Jezelf niet op dezelfde hoogte plaatsen als je pa. Je pa heeft "iets" meer rijervaring én is eigenaar van de wagen. Doet hij het ook koud meteen vol in trappen?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:16 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
M'n pa trapt m ook wel eens vol in met de sportstand hoor. Vind ie net zo mooi als ik.
Je kan ook als je een auto nieuw koopt meteen naar de rev limiter. Echter staat er in je boekjes (daar is ie weer) ook iets over het inrijden van een motorblok enzo. Dat een motorblok iets kan, betekent niet per definitie dat het ook maar goed voor een motorblok is. Je kan je motorblok ook stationair naar de limiter trappen en weer terug laten vallen zonder doseren. Het kan, maar of het goed ervoor is, is een ander verhaal.quote:
Je pa zou je knetterhard onder je hol moeten schoppen, net als je met zijn auto doet, snotaap.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:03 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Als jullie zo dom pessimistisch lopen te zeiken post ik lekker helemaal niks, alleen de mensen die me hebben geholpen.
Jij met je Delta 2.0 HF Turbo destijds, weet ook dat je 'm eerst warm moet rijden, hoop ik. Want anders valt het helemaal niet onder de noemer 'slijtage' als je iets kapot rijdt.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.
Autos zijn gemaakt om in te rijden en dat hok moet daar gewoon tegen kunnen. Als er dan wat stuk gaat dan is het gewoon slijtage.
Het versnellingsblok?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef NvW90 het volgende:
[..]
weet je wel wat noodloop betekent?
dat betekent dat er iets flink fout is in je blok en dat je zo vlug mogelijk naar een garage moet.
als je hiermee door rijd rij je heel de auto van je ouders naar de klote.
vertel het gewoon aan je ouders, ga naar een garage en laat hem uitlezen
Oke staat er nogal stom, je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
Het versnellingsblok?
Ooit eens een 3-traps uit 1996 in de noodloop gehad. Was toen maar een sensorstorinkje.
Nogmaals; ik heb nergens gelezen dat TS dit met een koude motor gedaan heeft!?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij met je Delta 2.0 HF Turbo destijds, weet ook dat je 'm eerst warm moet rijden, hoop ik. Want anders valt het helemaal niet onder de noemer 'slijtage' als je iets kapot rijdt.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Anderen beweren ook dat ik een baggeruser ben en dat ontken ik ook niet, maar dat maakt mij er nog geen toch?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:14 schreef Anne het volgende:
Het wordt wel door anderen beweerd en hij ontkent niet.
Misschien inderdaad een verkeerde aanname van mij, maar de rest van zijn reacties getuigen nou ook niet van bijster veel verstand, dus vandaarquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Anderen beweren ook dat ik een baggeruser ben en dat ontken ik ook niet, maar dat maakt mij er nog geen toch?
Voor auto's anders dan die van mijzelf ? Ja, mijn eigen auto had ik destijds wel eens koud geplankt, maar die van een ander? Altijd netjes warmrijdenquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Het is hier wel een beetje roomser dan de Paus hoor. Natuurlijk is de TS stronteigenwijs maar wie was dat niet op zijn 18e. Ik had toen zeker ook niet altijd het geduld om even rustig te wachten tot de motor goed warm was voordat ik begon met raggen. Jullie hadden die discipline zeker wel allemaal?
HAHAHAA DAT WAS EEN STRIKTVRAAG IK BEN WEL EEN BAGGERUSER WHOEHAHAHA!!!!!quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Misschien inderdaad een verkeerde aanname van mij, maar de rest van zijn reacties getuigen nou ook niet van bijster veel verstand, dus vandaar.
Oh noes. Ik helemaal zo erin getrapt, whehehehehehquote:Op vrijdag 12 september 2014 12:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
HAHAHAA DAT WAS EEN STRIKTVRAAG IK BEN WEL EEN BAGGERUSER WHOEHAHAHA!!!!!!!!
Wat verstaan jullie onder warm of koud? Hij stond wel al een paar uur in de zonquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:14 schreef Anne het volgende:
Het wordt wel door anderen beweerd en hij ontkent niet.
Dat ga ik vanaf nu zeker doen ja.. Bedankt voor je begrip.quote:Op vrijdag 12 september 2014 12:43 schreef caspervc het volgende:
Dit topic is zooo mooi, daar moet ik gewoon gepost in hebben
on topic.. T is niet slim van TS, maar snap het ergens wel, grote bak, V6, net je rijbewijs... lekker wegknallen bij stoplichten. Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars mee moeten maken voordat ik wat inzicht in kosten en het verkeer kreeg...
Hoop dat je er rustiger en verantwoordelijker (ook voor andermans spullen) mee gaat rijden.
Nou Geralt. Daar heb je de bevestigingquote:Op vrijdag 12 september 2014 13:57 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Wat verstaan jullie onder warm of koud? Hij stond wel al een paar uur in de zon
Toen 5 minuten langzaam gereden en daarna ingetrapt
Warm blok: alles op bedrijfstemperatuur. Koelwater een graadje of 90, olie een graadje of 100, blok goed warm, bak goed warm. Moet je wel een minuut of 20 voor rijden en dan een km of 15-20, beetje afhankelijk van de auto en vooral, van het blok. Grote blokken willen meer tijd om goed warm te worden dan kleintjes, in de winter duurt het langer voor alles op temperatuur is dan zomers.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:57 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Stel je niet aan man alsof jij vroeger nooit de auto van je vader eens flink hebt doorgetrokken toen je net je rijbewijs hadquote:Op donderdag 11 september 2014 15:05 schreef Xeor het volgende:
[..]
Pauperen dan ook nog maar 2 maanden je rijbewijs in bezit
![]()
Ik heb hem wel eens doorgetrokken hoor. Maar toen was ie wel echt warm.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:34 schreef fathank het volgende:
Stel je niet aan man alsof jij vroeger nooit de auto van je vader eens flink hebt doorgetrokken toen je net je rijbewijs had.
Ik heb TS nergens zien posten dat de motor koud was. Dat is slechts een aanname van een paar verschirkkelijke betweterige scoutingjochies.quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb hem wel eens doorgetrokken hoor. Maar toen was ie wel echt warm.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 14:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik heb TS nergens zien posten dat de motor koud was. Dat is slechts een aanname van een paar verschirkkelijke betweterige scoutingjochies.
Wat zeg je? Potverdikkie 6 posts boven je.quote:Op vrijdag 12 september 2014 13:57 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat slowchat tussen 2 anderen wasquote:Op vrijdag 12 september 2014 14:42 schreef Anne het volgende:
[..]
[..]
Wat zeg je? Potverdikkie 6 posts boven je.
Grote kans van wel. Dit is PTA immersquote:Op vrijdag 12 september 2014 14:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat slowchat tussen 2 anderen was
Excusez moi
Maar dan alsnog, laten we niet roomser zijn dan de paus. Alsof de rest in dit topic op z'n 18e alles allemaal zo goed wist.
hahahaquote:Op vrijdag 12 september 2014 11:29 schreef blup het volgende:
Doet me denken aan een oud collega tijd geleden. Die had een gare 325 die hij maar al te graag op de parkeerplaats liet horen. Starten, 5 seconde wachten en vol in de begrenzer janken.. Ik nog, dude je olie is niet warm... Hij: na 5 seconde is de olie echt wel rond hoor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |