abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10383543
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:13 schreef SCH het volgende:
Nou zo uitzonderlijk is die moord op Marianne Vaatstra nou ook weer niet helaas.
Hmm met een met mes vol de keel oversnijden ... ik ga maar geen ongepaste vergelijkingen maken maar dat is iets wat je eigenlijk heel zelden ziet hier.
  maandag 12 mei 2003 @ 20:15:34 #52
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10383551
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:08 schreef battlesickloner het volgende:
Nu ja, ik weet ook niet wie het gedaan heeft maar ... de wijze waarop dat arme meisje vermoord is is toch iets wat je eerder in bepaalde andere culturen ziet als hiet in Nederland ... dus daarom vind ik de piste van die asielzoeker zo gek nog niet.
Verkracht en doorgesneden keel.. En dat is typisch 'andere culturen'? Troost je, dat soort dingen doen we hier ook al eeuwen hoor.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10383598
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
doorgesneden keel.. En dat is typisch 'andere culturen'?
In bijvoorbeeld Algerije weten ze er alles van.
  maandag 12 mei 2003 @ 20:19:23 #54
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10383682
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:16 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

In bijvoorbeeld Algerije weten ze er alles van.

En? Hier weten we er ook alles van. Als je een punt hebt, wees dan een vent en zeg het gewoon. Klep anders niet zo uit je nek met je 'andere culturen'. Nederlanders zijn net zo goed in iemand de keel doorsnijden als welke andere cultuur dan ook.
pi_10383825
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:19 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En? Hier weten we er ook alles van. Als je een punt hebt, wees dan een vent en zeg het gewoon. Klep anders niet zo uit je nek met je 'andere culturen'. Nederlanders zijn net zo goed in iemand de keel doorsnijden als welke andere cultuur dan ook.
Oei weer een halfslachtige poging tot demonisatie ... maar helaas niet op feiten gestoeld.

Als hier al iemand met een mes wordt vermoord is het meestal met messteken en niet eenmalig over de volle lengte van de hals.

Bovendien heb ik bewust nergens uitgesloten dat het een Nederlander zou kunnen zijn, dus .

Verder staat het er allemaal vrij duidelijk dacht ik, lees het nog eens na als je het niet snapt. Maar probeer me aub niet op vanalles te "betrappen" want ik heb allang gezegd wat ik te zeggen had.

Edit: he wat zie ik nou Keeltjes baby's doorgesneden bij bloedbad Congo

maandag 12 mei 2003 @ 20:37:09 #56
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10384205
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:24 schreef battlesickloner het volgende:

Oei weer een halfslachtige poging tot demonisatie ... maar helaas niet op feiten gestoeld.

Als hier al iemand met een mes wordt vermoord is het meestal met messteken en niet eenmalig over de volle lengte van de hals.

Bovendien heb ik bewust nergens uitgesloten dat het een Nederlander zou kunnen zijn, dus .

Verder staat het er allemaal vrij duidelijk dacht ik, lees het nog eens na als je het niet snapt. Maar probeer me aub niet op vanalles te "betrappen" want ik heb allang gezegd wat ik te zeggen had.

Edit: he wat zie ik nou Keeltjes baby's doorgesneden bij bloedbad Congo

Zoveel moeite doen om aan te tonen dat het een asielzoeker kan zijn geweest. Het kan natuurlijk ook een Brabander zijn geweest.....

Flutonderzoek.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 12 mei 2003 @ 20:40:18 #57
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10384280
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:37 schreef robh het volgende:

[..]

Zoveel moeite doen om aan te tonen dat het een asielzoeker kan zijn geweest. Het kan natuurlijk ook een Brabander zijn geweest.....

Flutonderzoek.

Of een Zeeuw. Zoals die zeer gereformeerde 18-jarige in Sint Philipsland, die zijn 80 jarige buurvrouw de keel doorsneed..
pi_10388561
Iedereen wat DNA inleveren ?
  dinsdag 13 mei 2003 @ 11:25:39 #59
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_10393939
quote:
Op maandag 12 mei 2003 20:05 schreef SCH het volgende:
. Sterkere staaltjes van onverbloemd racisme heb ik zelden gezien.
Och, als ik me zo een demonstratie op de Dam voor de geest haal......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 13 mei 2003 @ 12:06:59 #60
3542 Gia
User under construction
pi_10395036
Je ziet zo vaak in films, dat politie-agenten aan dna komen door een glas, waaruit de verdachte gedronken heeft, te onderzoeken. Misschien heeft die man wel een kopje koffie gehad tijdens een verhoor. Tadaa, DNA!!!

Vind ik helemaal niks mis mee.

En wat mij betreft, wordt er van iedere inwoner van Nederland een dna-profiel gemaakt.

Redactie Frontpage woensdag 17 september 2003 @ 17:01:12 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13239766
In Engeland is vandaag de laatste verdachte van de moord opgepakt. Hoor ik net op het nieuws.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 17:14:56 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13240156
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:01 schreef SunChaser het volgende:
In Engeland is vandaag de laatste verdachte van de moord opgepakt. Hoor ik net op het nieuws.
Afghaan aangehouden in zaak-Vaatstra
17 september 2003, 16:49:52

LEEUWARDEN (ANP) - De enig overgebleven verdachte in de moordzaak van de 16-jarige Marianne Vaatstra is in Engeland opgepakt. Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden heeft dat woensdag bekendgemaakt.

Het gaat om de 23-jarige Afghaanse asielzoeker A., die net na de moord spoorloos verdween uit het naburige asielzoekerscentrum in Kollum. Marianne Vaatstra werd in 1999 in de nacht na Koninginnedag in een weiland bij Veenklooster verkracht en om het leven gebracht. Tegen de Afghaanse asielzoeker werd een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd.

De man bedreigde Marianne Vaatstra op de laatste avond van haar leven met een snijbeweging langs haar keel. Van de in Groot-Brittannië aangehouden man is inmiddels DNA afgenomen. De verwachting is dat de uitslag van dat onderzoek over anderhalve week bekend wordt gemaakt. De verdachte zit in uitleveringsdetentie in Groot-Brittannië.

Het second opinion-team is sinds maart op zoek naar de Afghaan als verdachte van de moord op Vaatstra. Omdat zijn verblijfplaats onbekend was, werden de foto van A. en informatie over zijn persoon internationaal verspreid. In oktober 1999 werd de Afghaan ook gezocht in de zaak-Vaatstra, omdat hij wellicht de verblijfplaats van de 27-jarige A. H. wist, die op dat moment hoofdverdachte in de zaak-Vaatstra was. Toen H. opgepakt was en niet de dader bleek te zijn, was de Afghaan niet meer belangrijk voor het onderzoek.

De moord en het mogelijke verband met het azc veroorzaakten grote onrust onder de lokale bevolking. Het politieonderzoek naar de moord op Marianne Vaatstra werd 1 juli stopgezet.

† In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 17:17:11 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  Redactie Frontpage woensdag 17 september 2003 @ 17:17:33 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13240221
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:14 schreef Loedertje het volgende:

Koffie?

Ja lekker, jij ook?

pi_13241860
Dit was de eerste verdachte die de politie voor ogen had hoorde ik net op het nieuws. Kijken of de DNA-test positief uitvalt.
Nu ziet het er toch naar uit dat de plaatselijke bevolking gelijk gaat krijgen over hun vermoedens/beschuldigingen aan het adres van de desbetreffende asielzoeker.
Ik meen me te herinneren dat dit door politie en justitie werd afgedaan als een op racisme en xenofobie gestoelde veronderstelling.
pi_13242518
quote:
Op woensdag 17 september 2003 18:21 schreef GEsTOoRD het volgende:
Dit was de eerste verdachte die de politie voor ogen had hoorde ik net op het nieuws. Kijken of de DNA-test positief uitvalt.
Nu ziet het er toch naar uit dat de plaatselijke bevolking gelijk gaat krijgen over hun vermoedens/beschuldigingen aan het adres van de desbetreffende asielzoeker.
Ik meen me te herinneren dat dit door politie en justitie werd afgedaan als een op racisme en xenofobie gestoelde veronderstelling.
Dat is het toch ook, als die niet op basis van objectieve waarnemingen is gemaakt.

Als je achteraf gelijk hebt bewijst dat in feite niets over de vooringenomenheid van je veronderstelling, al zou het omgekeerde natuurlijk wel je ongelijk bewijzen.

Als ik nu bij elke moord zou gaan roepen dat die wel door een asielzoeker zou zijn begaan, dan zal ik achteraf soms "gelijk" krijgen, en soms niet. Betekent dit dan dat ik soms 'racistisch en xenofobisch' ben beziggeweest en soms niet?

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_13242603
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:17 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Wat een rare bril draagt die man.
pi_13242656
quote:
Op woensdag 17 september 2003 18:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Als ik nu bij elke moord zou gaan roepen dat die wel door een asielzoeker zou zijn begaan, dan zal ik achteraf soms "gelijk" krijgen, en soms niet. Betekent dit dan dat ik soms 'racistisch en xenofobisch' ben beziggeweest en soms niet?

Maar het schijnt dat deze meneer diezelfde avond van de moord een 'ik snij je keel door' gebaar heeft gemaakt naar Marianne.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 18:54:48 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_13242719
quote:
Het gaat om de 23-jarige Afghaanse asielzoeker A., die net na de moord spoorloos verdween uit het naburige asielzoekerscentrum in Kollum. Marianne Vaatstra werd in 1999
Het is inmiddels 4 jaar later, de man was toen 19...

De foto is volgens mij ook al oud..uit 1999

Raar eigenlijk dat deze "man" van 19 zulke volwassen trekken heeft...hij lijkt veel ouder..

pi_13242760
quote:
Op vrijdag 28 april 2000 11:04 schreef Ulx het volgende:
Dit mag niet.<P>Dit is tegen alle grondregels, wetten, verdragen etc.<P>De verantwoordelijke moet opstappen<P>Een goed ding: Het bewijst wel dat je kan weigeren terwijl je onschuldig bent.<P>

Dit is niet onwettig, hoogstens is het bewijs onrechtmatig verkregen.

Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_13243639
Ik dacht gelezen te hebben dat hij zichzelf gemeld had?

Dat klopt dus niet?
Vond het al zo vreemd, zeker nu ik ook hoorde net bij RTL Boulevard dat de zaak nu ws opgelost is, met deze arrestatie.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13245728
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:30 schreef milagro het volgende:
Ik dacht gelezen te hebben dat hij zichzelf gemeld had?

Dat klopt dus niet?
Vond het al zo vreemd, zeker nu ik ook hoorde net bij RTL Boulevard dat de zaak nu ws opgelost is, met deze arrestatie.

Het journaal meldde ook dat hij zich zelf heeft aangemeld.

Of de zaak daarmee is opgelost, is volgens mij nog niet zo zeker. Dat hij zich zelf aanmeldt kan er ook op duiden dat hij niet de dader is.

pi_13245816
quote:
Op vrijdag 16 juni 2000 03:13 schreef Coos het volgende:
Bovenstaande aandachtig gelezen en ook de laatste dagen goed 'de Pers' hierover gevolgd.<P>Eén ding gaat niet uit mijn hoofd.<BR>De dader is een blanke man die uit een straal van 15 km rond plaats delict verblijft. Justitie, kijk de banden nog eens goeg na!! Misschien vinden jullie hem wel onder degene die het hardst riepen dat een van de asielzoekers het had gedaan en zij daarom geen verlenging van de vergunning voor ASC Kollum wilden!!!
Toch die asielzoeker aangehouden
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13246698
Zou Boosoog terecht zijn twijfels hebben gehad, en wat blijft er over van dit "DADERPROFIEL"?

NRC van 28 juni 2000

Politie verspreidt via media profiel moordenaar Vaatstra
Door een onzer redacteuren
LEEUWARDEN, 28 JUNI. De politie in Friesland heeft gisteravond, onder meer via het televisieprogramma Opsporing Verzocht en op internet, het daderprofiel verspreid dat de recherche met een aantal gedragsdeskundigen heeft opgesteld in de zaak- Marianne Vaatstra. Naar aanleiding hiervan had de politie vanmorgen al meer dan honderd tips ontvangen, aldus een woordvoerder, die dit aantal "verrassend" noemt.

Volgens het daderprofiel (www.politie.nl/friesland) gaat het bij de moordenaar van de in de nacht van 30 april op 1 mei vorig jaar in Veenklooster vermoorde Marianne Vaatstra om "een blanke man met extreme fantasieën over seks, geweld, macht en controle". De dader zou iemand zijn die "de omgeving van Veenklooster goed kent en zich daar vertrouwd voelt". Volgens het profiel was de verkrachting en moord op de 16-jarige Marianne Vaatstra goed voorbereid. "Het is zeer waarschijnlijk dat hij op zijn minst al eerder iets dergelijks geprobeerd heeft", zo staat in het daderprofiel. Volgens het profiel bestaat een grote kans op herhaling.

Volgens het recherchebijstandsteam, dat met twintig mensen aan de zaak werkt, zijn er "aanwijzingen" dat de dader tussen de 20 en 30 jaar oud is. Hij woont "vermoedelijk" alleen of bij zijn ouders. In het profiel wordt de dader beschreven als "een doorsnee Nederlander" bij wie "aan de buitenkant" niet te zien is dat het gaat om een verkrachter of moordenaar. In het profiel wordt de dader beschreven als iemand die "waarschijnlijk" een baan heeft, "maar het is niet een sociaal persoon en dat kan tot uitdrukking komen in zijn werk".

In de zaak-Vaatstra zijn tot nu toe vijf verdachten aangehouden en weer vrijgelaten. Het gevonden DNA-materiaal speelde daarbij een belangrijke rol.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')