abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2014 @ 17:38:28 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144519705
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_144520500
Jeej TAP!!

En een jaar aan babietjes van Nikki O+

Zielige mooie mini van JJ (spammen willen is herkenbaar maar doe het niet, ook op fb hou ik me in)

Gm lieve foto gisteren geplaatst

En euh... dat dus!
Ben het nu alweer kwijt wat ik gelezen heb :')
pi_144521194
Ik zie weer hele leuke foto's voorbij komen in het vorige topic, wat hebben jullie allemaal toch leuke kindjes O+

En fijn TAP dat mini zo goed uit het flesje dronk!
pi_144522453
Jeej Tap!

Nikki, hafjaardagen! *O*

JJ wat een pláátje!

N is aan de zeur. Niet slapen, niet in de box.. Nu ligt ze tussen papa en mij in op de bank te knorren dat ze eigenlijk wel honger heeft, nadat ze al een boterham, een peer, een cracker en drie flessen heeft gehad vandaag :').

[ Bericht 1% gewijzigd door RunForrestRun op 14-09-2014 19:17:06 ]
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_144524601
Muhh .. Heb net de kleertjes maat 62 van zolder gehaald en uitgezocht wat Boaz-waardig is zodat ik het kan wassen. Veel spul maat 56 begint echt krap te worden. Ik vind het zelf fijner om hem in kleding te hijsen wat wat aan de grote kant is, beter dan dat gefrot met die armpjes en beentjes. Maar men wat gaat het hard! 1 Voordeel: hij kan bijna in de kleertjes die M van Kyara aan heeft gehad *O* :D

Hmm.. we voeden hem hier op verzoek. Zeker in de avond en als ik hem 's morgens wakker maak omdat hij naar de gastouder moet gaat de fles er moeizaam in. Vandaar ook dat we die late fles ook op verzoek doen sinds een paar dagen want er ging met moeite 30cc in. Hij krijgt flessen van 150cc/5 en drinkt deze overdag meestal wel goed leeg. Maar vannacht presteerde mijn 6 weken oude meneertje het om, nadat hij gisteren rond 19 uur zijn laatste fles heeft gehad .. gewoon door te slapen tot 6 uur :X . Of ja, als ik hem niet had gewekt had ie waarschijnlijk echt het klokje rond geslapen.

Weet niet zo goed wat ik moet. Aan de ene kant: het is een beertje, ligt zowel met gewicht als lengte op de bovenste lijn dus het kan wat hebben. Maar hij is pas 6,5 week!

Djenna zat met een week of 12 op 4 x180cc en sliep het klokje rond en dat vond ik al vroeg. Moet ik mij nu gezegend voelen of toch iedere keer proberen er 30cc in te proppen :?

Kindjes .. niet te vergelijken met elkaar.
  zondag 14 september 2014 @ 20:01:53 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144524867
Gezegend voelen Twinkle! :* T. sliep ook klokje rond vanaf 6 weken.
pi_144525167
Ineens ging het brandalarm bij ons af. Ik moest eerst even denken wat het was en rende toen naar boven waar alles onder de rook stond. Gelukkig niks bij de kinderen maar de droger die in de bijkeuken staat stond in brand.

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 14-09-2014 20:14:09 ]
pi_144525289
Oeh das schrikken FR
S. 2014
J. 2016
pi_144525707
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:01 schreef GotC het volgende:
Gezegend voelen Twinkle! :* T. sliep ook klokje rond vanaf 6 weken.
Maar klokje rond zonder te voeden :?

Dus dat kan echt geen kwaad ivm bloedsuikerspiegel en zulks :?

Sorry voor mijn onzekerheid hoor maar als ik ga googlen kom ik nergens een soortgelijke situatie tegen. Die kindjes zijn allemaal 3 maanden of ouder. Daarom zo onzeker :@
pi_144525741
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Ineens ging het brandalarm bij ons af. Ik moest eerst even denken wat het was en rende toen naar boven waar alles onder de rook stond. Gelukkig niks bij de kinderen maar de droger die in de bijkeuken staat stond in brand.
O my .. zou me ook lam schrikken brrr :X
  zondag 14 september 2014 @ 20:59:51 #11
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144528546
Twinkle het cb zei toen bij ons, dat ze vanzelf wel zou komen. Maar als het niet goed voelt, niet doen natuurlijk.

fr wat een schrik :o
  zondag 14 september 2014 @ 21:18:34 #12
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144529863
FR :o jemig!

Wat een slaapkoppie heb je Twinkle.. :)

2 x hoera voor de mannen van Nikki *O*

Ik had vanavond de eerste spuitpoepactie van mijn dame en een goede ook! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_144532117
Oei FR, ik zou me rot schrikken! Hoe heb je de brand uitgekregen?

Rijst :o :D Heb je het wel een beetje schoongekregen allemaal? De muren :X

Twinkle, geen adviezen hier, wij zijn zelf ook nog heel erg aan het uitproberen hoe en wat werkt...

Het liefst voeden we L ook een beetje op verzoek (met maximaal 4 uur ertussen overdag), maar omdat ze de afgelopen weken zo vaak en zo veel gehuild heeft wisten we ook niet meer wat nou honger was en wat niet :{
Dus we zijn nu wel overgestapt van 90/3 naar 120/4, in de hoop dat ze dan tussen de voedingen door beter slaapt en minder huilt (en dan ook maar 6 voedingen nodig heeft ipv 7), maar het is allemaal nog best lastig.

Overdag moeten we soms echt tijd rekken om minimaal die 3 uur aan te houden. Soms huilt ze na anderhalf uur alweer, en dan kan het toch haast geen honger zijn denk we dan? (meestal drinkt ze van de 135ml tussen de 90 en 120ml) Maar dan eet ze me wel bijna op en blijft ze zoeken.
Als we haar dan iets eerder de fles geven drinkt ze maar een klein beetje en dan heeft ze dus na anderhalf uur wéér honger.

Maar eigenlijk ben ik allang blij dat ze de fles wel (goed) drinkt en 's nachts slaapt ze tussen de flesjes door gek genoeg hartstikke goed O+
  zondag 14 september 2014 @ 22:01:31 #14
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144532391
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:56 schreef Dyre het volgende:
Oei FR, ik zou me rot schrikken! Hoe heb je de brand uitgekregen?

Rijst :o :D Heb je het wel een beetje schoongekregen allemaal? De muren :X
Ik heb op de gehele eerste verdieping hele fijne verf op de muren laten schilderen, daarbij heb ik hele fijne sponzen. De vlekken zijn er met water uitgegaan :)
  zondag 14 september 2014 @ 22:10:49 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144532873
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar klokje rond zonder te voeden :?

Dus dat kan echt geen kwaad ivm bloedsuikerspiegel en zulks :?

Sorry voor mijn onzekerheid hoor maar als ik ga googlen kom ik nergens een soortgelijke situatie tegen. Die kindjes zijn allemaal 3 maanden of ouder. Daarom zo onzeker :@
Yup. En ook fv toen al :)
  zondag 14 september 2014 @ 22:15:06 #16
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144533090
Hier ook soms een klokjerond zonder voeden slaapster gehad Twinkle.
Als ik mijn dochter wel wakker maakte, dronk ze hooguit 50 of 60, maar meer kreeg ik er niet in. Ik zou zeggen: tel je zegening :)

Zeker als Boaz het zo goed doet :)
pi_144533523
Okay dan durf ik er wel op te vertrouwen :Y . Thanks ladies ^O^

Zo zie je maar weer .. ook al is dit de tweede .. dan kun je soms nog best onzeker zijn :D

En Rijst jouw p00pincident _O-
Zoiets hadden we vorige week ook. Mijn schoonmoeder kon nog net op tijd opzij springen en het gebeurde buiten op de tuintafel :+
Leuke verhalen voor later als ze gaan trouwen :P
pi_144535721
FR :o gelukkig liep het met een sisser af. Ben je je niet compleet rotgeschrokken?

Twinkle, S sliep ook al zo snel hele nachten door. Het heeft hier nooit een probleem opgeleverd.

Dyre lastig hè dat gedoe met flessen. Sinds T en S een maand of 4.5 zijn begin ik pas zekerder te worden omtrent de flessen. Het is altijd zo lastig bepalen waar je goed aan doet, zeker in die beginperiode. Ik heb niet echt tips voor je. Ik deed maar wat, voedde op verzoek en T en S groei(d)en prima en waren happy. Dat was voor mij het belangrijkst. Succes met zoeken naar wat werkt voor jullie. :*

Rijst die poep. :o _O-
pi_144535945
Hahaha rijst! Beter dat het niet is gaan vlekken op de muur!
Tralalalaaa
pi_144537117
Twinkle; Beebje hier is dinsdag 9 weken oud enslaapt vanaf de 7e week het klokje rond. Overdag drinkt ze dan meer. Voor ons is dir prima zo, beebje is alert, plast en poept goed. Maar je moet doen wat voor jullie goed voelt.

Rijst hahaha leuk poepverhaal voor later!
pi_144537239
Poeppower! :P

Tap wat fijn dat ze de fles pakt..

Oh wat was dat met de fokwet... Meisje vandaag erg aan t mekkeren en vanavond had ze ook weer krampen... En na zoveel kramp slaapt dit blijkbaar heel fijn.... ;')

[en vast houden he!
S. 2014
J. 2016
pi_144537508
Dat ziet er oncomfortabel voor jou gm. Meisje ligt daar zo te zien wel goed hihi. Sneu dat ze vandaag weer last van krampen had.
pi_144541382
Die slaaphouding GM. :o

Mijn man is op een klus hier een half uur vandaan gezet, waar ze ook nog eens een half uur eerder starten dan nornaal. Nu gaat hij 's morgens om half 7 al de deur uit en daarom kan hij niet helpen met wassen, voeden, aankleden etc. Ondanks dat het best even aanpoten was heb ij het toch gered. :D En dan heb ik zelfs nog tijd om te fokken op de wc. :D Stom dat ik me van tevoren weer druk heb zitten maken hoe ik dit zou doen, maar elke keer komt het vanzelf goed. Ik ga me voortaan niet meer druk maken :')
pi_144542048
Ja Nikki, is ook vaak zo, dat als je je ergens druk over maakte het meestal meeviel. Ik ben daar ook wel goed in trouwens. Verder vind ik het echt knap. Als ik me voorstel wat jij allemaal doet, dan moet je wel heel efficiënt bezig zijn!

Nu I aan het tijgeren is, moeten we traphekjes gaan aanschaffen. Aangezien ons huis veel verdiepingen heeft, moeten het er veel worden: zes. Iemand tips wat goede traphekjes zijn, en waar we op moeten letten bij aanschaf?

En nog een O+ voor de lieve foto's!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144542181
Nou Nikki dat doe je toch maar weer! Nog een *G* voor je halfjaarjongens!

Charmante foto GM :')
  maandag 15 september 2014 @ 09:15:10 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144542236
Huuu laatste vermaanddag voor T.'s verjaardag :o
pi_144542277
Got :o Neee! Over een maandje is T 1!! O+
pi_144542298
Twinkle, stiekem ben ik jaloers op je hoor! Heerlijk toch als je kindje lekker doorslaapt!! Hier is het nog steeds meestal 1 voeding per nacht en daar valt nog geen peil op te trekken. De ene keer is het 3 uur, dan weer half 5,....

Ach, ze is 8 weken. Nog alle tijd (helaas :D)
  maandag 15 september 2014 @ 09:20:03 #29
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144542299
T. je laatste vermaanddag *O*
pi_144542345
Vermaanddag? Ik moet me nog even inlezen in de termen die jullie gebruiken :)
  maandag 15 september 2014 @ 09:26:01 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144542374
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vermaanddag? Ik moet me nog even inlezen in de termen die jullie gebruiken :)
Is gewoon de dag waarop je kindje een maand ouder is ;)
Net zoals toen je een week verder was in je zwangerschap.
pi_144546201
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 07:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Die slaaphouding GM. :o

Mijn man is op een klus hier een half uur vandaan gezet, waar ze ook nog eens een half uur eerder starten dan nornaal. Nu gaat hij 's morgens om half 7 al de deur uit en daarom kan hij niet helpen met wassen, voeden, aankleden etc. Ondanks dat het best even aanpoten was heb ij het toch gered. :D En dan heb ik zelfs nog tijd om te fokken op de wc. :D Stom dat ik me van tevoren weer druk heb zitten maken hoe ik dit zou doen, maar elke keer komt het vanzelf goed. Ik ga me voortaan niet meer druk maken :')
Bikkel *O*

Ik zat me er van tevoren ook druk over te maken maar eigenlijk gaat het allemaal vrij relaxt :Y
pi_144547157
Hoi vanaf mijn werk! :W Eerste werkdag weer, so far so good :)

GM, ik wilde nog zeggen dat ik jouw vader eruit vindt zien als een heel lieve man. Op die foto althans. Echt zo'n überlieve opa :)

Nikki, fijn dat het zo goed gaat met opstarten 's ochtends!

GotC, wow, een jaar alweer? Ik hoor het mezelf echt zo vaak zeggen, maar de tijd vliegt echt!

Oh, en FR, ik zou me rot schrikken joh :o Gelukkig goed afgelopen :)

Franny, ik zou kijken naar een hekje dat eenvoudig met één hand te bedienen is. Die van ons is dat, maar die zat al in het huis voordat wij er kwamen te wonen, dus geen idee welk merk.

Rijst, dat is gewoon een teken van liefde O+ Ze oversproeit je met liefde *;
pi_144547782
Haha, Coco, ja, zo kun je het ook zien. Poep is gewoon een uiting van Liefde. En daarom bewaart ze het ook speciaal voor jou. *; .
Succes op je eerste werkdag! Toch weer even wennen, denk ik? Maar jij hebt ook leuk werk, toch?

Ik vind het echt een mijlpaal dat ik zojuist een tandenborsteltje heb gekocht voor I. Die ene van Jordan. En ze zit tegenwoordig niet meer alleen in een draagdoek of draagzak, maar ook in een wagen. En dat vind ze een groot avontuur. Hier kijkt ze naar kindjes die aan het spelen zijn in de speeltuin om de hoek. Zo'n typerend koppie heeft ze zo. Ik zie ook echt ineens iets van mezelf in haar. Tot nu toe vond ik haar echt zo op mijn vriend lijken! (Zegt ook echt iedereen.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand, weet even niet meer wie?, schreef hier laatst dat het zo moeilijk is om niet de hele tijd te spammen. Dat klopt wel. Ik zit zelf niet op fb, dus die 'verleiding' heb ik niet. Daar ben ik ook eigenlijk wel blij om. :o .

En wat een geweldig weer is het!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144552348
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoi vanaf mijn werk! :W Eerste werkdag weer, so far so good :)

GM, ik wilde nog zeggen dat ik jouw vader eruit vindt zien als een heel lieve man. Op die foto althans. Echt zo'n überlieve opa :)

Nikki, fijn dat het zo goed gaat met opstarten 's ochtends!

GotC, wow, een jaar alweer? Ik hoor het mezelf echt zo vaak zeggen, maar de tijd vliegt echt!

Oh, en FR, ik zou me rot schrikken joh :o Gelukkig goed afgelopen :)

Franny, ik zou kijken naar een hekje dat eenvoudig met één hand te bedienen is. Die van ons is dat, maar die zat al in het huis voordat wij er kwamen te wonen, dus geen idee welk merk.

Rijst, dat is gewoon een teken van liefde O+ Ze oversproeit je met liefde *;
Hij is gek op saar, ben echt positief verrast in alles wat ie voor haar doet ( en vooral laat) Hij heeft nu al een crossfiets gekocht voor dr :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 september 2014 @ 17:01:01 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_144554621
Jeetje FR dat moet behoorlijk schrikken zijn geweest :o Which reminds me dat we hier nog extra rookmelders moeten ophangen. Als onze wasmachine in de hens gaat dan zijn we al door de rook omgekomen tegen de tijd dat de rook bij de melder komt… Niet teveel rookschade hoop ik?

GM blijft grappig die foto :D Hoe lang moest je zo blijven zitten? :P

Rijst ik moest stiekem toch lachen maar daar ga ik vast nog eens spijt van krijgen :+

Coco weer aan het werk *O* Hier is mijn verlof officieel voorbij. Nu ben ik weer een werkloze sloeber -O- Zit vandaag precies 6 maanden thuis bleg!

Nikki ik vind het toch maar knap hoe je dat doet met drie kinderen. Ik word al nerveus bij eentje als ik op tijd weg moet :')

Franny volgens mij droomt ze over meespelen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 15 september 2014 @ 18:26:01 #37
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144557551
Dames, advies please!

Ik heb nieuwe luiers nodig voor mijn dame en er is weer bulk 10 daagse bij Bol.com en maatje 3 gaat langzaam krapjes worden en 'new Born' is er maar tot maatje 3 :)

Nu heb ik vanaf het begin al Pampers voor haar en dat zet ik graag voort, maar welke is praktischer:

Actifit of Babydry ?! :)
pi_144557709
Babydry! Active fit stinkt :X

En wat een goede bijleesposts dames _O_
pi_144557960
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:26 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames, advies please!

Ik heb nieuwe luiers nodig voor mijn dame en er is weer bulk 10 daagse bij Bol.com en maatje 3 gaat langzaam krapjes worden en 'new Born' is er maar tot maatje 3 :)

Nu heb ik vanaf het begin al Pampers voor haar en dat zet ik graag voort, maar welke is praktischer:

Actifit of Babydry ?! :)
/ontlurkt Babydry en bij Jumbo is de aanbieding beter! T/m morgen 33% korting.
  maandag 15 september 2014 @ 19:02:41 #40
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144558832
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:39 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

/ontlurkt Babydry en bij Jumbo is de aanbieding beter! T/m morgen 33% korting.
Aanbieding was/is hier niet aan te slepen, greep steeds mis.. Dus dan maar deze optie! :)

En thanks, ik geloof dat ik voor babydry moet gaan :D
pi_144559578
Zaterdag Pampers bij de Kruidvat 50% korting, maar waarschijnlijk wordt dat wel krabben/bijten/spugen in de winkel :D Oh sorry, alleen Newbornluiers zie ik....
Wij zijn nu ook overgestapt op Pampers. Met de Kruidvatluiers was op zich niks mis, maar ik heb wel het idee dat deze beter aansluiten.

Lieve foto's komen er voorbij O+

L had vandaag weer een goede dag *O* We zijn lekker samen gaan wandelen (heb ik al 2 weken niet gedaan omdat ik ofwel niet naar buiten durfde tijdens de huilbuien of omdat ik geen kans kreeg om me fatsoenlijk aan te kleden :P)
Maar dat hebben we nu lekker ingehaald en ze heeft het zo goed gedaan O+ Daarna lekker thuis geknuffeld in de draagdoek toen het weer bíjna misging, dat ding heeft zijn geld wel terugverdiend ondertussen. Nu ligt ze gewoon te slapen O+ Zomaar, slapen, zoals normale babietjes dat ook doen :D
Ze heeft als beloning een zachte Jip en Janneke-bal van me gekregen O+
pi_144560994
Wat fijn Dyre!

Ik ga de pampers opmaken en dan voor kruidvat kijken want ik vind pampers echt stinken zodra er urine inkomt.. (en als ik nou maar 2x pd zou verschonen... Maar zodra de indicator verkleurd gaat t stinken! )
S. 2014
J. 2016
pi_144561978
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat fijn Dyre!

Ik ga de pampers opmaken en dan voor kruidvat kijken want ik vind pampers echt stinken zodra er urine inkomt.. (en als ik nou maar 2x pd zou verschonen... Maar zodra de indicator verkleurd gaat t stinken! )
Bij new born luiers ruik je die de plasstreep. Als je maat 3 hebt de straks ruik je Pampers niet meer. Moet je wel baby dry kopen en geen newborn dinges. :+
Kruidvat vind ik echt zo stug }:|
♥ J & S
  maandag 15 september 2014 @ 20:20:42 #44
52229 Chanty
pi_144562208
Ik vind zowel baby dry als actifit stinken :r ga wel voor kruitvat
pi_144562686
Ze zouden proefpakketjes moeten maken... :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 september 2014 @ 20:32:54 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144562770
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze zouden proefpakketjes moeten maken... :P
Doen ze toch ook :D. Althans, van Pampers zat er een proefpakket in een of andere 'doos' en in de Kruidvat tas zat ook een pakje :P. Ik persoonlijk vind Kruidvat luiers pas fijn vanaf maat 3, daarvoor vond ik ze veel te stug
pi_144565633
Ik heb hier nog één pak pampers wat op moet en dan ga ik weer lekker verder met mijn Kruidvat stash. Ik vind pampers altijd klammig aanvoelen en stinken. :@

Oh en Dyre, bij mini's zijn pampers gewoon fijner dan kv luiers hoor! De pampers zijn wat flexibeler en daarom sluiten ze beter om minibeentjes/billetjes. Vanaf maatje 3 vond ik Kruidvat goed te doen.

Coco hoe ging je eerste werkdag? Alsof je nooit bent weggeweest?

Franny wat een lieve foto van I. Ze vindt het echt prachtig zo te zien!
pi_144565764
Ik vind maat 1 van de Kruidvat veel fijner dan Pampers! En nog fijner waren de eco-luiers die ik van een vriendin uit Griekenland kreeg maar die hier niet te krijgen zijn. Zonder plasindicator zelfs 8-)

En wat fijn dat jullie zo'n goede dag hebben Dyre!
  maandag 15 september 2014 @ 21:32:07 #49
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144566044
Kv maat 1 en 2 ging wel. Maar erg stug. Maat 3 lekte steeds op haar rug terwijl hij goed zat. Daarna alleen nog maar Pampers.
  maandag 15 september 2014 @ 21:39:28 #50
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_144566478
Vanaf maat 4 hier weer luiers van de aldi. Net pampers maar dan zonder die geur. En goed van prijs.
pi_144567485
Franny wat een knapperd zeg O+

Coco al helemaal gesetteld in jullie nieuwe huis? Hoe beviel je eerste werkdag?

Hier Jumbo voor Boaz want zijn maat is telkens niet voorradig bij de Aldi.
pi_144567968
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Doen ze toch ook :D. Althans, van Pampers zat er een proefpakket in een of andere 'doos' en in de Kruidvat tas zat ook een pakje :P. Ik persoonlijk vind Kruidvat luiers pas fijn vanaf maat 3, daarvoor vond ik ze veel te stug
Ja maar pampers idd, en kruidvat maar dat was een maatje 0 ....

Mja joh ik ga gewoon luierhoppen :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 15 september 2014 @ 22:17:38 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144568608
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja maar pampers idd, en kruidvat maar dat was een maatje 0 ....

Mja joh ik ga gewoon luierhoppen :P
Oh, ik heb een maat 1 gepakt en dat was prima. Maat 0 is echt ienieminie. Je kan altijd van alles proberen ja, wat bij de ene baby fijn is is bij de ander niks. Ik heb ook al van alles geprobeerd maar blijf uiteindelijk, voor E dan, bij Pampers.
  maandag 15 september 2014 @ 23:03:59 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144570985
Hier Babydry van Pampers. Stinkt niet, voelt prima en doet z'n werk, imo :Y)
Krijgt bij de GO wel kv luiers maar dat voelt zo stug :r

Persoonlijke voorkeuren O+
  maandag 15 september 2014 @ 23:27:40 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144572237
Wij hebben hier op vakantie lidl luier. Vind ik ook best fijn, alleen ze absorberen naar mijn idee iets minder goed.
KuikenGuppy
pi_144576209
KV vind ik ook erg stug, als je dan weer pampers in je handen hebt dan is dat weer hemels in vergelijking ;)
Soms hebben we ook Etos-luiers, maar pampers is hier echt de voorkeur.
Tralalalaaa
pi_144576527
Grappig die voorkeuren. Ik vind Pampers stug en raar passen. Wij gebruiken Libero :P Ik vind doe proefverpakkingen erg fijn, dan zit je niet met een heel pak luiers die rot zitten.

Franny, spammen mag hoor! Wat een leukerd. Ik wil ook graag spammen maar we zijn wat terughoudend met mini op internet zetten. Soms wel jammer eigenlijk..

Oh en ik las over spuitluiers. Gelukkig gaf het geef vlekken, Rijst! Hier hebben we vanaf het begin regelmatig spuitluiers. Laten we het zo zeggen. Ik ben blij dat we de verschoontafel in de badkamer hebben :+ Man, wat een vaart zit daar soms achter!

Hier was mini twee dagen van streek ;( En toen kwam me daar toch een poepluier! We stonden haar beiden aan te moedigen toen het los kwam. "Kom op, schijt de boel onder, je kan het, hoera, nog een beetje!"

:')

Ik ga eens proberen wat vaker mee te kletsen hier, maar het is een beetje druk hier thuis, haha.
pi_144576564
Haha Room jullie aanmoediging. :D

Ik had vanmorgen om 6:15 een wakkere T. Hij was wakker geworden van het hoesten denk ik. Het lijkt wel een oud mannetje af en toe. ;(
Op ons KDV is het vandaag juffendag met het thema prinsjes en prinsesjes. Ik heb voor T en S een kroontje geknipt en die hebben ze op hun hoofd. :D Ik ben benieuwd hoe de juffen gaan reageren op alle versieringen en activiteiten. Mijn zusje brengt T en S vandaag weg, dus ik moet even het verslag van haar afwachten. :)
pi_144578173
Foto van je duo met kroon Nikki?
Roomsnoes je kunt niet vroeg genoeg beginnen met aanmoedigen. Begint de herfst bij jullie al flink? Geen idee waar je in Noorwegen woont. Je gaat je baby natuurlijk wel in die mooie gebreide Noorse truien heisen van de winter? Ik heb een zelf gemaakte gekregen van de vrouw van mijn vaders vriend die wonen ook ik Noorwegen. Ik vind dat wel erg mooi.

Hier pampers babydry en heb nog een groot pak maat 3 (56 stuks) die ik niet meer op krijg. Iemand omg 040 ruilen?
pi_144578439
Over 10 dagen hoor ik hier al niet eens meer thuis :D
(al ben ik ook meer een lurker dan poster hoor. Druk druk druk haha).

Half uurtje terug ik Dex fruit gegeven in zijn kinderstoel. Valt meneer zo ineens inslaap.
Ik heb hem kunnen oppakken, neerleggen op het aankleedkussen, poep luier verschonen en zo slaapzak aan en in bed gelegd. Nu maak ik mij natuurlijk zorgen, want dit is nog nooit voorgekomen. Ik weet ook wel dat hij waarschijnlijk gewoon erg moe is geweest. Maar voor iemand die altijd al wakker is bij minste. Is dit toch even schrikken hoor.
pi_144578790
Ik heb geen foto FR. ;( Misschien maken de juffen er nog wel eentje.
pi_144580049
ymme, dat lijkt mij ook gek, als dat gebeurt. Maar ja, een andere verklaring dan 'heel moe' zal er toch wel niet zijn?

Hebben je jongetjes het nog naar hun zin op het kdv, Nikki?

En nu is het prinsjesdag en vallen mijn lessen daarom al vanaf het tweede lesuur uit en kan ik even lekker werken aan lesvoorbereidingen en administratieve klusjes. O+ .
pi_144580555
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:03 schreef Franny_G het volgende:
ymme, dat lijkt mij ook gek, als dat gebeurt. Maar ja, een andere verklaring dan 'heel moe' zal er toch wel niet zijn?

Hebben je jongetjes het nog naar hun zin op het kdv, Nikki?

En nu is het prinsjesdag en vallen mijn lessen daarom al vanaf het tweede lesuur uit en kan ik even lekker werken aan lesvoorbereidingen en administratieve klusjes. O+ .
Heerlijk! Bij ons is het dit jaar voor het eerst een gewone schooldag. Liep me er over op te winden toen ik besefte dat t tijdens mijn verlof was :D
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 11:24:40 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_144580682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:55 schreef ymme het volgende:
Over 10 dagen hoor ik hier al niet eens meer thuis :D
(al ben ik ook meer een lurker dan poster hoor. Druk druk druk haha).

Half uurtje terug ik Dex fruit gegeven in zijn kinderstoel. Valt meneer zo ineens inslaap.
Ik heb hem kunnen oppakken, neerleggen op het aankleedkussen, poep luier verschonen en zo slaapzak aan en in bed gelegd. Nu maak ik mij natuurlijk zorgen, want dit is nog nooit voorgekomen. Ik weet ook wel dat hij waarschijnlijk gewoon erg moe is geweest. Maar voor iemand die altijd al wakker is bij minste. Is dit toch even schrikken hoor.
Dat hadden wij laatst ook, Heel Erg Moe was idd de oorzaak ;). Maf wel, hij viel zo tijdens het eten in slaap :').
KuikenGuppy
pi_144580895
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 11:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heerlijk! Bij ons is het dit jaar voor het eerst een gewone schooldag. Liep me er over op te winden toen ik besefte dat t tijdens mijn verlof was :D
Nou! Kan toch niet! Is tradisie!

Wel is het zo dat ik nu naar een lunchbijeenkomst moet van verschillende Haagse scholen waarmee we masterclasses organiseren. Is natuurlijk een dag waarop je dan allerlei andere dingen gaat plannen. Dus ben je alsnog best druk eigenlijk. Maar ik klaag niet hoor. :P .
pi_144581196
De herfst komt hier lekker door inderdaad, F_R! Maar het is voorlopig nog ietsjes onder de 20 graden en zonnig, dus echt fantastisch weer. Zo fijn om met mini in de doek of in de wagen te wandelen en van de verkleurde blaadjes te genieten. Nog even en ze gaan vallen O+ Ik ben echt een herfstmens, vind het zo'n mooi en fijn seizoen. Hopelijk vindt O. dat straks ook.

Ik kan me niet herinneren dat we vrij waren op prinsjesdag! Of is dat alleen in Den Haag?

O. was net zo boos. Ze kreeg haar duimpje niet in haar mond ;( _O-
Toen ik haar even hielp viel ze met een glimach weer in slaap. Baby's O+
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:18:40 #67
52229 Chanty
pi_144587804
Ik ben met Lucas in draagdoek naar het puntje van de gouden koets gaan kijken :D samen met oud collega's. Dus even mijn snoet laten zien. Kan nooit kwaad. Mijn naam staat nog steeds op de locker. Ik zie het maar als een voorteken dat ik terug kom.
pi_144589054
Nog even over die luiers: zijn er mensen die de maandboxen bij Bol kopen? Zijn die normaal gesproken echt 52,49?

Ik zit die BulkDeal bij Bol.com te bekijken. Daar staat dat een maandbox Pampers normaal 52,49 kost en nu nog maar 41,99 (voor 240 luiers). Op zich een leuke deal dan nu, maar ik dacht dat de maandboxen zelf ook al (veel) goedkoper waren dan losse pakken luiers.
Als ik het zelf uitreken scheelt het 2 euro? Per maand. Valt me een beetje tegen :P

_NIKKI_, ik ben benieuwd hoe juffendag vandaag was en wat je jongens ervan vonden!
pi_144589126
Ik reken altijd uit wat de prijs van 1 luier is. En kijk dan of ik het wel zo goedkoop vind als hun doen geloven. Vaak genoeg bij bol oid gezien dat het eigenlijk helemaal geen echte aanbieding was.
pi_144589174
Ja, dat is precies mijn punt :D
Nu met die BulkDeal is het wel een aardige prijs, maar die maandboxen die heel goedkoop lijken voor mij schelen maar 2 euro (op 240 luiers) in vergelijking met het kopen van losse pakken luiers.

Vanavond maar eens kijken of de Jumbo ze nog heeft :Y
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:08:27 #71
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144589244
Ik koop maandboxen altijd in de aanbieding :Y Nog niet meer hoeven betalen dan ¤35 ervoor :Y)
pi_144589394
kruidvat heeft as. zaterdag de luiers maat 1 en 2 voor 5e per pak
pi_144589429
Ik betaalde laatst voor Kruidvat maat 4 iets van 11 cent in de aanbieding. Dan is 50 euro voor 240 luiers toch best veel geld. :o
pi_144589654
Ik betaal nooit meer dan 20 cent voor een pamper in de aanbieding.
pi_144589686
Hoeveel kosten luiers in NL, voor een klein pak met 30 stuks bijv? Men zegt hier altijd dat de luiers in NO erg goedkoop zijn (2,5E omgerekend) maar heb geen idee eigk.

En oh ja, Iets te hard aangemoedigd hier. Dat je pffrt hoort vanuit de box, en denkt: Jee! Dan dan denkt: ik wacht even, zo'n pffrt komt nooit alleen. En dat je dan toch maar gaat verschonen. En dat je dan op elk doekje weer een pffrt krijgt. En dat je zeker 15 doekjes gebruikt. En dat je dan dus kind en verschoonkussen ook kan verschonen.

}:|
pi_144589730
Een pak pampers kost 9,99 voor een midpack dus euh 40 ofzo zitten er dan in.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:40:22 #77
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144590315
Dat moment dat je kind 11 maanden is en je het 'Aanmelden bij een basisschool in Den Haag!' pakket krijgt :'( :'(
pi_144590424
Ja, Gotc. Ik ben ook alvast aan het nadenken over een school. Ik wil komend schooljaar namelijk wel een paar scholen bezoeken, om sfeer te proeven e.d., voordat we de definitieve keuze maken. I is in december 11 maanden. Vind het ook vrij extreem ja.
pi_144590447
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:40 schreef GotC het volgende:
Dat moment dat je kind 11 maanden is en je het 'Aanmelden bij een basisschool in Den Haag!' pakket krijgt :'( :'(
Ik heb 'r hier ook al aangemeld :Y
Home is where the O+ is...
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:45:02 #80
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144590474
Ik vind het vreselijk. Alsof ik nu al weet wat bij hem gaat passen over 3 (of in Cwen's geval 2) jaar..
pi_144590781
Daarom willen wij dus o.a. verhuizen :@ ik kwam daar achter toen ik net zwanger was en moest er van huilen. Veel succes met kiezen en afwachten alvast...
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:54:52 #82
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144590821
Over een klein weekje is mijn moppie alweer 6 maanden .. :o

Ze heeft vandaag een slaapdag oid..
Eerst doorgehaald van 19:00 tot 07:00 vanmorgen en vanmiddag ook alweer een tuk van 4.5 uur.. :X ben benieuwd wat de volgende nacht gaat brengen! :)

En inschrijven op school, nog even niet over nadenken, zo snel gaat het niet toch? Toch? :{ ;(
pi_144590974
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:53 schreef kwakz0r het volgende:
Daarom willen wij dus o.a. verhuizen :@ ik kwam daar achter toen ik net zwanger was en moest er van huilen. Veel succes met kiezen en afwachten alvast...
Oh echt? Ik vind het op zich niet zo heel erg. Mocht de school van onze keuze toch niet goed bij onze I passen, dan vinden we daar wel iets op.
pi_144591999
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:59 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vind het op zich niet zo heel erg. Mocht de school van onze keuze toch niet goed bij onze I passen, dan vinden we daar wel iets op.
Ik kan er gewoon niet zo aan wennen dat t in 'de stad' zo gaat. Onze wijk is ook nog eens vrij middelmatig zeg maar. Merk t ook aan de gestreste kindertjes die zich aanmelden bij ons op school... Of er wel plek zal zijn enzo...

Ben eigenlijk maar een dorps type en vriendje komt ook uit een kleinere stad, dus t is wel één van de redenen ja. Er zijn er nog wel meer overigens :P meeste van praktische aard
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:54:02 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_144592717
wij moeten onze dochter ook met zes maanden al inschrijven hoor :Y Op drie scholen liefst, zodat je op zoveel mogelijk wachtlijsten staat. Ik vind het ook achterlijk, maar iedereen doet het, dus je moet er wel in mee gaan :')
disclaimer
pi_144592820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:54 schreef Stormqueen het volgende:
wij moeten onze dochter ook met zes maanden al inschrijven hoor :Y Op drie scholen liefst, zodat je op zoveel mogelijk wachtlijsten staat. Ik vind het ook achterlijk, maar iedereen doet het, dus je moet er wel in mee gaan :')
In DH is een centraal systeem en mag je maar 1 school kiezen, moet met 1 jaar... En dan afwachten of ze met twee voorlopig en met drie definitief geplaatst zijn...(of was dat 3 en 3,5?)

In Gouda bijvoorbeeld kun je gewoon kiezen en schrijf je wel met twee en een half in zo'n beetje maar geen loting oid...tenzij je bij een bijzondere kakschool een plekje wilt.

Middelbare school DH zelfde probleem: max 1 school kiezen en dan hopen... Ben je er niet bij dan kijken of er nog ergens een derdekeusplekje is bij een school die nog niet vol is na ronde 1. Delft Rijswijk en Zoetermeer(vanaf volgend jaar) en Voorburg zitten in t zelfde systeem dus je kunt ook niet een reserve school in een van die gemeentes kiezen.
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:58:08 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_144592856
Bizar!
disclaimer
pi_144592888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:58 schreef Stormqueen het volgende:
Bizar!
Edit gedaan, het is nog bizarder :P
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:04:37 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144593053
Ik vind het wel vreemd dat je geen tweede keus op mag geven. Nu eindig je bij de middelmatige scholen die je met een reden vermijdt als je moet kijken waar de plekken overblijven. Ik vind daar slecht over nagedacht.
Gelukkig waren wij net voor ze dit systeem introduceren.
En inderdaad, een baby van 11 maanden inschatten of het geschikt is voor montessori of dalton of toch liever klassiek onderwijs. Ik vind dat echt te vroeg voor zo'n keuze.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144593153
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:04 schreef laziness het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je geen tweede keus op mag geven. Nu eindig je bij de middelmatige scholen die je met een reden vermijdt als je moet kijken waar de plekken overblijven. Ik vind daar slecht over nagedacht.
Gelukkig waren wij net voor dit systeem introduceren.
Ja, ik snap het ook niet. Wrsch omdat de meeste tweede keus scholen na ronde 1 ook vol zitten?

In Amsterdam werkte ik op en school die voor vwo vol derde keus/geen keus klanten zat. Was echt niet leuk, ze begonnen al ongemotiveerd... (Daar mocht je wel twee of drie keuzes opgeven, dan werd er per ronde geloot ofzo)...
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 18:35:07 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144593968
Ik vind het ook raar dat er geen tweede keus mag worden opgegeven :{ Nu heb ik het geluk dat hij na 1 oktober is geboren, dus we moeten hem voor 30-9-2015 opgeven. Een vriendin moest haar kindje van half september voor 30-9-2014 opgeven en werd nu al laat genoemd :') Zucht.
pi_144594235
Ik heb zelf niet het idee, kwak, dat het in DH zo extreem is. Op mijn school hebben we pas sinds twee jaar dat we leerlingen moeten afwijzen omdat we teveel aanmeldingen hebben. En dan nog zijn dat er echt niet veel. Daarvoor konden we altijd alle leerlingen die bij ons op school wilden komen (en die aan de toelatingseis voldeden danwel een bepaald advies hadden) plaatsen. En dan werk ik dus op een kleine school in het centrum van de stad met een beperkt aantal leerlingen.

Daarnaast zijn er de afgelopen jaren minder kinderen geboren, en dat zal misschien ook effect hebben op het de toelating zal zijn op scholen.

Ja, en wat betreft de keuze voor een basisschool... ik heb natuurlijk wel zo mijn ideeën over wat ik graag zou willen voor mijn kind. Tegelijkertijd relativeer ik dat ook. Het hoeft echt niet een school te zijn die in alle opzichten goed 'scoort' of waar helemaal volgens een bepaalde filosofie wordt gewerkt. Ik ga er vanuit dat mijn kind, voorzover ze geen leer- of gedragsproblemen heeft, zich kan redden en er op haar manier een goede tijd van zal maken met haar klasgenootjes. Je weet ook van tevoren niet of je kind een klik zal voelen met bepaalde onderwijzers, terwijl daar behoorlijk veel vanaf hangt. De samenstelling van een klas kan ook wat uitmaken, en weet je ook niet precies. Je kunt op papier een geweldige school uit hebben gezocht en dan toch kan het voor je kind niet leuk zijn, bijv door een juf of meester waar je kind niet veel mee heeft of de dynamiek in de klas.

Het is niet zo dat ik denk dat een kind alleen maar tot z'n recht zal komen binnen een bepaald systeem of bij een bepaalde aanpak. Ik zat zelf ook niet op een goede of heel leuke school, maar heb daar gewoon een prima tijd gehad. En mocht ze bepaalde zaken op school niet goed meekrijgen of zo, dan heeft ze gelukkig ouders die dat prima kunnen compenseren.
pi_144594784
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 18:44 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb zelf niet het idee, kwak, dat het in DH zo extreem is. Op mijn school hebben we pas sinds twee jaar dat we leerlingen moeten afwijzen omdat we teveel aanmeldingen hebben. En dan nog zijn dat er echt niet veel. Daarvoor konden we altijd alle leerlingen die bij ons op school wilden komen (en die aan de toelatingseis voldeden danwel een bepaald advies hadden) plaatsen. En dan werk ik dus op een kleine school in het centrum van de stad met een beperkt aantal leerlingen.

Daarnaast zijn er de afgelopen jaren minder kinderen geboren, en dat zal misschien ook effect hebben op het de toelating zal zijn op scholen.

Ja, en wat betreft de keuze voor een basisschool... ik heb natuurlijk wel zo mijn ideeën over wat ik graag zou willen voor mijn kind. Tegelijkertijd relativeer ik dat ook. Het hoeft echt niet een school te zijn die in alle opzichten goed 'scoort' of waar helemaal volgens een bepaalde filosofie wordt gewerkt. Ik ga er vanuit dat mijn kind, voorzover ze geen leer- of gedragsproblemen heeft, zich kan redden en er op haar manier een goede tijd van zal maken met haar klasgenootjes. Je weet ook van tevoren niet of je kind een klik zal voelen met bepaalde onderwijzers, terwijl daar behoorlijk veel vanaf hangt. De samenstelling van een klas kan ook wat uitmaken, en weet je ook niet precies. Je kunt op papier een geweldige school uit hebben gezocht en dan toch kan het voor je kind niet leuk zijn, bijv door een juf of meester waar je kind niet veel mee heeft of de dynamiek in de klas.

Het is niet zo dat ik denk dat een kind alleen maar tot z'n recht zal komen binnen een bepaald systeem of bij een bepaalde aanpak. Ik zat zelf ook niet op een goede of heel leuke school, maar heb daar gewoon een prima tijd gehad. En mocht ze bepaalde zaken op school niet goed meekrijgen of zo, dan heeft ze gelukkig ouders die dat prima kunnen compenseren.
Oh zeker, dat geloof ik ook wel.

Bij ons gaat het toch wel om veel kindereb, nu zelfs uit de wijk voor havo en mavo, die geen plekje krijgen. Ze doen hun best om op tijd te laten weten dat en heel postcode gebied buiten de boot gaat vallen zodat die ouders nog iets anders kunnen op tijd. Die groepen tel ik dan dus niet mee bij de zestig afwijzingen/uitlotingen van dit jaar...

Vinex wijk waar de kinderen nu allemaal tegelijk een beetje die leeftijd hebben... De basisscholen zijn nog vol maar de kdvs lopen leeg nu.

Toch zou ik het fijn vinden als ik zonder twijfels over of er wel plek zal zijn een fijne school kan uitkiezen voor mijn zoon...
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:14:16 #94
52229 Chanty
pi_144595392
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

In DH is een centraal systeem en mag je maar 1 school kiezen, moet met 1 jaar... En dan afwachten of ze met twee voorlopig en met drie definitief geplaatst zijn...(of was dat 3 en 3,5?)

In Gouda bijvoorbeeld kun je gewoon kiezen en schrijf je wel met twee en een half in zo'n beetje maar geen loting oid...tenzij je bij een bijzondere kakschool een plekje wilt.

Middelbare school DH zelfde probleem: max 1 school kiezen en dan hopen... Ben je er niet bij dan kijken of er nog ergens een derdekeusplekje is bij een school die nog niet vol is na ronde 1. Delft Rijswijk en Zoetermeer(vanaf volgend jaar) en Voorburg zitten in t zelfde systeem dus je kunt ook niet een reserve school in een van die gemeentes kiezen.
Zoetermeer ook? Bah :(
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:23:32 #95
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144595846
Nog een andere mijlpaal vandaag: Laatste pak fv voor T. gekocht ^O^
pi_144596324
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:23 schreef GotC het volgende:
Ik heb hier met bijna 12 maanden ook nog 1 pak staan.
Ik vind het lastig hiermee te stoppen, daar hij nog steeds niet heel veel eet en zonder de flessen echt wakker wordt van de honger. Hij eet heel slecht nog van een lepel zowel rapley.

Hij krijgt 's morgens een pap fles, s middags ná het brood (1 boterham zonder korst) nog een flesje met 4/5 schepjes en voor het slapen nogmaals een papfles. Avondeten wisselt nog heel erg. Als hij met de pot mee eet, eet hij gemiddeld 2 opscheplepels groente en aardappel. Krijgt hij een potje eet hij meestal een halve en heel soms het potje leeg. Toetje is ook nooit erg veel. Fruit over de gehele dag 1 banaan of 1 potje.

Maar voldoet volle melk qua voedingstoffen ook als ze wat minder eten en honger hebben?
pi_144596644
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:14 schreef Chanty het volgende:

[..]

Zoetermeer ook? Bah :(
Middelbare alleen ;) en als jullie L 13 is zitten de scholen weer te springen om leerlingen denk ik.
Kwak
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:50:36 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_144597058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:34 schreef ymme het volgende:

[..]

Ik heb hier met bijna 12 maanden ook nog 1 pak staan.
Ik vind het lastig hiermee te stoppen, daar hij nog steeds niet heel veel eet en zonder de flessen echt wakker wordt van de honger. Hij eet heel slecht nog van een lepel zowel rapley.

Hij krijgt 's morgens een pap fles, s middags ná het brood (1 boterham zonder korst) nog een flesje met 4/5 schepjes en voor het slapen nogmaals een papfles. Avondeten wisselt nog heel erg. Als hij met de pot mee eet, eet hij gemiddeld 2 opscheplepels groente en aardappel. Krijgt hij een potje eet hij meestal een halve en heel soms het potje leeg. Toetje is ook nooit erg veel. Fruit over de gehele dag 1 banaan of 1 potje.

Maar voldoet volle melk qua voedingstoffen ook als ze wat minder eten en honger hebben?
Misschien de middagfles proberen te stoppen? Hij krijgt nu zo te lezen genoeg flessen om te vol te kunnen zitten om 'normaal' te eten.
Je kan ook 's ochtends pap uit een bordje geven.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:55:09 #99
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144597296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:23 schreef GotC het volgende:
^O^

Krijgt ie nu al wat gewone melk erbij?

Ben benieuwd hoe snel wij van de fles af zijn. Volgende week contact met de diëtiste en dan gaan we provoceren.

Ymme is zou ook minder gaan geven beginnen in de middag.
pi_144597321
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:59 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dit.
En ik vind dat ik al best wat kan zeggen over haar karakter, hoor. Je merkt in zo'n eerste jaar wel of je kindje bijv snel geprikkeld is of niet, van nature verlegen/introvert is of niet, actief of juist rustig is... Het verandert nog wel, maar de basis vind ik echt al wel goed te zien.
Home is where the O+ is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')