strikken door een website zoals deze, enig benul hebben waar zij werkelijk mee in zee gaan.
En dat is nou precies wat het in mijn ogen een bedrijf maakt met de focus op winst.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn echt heel veel scientology "schuilbedrijven", toen ik het eerste deel opende heb ik een tijdje lopen google-en en binnen een paar uur heb je er zo tientallen gevonden waarbij het op het eerste oog helemaal niet duidelijk is dat het om scientology gaat, dat doen ze eigenlijk erg goed.
Overigens lijkt jobperformia gestopt te zijn met het gebruiken van de OCA? Misschien hebben ze hun les geleerd?quote:Op donderdag 23 april 2015 16:36 schreef schommelstoel het volgende:
Jobperformia
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Overigens lijkt jobperformia gestopt te zijn met het gebruiken van de OCA? Misschien hebben ze hun les geleerd?
Dat was ook de hele instelling van Scientology, geld verdienen voor Ron Hubbard!quote:Op donderdag 23 april 2015 16:44 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En dat is nou precies wat het in mijn ogen een bedrijf maakt met de focus op winst.
Het lef dat een instelling als scientology zich een religie/kerk durft te noemen is absurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |