abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:55:17 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144495205

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 14-09-2014 15:24:10 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_144495357
Wat een tijden zeg van die 100km toppers...

http://www.runwinschoten.nl/100km_website.html
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_144495449
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:58 schreef Cynic het volgende:

Sommigen lopen niet bepaald vlak.. rondes van 47 minuten en van 1 uur 10 :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144495540
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sommigen lopen niet bepaald vlak.. rondes van 47 minuten en van 1 uur 10 :P
Ik geloof dat het doel van 100km ook niet meteen is om zo vlak mogelijk te lopen :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_144495664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:02 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik geloof dat het doel van 100km ook niet meteen is om zo vlak mogelijk te lopen :)
Hmm nee misschien gaat het om uitlopen. Maar juist bij zijn lange afstand moet je volgens mij geen energie verspillen door de eerste rondes veel te hard weg te gaan :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_144495763
Soms nemen ze ook gewoon 10 minuten of een kwartier pauze.

Ons team is 2e geworden. Helaas moest ik met 2 anderen al eerder weg. Dus heb niet op het podium gestaan. Maar toch wel leuk :)
pi_144495774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm nee misschien gaat het om uitlopen. Maar juist bij zijn lange afstand moet je volgens mij geen energie verspillen door de eerste rondes veel te hard weg te gaan :o
Bij dit soort lange afstanden zit het verval meestal in de laatste km's. Het is nu eenmaal een roteind en op het laatst zit er gewoon ontzettend veel verzuring overal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Daar had ik er 2 van, maar allebei kwijt geraakt :( Die waren echt fijn..
Ik heb vanmiddag even gepast en vind het ook nu al een fijn shirt. Dat zal dus een DtD dingetje zijn. :)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_144495942
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:52 schreef Jero_nimo het volgende:
Even uitrusten LT, komt wel goed! ^O^

Ik ben ondertussen klaar met mijn 10km. Ging lekker, erg soepel. Heb het idee dat ik nog wel dieper kon gaan, maar durfde het niet aan. Na de finish ook meteen weer heel fris. Had het niet verwacht, wat minder getraind door herstel van de TdF. En natuurlijk vorige week de Strongmanrun.
Maar 10k in 35.29 gelopen *O* Een halve minuut van mijn PR af. Gekkenhuis! :D
Poeh wat een tijd zeg _O_

quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:26 schreef mosselmossel het volgende:
Jezus. Al die duinen. Honderden traptreden. Maar toch mooi twee keer over het zwaarste deel van het marathonparkoers gelopen. Maar ik ging kapot in die 35km. Maar vanaf nu rustigaan.
Lekker bezig man, aan de training voor de marathon kan het niet liggen als ik je loopjes langs zie komen.
pi_144496560
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:58 schreef Cynic het volgende:

Wat een prutsers. Ik zie er zo snel geen een met een negatieve split.
pi_144496998
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:07 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Bij dit soort lange afstanden zit het verval meestal in de laatste km's. Het is nu eenmaal een roteind en op het laatst zit er gewoon ontzettend veel verzuring overal.

[..]

Ik heb vanmiddag even gepast en vind het ook nu al een fijn shirt. Dat zal dus een DtD dingetje zijn. :)
Nouja het viel me op vanwege deze tweet:

https://twitter.com/LeonievdHaak/status/510850077393707008

toch wel een ervaringsexpert :P
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:35:04 #11
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144497206
Hai,

Ik wil weer gaan beginnen met hardlopen, maar ben een beetje een lastige loper.
Ene moment kan ik zo een km aan één stuk lopen, de andere dag haal ik amper de 300 meter.

Laatste keer dat ik hardgelopen heb was de korte afstand damloop 2010. Ging toen prima op zich aangezien ik die eigenlijk zonder echte training gelopen heb. Niet geweldig, maar ben geen quitter dus toch maar gegaan.

Maar nu, 4 jaar later... een conditie op niveau 0. ( kind, energieloos en motivatieloos ) en toch wil ik weer gaan proberen te lopen. Probleem 1 en is eigenlijk het enige probleem.
Heb geen zin om dit alleen te doen. Of nou ja, de zin is er wel maar de motivatie niet.

Dus hierbij de vraag..
Zijn er mensen uit omgeving Alblasserdam Nw-Lekkerland die mij op sleeptouw willen nemen? :)
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:42:00 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144497501
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:35 schreef bepklep82 het volgende:
Hai,

Ik wil weer gaan beginnen met hardlopen, maar ben een beetje een lastige loper.
Ene moment kan ik zo een km aan één stuk lopen, de andere dag haal ik amper de 300 meter.

Laatste keer dat ik hardgelopen heb was de korte afstand damloop 2010. Ging toen prima op zich aangezien ik die eigenlijk zonder echte training gelopen heb. Niet geweldig, maar ben geen quitter dus toch maar gegaan.

Maar nu, 4 jaar later... een conditie op niveau 0. ( kind, energieloos en motivatieloos ) en toch wil ik weer gaan proberen te lopen. Probleem 1 en is eigenlijk het enige probleem.
Heb geen zin om dit alleen te doen. Of nou ja, de zin is er wel maar de motivatie niet.

Dus hierbij de vraag..
Zijn er mensen uit omgeving Alblasserdam Nw-Lekkerland die mij op sleeptouw willen nemen? :)
http://www.start2run.be/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_144497632
@DeeBee dat shirt heb ik ook, zit heel fijn! Wel wat ruim nu naar verder top shirt. Die damloop helaas niet kunnen lopen :(

Heb het shirt ook binnen, héél gaaf! Zit ook top wat ik er zo van voel dus ik vermoed dat dit wel eens m'n nieuwe favoriet kan zijn :9 misschien morgen bij m'n loopje vast testen? :7
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:51:42 #14
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144497977
quote:
Ik heb geen telefoon die apps ondersteund :)

Ja ja ja, kom maar op met het commentaar.
pi_144498109
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Je kan het ook als mp3s downloaden volgens mij. Maar ik weet er het fijne niet vanaf. Evy is in ieder geval een fijne manier om op te bouwen.
pi_144498311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:51 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Mooi meteen een excuus om snel voor een garmin of iets dergelijks te gaan.

Sluit je gewoon aan bij een start to run of een vereniging.
pi_144498716
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb nu sinds twee weken een sporthorloge van TomTom, en dat maakt het lopen voor mij een stuk fijner en plezieriger. Onderweg kun je je prestatie op verschillende vlakken bekijken, en nadien op de PC nog veel meer data analyseren. Hiermee kun je, ik in ieder geval wel, gerichter gaan trainen en ook echt iets gaan opbouwen! :)

Het kost wat, maar dan heb je ook wat! ^O^
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  zaterdag 13 september 2014 @ 22:31:58 #18
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144500020
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik ken Garmin alleen van het motorrijden, doen die ook in hardloop spul?
  zaterdag 13 september 2014 @ 22:35:56 #19
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_144500238
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:06 schreef trolley het volgende:

[..]

Dit.

Ik heb nu sinds twee weken een sporthorloge van TomTom, en dat maakt het lopen voor mij een stuk fijner en plezieriger. Onderweg kun je je prestatie op verschillende vlakken bekijken, en nadien op de PC nog veel meer data analyseren. Hiermee kun je, ik in ieder geval wel, gerichter gaan trainen en ook echt iets gaan opbouwen! :)

Het kost wat, maar dan heb je ook wat! ^O^
Dat gaat me eigenlijk wel wat ver.
De tijd kan ik bijhouden op een gewoon horloge.
Ik heb eerlijk gezegd niet perse een programma nodig dat mijn vorderingen bij houdt.
Hoe ik me voel en hoever ik nog kan gaan weet mijn lichaam nog wel het best.
pi_144500881
Vandaag weer een intervaltraining gedaan, normaal vind ik die heerlijk maar nu wilde hij niet echt. Planning was 8x 300m, maar uiteindelijk 5x 300m geworden.

http://app.endomondo.com/workouts/407911799/10707661
pi_144501393
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:35 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Dat gaat me eigenlijk wel wat ver.
De tijd kan ik bijhouden op een gewoon horloge.
Ik heb eerlijk gezegd niet perse een programma nodig dat mijn vorderingen bij houdt.
Hoe ik me voel en hoever ik nog kan gaan weet mijn lichaam nog wel het best.
Een loopgroepje is misschien wel leuk? Of wat vrienden of collega's om mee te lopen?

Weet je hoe het komt dat het de ene keer beter wil lukken dan de andere keer?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144501650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:44 schreef Daph_ het volgende:
@DeeBee dat shirt heb ik ook, zit heel fijn! Wel wat ruim nu naar verder top shirt. Die damloop helaas niet kunnen lopen :(

Heb het shirt ook binnen, héél gaaf! Zit ook top wat ik er zo van voel dus ik vermoed dat dit wel eens m'n nieuwe favoriet kan zijn :9 misschien morgen bij m'n loopje vast testen? :7
Ik heb ook mn shirt binnen.. maar durfde m vandaag nog niet aan.. haha heel kinderachtig maar gewoon omdat dat niet "hoort" ofzo.. welk startvak sta je?
pi_144501790
Wat is het soms toch inspirerend om dit topic ff door te lezen. Echt gaaf om te zien wat voor prachtige afstanden, tijden en persoonlijke overwinningen behaald kunnen worden door gewoon serieus trainen :)

Ik zal morgen wel brak en moe zijn, maar ik heb alweer helemaal zin in een rondje morgen!
pi_144502093
Ik krijg in de loop van volgende week mijn shirt voor de Dam tot Damloop. En dan kan de voorpret echt beginnen :) . Morgen nog even een rondje en dinsdag uitlopen en dan ben ik er klaar voor.
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:35:44 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144502569
Ik ben een playlistje aan het maken voor mijn marathon O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')