Dat doe ik ook.quote:Op zaterdag 20 september 2014 08:25 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik zou netjes het geld elke maand opzij zetten en gewoon afwachten
Wie weet heb je mazzel
Als je al zolang niks gehoord hebt van de netbeheerder moet er wel een actief contract op jouw adres zijn.quote:Op zondag 21 september 2014 03:40 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
Dat doe ik ook.
Tot op heden nog nooit iets van een netbeheerder gehoord. Ook niet van de volkshuisvesting.
quote:Geachte heer *****,
U vraagt wie de rekening betaalt als er geen leverancier is gekozen. Graag geef ik u antwoord.
De netwerkbeheerder betaalt in eerste instantie het verbruik van elektriciteit en gas. Dit noemen wij Verbruik zonder Contract. Het verbruik brengt de netwerkbeheerder later bij de verantwoordelijke bewoner of eigenaar in rekening.
Ik ga er vanuit u voldoende te hebben geïnformeerd en wens u succes met de discussie.
Of de netbeheerder heeft de zaken niet goed op orde, en dat komt vaker voor dan je denkt. Niet alleen bij energie trouwens.....quote:Op zondag 21 september 2014 08:54 schreef hhornee het volgende:
Als je al zolang niks gehoord hebt van de netbeheerder moet er wel een actief contract op jouw adres zijn.
Coax-kabel moeten ze fysiek afsluiten volgens mij en kost daarnaast ook geen extra capaciteit om te leveren.quote:Op zondag 21 september 2014 14:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of de netbeheerder heeft de zaken niet goed op orde, en dat komt vaker voor dan je denkt. Niet alleen bij energie trouwens.....
Ik heb 8 jaar lang gratis TV gehad
Het gaat erom dat ze de administratie gewoon niet op orde hebben...quote:Op zondag 21 september 2014 15:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Coax-kabel moeten ze fysiek afsluiten volgens mij en kost daarnaast ook geen extra capaciteit om te leveren.
Als ze er achter komen dan is het verbruik opnemen natuurlijk geen probleem. En anders gewoon een schatting maken die positief voor hen is. Laat de verbruiker maar anders aantonen.quote:Op zondag 21 september 2014 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze de administratie gewoon niet op orde hebben...
Als een netbeheerder geen meterstanden opvraagt en niet door hebt dat je bent aangesloten zonder contract dan weten ze ook niet hoeveel ze moeten betalen, want ze kunnen niet te weten komen hoeveel er is verbruikt.
Klopt, maar dan moeten ze er wel achter komen. Het argument dat het geld kost, klopt dus niet, want dat weet een netbeheerder niet, omdat ze er pas achter komt hoeveel het heeft gekocht NADAT ze er achter zijn gekomen.quote:Op zondag 21 september 2014 17:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ze er achter komen dan is het verbruik opnemen natuurlijk geen probleem. En anders gewoon een schatting maken die positief voor hen is. Laat de verbruiker maar anders aantonen.
Ja ik dacht even aan de elektra en zag te laat dat jullie het nu over coax hebben.quote:Op zondag 21 september 2014 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan moeten ze er wel achter komen. Het argument dat het geld kost, klopt dus niet, want dat weet een netbeheerder niet, omdat ze er pas achter komt hoeveel het heeft gekocht NADAT ze er achter zijn gekomen.
Het gaat erom dat TS linksom dan wel rechtsom in zijn kont geneukt gaat worden en dan gaat klagen op FOK! dat hij 12 maand in een keer moet betalen. Terwijl het de fout zou zijn van iedereen behalve zichzelf.quote:Op zondag 21 september 2014 17:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze de administratie gewoon niet op orde hebben...
Als een netbeheerder geen meterstanden opvraagt en niet door hebt dat je bent aangesloten zonder contract dan weten ze ook niet hoeveel ze moeten betalen, want ze kunnen niet te weten komen hoeveel er is verbruikt.
Dat is niet waarquote:Op zondag 21 september 2014 17:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het gaat erom dat TS linksom dan wel rechtsom in zijn kont geneukt gaat worden en dan gaat klagen op FOK! dat hij 12 maand in een keer moet betalen. Terwijl het de fout zou zijn van iedereen behalve zichzelf.
Dat is hoe slachtoffermensen rollen.
Dat gaat wel lukken want uiteindelijk komt er een nieuwe huurder of iemand die de meterstanden gaat controleren. Dan wordt de informatie van verhuurder gepakt en gekeken wie huurde in die periode. Ik ben ondertussen ergens iets tegengekomen dat men jaren na datum nog aanklopte bij een huurder en huurder moest maar bewijzen dat die de energie niet had gebruikt.quote:Op zondag 21 september 2014 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klopt, maar dan moeten ze er wel achter komen.
Uitzonderingen zijn zelden de regel en wellicht heeft TS geluk hoor. Maar grote kans dat mijn voorspelling gewoon uitkomt.quote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet waar
Ik heb bijna 1 jaar lang gratis energie gehad (zie vorige reacties). Nu 5 jaar later en niks gehoord.
Jij schrijft het met een zekerheid wat gewoon niet klopt.quote:Op zondag 21 september 2014 17:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn zelden de regel en wellicht heeft TS geluk hoor. Maar grote kans dat mijn voorspelling gewoon uitkomt.
Pot/ketel,quote:Op zondag 21 september 2014 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jij schrijft het met een zekerheid wat gewoon niet klopt.
Grote kans dat TS niks te horen krijgt, want anders had hij al wat gehoord.
ALs de administratie op orde was, was er al een brief verstuurd.
Ligt er ook maar net aan waar TS woont.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:30 schreef A-mineur het volgende:
je kan mogelijk een brief van Enexis ontvangen dat je wordt afgesloten,
Nog 15 jaar in spanning zitten dus.quote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet waar
Ik heb bijna 1 jaar lang gratis energie gehad (zie vorige reacties). Nu 5 jaar later en niks gehoord.
Ligt eraan wie de netbeheerder is denk ik. Ik moest binnen 2 weken vanaf de datum dat het huurcontract van mijn woning in was gegaan een leverancier zoeken. Na ongeveer een week had ik al een brief gekregen dat ik me moest aanmelden omdat anders de levering stopgezet zou worden. Op dat moment had ik me al aangemeld bij Essent dus alles had elkaar gekruist.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb dit ook een keer gehad en kreegmaar brieven dat ik me moest aanmelden. Bijna een jaar niet gedaan en toen eindelijk maar eens gedaan. Nooit een rekening gehad van dat jaar.
Ik las toen in 2009 op internet dat als je je niet aanmeld je automatisch bent aangemaald bij de "oude"leverancier van voor de privatisering.
welke spanning?quote:Op zondag 21 september 2014 18:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nog 15 jaar in spanning zitten dus.
Een jaar lang gratis energie, acht jaar gratis TV. Ja hoor, erg geloofwaardig allemaal.quote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is niet waar
Gewoon lekker blijven tappen dus en niet als een braaf jongetje abo's afsluiten.quote:Op maandag 22 september 2014 16:30 schreef Nizno het volgende:
Die 8 jaar gratis TV is niets nieuws. Dat gebeurt vaker omdat het voor de kabelmaatschappijen meer werk is om bij de wijkkasten elke keer het signaal er af te halen.
Dus laten ze het signaal vaak gewoon hangen omdat mensen toch een alternatief hebben om TV te kijken dus er vaak niets van merken.
Sowieso kunnen ze van 5 jaar terugvorderen. En de meterstanden zijn bekend van de overdracht (die kan de woningbouw zo leveren) dus dat is verder geen probleem. Ik vermoed dat de WBV wel aan de bel gaat trekken als ze de jaarafrekening krijgen - en de boekhouder oplet).quote:Op zondag 21 september 2014 17:12 schreef Wespensteek het volgende:
Dat gaat wel lukken want uiteindelijk komt er een nieuwe huurder of iemand die de meterstanden gaat controleren. Dan wordt de informatie van verhuurder gepakt en gekeken wie huurde in die periode. Ik ben ondertussen ergens iets tegengekomen dat men jaren na datum nog aanklopte bij een huurder en huurder moest maar bewijzen dat die de energie niet had gebruikt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |