Dat is an sich al een prestatiequote:Op donderdag 11 september 2014 20:12 schreef donald_dick het volgende:
Een Opel die 3 ton heeft gereden
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.quote:
Jazeker dan maar dan moet je de boel wel netjes met beleid warm rijden, daarna kun je wel goed los en is 7000 rpm best een keertje aan te tikken.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Geralt het volgende:
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.
Autos zijn gemaakt om in te rijden en dat hok moet daar gewoon tegen kunnen. Als er dan wat stuk gaat dan is het gewoon slijtage.
Waarschijnlijk is die auto zijn hele 3 ton nooit boven de 3000 toeren gekomen, en dan vind die dat echt niet leuk dat die ineens 7000 toeren moet makenquote:Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.
Autos zijn gemaakt om in te rijden en dat hok moet daar gewoon tegen kunnen. Als er dan wat stuk gaat dan is het gewoon slijtage.
Dat merk je snel genoeg. Bijvoorbeeld na flink stampen even de radiatordop los draaien. Om vervolgens een ambu te bellen en naar het ziekenhuis te kunnen met brandwonden. Lekker dicht laten dus!quote:Op donderdag 11 september 2014 22:39 schreef -niemand- het volgende:
Met wat pech liggen de koppakkingen er ook nog tussenuit.
Was dat koud? Dat heb ik nergens gelezen.quote:Op donderdag 11 september 2014 21:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Jazeker dan maar dan moet je de boel wel netjes met beleid warm rijden, daarna kun je wel goed los en is 7000 rpm best een keertje aan te tikken.
Maar koud planken?
Had ik met mijn oude Astra ook totdat mijn pa het gesloopt heeft vanwege achterstallig onderhoudquote:Op donderdag 11 september 2014 20:12 schreef donald_dick het volgende:
Een Opel die 3 ton heeft gereden
Mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.
Autos zijn gemaakt om in te rijden en dat hok moet daar gewoon tegen kunnen. Als er dan wat stuk gaat dan is het gewoon slijtage.
M'n pa trapt m ook wel eens vol in met de sportstand hoor. Vind ie net zo mooi als ik.quote:Op donderdag 11 september 2014 22:39 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is die auto zijn hele 3 ton nooit boven de 3000 toeren gekomen, en dan vind die dat echt niet leuk dat die ineens 7000 toeren moet maken
Vooral die laagtoerige v6'en niet.
Met wat pech liggen de koppakkingen er ook nog tussenuit.
Die sportstand verandert alleen de % van de stand van je gaspedaal, hij gaat er echt niet harder van.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:16 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
M'n pa trapt m ook wel eens vol in met de sportstand hoor. Vind ie net zo mooi als ik.
Nee net met wegrijden ging ie wel vanuit z'n 1 en toen klapte ie weer in z'n 3 en kreeg ik die melding weer op t schermquote:Op donderdag 11 september 2014 23:43 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die sportstand verandert alleen de % van de stand van je gaspedaal, hij gaat er echt niet harder van.
100% ingetrapt met of zonder sportstand is precies hetzelfde.
Maar is ie nou gefixt of niet?
Boekjes zijn voor sukkels, jonguh! Zijn matties doen dit altijd en bij zijn Tomos gaat het ook altijd goed!quote:Op donderdag 11 september 2014 23:49 schreef JohnB52 het volgende:
Dan zal die gereset moeten worden.
Bij de dealer, maar er zal ook een reden zijn dat die in noodloop is gegaan.
In je boekje staat dat je met koude motor rustig moet rijden totdat de vloeistoffen op temperatuur zijn gekomen.
Jezelf niet op dezelfde hoogte plaatsen als je pa. Je pa heeft "iets" meer rijervaring én is eigenaar van de wagen. Doet hij het ook koud meteen vol in trappen?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:16 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
M'n pa trapt m ook wel eens vol in met de sportstand hoor. Vind ie net zo mooi als ik.
Je kan ook als je een auto nieuw koopt meteen naar de rev limiter. Echter staat er in je boekjes (daar is ie weer) ook iets over het inrijden van een motorblok enzo. Dat een motorblok iets kan, betekent niet per definitie dat het ook maar goed voor een motorblok is. Je kan je motorblok ook stationair naar de limiter trappen en weer terug laten vallen zonder doseren. Het kan, maar of het goed ervoor is, is een ander verhaal.quote:
Je pa zou je knetterhard onder je hol moeten schoppen, net als je met zijn auto doet, snotaap.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:03 schreef slacKard.x het volgende:
[..]
Als jullie zo dom pessimistisch lopen te zeiken post ik lekker helemaal niks, alleen de mensen die me hebben geholpen.
Jij met je Delta 2.0 HF Turbo destijds, weet ook dat je 'm eerst warm moet rijden, hoop ik. Want anders valt het helemaal niet onder de noemer 'slijtage' als je iets kapot rijdt.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die auto is gemaakt om het tot 7000rpm prima te doen. Als dat niet was dan schakelde die wel bij 5000rpm ofzo.
Autos zijn gemaakt om in te rijden en dat hok moet daar gewoon tegen kunnen. Als er dan wat stuk gaat dan is het gewoon slijtage.
Het versnellingsblok?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef NvW90 het volgende:
[..]
weet je wel wat noodloop betekent?
dat betekent dat er iets flink fout is in je blok en dat je zo vlug mogelijk naar een garage moet.
als je hiermee door rijd rij je heel de auto van je ouders naar de klote.
vertel het gewoon aan je ouders, ga naar een garage en laat hem uitlezen
Oke staat er nogal stom, je snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
Het versnellingsblok?
Ooit eens een 3-traps uit 1996 in de noodloop gehad. Was toen maar een sensorstorinkje.
Nogmaals; ik heb nergens gelezen dat TS dit met een koude motor gedaan heeft!?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij met je Delta 2.0 HF Turbo destijds, weet ook dat je 'm eerst warm moet rijden, hoop ik. Want anders valt het helemaal niet onder de noemer 'slijtage' als je iets kapot rijdt.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Anderen beweren ook dat ik een baggeruser ben en dat ontken ik ook niet, maar dat maakt mij er nog geen toch?quote:Op vrijdag 12 september 2014 11:14 schreef Anne het volgende:
Het wordt wel door anderen beweerd en hij ontkent niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |