Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.quote:Op zondag 14 september 2014 13:29 schreef sasquatsch het volgende:
Meer topsnelheid kan, maar dan moeten ze een andere motor pakken. De huidige motor komt uit de McLaren P1. De snelste elektromotor (320+) zit in de Drayson Lola. Alleen kost dat veel meer energie, waardoor er ook grotere battery packs nodig zijn en het laden langer duurt.
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.quote:Op zondag 14 september 2014 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ze zeulen nu al 200 kg aan accu's mee waar ze net 25 minuten mee kunnen rijden. Meer vermogen lijkt me voorlopig niet een optie.
Iedere 100m vol optrekken en vol remmen en die Tesla gaat echt niet verder komen hoor en misschien brand die electronica wel door en moet je toch van auto wisselen halverwege.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.quote:Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef twiFight het volgende:
[..]
Volgens de officiele FIA pagina zelfs 320 kg aan accu's.
Maar goed, een Tesla gaat sneller, verder en je hoeft niet eens halverwege van Tesla te wisselen. Daarentegen heeft die bijna net zo veel gewicht aan accu's er in liggen als die hele Formula E wagentjes wegen. Dat zal ook wel zo zijn eigen problemen meebrengen, m.b.t. rijeigenschappen en eisen aan het chassis en zo.
Ik krijg best een sterk Atomgevoel bij het zien van de Formule E wagentjes.
10 plekken grid penalty voor de volgende race.quote:Op zondag 14 september 2014 10:08 schreef Wombcat het volgende:
Ik vond het wel leuk om te zienDe verplichte duur van de pitstop is jammer.
Krijgt Prost nog een straf? Want zijn actie sloeg nergens op
Da's nog mildquote:Op maandag 15 september 2014 00:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
10 plekken grid penalty voor de volgende race.
Klopt, mijn fout, dacht dat de Tesla gelimiteerd was op 250.quote:Op zondag 14 september 2014 23:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een Tesla rijd max 210 km/uur en doet er 1 seconde langzamer over om op de 100 km/uur te komen, dus deze auto's zijn sneller.
quote:The track map for Formula E's Monaco ePrix has been revealed.
The seventh round of the 2014/2015 FIA Formula E championship will take place at the legendary Monaco street circuit, but the route used will not be the same as Formula One.
The 1.2 mile course will have Formula E drivers take a sharp right at St. Devote, deviating from the usual path. They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
A hairpin at the chicane will take the cars back onto the usual circuit for th remainder of the lap. It's a unique layout which will certainly prove difficult for all drivers in the field. Take a virtual lap below.
Dat dacht ik ook toen ik het plaatje zag, totdat ik dit las:quote:Op zaterdag 20 september 2014 13:21 schreef Wombcat het volgende:
Dat begrijp je verkeerd volgens mij.
quote:They will then run parallel to and in the opposite direction of the F1 track as they race towards the famed tunnel.
Ik zeg toch ook niet dat ze tegenovergesteld op het F1 circuit rijdenquote:Alleen rijden ze dus niet in tegengestelde richting (oer het F1-circuit) naar de tunnel als in de F1, maar over een parallelweg.
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2014 14:35 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom gebruiken ze niet de normale layout?
Ach so. Anders kunnen ze maar 3 rondjes doen ofzoquote:Op zaterdag 20 september 2014 17:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heel simpel: te lang. In het reglement staat dat een circuit tussen de 2,5 en 3km moet zijn.
Dat zal te maken hebben met de 45 min. racetijd vs. accu/wagenwissels.
Mooi niet dus. Ik kijk wel een samenvatting op yt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Morgenvroeg, na meer dan 2 maanden rust_! , om 7.00 nl'se tijd ronde 2 in Petrujaya, Maleisië.
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik de 1ste race zeer amuserend vond weet ik niet of ik de wekker ervoor wil zettenik twijfel nog....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |