Gaat mij veel te ver. Om de karakters te bespreken en daar scenario's op te baseren. Niemand die hier mee schrijft heeft ze persoonlijk gekend. Dus is alles volkomen uit de lucht gegrepen dan. Iemand die ze wel persoonlijk gekend zou hebben zou zich daar wrs nog niet eens aan wagen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:38 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Of Lisanne of juist Kris of dat ze beide fouten hebben gemaakt kan invloed hebben op het scenario dat zich heeft afgespeeld.
Sommige mensen worden bijvoorbeeld sneller boos dan anderen (en soms blijven ze dat voor langere tijd), anderen accepteren de situatie en focussen hun energie direct op oplossingen. Aan de hand van hun karakters kan dus worden ingeschat wat voor scenario waarschijnlijker is geweest.
Niet dat dit nu meteen de zaak gaat oplossen, maar ieder klein detail kan mogelijke patronen verklaren.
Hoeft niet uit de lucht gegrepen te zijn. We weten dat Lisanne introvert was en Kris extravert. Lisanne was volgens de ouders bijvoorbeeld erg rustig en op zichzelf, en Kris "was een beetje gek" en kon niet stilzitten. (zie interview RTL Late Night voor meer voorbeelden).quote:Op woensdag 17 september 2014 13:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Gaat mij persoonlijk veel te ver. Om de karakters te bespreken en daar scenario's op te baseren. Niemand die hier mee schrijft heeft ze persoonlijk gekend. Dus is alles volkomen uit de lucht gegrepen dan. Iemand die ze wel persoonlijk gekend zou hebben zou zich daar wrs nog niet eens aan wagen.
Die info was me al bekend. Maar vind het gewoon te ver gaan.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:46 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Hoeft niet uit de lucht gegrepen te zijn. We weten dat Lisanne introvert was en Kris extravert. Lisanne was volgens de ouders bijvoorbeeld erg op zichzelf, en Kris "was een beetje gek" en kon niet stilzitten. (zie interview RTL Late Night voor meer voorbeelden).
Introverte en extraverte mensen handelen vaak op verschillende karakteristieke manieren. En ik ben van mening dat een dergelijk gegeven meegewogen kan worden in scenario's, om de waarschijnlijkheid ervan te toetsen.
Dat en dan bouw je conclusies en 'mogelijke patronen' op aannames die zeer gevoelig liggen. Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn kind, een familielid of naaste van mij zo iets is overkomen en dat ik dan geruchten hoor in de trant. Alsof mijn kind schuldig zou zijn en de ander mee heeft getrokken in de dood.. of dat mijn kind DUS niet juist heeft gereageerd op de 'fout' van de ander.. Het zou me kapot maken.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Gaat mij veel te ver. Om de karakters te bespreken en daar scenario's op te baseren. Niemand die hier mee schrijft heeft ze persoonlijk gekend. Dus is alles volkomen uit de lucht gegrepen dan. Iemand die ze wel persoonlijk gekend zou hebben zou zich daar wrs nog niet eens aan wagen.
Waarom? Als een hiker vermist zou zijn, en deze persoon zou bekend staan als een "waaghals" die de grenzen opzoekt, dan is de kans toch veel groter dat hij het pad zou verlaten voor wat extra adrenaline, en dat daar vervolgens iets mis kan zijn gegaan?quote:Op woensdag 17 september 2014 13:48 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Die info was me al bekend. Maar vind het gewoon te ver gaan.
Iedereen die introvert is, is precies hetzelfde? En iedereen die extrovert is ook?quote:Op woensdag 17 september 2014 13:46 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Hoeft niet uit de lucht gegrepen te zijn. We weten dat Lisanne introvert was en Kris extravert. Lisanne was volgens de ouders bijvoorbeeld erg rustig en op zichzelf, en Kris "was een beetje gek" en kon niet stilzitten. (zie interview RTL Late Night voor meer voorbeelden).
Introverte en extraverte mensen handelen vaak op verschillende karakteristieke manieren. En ik ben van mening dat een dergelijk gegeven meegewogen kan worden in scenario's, om de waarschijnlijkheid ervan te toetsen.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat introverte en extraverte mensen op verschillende karakteristieke manieren handelen. Introverte mensen zijn vaak rustiger en op zichzelf, extraverte mensen meestal uitbundiger en eerder geneigd contact met anderen te zoeken. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te nomen.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen die introvert is, is precies hetzelfde? En iedereen die extrovert is ook?
Ik denk dat iedereen wel weet wat introvert en extravert is. Maar binnen die begrippen zijn eindeloze variaties.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat introverte en extraverte mensen op verschillende karakteristieke manieren handelen. Introverte mensen zijn vaak rustiger en op zichzelf, extraverte mensen meestal uitbundiger en eerder geneigd contact met anderen te zoeken. Daar zijn talloze studies van en valt niet te ontkennen.
quote:Op woensdag 17 september 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zie er ook werkelijk het nut niet van in. Dan krijg je: En toen deed zij dit want zij is...en toen reageerde de andere zo want ze is..
Allemaal sensatie en onnodig kwetsend, net als die extreem gedramatiseerde scenario's die we een tijd geleden voor onze kiezen kregen.
Gewoon een zakelijke uitleg van wat je denkt dat gebeurd kan zijn heeft die poespas niet nodig.
Maar als je gaat nazoeken hoe dat nu zit met die beweerde criminele orgaanroof in Chiriquí, dan vind je veel sensationele geruchten en berichten over "mogelijke" gevallen van orgaanhandel, maar slechts één naam van een mogelijk slachtoffer, n.l. Aira Guerra, die eind 2012 werd vermoord. Het Panamese equivalent van ons NFI, IMELCF, heeft in juni 2013 vastgesteld dat zij niet het slachtoffer is geworden van orgaanroof. Als er organen worden geroofd moeten er ook slachtoffers zijn, maar daar is nergens iets over te vinden. Broodje aap dus.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:39 schreef gynaika het volgende:
Nogmaals de link:
http://henhouse.freesmfhosting.com/index.php?action=recent;start=40
Die begrippen zijn niet heel zwart-wit en je hebt er zeg maar verschillende levels van. Dat zal ook vast wel gebleken zijn uit die studies.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:56 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat introverte en extraverte mensen op verschillende karakteristieke manieren handelen. Introverte mensen zijn vaak rustiger en op zichzelf, extraverte mensen meestal uitbundiger en eerder geneigd contact met anderen te zoeken. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te nomen.
Hier zijn talloze studies van en valt dus niet te ontkennen.
Hier was ik gebleven.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ongeacht de reden waarom ze niet omgedraaid zijn bij de Mirador.. Dat op zich is geen reden om niet bij die indianen uit te komen of terug te lopen. En van verdwalen ga je nog steeds niet dood.
Als we ervan uit gaan dat de meiden zélf 112/911 gebeld hebben dan moet er iets gebeurd zijn waardoor zij vertraagd werden maar niet immobiel zijn geraakt gezien de afstand die zij daarna nog hebben afgelegd.
Daarna, later, moet er nog iets zijn gebeurd waardoor/aan zij zijn gestorven. Normale gezonde meiden gaan niet dood aan uitputting en honger in 11 dagen.
Mee eens.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Gaat mij veel te ver. Om de karakters te bespreken en daar scenario's op te baseren. Niemand die hier mee schrijft heeft ze persoonlijk gekend. Dus is alles volkomen uit de lucht gegrepen dan. Iemand die ze wel persoonlijk gekend zou hebben zou zich daar wrs nog niet eens aan wagen.
ZIjn er misschien slimmeriken die dit aan de EXIF-tijdstippen kunnen zien.......??quote:Op woensdag 17 september 2014 14:23 schreef ToniB het volgende:
Is er echt goed uitgezocht of P. echt niet op de berg was 1 april? Eerst zegt hij in een interview dat hij ze misschien heeft gezien en later zegt hij er geen woord meer over. De foto's die gemaakt zijn door zowel hem als de meiden tonen zo een sterke gelijkenis dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat hij daar ook was.....met de meiden. Op de foto's van de meisjes zie je dat de lucht heel snel veranderd het is heel goed denkbaar dat P. zijn foto's, het zijn er twee net na elkaar geschoten in mijn optiek, een kwartier voor of na de meisjes heeft gemaakt. Na een pauze misschien. Ik heb de foto's even naast elkaar gelegd. Wat is jullie mening over P? En wat over die foto's? Je moet even openen om de hele foto te zien.
[ afbeelding ]
Dat zou goed een reden kunnen zijn maar wat ik al eerder postte, wat maakt het uit wat de reden is?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind de denkbeelden hier vaak nog hilarischer dan de scenario's.
Maar als ik het goed begrijp zou jij je druk gaan maken over een normale korte broek die je al een week aan hebt.. als je verdwaald bent of enigszins anders in de problemen zou zitten? Na een week zonder voedsel en onderdak zou dat mij mijn reet roesten en wel het laatste zijn waar ik me druk om zou maken en energie aan zou verspillen door die broek een wasbeurt te geven.
Zou ik echter ongesteld zijn geworden dan is dat wel een ander verhaal..
Nou ja zegquote:Op woensdag 17 september 2014 13:56 schreef 11en30 het volgende:
De ouders gaan zelf dit pad op door een karakterbeschrijving te geven en daar hun scenario op te baseren.
Maar goed hun info over hoe zij hun kind zelf (menen te) kennen lijkt mij sowieso onbetrouwbaar en dus onbruikbaar.
quote:Op woensdag 17 september 2014 14:05 schreef 11en30 het volgende:
Natuurlijk mag je wel de karakters meenemen in je scenario maar ik denk niet dat ouders een goede bron zijn voor objectieve informatie daaromtrent.
De kinderen, de schoenen van de kinderen, het pad waar de ouders op gelopen hebben, de websites die de ouders hebben gezien en het telefoon bereik waar de ouders geweest zijn. 'We' weten het allemaal beter hier dan de ouders.quote:Op woensdag 17 september 2014 14:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja zeg![]()
Tuurlijk, een stel wildvreemden op een forum kennen hun kinderen beter dan de ouders zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |