ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op zondag 14 september 2014 23:29 schreef Dr_Flash het volgende: Alles goed en best hoor, maar dat van die electrified rail daar kun je echt niet alle slachtoffers de schuld van blijven geven. Dat is gewoon een designfout van de eerste orde, uit kostenoverwegingen. Om een bovenleiding aan te raken moet je je best doen. Maar dat er gewoon overal high voltage over de vloer kan lopen, hallo?
Ja, mee eens. Dat in Engeland de stroom aan de bovenkant van de derde rail wordt afgenomen maakt het nog eens flink gevaarlijker, je kunt heel makkelijk in contact komen met die rails.
In bijvoorbeeld Rotterdam moet je nog een beetje moeite doen om 750 volt door je lijf te krijgen, daar staat alleen spanning op de onderkant van de derde rail.
In bijvoorbeeld Rotterdam moet je nog een beetje moeite doen om 750 volt door je lijf te krijgen, daar staat alleen spanning op de onderkant van de derde rail.
Zit er niet een beschermkap op de bovenkant?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Zo, die hadden huisschilder moeten worden met zo'n productie. Helaas mogen ze nu branden in de hel, verkeerde beroepskeuze.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
mooi. het loopt de laatste tijd echt weer de spuitgaten uit met de graffiti...
Dit. Liefst terwijl de trein gewoon in rijdende dienst is.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gisterochtend zijn drie graffitispuiters opgepakt in Zwolle dankzij oplettendheid van enkele collega's. Ze hadden een DDZ4 onder handen genomen, 110 m2 graffiti in totaal...
Het is tijd om weer een nachtdienst te draaien en ik nam even in het systeem een kijkje naar het aantal treinen voor een controle die nacht. Er zijn door werkzaamheden niet zo heel veel klussen en ik ging samen met mijn collega op pad om onze ronde te maken.
Eerder op de avond hadden wij als collega’s al besproken dat een broodje shoarma wel iets was om pauze mee te houden die nacht, zo bleven er nog een aantal kleine klusjes over die na de pauze even afgerond werden. Wij bleken niet alleen op het terrein te zijn zoals wel vaker gebeurd en kregen al snel de geur van spuitverf in de neus en waren op onderzoek gegaan, het duurde niet lang of wij hadden het spuitwerk gevonden welke net was aangebracht. Ik zei tegen mijn collega dat we zometeen wel eens even een extra rondje buiten het terrein konden maken en misschien dat dat nog iets opleverde. Inmiddels reden we aan de andere kant van het terrein toen ons oog viel op een aantal mannen die behoorlijk zenuwachtig waren, al rijdende hebben we de auto gekeerd en ondertussen de politie gebeld voor het verdachte gedrag. Vanuit de meldkamer zou een politieauto onze kant worden opgestuurd en die zijn wij tegemoet gereden met als resultaat misschien wel de drie heren, bij het zien van de politieauto zijn we gestopt en de agenten de aanvullende informatie gegeven.
Er werd door de agenten besloten een rondje te rijden waarop wij ook zijn gaan rijden in de directe omgeving, ze zouden immers nooit ver weg kunnen zijn. Wij besloten een onlogische route te nemen en al snel was het weer raak, de drie mannen hadden blijkbaar in de tussentijd een sprintje getrokken en hadden ons ongetwijfeld zien praten met de agenten. Als we ondertussen meer informatie hadden bleven we bellen met de meldkamer en zo ook nu weer, verderop, maar aan het zicht ontrokken hadden wij onze auto opgesteld zodat de route van de mannen bekend bleef. Al bellend bleven wij uitzicht houden op een aantal mogelijk vluchtroutes, door de centralist werd door één van de opgeroepen auto’s naar de mannen gestuurd zodat een eventuele vluchtpoging zou mislukken. Het werkte en in enkele seconden liepen de verdachten ongemerkt parallel met een politiebusje die zijn auto vakkundig naast de voorste man parkeerde, wat volgde waren meer agenten die bij de heren spuitbussen aantroffen waarop de aanhouding volgde. Een schade-expert zou in de ochtend ingeseind worden en een eerste schatting maken van de schade die verhaald zal gaan worden op de verdachten.