Hoe hard en vreemd het ook klinkt dat de Verenigde Staten andermaal hebben laten zien dat zij helemaal geen democratie in een vreemd land kunnen brengen zoals zij altijd beweren. Alsof er maar 1 vorm van democratie is alias de USA democratie.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:54 schreef Individual het volgende:
Het was ongelooflijk en het begin van een nieuwe wereld.
Wat is er sindsdien veranderd mbt op 9/11?
Irak is naar de klote (had niet veel nodig en was altijd al een kruitschip)
Afghanistan is naar de klote (was het al en is moeilijk te zeggen of het nu meer of minder is)
Vliegen is minder leuk/makkelijk geworden (was al niet leuk, maar het is alleen slechter geworden)
We haten moslims en zijn bang van ze (nog meer dan vroeger)
Zelfs in Europa is het 9/11 ipv 11/9
Beveiliging voor evenementen is verscherpt
Het defensiebudget van de VS is flink gestegen door al die moslimterroristenoorlogen, maar het is moeilijk te bepalen hoeveel daar direct door 9/11
Er zijn in die tijd natuurlijk veel meer dingen veranderd, maar 9/11 heeft veel dingen snel veranderd. Hoe dan ook hebben we toch een nieuwe wereld orde (zonder naar BNW te gaan)
Voor den zolderkamerbewoner is er niets veranderd en zal dat ook trots vertellen.
Wat kan nog meer direct aan 9/11 worden toegeschreven?
The sad legacy of 9/11: Isis and al-Qaida are stronger than ever

Nu kun je ook met een inkomen een gezin onderhouden maar de meeste ouders wensen zich een meer luxe leven te kunnen veroorloven.quote:Op zondag 21 september 2014 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je verhaal over die werkende vrouwen is wel erg eenzijdig. Stijgende welvaart kan ook de verklaring zijn van het zakkende geboortecijfer....
In NL zie je juist dat praktisch alle vrouwen na kinderen parttime gaan werken.
Wat ik wel gek vind is dat je vroeger (jaren 50-60) met 1 inkomen een gezin kon onderhouden en nu lukt dat amper meer en die achteruitgang accepteert iedereen en in de cijfers zie je dit bijna niet terug.
Discriminatie vindt altijd plaats. Iedereen heeft voordat je iemand spreekt als een mening klaar over iemand, die je ziet.

ignorance is blissquote:Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, zie hier hetgeen ik islamfobie noem. Een hele hoop angstvisioenen zonder ook maar een keer concreet te zijn.
Er is geen machtig sharialeger dat ons zal kunnen onderwerpen. Die hele IS is een verzameling schobbejakken met derderangs geweertjes en pickup trucks. Als het moet vaag je die in een dag weg. Geen enkel westers land zal daar moeite mee hebben, laat staan de hele NAVO.
Ook bestaan er in Nederland geen politieke partijen of machtige organisaties die de sharia nastreven. Om de sharia in te voeren heb je sowieso 2/3 meerderheid nodig. Die is er gewoonweg niet. Er is op geen enkele wijze draagvlak voor.
Dat shariagekkies vervelende dingen kunnen doen dat begrijp ik en daar zullen we wat mee moeten doen. Maar denken dat we hier een shariastaat worden is echt zinloze angst.

Herhaal ik iig mijn vraag maarquote:Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, zie hier hetgeen ik islamfobie noem. Een hele hoop angstvisioenen zonder ook maar een keer concreet te zijn.
Er is geen machtig sharialeger dat ons zal kunnen onderwerpen. Die hele IS is een verzameling schobbejakken met derderangs geweertjes en pickup trucks. Als het moet vaag je die in een dag weg. Geen enkel westers land zal daar moeite mee hebben, laat staan de hele NAVO.
Ook bestaan er in Nederland geen politieke partijen of machtige organisaties die de sharia nastreven. Om de sharia in te voeren heb je sowieso 2/3 meerderheid nodig. Die is er gewoonweg niet. Er is op geen enkele wijze draagvlak voor.
Dat shariagekkies vervelende dingen kunnen doen dat begrijp ik en daar zullen we wat mee moeten doen. Maar denken dat we hier een shariastaat worden is echt zinloze angst.
quote:Op zondag 21 september 2014 10:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
- Pure bangmakerij? Goh dat is lekker kort door de bocht! Wat de FOK is volgens jou het motief van iemand om "pure bangmakerij" te verkondigen?

Niet op de man spelen!quote:Op dinsdag 16 september 2014 13:12 schreef Xa1pt het volgende:
Dat deed Bin Laden ook, iedereen waarschuwen voor de islam. Die mag dan wel dood zijn, Bosma verspreidt de haatpraatjes nog steeds.

Dat de VS democracy komt brengen is ook alleen maar voor buitenlands gebruik. In Amerika zelf hebben politici het gewoon openlijk over democracy and free markets, alsof die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Buiten de openbaarheid zal het gewoon over free markets gaan, althans markets, dat free is alleen maar lastig.quote:Op zondag 21 september 2014 17:53 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Hoe hard en vreemd het ook klinkt dat de Verenigde Staten andermaal hebben laten zien dat zij helemaal geen democratie in een vreemd land kunnen brengen zoals zij altijd beweren. Alsof er maar 1 vorm van democratie is alias de USA democratie.
In tegendeel. Men zorgt eerder voor anarchie met Irak als meest recent voorbeeld.

Concreet ben ik geweest, dat jij dat niet kan/wilt zien is een andere discussie. Alleen omdat je er onvoldoende verstand van hebt, betekent niet dat je zomaar een incorrect stempeltje erop kan plakken.quote:Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef Hexagon het volgende:
Dream on. Ondertussen hebben we tig militante islamitische groeperingen gehad van Afrika tot Azie. Zelfs vanuit Europa gaat men even naar Syrië. Een machtig Sharialeger is in de maak, dat is gewoon een gegeven. Geen idee hoe iemand dat niet kan zien.quote:Er is geen machtig sharialeger dat ons zal kunnen onderwerpen. Die hele IS is een verzameling schobbejakken met derderangs geweertjes en pickup trucks. Als het moet vaag je die in een dag weg. Geen enkel westers land zal daar moeite mee hebben, laat staan de hele NAVO.
Ben je al je verstand verloren ofzo? Jij denkt dat men hier de sharia gaat invoeren mbv democratie?quote:Ook bestaan er in Nederland geen politieke partijen of machtige organisaties die de sharia nastreven. Om de sharia in te voeren heb je sowieso 2/3 meerderheid nodig. Die is er gewoonweg niet. Er is op geen enkele wijze draagvlak voor.

Angst is sowieso zinloosquote:Dat shariagekkies vervelende dingen kunnen doen dat begrijp ik en daar zullen we wat mee moeten doen. Maar denken dat we hier een shariastaat worden is echt zinloze angst.

Inhoudelijk heb je niet gereageerd, dus vandaar mijn reactie nog een keertjequote:Op zondag 21 september 2014 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 september 2014 10:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar die dat niet krijgen en oer een x aantal jaren in de meerderheid zijn
[..]
Een handvol is niet genoeg voor je?
En jij denkt dat ze dat alleen in een verre zandbak zullen doen? Binnen x aantal jaar is er geen verschil tussen een verre zandbak en hier.
En wat dacht je van de 'overtuiging' van die shariagekkies? Geef een percentage een geweer en zie hoe ze over x aantal jaar zich hier zullen gedragen.
Noem ze shariagekkies, maar ze staan klaar om voor Allah mensen te vermoorden. Men wacht alleen maar totdat men het hier ook kan doen, want Allah en de profeet Mohammed gaan boven alles.
[..]
Men is in voorbereiding Hexagon. Een beetje militair/strategisch/tactisch inzicht zou je wel mogen hebben. Kijk anders naar het verloop van de Islam door de decennia heen in andere landen en vergelijk dat met ons land.
Geen moslim die in de jaren 80 in NL/Engeland/Frankrijk/etc die uitkwam voor de sharia of een vrouw op straat ging stenigen. Alles in Islam is politiek/maatschappelijk steeds meer terrein aan het opeisen. Van hoofddoekjes tot vrijheid van meningsuiting. Kijk eens naar de landen waar het omslagpunt kwam van moslims in minderheid naar meerderheid. Denk je dan dat moslims nog een reden hebben om naar de ongelovige minderheid te luisteren? Libanon is een goed voorbeeld van een welvarend land in de jaren 60 tot er in de jaren 70 dat omslagpunt kwam.
Lees anders dit
Is er ook in het Nederlands dacht ik.
Op een dag zal 'het leger' er zijn. En dan zal jij je maar afvragen waar dat leger vandaan kwam?
Geluiden waren zelfs al in de jaren 90 bekend op scholen waar de islamitische kinderen riepen dat ze op een dag hier de baas zullen zijn. Ik zou zeggen, ga eens naar een speelplein in Amsterdam waar de islamitische jeugd rondhangt en praat eens met ze over Islam in NL. Ik ben volgens mij toch te cynisch voor jou en zal je niet geloven wat ik je te zeggen heb?
[..]
Aah, je hebt dus vragen/onwetendheid over de Islam? En dan toch durf je over islamofobie te spreken?
[..]
- Ik heb je net wat argumenten gegeven.
- Pure bangmakerij? Goh dat is lekker kort door de bocht! Wat de FOK is volgens jou het motief van iemand om "pure bangmakerij" te verkondigen?

Bang ??? Ik zou het eerder een gezonde afkeer van een domme, gewelddadige en racistische ideologie/religie willen noemenquote:Op donderdag 11 september 2014 16:54 schreef Individual het volgende:
We haten moslims en zijn bang van ze (nog meer dan vroeger)

Bedoel je dat stelletje schobbejakken met wat zesderangs wapens zonder enige professionaliteit?quote:Op woensdag 24 september 2014 18:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Dream on. Ondertussen hebben we tig militante islamitische groeperingen gehad van Afrika tot Azie. Zelfs vanuit Europa gaat men even naar Syrië. Een machtig Sharialeger is in de maak, dat is gewoon een gegeven. Geen idee hoe iemand dat niet kan zien.
Om een shariastaat te stichten moet er voldoende draagvlak voor zijn. Dat is er niet.quote:Ben je al je verstand verloren ofzo? Jij denkt dat men hier de sharia gaat invoeren mbv democratie?
Maar zoals ik al zei, verdiep je eens in de geschiedenis van andere Islamitische landen. Libanon is een zeer goed voorbeeld. Vooral tussen 1940-1990. Dan zie dat er nog iets is waar jij helemaal geen rekening mee houdt.
Tja ik denk dat je de macht van shariagekkies nogal overschat. Oorlogen worden doorgaans gewonnen door degenen met het meeste geld, en dat zijn wij. Er bestaat ook niet zoiets ls "de islam". Dat is ook een verbrokkeld geheel van allerlei stromingen.quote:Angst is sowieso zinloos
Ik heb dan ook geen angst wanneer ik zeg dat het hier een shariastaat zal worden. Gewoon een logisch gevolg wanneer je naar de geschiedenis kijkt. Je kan het wel een soort voorspelling van een uitslag noemen. Het Romeinse Rijk is ook ooit gevallen, Het Westen ontkomt echt niet aan de val. Het is alleen de vraag wat of wie de oorzaak zal zijn. Hoewel zoiets meestal meerdere oorzaken heeft. De Jihad zal zeker 1 oorzaak zijn. Al sinds het bestaan van de Islam is de Islam in oorlog met niet-gelovigen en/of anders-gelovigen. Dat gaat gewoon door en geen Westers land of NAVO die die oorlog kan laten stoppen. Maar jij hebt het moeite met het plaatsen van zaken in het groter geheel, dus je hebt waarschijnlijk geen idee waar ik het over heb.
Maar wat denk je zelf wanneer IS wordt gebombardeerd? Denk je dat het dan zal ophouden met shariagekkies? Denk je dat het ooit zak ophouden met shariagekkies? En denk je dat het aantal shariagekkies juist groter wordt in aantallen of juist kleiner?

Welk land was dat ook weer wat ze ook wel eventjes zouden doen?quote:Op woensdag 24 september 2014 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bedoel je dat stelletje schobbejakken met wat zesderangs wapens zonder enige professionaliteit?
Die vernietig je als westerse macht toch in een week als het er echt op aan komt? Geen idee hoe iemand kan denken dat die opgewassen zijn tegen de NAVO legers.

Zie je echt het verschil niet tussen jarenlang een land waar je niet welkom bent bezet houden of je eigen grondgebied verdedigen?quote:Op donderdag 25 september 2014 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Welk land was dat ook weer wat ze ook wel eventjes zouden doen?
Afganistan of welk was dat, en niet te vergeten Vietnam!
Vergeet niet er zit iets wat ze graag willen hebben, Olie, vermoed ik zelf?

O jawel dat verschil zie ik wel, maar stel ze hadden hoesijn gelaten voor wat hij was zou er dan een is geweest zijn?quote:Op donderdag 25 september 2014 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zie je echt het verschil niet tussen jarenlang een land waar je niet welkom bent bezet houden of je eigen grondgebied verdedigen?
Het door jou genoemde probleem is er vooral een van IS.

Als je een beetje kennis van de islam hebt dan weet je dat deze religie alles behalve racistisch en gewelddadig is. Wat IS bijvoorbeeld zogenaamd in de naam van de Islam doet is alles behalve correct volgens de islamitische regels.quote:Op woensdag 24 september 2014 19:49 schreef Reconquista. het volgende:
[..]
Bang ??? Ik zou het eerder een gezonde afkeer van een domme, gewelddadige en racistische ideologie/religie willen noemen

dat zijn de mensen van IS niet met je eens, die vinden wat jij denkt van de Islam alles behalve correct. Ik denk dat zij winnen in een directe confrontatie, want geweld.quote:Op donderdag 25 september 2014 21:04 schreef Ilaamia het volgende:
[..]
Als je een beetje kennis van de islam hebt dan weet je dat deze religie alles behalve racistisch en gewelddadig is. Wat IS bijvoorbeeld zogenaamd in de naam van de Islam doet is alles behalve correct volgens de islamitische regels.

Het is het zoveelste voorbeeld van een No-true-Scotsmannetje. Deze vorm van ontkenning begint welhaast pathologische trekjes aan te nemen.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
dat zijn de mensen van IS niet met je eens, die vinden wat jij denkt van de Islam alles behalve correct. Ik denk dat zij winnen in een directe confrontatie, want geweld.

IS spreekt niet in de naam van de Islam, of welke religie dan ook. Dat is een vreselijke terreurgroep. Wie zegt dat de rest van de moslims dit gedrag goedkeurt? Dus ik vind het nogal raar dat Reconquista gelijk de hele religie gewelddadig en racistisch vindt. IS is gewelddadig, niet de Islam.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:24 schreef Bensel het volgende:
[..]
dat zijn de mensen van IS niet met je eens, die vinden wat jij denkt van de Islam alles behalve correct. Ik denk dat zij winnen in een directe confrontatie, want geweld.

nee, ISIS is geweldadig, uit naam van de Islam. En hun interpretatie van Islam is net zo geldig, zo niet meer geldig, aangezien ze alle mensen die het daar niet mee eens zijn, met geweld overtuigen, net zolang dat hun interpretatie de enige is. (zowel de extremisten, als de antiextremisten gaan van hetzelfde boek ui, van hetzelfde 'sprookje'. Er is geen bewijs dat de ene interpretatie meer geldig is dan de andere, want het is niet te controleren.)quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:19 schreef Ilaamia het volgende:
[..]
IS spreekt niet in de naam van de Islam, of welke religie dan ook. Dat is een vreselijke terreurgroep. Wie zegt dat de rest van de moslims dit gedrag goedkeurt? Dus ik vind het nogal raar dat Reconquista gelijk de hele religie gewelddadig en racistisch vindt. IS is gewelddadig, niet de Islam.

Volgens mij of ik hoor hem verkeerd doet hij dat juist niet, hij heeft het wel erover gehad met de hoofdoekentax en zoiets in die aard.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:08 schreef Hexagon het volgende:
De islam is voor meerdere interpretaties vatbaar dus de IS heeft daar zijn eigen draai aan gegeven.Het zijn vooral types als Wilders die voor moslims menen te moeten bepalen hoe ze hun geloof moeten belijden.

Nou nee dat zou wel heel extreem zijn!quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:55 schreef Individual het volgende:
Iedereen die geen klompen draagt moet beboet worden. We leven verdomme wel in Nederland ja?

Normen en waarden?quote:

Wanneer komt het er echt op aan dan, want al die islamitische terroristen bestaan nog steeds. Het worden er ook steeds meer. Dus wat een illusie dat een westerse macht dat kan vernietigen, laat staan binnen een week.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:57 schreef Hexagon het volgende:
Bedoel je dat stelletje schobbejakken met wat zesderangs wapens zonder enige professionaliteit?
Die vernietig je als westerse macht toch in een week als het er echt op aan komt? Geen idee hoe iemand kan denken dat die opgewassen zijn tegen de NAVO legers.
Ojawel hoor.quote:Om een shariastaat te stichten moet er voldoende draagvlak voor zijn. Dat is er niet.
Hoogmoed komt voor de val.quote:Tja ik denk dat je de macht van shariagekkies nogal overschat. Oorlogen worden doorgaans gewonnen door degenen met het meeste geld, en dat zijn wij. Er bestaat ook niet zoiets ls "de islam". Dat is ook een verbrokkeld geheel van allerlei stromingen.

quote:Op donderdag 25 september 2014 15:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Welk land was dat ook weer wat ze ook wel eventjes zouden doen?
Afganistan of welk was dat, en niet te vergeten Vietnam!
Vergeet niet er zit iets wat ze graag willen hebben, Olie, vermoed ik zelf?
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |