abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144681291
Wij kopen er sokken, creme, kaaskoekjes en soms kinderspul daar het kwalitatief goed is.
De rest niet want: duurder dan zeg de Action.

Voordeel is wel dat het fijne overzichtelijke winkels zijn (nieuw ingerichte op de Middeweg in Adam al gezien?) en het er prettig wandelen is... de Acion stinkt, is onoverzichtelijk, vol tokkies ( :P ) en je staat behoorlijk lang in de rij.
pi_144723201
Ik kom er ook zeker regelmatig, voor beddengoed (goede kwaliteit/prijs verhouding), sokken, gordijnen, wijn, vaatdoeken, agenda's, zonnebrandcrème, oogpotlood etc. Koop er ook vaak wat online.
Ik vind het juist een fijne winkel met iets betere kwaliteit basic producten. Blokker is truttiger, IKEA te ver weg en Action.. brr.
L'enfer, c'est les autres
pi_144726082
De stem van de reclame is niet vernieuwd, juist zo'n irritante stem.
pi_144728284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:47 schreef Mylene het volgende:
De stem van de reclame is niet vernieuwd, juist zo'n irritante stem.
Is dat die van Piet Paulisma?
pi_144729360
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef sneeuwball het volgende:
Ik vind het juist een fijne winkel met iets betere kwaliteit basic producten. Blokker is truttiger, IKEA te ver weg en Action.. brr.
Dit ja. Basis keukenproducten, fietslampjes, ondergoed, kraamcadeaus, etc. Als de kleding wat langer mee zou gaan, zou ik daar ook meer van kopen. Dat vind ik vaak wel leuk spul, en ze hebben ook mijn pasvorm.
Somebody that I used to know
pi_144738976
Na een jaar of drie weer eens in de HEMA geweest, puur uit nieuwsgierigheid en de appeltaart aanbieding. Maar inderdaad: alleen marketingtechnisch wat anders, nieuwe verpakkingen met zelfde zooi en de appeltaart was om amper 14 uur al uitverkocht. Personeel kan je het haast niet noemen met meisjes van een jaar of 15 wat pure bezuiniging uitstraalt. Zonder wat te kopen dus de winkel weer uitgelopen.

Winkel zit hier trouwens samen met andere nietszeggende winkels, dus kom er nooit, want dan zou ik er speciaal voor de HEMA naar toe gaan maar ik weet niet wat ik er moet halen.

En bovendien vind je nu iedere week in de folder net zoals bij de GAMMA 20-25% kortingsbonnen op het hele assortiment, terwijl dat vroeger maximaal 2x per jaar was. Weet je meteen dat het heel slecht gaat met de omzet.

Echt HEMA dus :')

Heb de appeltaart overigens bij de Lidl gehaald en daar was ie ook nog eens goedkoper... namelijk 2 euro :')
pi_144766710
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 23:43 schreef Deezertje het volgende:
Na een jaar of drie weer eens in de HEMA geweest, puur uit nieuwsgierigheid en de appeltaart aanbieding. Maar inderdaad: alleen marketingtechnisch wat anders, nieuwe verpakkingen met zelfde zooi en de appeltaart was om amper 14 uur al uitverkocht. Personeel kan je het haast niet noemen met meisjes van een jaar of 15 wat pure bezuiniging uitstraalt. Zonder wat te kopen dus de winkel weer uitgelopen.

Winkel zit hier trouwens samen met andere nietszeggende winkels, dus kom er nooit, want dan zou ik er speciaal voor de HEMA naar toe gaan maar ik weet niet wat ik er moet halen.

En bovendien vind je nu iedere week in de folder net zoals bij de GAMMA 20-25% kortingsbonnen op het hele assortiment, terwijl dat vroeger maximaal 2x per jaar was. Weet je meteen dat het heel slecht gaat met de omzet.

Echt HEMA dus :')

Heb de appeltaart overigens bij de Lidl gehaald en daar was ie ook nog eens goedkoper... namelijk 2 euro :')
En hoe was die appeltaart van 2 euro?
Dat kan toch nooit wat zijn denk ik dan. Je kan toch geen appeltaart bakken en de overhead en dat je hem dan voor 2 euro kan verkopen en er misschien nog winst op maken (een kwartje?).
De kwaliteit kan denk ik niet goed zijn, laat staan wat de bakker hiervan dan zou verdienen...
Heel slecht dat we dit soort prijzen wensen / accepteren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 september 2014 @ 20:28:03 #108
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144766846
Hema is voor mij meer naam en nostalgie dan iets anders dus weg ermee. Allemaal eenheidsworst sowieso die grote ketens dus dan maar de goedkoopste.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 21 september 2014 @ 20:30:05 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144766962
De Hema heeft toch heel herkenbare dingen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 september 2014 @ 20:32:30 #110
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144767134
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:06 schreef Myrr het volgende:
Ik vind Flying Tiger overigens bij lange na geen concurrent van de Hema. Ze hebben daar voornamelijk leuk vormgegeven troep waar je niets aan hebt. :P
toch een iPhone oplaadkabel gekocht die beter en goedkoper is dan van de Hema. Hema 14,99 vs 3 euro bij de FT. Koop eigenlijk wel dezelfde soort troep, pakpapier, kaarsen, geinige feesttroep of fietslampjes. Verder ben ik de Dille en Kamille erg gaan waarderen, iets duurder dan de Hema maar daar hebben ze kwaliteit die je van de hema als standaard verwachtte.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zondag 21 september 2014 @ 20:32:55 #111
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144767157
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:
De Hema heeft toch heel herkenbare dingen.
Jip en Janneke etuis olé
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_144767344
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:
De Hema heeft toch heel herkenbare dingen.
Zwarte pieten bijvoorbeeld? >:)
  zondag 21 september 2014 @ 20:37:48 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144767453
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:32 schreef n8n het volgende:

[..]

Jip en Janneke etuis olé
Nee, genoeg andere spullen die typisch Hema zijn en niet precies zo ergens anders te koop zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 september 2014 @ 20:46:34 #114
230788 n8n
Pragmatisch
pi_144767922
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, genoeg andere spullen die typisch Hema zijn en niet precies zo ergens anders te koop zijn.
Bijvoorbeeld?
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_144768287
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 20:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En hoe was die appeltaart van 2 euro?
Dat kan toch nooit wat zijn denk ik dan. Je kan toch geen appeltaart bakken en de overhead en dat je hem dan voor 2 euro kan verkopen en er misschien nog winst op maken (een kwartje?).
De kwaliteit kan denk ik niet goed zijn, laat staan wat de bakker hiervan dan zou verdienen...
Heel slecht dat we dit soort prijzen wensen / accepteren.
Smaakte prima! En lidl is gewoon een bedrijf, dus die maken flink wat winst en hopen dat je andere producten zoals vlees, koekjes en chips haalt waar ze wel een grote marge op maken ;)
  zondag 21 september 2014 @ 20:57:14 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144768586
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:46 schreef n8n het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld?
Te veel om op te noemen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 21 september 2014 @ 21:52:37 #117
47102 Elvi
miemkwien
pi_144770334
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:46 schreef n8n het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld?
Make-up. Maar daar heb jij dan weer niks aan :P
pi_144772989
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 20:46 schreef n8n het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld?
Agenda's, foto-albums, collegeblokken, opbergdozen, mode, ondergoed, voorraaddozen, keukengerei. Het is een bepaalde styling van Hema die herkenbaar is.
Somebody that I used to know
pi_144773478
Alleen voor de rookworst kom ik nog wel eens in de winkel en bepaalde snoep die ze bij de kassa verkopen.

Verder is het een baggerzaak die alles net niet heeft. Te weinig kwaliteit met de hoge prijs (in vergelijking met andere winkels
pi_144773528
De rest heb ik action, internet en Ikea voor
  maandag 22 september 2014 @ 13:53:41 #121
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_144787159
Ik moest een reisportemoneetje hebben (zo'n ding dat je achter je kleren aan een touwtje om je nek kunt dragen. De Action had het niet, de Hema wel *O*
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_145924275
Er zijn inmiddels enkelde Hema franchise winkels gesloten omdat die niet meer aan de betalingsverplichtingen konden doen.

Drie Hema-filialen sluiten hun deuren

Ik ben even bij mijn lokale Hema wezen kijken. Wat mij direct is opgevallen is de make-up hoek die een metamorfose heeft ondergaan. Het ziet er nu veel beter uit.
Ook de cadeautjes van een paar euro, waaronder houten speelgoed, zijn heel leuk, bijvoorbeeld in de schoen met Sinterklaas. De zwarte Piet is niet meer, die heeft nu net zoals Sinterklaas een blank hoofd.

De handdoeken van hotelkwaliteit vielen mij tegen zeg, nu 3 + 1 gratis. Er zaten zeg maar van die halen in die je dan even moet knippen en er een knoop in moeten leggen. Op een handdoek kwam ik er meerdere tegen.

Iemand anders al een kijkje wezen nemen?
pi_146002289
quote:
Kunnen nieuwe fratsen de kwakkelende Hema nog redden?

De Hema, ooit het pronkjuweel van de Nederlandse detailhandel, kwakkelt. De warenhuisketen lijdt verlies en enkele filialen moeten zelfs de deuren sluiten. Kunnen de nieuwe 'fratsen' het tij nog keren?

De Hema moet anno 2014 alle zeilen bijzetten om op de been te blijven. Prijsvechters als Action, H&M, Zara en Ikea hebben de Hollandse winkelstraten tot een slagveld gemaakt waar de calculerende consument steeds vaker de Hema voorbijloopt.

De Hema is niet langer hét adres voor oerdegelijke sokken, kaarsen of potten en pannen. Die producten hebben de concurrenten ook in de schappen en zelfs voor een nóg zachter prijsje.

De warenhuisketen dook vorig jaar in de rode cijfers en lijkt dit jaar nog dieper in de min uit te komen. Afgelopen week werd bekend dat filialen in Hoevelaken en Nijkerk hun deuren moesten sluiten. Een week eerder ging een Hema-vestiging in Kerkrade al kopje onder.

''Hema-filialen die failliet gaan; dat betekent echt alarmfase rood in de Nederlandse detailhandel'', zegt marketingdeskundige Paul Moers.

''Hema is nog steeds een van de allersterkste merken, maar heeft te lang lijdzaam toegezien hoe ketens als Action, Primark, H&M en Zara om de Hema-vestigingen heen razendsnel uit de grond schoten. De tegenaanval is te laat ingezet.''
'Gewoon bijzonder'

Het winkelgedrag is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Moers: ''Door de crisis zijn de bestedingen flink teruggelopen. Mensen zijn de waarde van geld opnieuw gaan ontdekken. De concurrenten hebben daar de vruchten van geplukt, de Hema niet.''

Om het tij te keren gingen de ruim 500 filialen in Nederland afgelopen zomer op de schop. Met gezonde gemaksvoeding, een ruime keuze aan goedkope cadeauartikelen en een aantrekkelijke presentatie, hoopt de warenhuisketen de klanten terug te lokken. De slogan Echt Hema werd vervangen door Hema maakt gewoon bijzonder.

''Een slimme zet'', zegt Moers, ''want dat is nou precies wat altijd de kracht van de Hema is geweest. En om te overleven tussen de prijsvechters moet je je sterke punten zo hard mogelijk van de daken schreeuwen.''

Er zijn echter meer 'fratsen' nodig om de hoogtijdagen te laten herleven. De winkels zijn dan wel vernieuwd, maar 'oude' Hema-iconen als Jip en Janneke, de rookworst en de tompouce hebben er nog steeds hun prominente plek. ''Als marketingexpert had ik graag nieuwe boegbeelden gezien die passen bij de 21ste eeuw."

"De aloude succesnummers van de Hema zijn in deze tijd wat oubollig geworden'', zegt Moers. ''Ik vraag me ook af of ze zich wat gezonde voeding betreft voldoende kunnen onderscheiden van concurrenten als La Place en Marks & Spencer."

"En of de klant de laaggeprijsde cadeauartikelen van de Hema verkiest boven die van de Action.'' De nieuwe tafels in de winkels waarop producten aantrekkelijk worden uitgestald, vindt Moers wel een goed idee.

''Nadeel is wel dat het allemaal al snel wat rommelig oogt. Wat mij betreft had de nieuwe stijl al met al een stuk radicaler gekund.''
Alternatief voor de gewone man

Het eerste filiaal van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, H.E.M.A., opende in 1926 zijn deuren in Amsterdam, als alternatief voor de gewone man voor de chique Bijenkorf.

Hema-vestigingen schoten al snel overal in Nederland als paddenstoelen uit de grond. Voor ondergoed, sokken, handdoeken, babykleertjes en een onuitputtelijk aanbod van glaswerk, pannen, kaarsen, gebak en school- en kantoorspullen van goede kwaliteit voor een lage prijs was er decennialang maar één adres: de Hema.

De warenhuisketen die altijd feilloos wist in te spelen op smaak en behoefte van zijn klanten, hield met torenhoge omzetten de kwakkelende Bijenkorf- en V&D-winkels binnen het Vendex KBB-concern overeind.

Sinds 2007 is Hema in handen van de Britse investeringsmaatschappij Lion Capital en telt vandaag de dag ruim 600 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje.

Het succes in het buitenland verklaart volgens Moers voor een deel de teruglopende resultaten in Nederland. ''Door de sterke aandacht voor groei over de grens is de aandacht voor de thuismarkt verslapt.''
Gezond bedrijf

De Hema verbreedde het assortiment de afgelopen tijd met 'branchevreemde producten' zoals verzekeringen, notarisdiensten en reizen. Zaken die volgens Moers niets toevoegen. ''Het zorgt voor een hogere omzet, maar ik zie niet in hoe het in de strategie 'gewoon bijzonder' past.''

De Hema wijt de verliezen vooral aan de economische crisis en de opkomst van internetwinkelen. De Hema is verder een gezond bedrijf, we openen nog steeds nieuwe filialen, zei topman Ronald van Zetten begin deze maand bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

''Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu doen.'' Hema verwacht in 2015 de eerste effecten te zien van de vernieuwingsoperatie.

''De Hema is nog steeds een fantastisch merk met heel veel sympathie bij het winkelend publiek'', zegt Moers. ''De vraag is nu of het roer niet te laat is omgezet en of de koers wel scherp genoeg is. Hema was ooit alleenheerser in de winkelstraat, maar is nu verworden tot medespeler.''
bron
pi_146013238
Wat nog erger is, is dat ze online compleet de boot hebben gemist, ik durf gerust te voorspellen dat de Hema binnen 5 jaar naar de klote is, misschien zullen er nog wat zaken open blijven op mooie lokaties maar daar zal het wel bij blijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_146015566
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef raptorix het volgende:
Wat nog erger is, is dat ze online compleet de boot hebben gemist, ik durf gerust te voorspellen dat de Hema binnen 5 jaar naar de klote is, misschien zullen er nog wat zaken open blijven op mooie lokaties maar daar zal het wel bij blijven.
Online voeren ze een hele andere 'strategie' lijkt het.
Ze hebben vaak kortingsacties- en dagen zoals 4 dagen lang 20% korting op alles, maar dat is dan enkel online. Mensen zien HEMA gewoon als één merk dus alles wat op internet staat is in de winkel geldig en vice versa, maar daar denkt HEMA heel anders over en dat is lastig uit te leggen aan de klant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')