He? Ik weet toch niet wat jij binnenblad noemt? Ik voel trouwens een Vonkenboer: "ik heb dit topic even opgeschoond" aankomen..quote:
Een binnenblad is de warme zijde van een spouwmuur vaak opgetrokken uit kalkzandsteen of poriso, uiteraard kan dit ook een houten constructie zijn welke niet wordt aanbevolen vanwege de tegenwoordige dragende werking van het binnenblad. Wat is in godsnaam je punt? Het plaatsen van een dampdoorlatende folie tegen een gevel of spouwmuur is volstrekt overbodig omdat een steen uit zich eigen al dampdoorlatend is. Plak je dampdoorlatende folie tegen ander dampdoorlatend materiaal.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:30 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
He? Ik weet toch niet wat jij binnenblad noemt? Ik voel trouwens een Vonkenboer: "ik heb dit topic even opgeschoond" aankomen..
Deze hele discussie gaat over de folie tegen het buitenblad. Ga jij beginnen over een binnenblad. Ik heb nu meerdere malen uitgelegd wat het ontbreken van een folie doet met je isolatiewaarde, maar je houdt gewoon halsstarrig vast aan jouw zienswijze zonder enige onderbouwing of concrete bouwfysische tegenspraak op mijn argumenten.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Een binnenblad is de warme zijde van een spouwmuur vaak opgetrokken uit kalkzandsteen of poriso, uiteraard kan dit ook een houten constructie zijn welke niet wordt aanbevolen vanwege de tegenwoordige dragende werking van het binnenblad. Wat is in godsnaam je punt? Het plaatsen van een dampdoorlatende folie tegen een gevel of spouwmuur is volstrekt overbodig omdat een steen uit zich eigen al dampdoorlatend is. Plak je dampdoorlatende folie tegen ander dampdoorlatend materiaal.
Een spinvliesmembraan, ofwel dampopen waterdichte folie heeft geen enkele functie v.w.b. isolatiewaarde. De enige functie die deze folie heeft is het verzorgen van een waterdichte en dampdoorlatende laag bij een niet gesloten gevel dus bij houten rabatdelen, potdekseldelen, Trespa enz enz. Dus bij een HSB wand. Bij halfsteens metselwerk mag je ervan uitgaan dat het metselwerk waterdicht en dampdoorlatend is waardoor een folie overbodig is. Dus....quote:Op woensdag 3 december 2014 21:10 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Deze hele discussie gaat over de folie tegen het buitenblad. Ga jij beginnen over een binnenblad. Ik heb nu meerdere malen uitgelegd wat het ontbreken van een folie doet met je isolatiewaarde, maar je houdt gewoon halsstarrig vast aan jouw zienswijze zonder enige onderbouwing of concrete bouwfysische tegenspraak op mijn argumenten.
O.t. Goed bezig Puala!
volgensmij doen ze het in DLD zo., of het was dampdichte en tegen buitenkant dampopen.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, sowieso zijn er van die klussers die damp-open folie gebruiken aan de binnenkant, iets met bel en klepel.
Binnen damp-dichte folie om te voorkomen dat vocht van binnen naar buiten gaat, buiten damp-open (+- 158965.254126 kleine gaatjes in de folie) om vocht af te drijven en te voorkomen dat slagregen en of sneeuw niet naar binnen kan. Bijvoorbeeld Miofol blauw is voor buiten (koude kant) Miofol rood is voor binnen (warme kant), voor binnen kan ook landbouwplastic worden gebruikt maar dat is niet gewapend en zo dus meer kans op lekkage door scheuren.quote:Op donderdag 4 december 2014 08:00 schreef hans1985 het volgende:
[..]
volgensmij doen ze het in DLD zo., of het was dampdichte en tegen buitenkant dampopen.
duitsers zijn sowieso raar met isoleren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |