ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 12-09-2014 13:27:37 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 12 september 2014 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Ik ben dus kaartjes aan t reserveren, maar moet mn paspoortkopie vooruit sturen met geld en dan liggen ze in t hotel ter plaatse, als t goed is.
Spannend he
Graag even een andere plaat in de OP. Die rommel hoeft niet verheerlijkt te worden
Uit de OP -> En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Staat er toch netjes?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 12 september 2014 13:18 schreef bork het volgende: Uit de OP -> En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op vrijdag 12 september 2014 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Ik ben dus kaartjes aan t reserveren, maar moet mn paspoortkopie vooruit sturen met geld en dan liggen ze in t hotel ter plaatse, als t goed is.
Anaalplaat = foto van de achterkant van een trein (met sluitseinen ofwel rode lampjes) Frontsein = witte/gele lampen aan de voorkant (in de rijrichting)
@b2py: Ik haat je. @KnutdeIJsbeer: Ziet eruit als een toffe rit!
Nee, maar je moet die lui ook geen platform bieden voor hun vernielingen. In de vorm van echte kunst kan het prachtig zijn, maar in deze vorm niet.
Dat soort kerels komen echt niet in dit topic lijkt me.
Het grootste deel is inderdaad rommel. Maar soms zitten er kunststukjes bij die van mij best even rond mogen rijden, dat zie ik dan ook liever dan zo'n standaard geel-blauwe look. Ik zat een paar jaar terug in een trein waar ze de ramen in allerlei kleuren hadden bespoten, gaf van binnen een heel mooi effect
Op vrijdag 12 september 2014 13:27 schreef James1988 het volgende: Anaalplaat = foto van de achterkant van een trein (met sluitseinen ofwel rode lampjes) Frontsein = witte/gele lampen aan de voorkant (in de rijrichting)
@b2py: Ik haat je. @KnutdeIJsbeer: Ziet eruit als een toffe rit!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 12 september 2014 15:06 schreef derLudolf het volgende: Zullen ze serieus bedacht hebben dat je bus-trein-bus-trein moet gaan reizen van Emmen naar Zwoll?
Nee dus. Gewoon bus-trein. Of als je van Emmen naar Gramsbergen moet, bus-bus.
In Japan is Hitachi begonnen met het testen van drie prototypes van het type Class 800, beter bekend als de IEP. Naar verwachting zal men begin volgend jaar beginnen met het testen in Engeland, waar de treinen uiteindelijk zullen worden ingezet.
Class 800 is een bi-mode hogesnelheidstrein: waar beschikbaar kunnen ze gebruik maken van 25 kV, maar omdat Engeland veel gebieden zonder bovenleiding kent zijn er ook krachtige dieselmotoren ingebouwd. Hitachi bouwt ook aan Class 801, een variant die slechts één dieselmotor aan boord heeft als hulpmotor, mocht de bovenleidingsspanning wegvallen.
In totaal zijn er 6 bestellingen geplaatst door de Britse overheid, goed voor een totale omvang van 866 bakeenheden:
East Coast: - 13x 9 bakken Class 800 - 10x 5 bakken Class 800 - 30x 9 bakken Class 801 - 12x 5 bakken Class 801
Great Western: - 36x 5 bakken Class 800 - 21x 9 bakken Class 801
Doe normaal! Morgen passagiers misschien naar buiten kijken?
De gemiddelde passagier heeft zijn/haar traject al genoeg gezien. Ik moedig niets aan, maar af en toe een mooi bekliederde trein is voor het oog wel verfrissend. Als ik naar buiten wil kijken ga ik wel in een andere coupe zitten.
Edit: voor de duidelijkheid: ik ben zelf geen vandaal en van mij mag alle graffiti op treinen verwijderd worden, maar ik kan me er niet aan storen. Dus.
Ik vind graffiti wel tof, mits er werk in is gestoken ipv een laffe tag. Ik kan graffiti kunstenaars/artiesten wel begrijpen dat ze een trein kiezen. Het is een rijdend kunstwerk, heel veel mensen door het hele land zien je kunstwerk ipv iemand die alleen langs een muur loopt. Helaas kost het een bedrijf gigantisch veel geld om schoon te maken en wint niemand er iets mee, het hoort niet op een trein.
De gemiddelde passagier heeft zijn/haar traject al genoeg gezien. Ik moedig niets aan, maar af en toe een mooi bekliederde trein is voor het oog wel verfrissend. Als ik naar buiten wil kijken ga ik wel in een andere coupe zitten.
Edit: voor de duidelijkheid: ik ben zelf geen vandaal en van mij mag alle graffiti op treinen verwijderd worden, maar ik kan me er niet aan storen. Dus.
Hitachi heeft meegewerkt aan het ontwikkelen van die trein in TS, inclusief de TVM-installatie. De Class 800/801 waar ik het eerder over had zal voor TS2015 worden gemaakt, wederom met medewerking van Hitachi.
Het kan best dat ze die trein via de HSL hebben versleept, als het alleen ging om loc, koppelwagens en één V250 is dat nog niet zoveel extra gewicht dat je 'm niet via een HSL eroverheen kunt brengen. Ik denk dat het transport in Duitsland vooral 's nachts plaatsvond?
Op vrijdag 12 september 2014 21:12 schreef James1988 het volgende: Het kan best dat ze die trein via de HSL hebben versleept, als het alleen ging om loc, koppelwagens en één V250 is dat nog niet zoveel extra gewicht dat je 'm niet via een HSL eroverheen kunt brengen. Ik denk dat het transport in Duitsland vooral 's nachts plaatsvond?
Nouja goed, het was gewoon voor mij eigenlijk een reden om een beetje met dat programmaatje te kloten. En zo overbreningsritje leek me een leuk voorbeeld als uitgangspunt
Op vrijdag 12 september 2014 21:23 schreef _JdM_ het volgende: De volgende V250 zal naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de 4804 zijn. Staat met koppelwagens op de Watergraafsmeer.
Vertrek waarschijnlijk morgenavond, zodat er in de nacht door westelijk Duitsland gereden kan worden.
Op vrijdag 12 september 2014 21:12 schreef James1988 het volgende: Het kan best dat ze die trein via de HSL hebben versleept, als het alleen ging om loc, koppelwagens en één V250 is dat nog niet zoveel extra gewicht dat je 'm niet via een HSL eroverheen kunt brengen. Ik denk dat het transport in Duitsland vooral 's nachts plaatsvond?
Die HSL is voorbehouden aan treinen die 300 kunnen rijden. Daar heeft een V250 dus niets te zoeken.
Op vrijdag 12 september 2014 22:21 schreef greavy het volgende: Ik ga het nu maar roepen. Naar Stadskanaal voor een bezoek aan de STAR op 12 april 1997.
ik dacht al dat het ergens in Groningen moest zijn, want die paaltjes op de achtergrond kwamen me wel ergens bekend voor
Dat zal ook wel de reden zijn dat die Talent-dingen nu verdwenen zijn van de verbinding Keulen - Gerolstein, toen ik daar afgelopen augustus een weekendje heen ging reden er nieuwe treinen onder de naam Vareo.
Op vrijdag 12 september 2014 22:38 schreef Regenjas het volgende: Dat zal ook wel de reden zijn dat die Talent-dingen nu verdwenen zijn van de verbinding Keulen - Gerolstein, toen ik daar afgelopen augustus een weekendje heen ging reden er nieuwe treinen onder de naam Vareo.
Nee, helaas. Die treinen verdwijnen daar omdat de nieuwe concessie nieuwe treinen vereiste, en dat werden de Lint'en. Voorheen waren het 2 concessies: DB Regio Rheinland en DB Regio SudWest ofzoiets.
Nee, helaas. Die treinen verdwijnen daar omdat de nieuwe concessie nieuwe treinen vereiste, en dat werden de Lint'en. Voorheen waren het 2 concessies: DB Regio Rheinland en DB Regio SudWest ofzoiets.
Is dat een Lint? Ik kon het voertuig van binnen en buiten totaal niet plaatsen. De stoelen zijn ook niet echt beter geworden eigenlijk, maar er zit een leesplankje in de stoelen en er is her en der een stopcontact. De stoelindeling is met driezitters en zeszitters en heel veel klapstoelen wel een beetje vreemd.
En onder de noemer 'in opzending' kan het niet? Het is tenslotte de badslipper zelf die rolt.
Nee, want bij in opzending dan trekt een reizigerstrein een andere reizigerstrein, al dan niet als ledig materieel. Ik denk niet dat je in een loc veel reizigers kunt vervoeren
Kon uiteindelijk niets worden omdat kort na de test besloten is het spoor- en busvervoer in de regio's anders in te richten, wat leidde tot NoordNed (uiteindelijk opgegaan in Arriva) en Oostnet (nu Syntus)
Is dat een Lint? Ik kon het voertuig van binnen en buiten totaal niet plaatsen. De stoelen zijn ook niet echt beter geworden eigenlijk, maar er zit een leesplankje in de stoelen en er is her en der een stopcontact. De stoelindeling is met driezitters en zeszitters en heel veel klapstoelen wel een beetje vreemd.
Jazeker, gewoon een Lint, maar dan volledig aan de vraag van de vervoerder/concessiebeheerder aangepast qua interieur enzo.
Ja, maar die gaat, als ik me niet vergis, weer verdwijnen als het Groningse spoor op de schop gaat.
En zo oud was het ding nog niet eens.
Groningen is er nog niet helemaal over uit wat er precies moet gebeuren. Er worden nog wat zaken onderzocht zoals de fietstunnel en de bustunnel. Voor de rest is het afwachten wat er precies uit de koker zal gaan rollen.
Interessant puntje dat deze week naar voren kwam is dat Groningen de fiets meer ruimte wil geven. De gemeente wil naast het spoor een fietspad maken. Momenteel heeft de spoorbrug over het Van Starkenborghkanaal er een fietspad naast liggen. Dit zou in het eerste stadium doorgetrokken moeten worden naar het Noorderstation en in de tweede fase zelfs richting het Reitdiep. http://www.oogtv.nl/2014/(...)-stad-doorgetrokken/
Zomer 2002, het staat me allemaal nog goed bij. Van de Fyra hadden we in die tijd nog niet gehoord, de Hoge Snelheidslijn was nog verre toekomstmuziek. Discussies over het veiligheidssysteem, tarieven, vertraagde opleveringen moesten nog komen.
Het was de tijd dat de kruitdampen van de strijd om het “rondje rond de kerk” nog niet helemaal waren opgetrokken en de Nederlandse Spoorwegen in een verwarde toestand verkeerden. Er was een felle strijd gevoerd tussen de top en het rijdend personeel. De wet van Murphy (alles wat mis kan gaan, gaat mis) was in die was op alle NS-bedrijfsprocessen van toepassing. En ‘de coup,’ door de staat gepleegd met het ‘onthoofden’ van het bedrijf – topmensen als Hans Huisinga en Roy Lantain, maar ook de complete Raad van Commissarissen onder leiding van Jan Timmer hadden het veld moeten ruimen - lag nog maar een half jaartje achter ons.
Toen dus, zomer 2002, vond die ene receptie plaats in “Het Trefpunt” in het Hoofdgebouw 4 bij NS. Ik weet niet meer ter gelegenheid waarvan die receptie was. Wellicht vanwege het zoveelste vertrek van een topman of topvrouw. Er waren ‘’nieuwe bezems’’ aan het vegen, menigeen moest het veld ruimen. Maar de receptie zelf ben ik niet vergeten. De stemming was niet eens verkeerd, dat was het niet. Eerst koffie en een plak cake. Dan enkele toespraken, een sketchje, een lied - dat pleegden collega’s nog wel eens voor elkaar te doen op dat soort recepties – en daarna een wijntje of een biertje. Nooit teveel, want NS-ers gedragen zich in Hoofdgebouw 4, geloof het of niet, altijd heel netjes. Met de kaderleden van onze vakbond ging het er in het café om de hoek soms anders aan toe, maar dat is een ander verhaal.
Zo ongeveer tijdens mijn eerste biertje tijdens deze receptie, raakte ik in gesprek met enkele NS’ers. En die waren heel wat minder vrolijk dan de andere gasten. Ze oogden bedrukt, terneergeslagen zelfs. Het onderwerp van gesprek was de Hoge Snelheidslijn. Een onderwerp waar ik me tot op dat moment niet zo heel erg mee bezig had gehouden. Ik was per slot van rekening vakbondsbestuurder; druk met dienstroosters, “rondjes rond de kerk”, arbeidsvoorwaarden, dat soort zaken. Toch was de hoge prijs die NS betaald had om op de Hoge Snelheidslijn te mogen rijden ook mij wel opgevallen: 148.260.000,- per jaar maar liefst.
Net na Sinterklaas, een half jaar eerder dus, had toenmalig bestuursvoorzitter Hans Huisinga het binnenhalen van de HSL nog als overwinning gepresenteerd. Er was zelfs gejuicht in de zaal. Dat gaf mij het idee dat het met die HSL wel “uit zou kunnen”. Maar de mannen van de NS die hier aan de bar van Het Trefpunt met elkaar over de HSL in gesprek waren, mensen dus die direct betrokken waren bij de onderhandelingen met de minister van Verkeer en Waterstaat over de concessie om op de HSL te mogen rijden, klonken helemaal niet enthousiast. Integendeel, er werden hier krachttermen gebezigd als “we zijn belazerd”. Een uitspraak die een NS-er die hoog in de organisatie zit, niet zo snel in het openbaar zou doen. En al zeker niet tegen een vakbondsbestuurder. Het blijkt dat het de minister zelf is door wie ze zich “belazerd” voelen. Tot mijn stomme verbazing nemen de mannen in hun verontwaardiging geen blad voor de mond.
Ze vertellen dat het voor de buitenwacht lijkt dat er alleen een bod van 148 miljoen op tafel ligt, maar de werkelijkheid van dit bod was dat de prijs voor een reis met de hoge snelheidstrein fors hoger zou worden dan iedereen zou verwachten of willen. Daarom had NS alles op alles gezet om het bod alsnog omlaag te krijgen, tot een redelijke 101 miljoen euro. Pas bij dat bedrag kon NS garanderen dat de prijs van een treinkaartje met de hoge snelheidstrein beduidend minder fors zou stijgen. De NS-mannen hadden er duidelijk op gerekend dat de minister dit ‘2e bod’ met beide handen zou aangrijpen, eenvoudigweg omdat dit gewoon beter was voor de reiziger en daarmee dus ook voor een politicus. Niet dus. De door de NS’ers verwachte verlaging van het bod van 148 miljoen naar 101 miljoen euro ging niet door. “Slecht voor de reiziger en slecht voor ons” luidde het aan de bar.
Bij het 3e biertje vertrouwt een ‘materieel’ man me nog wat meer specifieke informatie toe. Op dat moment ben ik ondanks de derde schuimkraag klaarwakker. Omdat de minister de hoofdprijs eist, zit NS met de handen in het haar hoe nog een succes van de hoge snelheidstrein te maken. Want er is nu onvoldoende geld om te investeren in materieel, en dat terwijl de materieel-ambities juist heel hoog zijn. Het wordt me nu, zomer 2002, al duidelijk dat er minder hoge snelheidstreinen komen die ook nog eens van een mindere kwaliteit zullen zijn. Aan het eind van het gesprek zijn de mannen het allemaal eens. ‘’Hier gaat ooit een parlementaire enquête van komen,’’ wordt er tot mijn verbijstering gezegd. De materieel man stelt: “het kan nog wel 5 jaar duren, misschien zelfs 10 jaar, maar die enquête komt er. Let op mijn woorden”.
Nu, ruim 11 jaar later en aan de vooravond van, inderdaad, een parlementaire enquête, klinken zijn uitspraken nog na in mijn oren. Waren het profetische woorden, of was het eenvoudige logica, een ‘aangekondigd debacle’? Natuurlijk kon geen van de mannen het precieze scenario voorspellen, de enorme vertraging van de opening van de HSL, het bijna failliet voordat de trein ging rijden, en uiteindelijk het slotspektakel: het van het spoor halen van de Italiaanse Fyra-treinen. Maar alles wat er in de jaren na deze receptie is gebeurd, kan hen niet hebben verbaasd. Ze voelden hem aankomen…
Toch knaagt er iets en dat is die ene vraag: wat gebeurde er nu eigenlijk precies in die periode voorafgaand aan de receptie? Een vraag die ik samen met onderzoeksjournalist Marcel van Silfhout ga proberen te beantwoorden. Hij was in het Rondje-kerk-tijdperk (1999 tot en met begin 2002) correspondent NS voor het Utrechts Nieuwsblad en de GPD-bladen en al in 2004 maakte hij de (achteraf profetische) Zembla-uitzending ‘De Lege Snelheidslijn.’ In die uitzending voorspel ik aan het slot van de reportage het faillissement van de HSA. Dat het allemaal nog veel erger zou worden, nee, dat had ik nooit kunnen bedenken.
Andries van den Berg en Marcel van Silfhout maken aan de vooravond van de parlementaire enquete een reconstructie van de gebeurtenissen op en rond de hogesnelheidslijn.
Ik stel voor om een nieuwe regel in te voeren die elk bedrijf met een buitenlands staatsbedrijf weert uit aanbestedingen.. Zitten te zeuren over Abellio, omdat dit van NS is, maar over zichzelf hoor je ze nooit..
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik stel voor om een nieuwe regel in te voeren die elk bedrijf met een buitenlands staatsbedrijf weert uit aanbestedingen.. Zitten te zeuren over Abellio, omdat dit van NS is, maar over zichzelf hoor je ze nooit..
Eens. Ik vind dit werkelijk belachelijk. Stelletje ongelooflijke hypocrieten daar, zeg.
Kneuzen. Alsof ze zelf zo goed hadden gerekend bij de huidige inschrijving. Als de regels in Limburg eerlijk waren gespeeld, was Veolia nu failliet geweest.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik snap de redenering van Veolia en consorten wel, maar ik ben het er niet mee eens. Als Abellio een daadwerkelijk beter bod uitbrengt dan de rest is het de reiziger die daarvan profiteert.
Jullie hebben blijkbaar geen enkel idee wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden in het OV. De NS krijgt onderhands het HRN toegespeeld zonder dat het er echt veel moeite voor hoeft te doen. Maar vervolgens mag datzelfde NS wel meebieden op een regionale concessie. Kan je met de winsten van het HRN lekker laag inschrijven op Limburg en zo die concessie bemachtigen. Of het nu Veolia, Arriva of Connexxion is die hier bezwaar tegen maakt, maakt niet uit. Nu is het toevallig Veolia maar andere bedrijven denken er net zo over. Maar Nederland zal Nederland wel weer niet zijn als het uiteindelijk toch zo gaat gebeuren helaas. Zwaar oneerlijk mijns inziens. De reiziger speelt nu even geen rol in dit drama, die wordt er altijd wel beter op met de nieuwe concessie, of het nou Abellio (lees NS) wordt of Arriva of wie dan ook.
Misschien is het hier al voorbij gekomen, maar heb van de week de nieuwe fietsenstalling gebruikt op station Breda.
Bij aankomst moet je "inchecken", al vraag ik me af of het echt inchecken is. Daarna ga je reizen, als je terugkomt moet je "uitchecken" op een mobiel apparaat. Zie er geen transactie van terug.
Weet iemand hoe dit werkt? Of is het gewoon dat het tijdstip van aankomst wordt geregistreerd icm het OV chipkaart nummer ofzo, zodat de medewerker daarna kan zien dat je er korter dan 24 uur hebt gestaan en dus niet hoeft te betalen?
Op zaterdag 13 september 2014 10:22 schreef Zug-Chef het volgende: Jullie hebben blijkbaar geen enkel idee wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden in het OV. De NS krijgt onderhands het HRN toegespeeld zonder dat het er echt veel moeite voor hoeft te doen. Maar vervolgens mag datzelfde NS wel meebieden op een regionale concessie. Kan je met de winsten van het HRN lekker laag inschrijven op Limburg en zo die concessie bemachtigen. Of het nu Veolia, Arriva of Connexxion is die hier bezwaar tegen maakt, maakt niet uit. Nu is het toevallig Veolia maar andere bedrijven denken er net zo over. Maar Nederland zal Nederland wel weer niet zijn als het uiteindelijk toch zo gaat gebeuren helaas. Zwaar oneerlijk mijns inziens. De reiziger speelt nu even geen rol in dit drama, die wordt er altijd wel beter op met de nieuwe concessie, of het nou Abellio (lees NS) wordt of Arriva of wie dan ook.
Arriva is van DB. DB is ook geen marktpartij maar 100% in Duitse staatshanden. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Toch meende ik ergens gelezen te hebben dat dat anders zou liggen als wat de meesten hier beweren. Dat de situatie bij de DB niet te vergelijken zou zijn met die van de NS. Dat is ook de reden dat er zo fel op gereageerd wordt door diverse partijen.
Ik moedig alle anti-Veolia acties aan ongeacht achtergrondsituaties. NS mag de reiziger dan wel pas op plaats 866 hebben staan, bij Veolia staat de reiziger überhaupt niet op de kaart.
Op zaterdag 13 september 2014 10:22 schreef Zug-Chef het volgende: Jullie hebben blijkbaar geen enkel idee wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden in het OV. De NS krijgt onderhands het HRN toegespeeld zonder dat het er echt veel moeite voor hoeft te doen. Maar vervolgens mag datzelfde NS wel meebieden op een regionale concessie. Kan je met de winsten van het HRN lekker laag inschrijven op Limburg en zo die concessie bemachtigen. Of het nu Veolia, Arriva of Connexxion is die hier bezwaar tegen maakt, maakt niet uit. Nu is het toevallig Veolia maar andere bedrijven denken er net zo over. Maar Nederland zal Nederland wel weer niet zijn als het uiteindelijk toch zo gaat gebeuren helaas. Zwaar oneerlijk mijns inziens. De reiziger speelt nu even geen rol in dit drama, die wordt er altijd wel beter op met de nieuwe concessie, of het nou Abellio (lees NS) wordt of Arriva of wie dan ook.
Volgens mij heb je geen flauw idee in wat voor wurgcontract NS terecht is gekomen. Daarnaast gaat dat argument net zo goed op voor ARRIVA en DB.
Op zaterdag 13 september 2014 11:23 schreef Zug-Chef het volgende: Toch meende ik ergens gelezen te hebben dat dat anders zou liggen als wat de meesten hier beweren. Dat de situatie bij de DB niet te vergelijken zou zijn met die van de NS. Dat is ook de reden dat er zo fel op gereageerd wordt door diverse partijen.
Er zijn wel wat verschillen hoor: - De infraheffing in Duitsland is hoger waardoor je ietsje minder snel winst maakt. - Het Fernverkehr in Duitsland is vrijgegeven waardoor concurrentie in theorie goed mogelijk is, in de praktijk gaan de bedrijfjes die het proberen op de fles voordat ze aan geld verdienen toekomen.
Die laatste is heel interessant omdat er theoretisch concurrentie mogelijk is wat in NL niet het geval is. Maar omdat DB overal een goede basisfrequentie kan rijden door de schaal van het bedrijf en om losse lijnen ook nog een netwerk heeft heeft de DB gewoon veel betere kaarten dan de private bedrijven als het gaat om reizigers trekken. Het enige waar die private bedrijven zich dan echt op kunnen onderscheiden is de prijs.. Maarja, als je ook moet opstarten en een deel van de markt bij voorbaat al mist dan kan je het verdienen van centen ook wel gebruiken. Kortom: Net zo'n soort verhaal als waarom Arriva niet de LLL gaat rijden aangezien de juridische belemmeringen daarvoor zijn weggevallen.
Wat ik me met deze redenering afvraag: waarom zou NS/Abellio in hemelsnaam zo graag een concessie willen winnen tot het niveau dat er verlies op gemaakt zou worden?
Op zaterdag 13 september 2014 10:35 schreef Hugo__Boss het volgende: Misschien is het hier al voorbij gekomen, maar heb van de week de nieuwe fietsenstalling gebruikt op station Breda.
Bij aankomst moet je "inchecken", al vraag ik me af of het echt inchecken is. Daarna ga je reizen, als je terugkomt moet je "uitchecken" op een mobiel apparaat. Zie er geen transactie van terug.
Weet iemand hoe dit werkt? Of is het gewoon dat het tijdstip van aankomst wordt geregistreerd icm het OV chipkaart nummer ofzo, zodat de medewerker daarna kan zien dat je er korter dan 24 uur hebt gestaan en dus niet hoeft te betalen?
Dat laatste inderdaad. Als je langer dan een dag blijft kun je ook niet afrekenen met je OV-chipkaart.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Fout. Het fernverkehr doet DB volledig volgens eigen rekening. Eerst denken dan schreeuwen.
Ik zou toch maar een beetje inbinden als ik jou was, zeker gezien bovenstaande posts.
Achter alle regionale vervoerders staan grote internationale conglomeraten met een omzet die die van NS ver te boven gaat. Daarbij meen ik me te herinneren dat jij niet geheel onpartijdig bent in deze discussie (om het ook even gezellig op de man te spelen)
Volgens mij heb je geen flauw idee in wat voor wurgcontract NS terecht is gekomen.
Ik vraag me af waarom NS hiermee akkoord gaat. Van Meerstadt had ik dat wel verwacht, maar Huges is volgens mij best wel een slimme vent die beter zou moeten weten.
Er zijn wel wat verschillen hoor: - De infraheffing in Duitsland is hoger waardoor je ietsje minder snel winst maakt. - Het Fernverkehr in Duitsland is vrijgegeven waardoor concurrentie in theorie goed mogelijk is, in de praktijk gaan de bedrijfjes die het proberen op de fles voordat ze aan geld verdienen toekomen.
In Duitsland hebben zowel DB als de private Fernverkehrvervoerders veel last van de sinds vorig jaar vrijgegeven langeafstandsbusmarkt. HKX heeft z'n plannen omgegooid (ze gaan nu ook tickets uit het Regionalverkehr accepteren), InterConnex overweegt de tent helemaal te sluiten en DB bevriest de prijzen van tickets.
Op vrijdag 12 september 2014 17:50 schreef Monopoly het volgende: Ik vind graffiti wel tof, mits er werk in is gestoken ipv een laffe tag. Ik kan graffiti kunstenaars/artiesten wel begrijpen dat ze een trein kiezen. Het is een rijdend kunstwerk, heel veel mensen door het hele land zien je kunstwerk ipv iemand die alleen langs een muur loopt.
Heb je zelf een auto? Wat zou je er van vinden als...
Wat ik me met deze redenering afvraag: waarom zou NS/Abellio in hemelsnaam zo graag een concessie willen winnen tot het niveau dat er verlies op gemaakt zou worden?
Precies. Dat willen ze niet. Ook Abellio moet winst maken op de concessie, waardoor er imo toch een redelijk gelijk speelveld ontstaat. Om goed te kunnen meten hoeveel reizigers met welke trein reizen heb je gewoon een telsysteem nodig, ook als Abellio wint.
Sowieso is de redenatie idioot, dat men zegt "dat het wel via de IC-diensten gecompenseerd wordt, want het is NS". Ja, onderdeel van, maar NS gaat het "verlies" niet aan Abellio compenseren dunkt mij.
Ik zie ook geen enkele reden waarom de NS bewust voor zo'n lange tijd verlies zouden lijden op een concessie. Het is niet zo dat ze er concurrentie mee wegspelen want dit zijn allemaal grote bedrijven met grote moedermaatschappijen.
Precies. Dat willen ze niet. Ook Abellio moet winst maken op de concessie, waardoor er imo toch een redelijk gelijk speelveld ontstaat. Om goed te kunnen meten hoeveel reizigers met welke trein reizen heb je gewoon een telsysteem nodig, ook als Abellio wint.
Het enige wat je misschien zou kunnen stellen, is dat de winstmarge misschien kleiner mag/kan zijn omdat het moederbedrijf (NS dus) al winst boekt op het hoofdrailnet.
.... maar dat is voor de moederbedrijven van alle andere regionale spoorbedrijven niet anders.
Hij had best over de Betuweroute gekund, daar heb ik vandaag aardig wat treinen gezien (stuk of 5 totaal, tijdens een ritje naar Zwijndrecht en terug langs de A15).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 13 september 2014 23:40 schreef dennistd het volgende: Hij had best over de Betuweroute gekund, daar heb ik vandaag aardig wat treinen gezien (stuk of 5 totaal, tijdens een ritje naar Zwijndrecht en terug langs de A15).
Op vrijdag 12 september 2014 15:06 schreef derLudolf het volgende: Lees net op zaterdag en zondag 20/21 september bussen ipv treinen tussen Emmen-Coevorden en Gramsbergen-Hardenberg
Voor 's avonds staat apart vermeld dat er bussen ipv treinen tussen Emmen-Marienberg rijden
Zullen ze serieus bedacht hebben dat je bus-trein-bus-trein moet gaan reizen van Emmen naar Zwoll?
Ik heb dit es bij de conducteur na gevraagd: vanaf Coevorden kun je met de trein, maar deze zal niet stoppen te Gramsbergen. Heel duidelijk is door niet uit de posters.
Ze vertelde ook dat de Arriva in overleg is met de provincie voor extra treinstellen: sowieso voor kwartiers dienst vanaf Emmen in 2016 en sowieso omdat het reizigers aantal blijft toenemen Of is dit oud/geen nieuws?
Op zaterdag 13 september 2014 18:25 schreef Viezze het volgende: Ik zie ook geen enkele reden waarom de NS bewust voor zo'n lange tijd verlies zouden lijden op een concessie. Het is niet zo dat ze er concurrentie mee wegspelen want dit zijn allemaal grote bedrijven met grote moedermaatschappijen.
Hopelijk ziet de rechter het ook zo.
Winst is irrelevant. Het gaat om de cashflow. Verlies is chil, betaal je geen belasting over
Heb je zelf een auto? Wat zou je er van vinden als...
Nee, gelukkig niet, dure hobby zo'n auto. Ik ben het er ook zeker niet mee eens die graffiti op een trein. Ik gaf enkel aan dat ik de kunstenaar wel begrijp. Daarmee keur ik het niet goed, sterker nog, ik keur het af. Komt een hoop ellende bij kijken wat niet nodig is. Ik vind dat men graffiti artiesten sowieso een beter platform moet geven, maar dat is een andere discussie, die niet in het grote treinentopic thuis hoort
Winst is irrelevant. Het gaat om de cashflow. Verlies is chil, betaal je geen belasting over
Nee dat is niet waar. Je wil winst maken zodat je kan investeren. Je gaat als bedrijf niet vijftien jaar lang bewust verlies lijden.
Een voorbeeld waarbij je bewust verlies zou lijden is een retailbedrijf (bijvoorbeeld een landelijke keten van bakkers) die een plaatselijk bedrijf weg/failliet probeert te krijgen door gedurende een relatief korte tijd (een jaar ongeveer, of korter) hun producten onder de kostprijs aan te bieden, om zodoende na dit jaar de enige bakker ter plekke te zijn en geld te kunnen verdienen.
De NS zullen dit nooit doen, of ze moeten weer bewust in een hondenkeutel zoals de HSL stappen
NMBS heeft al meerdere malen graffitikunstenaars ingehuurd om de betonnen wanden bij stations te 'bekladden' met graffitikunst. Daardoor krijg je de lelijke graffiti bijna niet, want het hoort in die wereld niet om over andermans graffiti te kladden.
stuk of 5 stations is dit princiepe succesvol uitgevoerd.
Nee, gelukkig niet, dure hobby zo'n auto. Ik ben het er ook zeker niet mee eens die graffiti op een trein. Ik gaf enkel aan dat ik de kunstenaar wel begrijp. Daarmee keur ik het niet goed, sterker nog, ik keur het af. Komt een hoop ellende bij kijken wat niet nodig is. Ik vind dat men graffiti artiesten sowieso een beter platform moet geven, maar dat is een andere discussie, die niet in het grote treinentopic thuis hoort
Ik zou het wel cool vinden als er één trein beschikbaar wordt gesteld om wel professioneel bespoten te worden. Maar dat zal wel niet kunnen omdat die trein dan het slechte voorbeeld geeft.
Waarom moeten grafitti-"artiesten" sowieso bestaan? Wie heeft daarom gevraagd? Welk doel dienen ze? Waarom is daar zo veel begrip voor? Het zijn gewoon criminelen.
Op zondag 14 september 2014 10:43 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom moeten grafitti-"artiesten" sowieso bestaan? Wie heeft daarom gevraagd? Welk doel dienen ze? Waarom is daar zo veel begrip voor? Het zijn gewoon criminelen.
Zelfde zou je over treinspotters kunnen zeggen.. Of bergbeklimmers, of toeristen, of forensen..
Tsja, daar kan ik niet tegenop. Heil grafittispuiters Kalk alsjeblieft alles onder. Alle treinen, alle bussen, alle trams, alle auto's, alle mensen die proberen het schoon te maken, gewoon alles
Op zondag 14 september 2014 09:34 schreef greavy het volgende: NMBS heeft al meerdere malen graffitikunstenaars ingehuurd om de betonnen wanden bij stations te 'bekladden' met graffitikunst. Daardoor krijg je de lelijke graffiti bijna niet, want het hoort in die wereld niet om over andermans graffiti te kladden.
stuk of 5 stations is dit princiepe succesvol uitgevoerd.
Zie je in steden ook met muren, elektriciteitshuisjes, etc. Werkt goed, want het levert fraaie kunstwerken op
Sommige graffiti kan ik best mooi vinden. Dan zie je dat er over nagedacht is of dat er een boodschap in zit. Die in NS kleuren gegraffitiede Arriva/veilig trein moest ik best om lachen. Simpele tags of alleen maar van die dikke letters laten me volstrekt koud. Dat is gewoon inspiratieloos tegen paaltjes plassen om je territorium af te bakenen.
Die wissels bij Hilversum waar vorig jaar de spoedinspectie trammelant mee begon na de ontsporing aldaar. Nou, die liggen er weer.
Het hield mij in ieder geval dit weekend tegen om de baan op te gaan
gister t/m Rotterdam gereisd en Gorinchem. Vandaag Zwijndrecht - Utrecht Overvecht - Rijswijk (tram met tussenstop) en nu naar Den Haag HS en met de IC retour Zwijndrecht
SPOILER
Nee dat is niet waar. Je wil winst maken zodat je kan investeren. Je gaat als bedrijf niet vijftien jaar lang bewust verlies lijden.
Een voorbeeld waarbij je bewust verlies zou lijden is een retailbedrijf (bijvoorbeeld een landelijke keten van bakkers) die een plaatselijk bedrijf weg/failliet probeert te krijgen door gedurende een relatief korte tijd (een jaar ongeveer, of korter) hun producten onder de kostprijs aan te bieden, om zodoende na dit jaar de enige bakker ter plekke te zijn en geld te kunnen verdienen.
De NS zullen dit nooit doen, of ze moeten weer bewust in een hondenkeutel zoals de HSL stappen
Ja, winst is boekhoudkundig. Het gaat erom dat je geld binnen krijgt, positieve cashflow. Kan je nog zoveel geld verliezen op de hsl, als je meer binnen krijgt dan dat je uitgeeft is dat geen enkel probleem.
Leuk dat men 1x/halfuur in Breda omroept 'dat er voor mindervalide reizigers en reizigers met veel bagage een pendelbus tussen de voor- en achterzijde rijdt'. Naar mijn inziens te weinig. Zelfs de studenten die daar namens NS staan bij onder andere spoor 2, vonden die informatie maar zeer karig, want ze lopen de hele dag tegen deze problemen op met mindervalide mensen op de trap enzo. Nu stap je de trein uit, doet als mindervalide reiziger veel moeite voor de trap, en ben je er hoor je de omroep pas.
Echt. Het wordt hoogtijd dat die brug gewoon inelkaar lazert. Grafding.
En waarom kan de IC Roosendaal-Zwolle niet naar spoor 6, want die wissels liggen er nog
[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 14-09-2014 12:42:31 ]
Welke randdebiel heeft de stationsomroepen ingesproken over het vervangende busvervoer tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe? Op Den Haag Centraal wordt omgeroepen: - Snelbussen vanaf Dordrecht naar Lage Zwaluwe Op Holland Spoor: - Stopbussen vanaf Dordrecht naar Lage Zwaluwe en stopbussen vanaf Zwijndrecht naar Lage Zwaluwe Op Rotterdam Centraal: - Snelbussen vanaf Dordrecht naar Lage Zwaluwe en stopbussen vanaf Dordrecht naar Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe
Het treinpersoneel roept ook om wat ze denken dat klopt, en personeel die het fout omroept, corrigeert zich op Zwijndrecht, dat daar de snelbussen vertrekken en NIET vanaf Dordrecht.
De situatie is dus inderdaad: * Snelbussen Zwijndrecht - Lage Zwaluwe en Dordrecht - Roosendaal die niet in Lage Zwaluwe halteren (Lage Zwaluwe - Roosendaal ook plat) * Stopbussen Dordrecht - Dordrecht Zuid - Lage Zwaluwe en door als stopbus naar Roosendaal
WAT is er nou moeilijker om zoiets correct om te roepen? Het aanwezige NS-personeel op Zwijndrecht zei ook zich te schamen voor de foute omroepen, want veel reizigers klaagden er vandaag en gister al over ....
Ik zou het wel cool vinden als er één trein beschikbaar wordt gesteld om wel professioneel bespoten te worden. Maar dat zal wel niet kunnen omdat die trein dan het slechte voorbeeld geeft.
Zoiets heeft Thalys een paar jaar terug laten doen. 4 graffiti-kunstenaars kregen 3,5 uur de tijd om een paar rijtuigen over te spuiten.
gisteren voor 't eerst met de fyra IC Direct mee gegaan. de letters Fyra zijn te zien in de reflectie op de loc. de rijtuigen hadden nog de zuurstokkleuren. het was aardig druk in de trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
vraagje: ik ga een trein reisje plannen begin december en normaal ben ik gewend dat reizen na ongeveer het eerste weekend van december pas rond 1 oktober te boeken zijn.. echter kan je nu wel netjes 3 maanden vooruit boeken..
het had toen te maken met wisseling van de dienstregeling.. is dat veranderd in de loop der jaren? of gaat de nieuwe dienstregeling pas later in?
Op zondag 14 september 2014 15:47 schreef spectrumanalyser het volgende: gisteren voor 't eerst met de fyra IC Direct mee gegaan. de letters Fyra zijn te zien in de reflectie op de loc. de rijtuigen hadden nog de zuurstokkleuren. het was aardig druk in de trein.
De grote mensenmassa voor de ICd uit Breda van 7:27 verbaast me ook telkens weer. Voor een nogal onbetrouwbare dienst heeft 'ie over populariteit niet te klagen.
Op zondag 14 september 2014 16:02 schreef JDude het volgende: De grote mensenmassa voor de ICd uit Breda van 7:27 verbaast me ook telkens weer. Voor een nogal onbetrouwbare dienst heeft 'ie over populariteit niet te klagen.
ach beetje mens eigen he... ik had ook een probleemloos retourtje Rotterdam Amsterdam afgelopen vrijdag. Al die mensen die dagelijks probleemloos gebruik maken van dat ding hoor je niet
Ik had er gisteren ook geen problemen mee. Verbaasde me alleen dat er niet gecontroleerd werd. Dat had ik zeker op het stuk tussen Schiphol en Rotterdam wel verwacht eigenlijk.
Op zondag 14 september 2014 16:57 schreef Dr_Flash het volgende: Ik had er gisteren ook geen problemen mee. Verbaasde me alleen dat er niet gecontroleerd werd. Dat had ik zeker op het stuk tussen Schiphol en Rotterdam wel verwacht eigenlijk.
Ik ben gestopt met tellen, weet niet meer of het nou na 18 of 19 keer non-controle was op dat traject
Treinstel van DB Regio in de huisstijl gestoken van de regio Baden-Württemberg. Deze 612'en in deze huisstijl moeten komen te rijden op de Neckar-Alb-Bahn, als IRE tussen Aulendorf en Stuttgart.
Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef mschol het volgende: vraagje: ik ga een trein reisje plannen begin december en normaal ben ik gewend dat reizen na ongeveer het eerste weekend van december pas rond 1 oktober te boeken zijn.. echter kan je nu wel netjes 3 maanden vooruit boeken..
het had toen te maken met wisseling van de dienstregeling.. is dat veranderd in de loop der jaren? of gaat de nieuwe dienstregeling pas later in?
De nieuwe dienstregeling gaat in op de zondag na de 2e zaterdag van de maand december, in dit geval is dat 14 december 2014.
Hoewel Enschede tegenwoordig vanuit twee richtingen per spoor bereikbaar is, en tot 13 jaar geleden zelfs maar uit één richting, was dit vroeger wel anders. Naast de nog bestaande lijnen vanuit Gronau en Hengelo lagen er ook lijnen vanuit Ahaus, Haaksbergen en Oldenzaal. Om nog maar niet te spreken over het grote aantal fabrieksaansluitingen dat er pakweg honderd jaar geleden nog was.
Rond die tijd was er in Enschede ook nog een trambedrijf, de Twentsche Electrische Tramweg Maatschappij. Dit bedrijf exploiteerde de tramlijn naar Glanerbrug, aangelegd in 1908. De tram werd in 1933 opgeheven, maar de naam TET leefde (weliswaar als busbedrijf) nog voort tot 1997. Korte tijd geleden werd er nog een film (uit 1920) met daarin veel trambeelden online gezet:
Op woensdag 17 september neemt Erikjan Sachse je mee naar de geschiedenis van de spoor- en tramwegen in en om Enschede tijdens een presentatie bij de NVBS afdeling Twente. Iedereen is van harte welkom, zowel NVBS-leden als niet-leden. De avond begint om 19.30u, maar al vanaf 18.30u is de zaal geopend. Uiteraard zijn er ook weer gehaktballen voor de liefhebber! De toegang bedraagt ¤2,50 en voor jongeren tot 18 jaar slechts ¤1,25. Het adres: NSH gebouw 't Schöpke, Waarbekenweg 23, 7553KH Hengelo. De avond duurt tot ongeveer 22.30u. Meer informatie vind je op http://www.nvbs.com/twente en op onze facebook http://www.facebook.com/nvbs.twente
Op zondag 14 september 2014 17:13 schreef greavy het volgende: Oh, gaaf: [ afbeelding ] Treinstel van DB Regio in de huisstijl gestoken van de regio Baden-Württemberg. Deze 612'en in deze huisstijl moeten komen te rijden op de Neckar-Alb-Bahn, als IRE tussen Aulendorf en Stuttgart.
IRE is in Baden-Württemberg nog veel gebruikt i.t.t. de rest van Duitsland, afgelopen zomer wel ontdekt dat het handig is om een 1e klas Länder-Ticket te nemen, tweede klas zit in richting Bodensee vaak bomvol. Die IRE's hebben vaak een erg ruime en rustige eerste klas afdeling.
Klopt, maar bij ons gaat het over Enschede Niks voor jou om langs te komen trouwens? We hebben meer bezoekers uit Deventer, dus terug kun je misschien wel meerijden met iemand.
Op zondag 14 september 2014 12:31 schreef greavy het volgende: Leuk dat men 1x/halfuur in Breda omroept 'dat er voor mindervalide reizigers en reizigers met veel bagage een pendelbus tussen de voor- en achterzijde rijdt'. Naar mijn inziens te weinig. Zelfs de studenten die daar namens NS staan bij onder andere spoor 2, vonden die informatie maar zeer karig, want ze lopen de hele dag tegen deze problemen op met mindervalide mensen op de trap enzo. Nu stap je de trein uit, doet als mindervalide reiziger veel moeite voor de trap, en ben je er hoor je de omroep pas.
Echt. Het wordt hoogtijd dat die brug gewoon inelkaar lazert. Grafding.
En waarom kan de IC Roosendaal-Zwolle niet naar spoor 6, want die wissels liggen er nog
Dat zal ook wel moeten, anders kan de sprinter van/naar Den Haag nergens keren. Een alternatief is dat beide sprinters keren op het (tijdelijk) verlengde spoor 5 of 6, maar ik weet niet of dat wel mag volgens de regeltjes. Er zijn in Breda immers geen a/b-perrons.
-=-
De Franse spoorwegen hebben een nieuwe deur-tot-deur-dienst gelanceerd: taxi's. SNCF biedt een taxi voor een (vooraf betaalde) prijs, de taxi is gegarandeerd - ook als de trein vertraagd is.
Een alternatief is dat beide sprinters keren op het (tijdelijk) verlengde spoor 5 of 6, maar ik weet niet of dat wel mag volgens de regeltjes. Er zijn in Breda immers geen a/b-perrons.
volgens mij wel mag dat wel. diegene die als laatst aankomt komt dan binnen op geel knipper. dat ging tot voor dit jaar 's avonds standaard zo op de hoekse lijn wanneer er maar 1 spoor in dienst was en de trein vanuit hoek van holland keerde op vlaardingen centrum waar een andere trein reeds klaar stond om terug te rijden naar rotterdam centraal.
Op zondag 14 september 2014 18:03 schreef James1988 het volgende: De Franse spoorwegen hebben een nieuwe deur-tot-deur-dienst gelanceerd: taxi's. SNCF biedt een taxi voor een (vooraf betaalde) prijs, de taxi is gegarandeerd - ook als de trein vertraagd is.
Due to technical issues, we cannot display you the price now. Please reload the page or try again later.
Op zondag 14 september 2014 17:13 schreef greavy het volgende: Oh, gaaf: [ afbeelding ] Treinstel van DB Regio in de huisstijl gestoken van de regio Baden-Württemberg. Deze 612'en in deze huisstijl moeten komen te rijden op de Neckar-Alb-Bahn, als IRE tussen Aulendorf en Stuttgart.
Apart, dat het "Land" zich daar met de kleuren gaat bemoeien ipv. elke vervoerder zelf z'n kleuren te laten kiezen. Maar het ziet er wel vrolijk uit.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 18:21:58 ]
Ja leuk En ik moet de volgende ochtend weer om 7:02 in de trein naar neuking Delft zitten 't is wel goed
Ik ging er eerder ook wel heen, terwijl ik 's morgens om 5u al weer op het werk moest zijn Maar goed, op 2 januari (vrijdagavond) is onze nieuwjaarsbijeenkomst, ik neem aan dat je dan wel komt dus
Op zondag 14 september 2014 18:38 schreef dennistd het volgende: op 2 januari (vrijdagavond) is onze nieuwjaarsbijeenkomst, ik neem aan dat je dan wel komt dus
Zou niet weten waarom. Als ik rond die tijd vrij kan krijgen zit ik waarschijnlijk in Polen.
Ik twijfel een beetje, moet donderdag wel al een deelproject inleveren
Inleveren als in mailen, of inleveren als in een presentatie erover houden? In beide gevallen zou ik zeggen: kom gewoon langs Desnoods ga je in de pauze weg, dat wordt wel vaker gedaan door mensen die het anders te laat vinden worden.
Inleveren als in mailen, of inleveren als in een presentatie erover houden? In beide gevallen zou ik zeggen: kom gewoon langs Desnoods ga je in de pauze weg, dat wordt wel vaker gedaan door mensen die het anders te laat vinden worden.
Ziet eruit als iets wat 10 jaar geleden al op de middelbare school geïntroduceerd werd als 'TeleTop', maar wat in die tijd nooit echt van de grond is gekomen.
Blijkbaar gewoon uploaden als ik het goed begrijp? Dat kun je ook nog wel met bier en een gehaktbal op denk ik
Het is trouwens niet verplicht om bier te drinken en gehaktballen te eten, ik hou het zelf altijd op Fanta met soms een gevulde koek
Ziet eruit als iets wat 10 jaar geleden al op de middelbare school geïntroduceerd werd als 'TeleTop', maar wat in die tijd nooit echt van de grond is gekomen.
Blijkbaar gewoon uploaden als ik het goed begrijp? Dat kun je ook nog wel met bier en een gehaktbal op denk ik
Iedere organisatie geeft er een eigen naam aan. Op de RUG heet het bijvoorbeeld Nestor.
Het is trouwens niet verplicht om bier te drinken en gehaktballen te eten, ik hou het zelf altijd op Fanta met soms een gevulde koek
Het werkt best wel aardig bij de UT voor mijn gevoel, zeker als ik het vergelijk met dat prutsysteem van de HvA (Hogeschool Amsterdam..) (Deze bende: http://tweakers.net/nieuw(...)ang-tot-cijfers.html)
Het werkt best wel aardig bij de UT voor mijn gevoel, zeker als ik het vergelijk met dat prutsysteem van de HvA (Hogeschool Amsterdam..) (Deze bende: http://tweakers.net/nieuw(...)ang-tot-cijfers.html)
Blackboard werkt prima, alleen zijn er nog wel eens docenten die het niet snappen. Maar dan zijn er wel weer studentassistenten die dat wel weer werkend krijgen.
Eindelijk is er -sinds dit schooljaar- een koppeling tussen Osiris (het cijfersysteem) en Blackboard, zodat je niet 2x voor vakken hoeft in te schrijven.
Maar he, ik zat zaterdag dus in de trein... Wat is die wifi slecht... Verbinding met de trein zelf gaat retesnel, maar het internet is retetraag.
Op zondag 14 september 2014 19:32 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben ook nog nooit naar van die avonden in Apeldoorn geweest. Lijkt me gewoon niks en het is slecht bereikbaar. Te veel moeite, te weinig plezier.
In Apeldoorn zijn er helaas wat minder bezoekers dan bij ons, en de gemiddelde leeftijd ligt daar ook een stuk hoger... In Hengelo is het grootste deel van de bezoekers rond de 50 schat ik, maar we hebben ook uitschieters (van 11 tot 81 zullen we maar zeggen ongeveer).
HvA steekt met kop en schouders uit, zo en nu dan samen met UvA, als het gaat om waardeloze systemen...
Dat terwijl de KPN-wifi op de stations vaak nog wel redelijk goed te doen is.
Dat wordt denk ik minder gebruikt, en is waarschijnlijk gewoon via bekabeling aan het KPN netwerk gekoppeld. Wifi in de trein maakt gebruik van het mobiele netwerk en dat wordt er niet beter op als je je verplaatst, daarbij zitten er gewoon te veel mensen op.
Dat wordt denk ik minder gebruikt, en is waarschijnlijk gewoon via bekabeling aan het KPN netwerk gekoppeld. Wifi in de trein maakt gebruik van het mobiele netwerk en dat wordt er niet beter op als je je verplaatst, daarbij zitten er gewoon te veel mensen op.
Vooral de bekabeling scheelt veel. Al die stations hebben wel een glasvezellijntje, als je daar overheen kunt kun je veel meer mensen bedienen. In de trein is het een krappe 3G-verbinding (14,4 Mbps ofzo) waar je zo doorheen zit.
Nou ja, als je 3 G hebt en het is traag als stront, dan smijt je het in een hoek. Als 4G dan WEL werkt, en een quantum leap snelller, dan BLIJF je het ook gebruiken. Dus ja
Is dat wat? Vriendin wil er één aanschaffen namelijk.
Ik zit er ook aan te denken. Mijn Nexus 10 tablet bevalt wel, maar ik wil ook wel weer eens een telefoon met een camera waar ik me niet aan erger, dus de Z3 Compact van Sony staat ook in the picture.
Nou ja, als je 3 G hebt en het is traag als stront, dan smijt je het in een hoek. Als 4G dan WEL werkt, en een quantum leap snelller, dan BLIJF je het ook gebruiken. Dus ja
Bijkomend voordeel is dat 4G ook nog eens een betere dekking heeft dan 3G. Da's bij Vodafone in ieder geval wel zo. Tussen Delft en Schiedam kan ik internetten met 3G wel vergeten, maar met 4G gaan we gewoon volle bak verder.
In before Socios die zegt dat ik m'n telefoon weg moet leggen en van de reis moet genieten.
Telefoon bevalt goed, lekker snel en mooi scherm. Aandachtspuntje is wel de batterij, die is niet zo zeer slecht maar als je verwacht er 3 dagen op te kunnen doen dan kom je bedrogen uit. Daar is op internet al heel veel over geschreven.
Op zondag 14 september 2014 21:23 schreef Ireyon het volgende: Overigens heb ik nooit problemen met 4G in treinen? Zit toch dagelijks wel in DDZ..
Ik merk bij Vodafone dat het signaal buiten de steden vaak terugvalt naar 3G, op plekken waar ik met ander materieel nog wel volop 4G haal. Ik vermoed dat er iets in de constructie van die bakken zit waardoor de lage frequentie (800 MHz) wordt gehinderd.
Ik merk eigenlijk alleen dat ik tussen Boxtel en Best nooit überhaupt een signaal heb, maar dat is al zo sinds dag 1 dat ik naar Eindhoven reis (6 jaar geleden)..
Zou het bij DDZ uitmaken dat ik vrijwel altijd bovenin zit? Ik dacht dat juist 800mHz signalen minder gauw gehinderd zouden worden.
Op zondag 14 september 2014 21:29 schreef Ireyon het volgende: Zou het bij DDZ uitmaken dat ik vrijwel altijd bovenin zit? Ik dacht dat juist 800mHz signalen minder gauw gehinderd zouden worden.
Ik merk bij DDZ ook dat het uitmaakt waar ik zit (bovenin is het vaak beter dan beneden, maar ik zit liever beneden ), maar ondanks dat merk ik toch echt wel verschil t.o.v. ander materieel.
Ik heb een zwarte, mevrouw Bork een rood/oranje hebben we heel schattig de simkaart houders gewisseld prima ding, accuduur is het enige minpunt imho.
Afhankelijk van hoeveel geduld ze heeft, zou ik wachten tot mid November wanneer de nieuwe Nexus waarschijnlijk uitkomt. Gaat gewoon hetzelfde kosten maar heeft de jaarlijkse hardware-upgrade weer mee.
Op zondag 14 september 2014 21:48 schreef b2py het volgende: Ik heb trouwens Parijs - Schiphol via MyTracks opgenomen, levert best coole grafiekjes op.
Goeie antwoord is trouwens NEE. Uitchecken doe je op je eindpunt. Niet het eindpunt van je TREINreis, maar het laatste station waar je bent. per vervoerder. Nou ja, per had-moeten-zijn-vervoerder. Alles om het makkelijker te maken voor de reiziger.
Zo nu en dan hoor je wel eens een verhaal over dat iemand is geëlektrocuteerd in de buurt van de spoorwegen. Ook in Engeland hebben ze hier wel eens last van, om die reden heeft Network Rail vorig jaar een reclamecampagne gelanceerd.
Alles goed en best hoor, maar dat van die electrified rail daar kun je echt niet alle slachtoffers de schuld van blijven geven. Dat is gewoon een designfout van de eerste orde, uit kostenoverwegingen. Om een bovenleiding aan te raken moet je je best doen. Maar dat er gewoon overal high voltage over de vloer kan lopen, hallo?
Ik was vrijdag in Breda. Ten eerste was het in verschrikking om van spoor 2 in de nieuwe stationshal te komen (aka stationsdoolhof ), vooral omdat ik eerst de gele briefjes met "uitgang" volgde naar het begin van het perron om er daar achter te komen dat het hek dicht was en ik naar de loopbrug moest. Maar goed, werkzaamheden, dus onduidelijkheid en er staan een paar medewerkers om je te helpen.
Ten tweede: wat een megalomaan project is dat nieuwe station zeg. Zo'n heel ondergronds gangenstelsel, mooie plafonds, mooie muren. Is dat niet een beetje te veel van het goede voor een stad als Breda? (no offence)