Is dat die van Piet Paulisma?quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:47 schreef Mylene het volgende:
De stem van de reclame is niet vernieuwd, juist zo'n irritante stem.
Dit ja. Basis keukenproducten, fietslampjes, ondergoed, kraamcadeaus, etc. Als de kleding wat langer mee zou gaan, zou ik daar ook meer van kopen. Dat vind ik vaak wel leuk spul, en ze hebben ook mijn pasvorm.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:57 schreef sneeuwball het volgende:
Ik vind het juist een fijne winkel met iets betere kwaliteit basic producten. Blokker is truttiger, IKEA te ver weg en Action.. brr.
En hoe was die appeltaart van 2 euro?quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:43 schreef Deezertje het volgende:
Na een jaar of drie weer eens in de HEMA geweest, puur uit nieuwsgierigheid en de appeltaart aanbieding. Maar inderdaad: alleen marketingtechnisch wat anders, nieuwe verpakkingen met zelfde zooi en de appeltaart was om amper 14 uur al uitverkocht. Personeel kan je het haast niet noemen met meisjes van een jaar of 15 wat pure bezuiniging uitstraalt. Zonder wat te kopen dus de winkel weer uitgelopen.
Winkel zit hier trouwens samen met andere nietszeggende winkels, dus kom er nooit, want dan zou ik er speciaal voor de HEMA naar toe gaan maar ik weet niet wat ik er moet halen.
En bovendien vind je nu iedere week in de folder net zoals bij de GAMMA 20-25% kortingsbonnen op het hele assortiment, terwijl dat vroeger maximaal 2x per jaar was. Weet je meteen dat het heel slecht gaat met de omzet.
Echt HEMA dus
Heb de appeltaart overigens bij de Lidl gehaald en daar was ie ook nog eens goedkoper... namelijk 2 euro
toch een iPhone oplaadkabel gekocht die beter en goedkoper is dan van de Hema. Hema 14,99 vs 3 euro bij de FT. Koop eigenlijk wel dezelfde soort troep, pakpapier, kaarsen, geinige feesttroep of fietslampjes. Verder ben ik de Dille en Kamille erg gaan waarderen, iets duurder dan de Hema maar daar hebben ze kwaliteit die je van de hema als standaard verwachtte.quote:Op dinsdag 16 september 2014 11:06 schreef Myrr het volgende:
Ik vind Flying Tiger overigens bij lange na geen concurrent van de Hema. Ze hebben daar voornamelijk leuk vormgegeven troep waar je niets aan hebt.
Jip en Janneke etuis oléquote:Op zondag 21 september 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:
De Hema heeft toch heel herkenbare dingen.
Zwarte pieten bijvoorbeeld?quote:Op zondag 21 september 2014 20:30 schreef Lienekien het volgende:
De Hema heeft toch heel herkenbare dingen.
Nee, genoeg andere spullen die typisch Hema zijn en niet precies zo ergens anders te koop zijn.quote:
Bijvoorbeeld?quote:Op zondag 21 september 2014 20:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, genoeg andere spullen die typisch Hema zijn en niet precies zo ergens anders te koop zijn.
Smaakte prima! En lidl is gewoon een bedrijf, dus die maken flink wat winst en hopen dat je andere producten zoals vlees, koekjes en chips haalt waar ze wel een grote marge op makenquote:Op zondag 21 september 2014 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En hoe was die appeltaart van 2 euro?
Dat kan toch nooit wat zijn denk ik dan. Je kan toch geen appeltaart bakken en de overhead en dat je hem dan voor 2 euro kan verkopen en er misschien nog winst op maken (een kwartje?).
De kwaliteit kan denk ik niet goed zijn, laat staan wat de bakker hiervan dan zou verdienen...
Heel slecht dat we dit soort prijzen wensen / accepteren.
Agenda's, foto-albums, collegeblokken, opbergdozen, mode, ondergoed, voorraaddozen, keukengerei. Het is een bepaalde styling van Hema die herkenbaar is.quote:
bronquote:Kunnen nieuwe fratsen de kwakkelende Hema nog redden?
De Hema, ooit het pronkjuweel van de Nederlandse detailhandel, kwakkelt. De warenhuisketen lijdt verlies en enkele filialen moeten zelfs de deuren sluiten. Kunnen de nieuwe 'fratsen' het tij nog keren?
De Hema moet anno 2014 alle zeilen bijzetten om op de been te blijven. Prijsvechters als Action, H&M, Zara en Ikea hebben de Hollandse winkelstraten tot een slagveld gemaakt waar de calculerende consument steeds vaker de Hema voorbijloopt.
De Hema is niet langer hét adres voor oerdegelijke sokken, kaarsen of potten en pannen. Die producten hebben de concurrenten ook in de schappen en zelfs voor een nóg zachter prijsje.
De warenhuisketen dook vorig jaar in de rode cijfers en lijkt dit jaar nog dieper in de min uit te komen. Afgelopen week werd bekend dat filialen in Hoevelaken en Nijkerk hun deuren moesten sluiten. Een week eerder ging een Hema-vestiging in Kerkrade al kopje onder.
''Hema-filialen die failliet gaan; dat betekent echt alarmfase rood in de Nederlandse detailhandel'', zegt marketingdeskundige Paul Moers.
''Hema is nog steeds een van de allersterkste merken, maar heeft te lang lijdzaam toegezien hoe ketens als Action, Primark, H&M en Zara om de Hema-vestigingen heen razendsnel uit de grond schoten. De tegenaanval is te laat ingezet.''
'Gewoon bijzonder'
Het winkelgedrag is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Moers: ''Door de crisis zijn de bestedingen flink teruggelopen. Mensen zijn de waarde van geld opnieuw gaan ontdekken. De concurrenten hebben daar de vruchten van geplukt, de Hema niet.''
Om het tij te keren gingen de ruim 500 filialen in Nederland afgelopen zomer op de schop. Met gezonde gemaksvoeding, een ruime keuze aan goedkope cadeauartikelen en een aantrekkelijke presentatie, hoopt de warenhuisketen de klanten terug te lokken. De slogan Echt Hema werd vervangen door Hema maakt gewoon bijzonder.
''Een slimme zet'', zegt Moers, ''want dat is nou precies wat altijd de kracht van de Hema is geweest. En om te overleven tussen de prijsvechters moet je je sterke punten zo hard mogelijk van de daken schreeuwen.''
Er zijn echter meer 'fratsen' nodig om de hoogtijdagen te laten herleven. De winkels zijn dan wel vernieuwd, maar 'oude' Hema-iconen als Jip en Janneke, de rookworst en de tompouce hebben er nog steeds hun prominente plek. ''Als marketingexpert had ik graag nieuwe boegbeelden gezien die passen bij de 21ste eeuw."
"De aloude succesnummers van de Hema zijn in deze tijd wat oubollig geworden'', zegt Moers. ''Ik vraag me ook af of ze zich wat gezonde voeding betreft voldoende kunnen onderscheiden van concurrenten als La Place en Marks & Spencer."
"En of de klant de laaggeprijsde cadeauartikelen van de Hema verkiest boven die van de Action.'' De nieuwe tafels in de winkels waarop producten aantrekkelijk worden uitgestald, vindt Moers wel een goed idee.
''Nadeel is wel dat het allemaal al snel wat rommelig oogt. Wat mij betreft had de nieuwe stijl al met al een stuk radicaler gekund.''
Alternatief voor de gewone man
Het eerste filiaal van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, H.E.M.A., opende in 1926 zijn deuren in Amsterdam, als alternatief voor de gewone man voor de chique Bijenkorf.
Hema-vestigingen schoten al snel overal in Nederland als paddenstoelen uit de grond. Voor ondergoed, sokken, handdoeken, babykleertjes en een onuitputtelijk aanbod van glaswerk, pannen, kaarsen, gebak en school- en kantoorspullen van goede kwaliteit voor een lage prijs was er decennialang maar één adres: de Hema.
De warenhuisketen die altijd feilloos wist in te spelen op smaak en behoefte van zijn klanten, hield met torenhoge omzetten de kwakkelende Bijenkorf- en V&D-winkels binnen het Vendex KBB-concern overeind.
Sinds 2007 is Hema in handen van de Britse investeringsmaatschappij Lion Capital en telt vandaag de dag ruim 600 winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Engeland en Spanje.
Het succes in het buitenland verklaart volgens Moers voor een deel de teruglopende resultaten in Nederland. ''Door de sterke aandacht voor groei over de grens is de aandacht voor de thuismarkt verslapt.''
Gezond bedrijf
De Hema verbreedde het assortiment de afgelopen tijd met 'branchevreemde producten' zoals verzekeringen, notarisdiensten en reizen. Zaken die volgens Moers niets toevoegen. ''Het zorgt voor een hogere omzet, maar ik zie niet in hoe het in de strategie 'gewoon bijzonder' past.''
De Hema wijt de verliezen vooral aan de economische crisis en de opkomst van internetwinkelen. De Hema is verder een gezond bedrijf, we openen nog steeds nieuwe filialen, zei topman Ronald van Zetten begin deze maand bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
''Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu doen.'' Hema verwacht in 2015 de eerste effecten te zien van de vernieuwingsoperatie.
''De Hema is nog steeds een fantastisch merk met heel veel sympathie bij het winkelend publiek'', zegt Moers. ''De vraag is nu of het roer niet te laat is omgezet en of de koers wel scherp genoeg is. Hema was ooit alleenheerser in de winkelstraat, maar is nu verworden tot medespeler.''
Online voeren ze een hele andere 'strategie' lijkt het.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:42 schreef raptorix het volgende:
Wat nog erger is, is dat ze online compleet de boot hebben gemist, ik durf gerust te voorspellen dat de Hema binnen 5 jaar naar de klote is, misschien zullen er nog wat zaken open blijven op mooie lokaties maar daar zal het wel bij blijven.
Het is nog veel erger HEMA ziet/zag online als iets "erbij", iets waarbij als je er geld in investeert je er misschien wat uit haalt, ze hebben niet door dat als je online jezelf niet neerzet, je winkels straks ook weggevaagd worden, sterker nog, je ziet nu een aantal online merken de offline markt gaat veroveren. Wij bouwen online omgevingen voor flink wat grote merken (sommige groter dan HEMA), zoiets duurt jaren voordat dat een beetje loopt, en HEMA is dermate ver daar vandaan dat ze dat niet meer goed gaan maken.quote:Op maandag 27 oktober 2014 22:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Online voeren ze een hele andere 'strategie' lijkt het.
Ze hebben vaak kortingsacties- en dagen zoals 4 dagen lang 20% korting op alles, maar dat is dan enkel online. Mensen zien HEMA gewoon als één merk dus alles wat op internet staat is in de winkel geldig en vice versa, maar daar denkt HEMA heel anders over en dat is lastig uit te leggen aan de klant.
Ach, ik koop er wel eens rompertjes voor mijn dochtertje. Maar de Hema hier in het dorp is ook erg klein, dus weinig dingen daar die de moeite waard zijn.quote:Op maandag 15 september 2014 15:51 schreef Mylene het volgende:
Ik geloof zeker wel dat de Hema last heeft van een keten als de Action. Schrijfwaren, enveloppen, opbergmappen en bakjes zijn daar veel goedkoper. De Hema loop ik weleens door, maar echt kopen doe ik er niet. Hoe zit het eigenlijk met jou?
Hoop geld voor zo op het oog het goedkoopste plastic dat er is. Zonder dat ontwerp kost ie een tientje meen ik. Over het algemeen ben ik tevreden over de kwaliteit van de Hema, behalve dan de budget serie van waterkoker, broodrooster en blender. Alle drie gekocht, en alle drie kapot binnen 2,5 jaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oftewel: alles om nu nog geld bij elkaar te schrapen, maar ze betalen de schulden al met nieuwe schulden las ik![]()
Garantie van 2 jaar heb je in heel Europa op elk nieuw (dwz. niet tweedehands) product.quote:Op dinsdag 11 november 2014 01:40 schreef Jellereppe het volgende:
¤ 25 voor ketelbinkie. Maximaal een tientje kunnen ze krijgen. Of ze moeten een garantie van 2 jaar willen afgeven.
Ah, dan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Garantie van 2 jaar heb je in heel Europa op elk nieuw (dwz. niet tweedehands) product.
bronquote:Hema gaat goedkope smartphones en tablets verkopen
Hema start vanaf maandag met de verkoop van smartphones en tablets onder de eigen naam. Het gaat om budgettoestellen.
Voorlopig heeft de winkelketen twee telefoons en twee tablets in het assortiment. De toestellen worden vanaf maandag via Hema.nl verkocht en liggen vanaf begin december in de winkels.
De apparaten worden gefabriceerd door een ander bedrijf, maar Hema plakt er zijn eigen merknaam op. Door welk bedrijf de telefoons en tablets gemaakt zijn, wil Hema niet zeggen.
Alle producten draaien op een nagenoeg kale versie van Android 4.4 met een app om te webwinkelen bij Hema, een app van Hema mobiel en een Fotoservice-app. Geen van de toestellen ondersteunt Nederlandse 4G-netwerken, maar de tablets bevatten wel een belfunctie. Alle apparaten worden standaard uitgerust met een screenprotector.
Dus je kan er wel of niet mee in de Play store apps downloaden?quote:
Dat kan!quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dus je kan er wel of niet mee in de Play store apps downloaden?
Die 32GB H5 ziet er niet eens zo slecht uit qua specs, voor ¤159.
Ziet er idd uit als een prima smartphone om mee te beginnen.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:46 schreef ieniminimuis het volgende:
De telefoon H5 lijkt mij wel de moeite en prijs waard. Het is dat mijn telefoon het op dit moment nog goed doet, behalve dat ik ruimte te kort kom voor de apps.
Ik ga denk ik de eerste reviews maar afwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |