Maar blijf vooral SP stemmen!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Elvenpath het volgende:
Wat ik echter nog het meest schokkende vond was dat ze meer als ¤1000 aan toeslagen kregen! Ze kregen huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvang toeslag (terwijl ze werkeloos thuis zaten), kindgebonden budget etc. Mijn eerste eerste indruk was dan ook 'hoe de f*ck kan je zoveel aan toeslagen binnen harken? Er zijn mensen die zich de pleuris moeten werken om dat bedrag binnen te kunnen harken!
![]()
Anders hadden ze dit niet voor elkaar gekregen:quote:de gekken van de samenleving
Tevens, vivaforumquote:dat ze meer als ¤1000 aan toeslagen kregen!
Geef hem eens ongelijk, dat was een baan op de bouw. Zie mijn topic KLB / Bouwhandlangerquote:Op woensdag 17 september 2014 11:47 schreef luckass het volgende:
Die marginaal die een baan had gekregen via dat programma maar op dag 1 niet op kwam dagen_!
Naar mijn weten heb je alleen recht op kinderopvang toeslag als je ook daadwerkelijk aan kan tonen dat ze naar de kinderopvang gaan.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Elvenpath het volgende:
Ze kregen huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvang toeslag (terwijl ze werkeloos thuis zaten), kindgebonden budget etc.
Gewoon factuur naar jezelf sturenquote:Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Naar mijn weten heb je alleen recht op kinderopvang toeslag als je ook daadwerkelijk aan kan tonen dat ze naar de kinderopvang gaan.
Ik had recht op kinderopvangtoeslag en dan moet je dus echt alles invullen, welke organisatie, welk nummer ze daar hebben, hoeveel dagen en dat controleren ze bij de opvang waar ze naar toe gaan.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:50 schreef Dettol het volgende:
[..]
Gewoon factuur naar je jezelf sturen
Het ergste is nog wel dat de mensen die het echt moeilijk hebben en echt hun best doen, hierdoor een slechte naam krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Elvenpath het volgende:
Via het viva forum leerde ik over het nieuwe seizoen van 'een dubbeltje op zijn kant'. De nieuwe deelnemers werden daar massaal afgekraakt en dus was mijn interesse gewekt.
O mijn goeie god waar hebben ze die mensen vandaan gehaald?!
Nu moet ik zeggen dat in eerdere seizoenen de deelnemers vaak ook niet al te snugger waren. Dan hadden ze vaak een verleden van laksheid en overdreven koopgedrag. Goed vrij vervelend maar met een paar kleine aanpassingen was het al snel te regelen. Wat ik gisteravond echter zag..![]()
De allereerste aflevering ging over twee vrij jonge mensen. Mijn eerste indruk was dat ze waarschijnlijk laagbegaafd waren. Zo kwamen hun acties ook over. Ze hadden jarenlang hun studiefinanciering als een uitkering gezien en leefde daarvan. Met zijn tweeen woonde ze in een redelijk groot huis (voor studenten in elk geval), hadden een kind van twee, een pit bull en kind nummer 2 was op komst.
Gaandeweg het programma kwamen een aantal schokkende dingen naar voren. Zo had de rechter al op vijf verschillende momenten in een aantal jaar tijd toestemming gegeven om hen uit huis te zetten wegens wanbetalingen! Mevrouw bleef echter volhouden dat ze altijd keurig op tijd hun huur hadden betaald (bleek even later dat ze meer als vier maanden achterliepen).
Wat ik echter nog het meest schokkende vond was dat ze meer als ¤1000 aan toeslagen kregen! Ze kregen huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvang toeslag (terwijl ze werkeloos thuis zaten), kindgebonden budget etc. Mijn eerste eerste indruk was dan ook 'hoe de f*ck kan je zoveel aan toeslagen binnen harken? Er zijn mensen die zich de pleuris moeten werken om dat bedrag binnen te kunnen harken!
![]()
lang verhaal kort en daarmee meteen mijn klacht: het programma 'een dubbeltje op zijn kant' heeft alle normale mensen van Nederland inmiddels al geholpen en is nu overgestapt op de gekken van de samenleving en de geestelijk minder bedeelden (zie hiervoor ook aflevering 2 van het nieuwe seizoen).
quote:Op woensdag 17 september 2014 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Meer DAN, het is meer DAN!
Klacht: steeds dommere deelnemers Klaagbaak
open je eigen topic en krijg een identiteitscrisisquote:Op woensdag 17 september 2014 12:00 schreef Fretwork het volgende:
Meer DAN, het is meer DAN!
Klacht: steeds dommere deelnemers Klaagbaak
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:52 schreef Kiid het volgende:
Kan je niet gewoon op het Viva forum blijven?
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Elvenpath het volgende:
Via het viva forum leerde ik over het nieuwe seizoen van 'een dubbeltje op zijn kant'. De nieuwe deelnemers werden daar massaal afgekraakt en dus was mijn interesse gewekt.
O mijn goeie god waar hebben ze die mensen vandaan gehaald?!
Nu moet ik zeggen dat in eerdere seizoenen de deelnemers vaak ook niet al te snugger waren. Dan hadden ze vaak een verleden van laksheid en overdreven koopgedrag. Goed vrij vervelend maar met een paar kleine aanpassingen was het al snel te regelen. Wat ik gisteravond echter zag..![]()
De allereerste aflevering ging over twee vrij jonge mensen. Mijn eerste indruk was dat ze waarschijnlijk laagbegaafd waren. Zo kwamen hun acties ook over. Ze hadden jarenlang hun studiefinanciering als een uitkering gezien en leefde daarvan. Met zijn tweeen woonde ze in een redelijk groot huis (voor studenten in elk geval), hadden een kind van twee, een pit bull en kind nummer 2 was op komst.
Gaandeweg het programma kwamen een aantal schokkende dingen naar voren. Zo had de rechter al op vijf verschillende momenten in een aantal jaar tijd toestemming gegeven om hen uit huis te zetten wegens wanbetalingen! Mevrouw bleef echter volhouden dat ze altijd keurig op tijd hun huur hadden betaald (bleek even later dat ze meer als vier maanden achterliepen).
![]()
lang verhaal kort en daarmee meteen mijn klacht: het programma 'een dubbeltje op zijn kant' heeft alle normale mensen van Nederland inmiddels al geholpen en is nu overgestapt op de gekken van de samenleving en de geestelijk minder bedeelden (zie hiervoor ook aflevering 2 van het nieuwe seizoen).
Niet iedereen spaait topics bij elke kleine ergernis. Daarnaast adresseer ik het veel liever direct, zoals hier.quote:Op woensdag 17 september 2014 12:03 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
open je eigen topic en krijg een identiteitscrisis
In de regel daarboven ook alquote:
En ik spendeer mijn energie liever aan inhoudelijke informatie in topics dan aan trollen, dus bij dezequote:Op woensdag 17 september 2014 12:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet iedereen spaait topics bij elke kleine ergernis. Daarnaast adresseer ik het veel liever direct, zoals hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |