Dat klopt.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:35 schreef Grando het volgende:
net getest met ander stukje PVC, dit drijft NIET in water, dus die oplossing gaaat sowieso niet werken...
Snijd de onderkant van de 19mm even open in 4/6/8 delen, zodat je een soort trechter krijgt. Ultieme tip: stuk pvc 30mm onderkant tube polymax in leeg spuiten. Dan vissen.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:31 schreef Grando het volgende:
Dank voor zoveel tips in korte tijd. Vol laten lopen met water lukt, maar als ik met de tuinslang vul, dan stroomt het water boven uit de buis, maar PVC komt vooralsnog niet boven drijven.
PVC magneet is lastig denk ik, want die plakt natuurlijk eerst vast aan de pvc buis van de put
Duckttape tip ook geprobeerd, niet gelukt. blijft niet aan de PVC buis plakken.
Die pvc van 16 (inderdaad geen 12) zit zo diep dat ik niet kan zien / voelen hoe ik die 19 mm er over heen krijg, maar dat ga ik zo toch nog een paar keer proberen.
Voor alle andere oplossingen zit die PVC buis toch echt te diep, ik schat een meter of 2 a 3.
Dus: dank voor alle suggesties, maar de ultieme tip zit er helaas nog niet tussen.....
Dit.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:37 schreef BartNH het volgende:
Wat is het bezwaar van lekker laten zitten?
Ik weet niet of TS ook van plan is om de put te gaan gebruiken ?quote:Op woensdag 10 september 2014 19:37 schreef BartNH het volgende:
Wat is het bezwaar van lekker laten zitten?
Punt!quote:Op woensdag 10 september 2014 22:47 schreef bluemoon23 het volgende:
dan past waarschijnlijk de zuigslang van de pomp niet meer goed in de pijp als de pvc pijp er nog inzit
Ik denk dat dit nog een van de betere ideeën is.quote:Op woensdag 10 september 2014 19:36 schreef bbtb77 het volgende:
Snijd de onderkant van de 19mm even open in 4/6/8 delen, zodat je een soort trechter krijgt.
En als het niet los wil, dan kan de gehele pijp er weer uit. Dure grap en bij ons gelukkig nog niet gebeurt. Wel dat de pijp door grondverschuiving een knik had, dan is het met explosieven het onderste eraf laten knallen en de rest omhoog halen en door het zelfde gat weer gedeeltelijk nieuw spul erin en vlak boven het explosiepunt een stukje opzij gaan. (als je te ver opzij gaat kun je eerst nog een paar honderd ton gasolie erin jagen om de put op gang te krijgen.)quote:Op woensdag 10 september 2014 22:47 schreef bluemoon23 het volgende:
En nu gaan we iets offtopic, voor de liefhebber:
In de olie en gaswereld gebeurt het ook wel eens dat er boorpijp en equipment verloren raakt in de put, dit moet er dan weer uitgehaald worden (anders heb je vaak niks meer aan zo`n put)
Dat noemen ze "fishing" en daarvoor zijn honderden zo niet duizenden speciale "fishing tools" ontwikkeld. Plaatje ter inspiratie.
[ link | afbeelding ]
Linkie: http://www.nov.com/Downhole/Fishing_Tools.aspx
Filmpie:
Wij gaan nog een put bijplaatsen, misschien als hij in de buurt zit kunnen we onderlangs even helpenquote:Op vrijdag 12 september 2014 19:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan kan TS straks ook mooi een sidetrack doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |