abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2014 @ 14:29:05 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_144388604
Ik ben een student en heb even 10 weken geen les dus ben ik fulltime gaan werken voor 10 weken. Nu vraag ik me af welke loonheffingformulier ik het beste kan laten toepassen.

Ik heb dus keuze tussen loonheffingformulier studenten/scholieren regeling en de standaard loonheffingformulier.

Welke is voor mijn situatie van toepassing? Indien kan kiezen welke ik wil laten toepassen, welke is dan de betere keus?

Voor mijn studententijd had ik voor mijn bijbaantje de gewone laten toepassen, en ik herinner me dat de loonheffing toen heel laag was. Paar cent van mijn uurloon oid.

Wat is dan het voordeel van de studenten/scholieren regeling? Wordt dan zelfs minder dan paar cent op mijn uurloon ingehouden?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_144389466
Uiteindelijk betaal je net zoveel loonbelasting. Verschil zit hem in dat deze regeling zorgt dat de werkgever in eerste instantie minder inhoudt dan wanneer hij normaal zou inhouden. Zonder deze regeling krijg je uiteindelijk na het doen van belastingaangifte je teveel betaalde loonheffing pas terug.
  woensdag 10 september 2014 @ 15:41:26 #3
414204 WoordenShuffelaar
pi_144390558
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:00 schreef de_Roverheid het volgende:
Uiteindelijk betaal je net zoveel loonbelasting. Verschil zit hem in dat deze regeling zorgt dat de werkgever in eerste instantie minder inhoudt dan wanneer hij normaal zou inhouden. Zonder deze regeling krijg je uiteindelijk na het doen van belastingaangifte je teveel betaalde loonheffing pas terug.
Ik zit vast bij de volgende vraag:

Ik ben wel student maar heb sinds 1 september geen recht meer op studifinanciering. Geen enkele optie is van toepassing voor mij. Dus kan ik niet gebruik maken van de regeling? Terwijl ik wel student ben?
pi_144392103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:41 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik zit vast bij de volgende vraag:
[ afbeelding ]
Ik ben wel student maar heb sinds 1 september geen recht meer op studifinanciering. Geen enkele optie is van toepassing voor mij. Dus kan ik niet gebruik maken van de regeling? Terwijl ik wel student ben?
Dat staat er hè?
  woensdag 10 september 2014 @ 17:11:10 #5
414204 WoordenShuffelaar
pi_144393318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat staat er hè?
Dat klopt maar wat is de logische redenatie? Als je recht hep op stufie dan heb je het juist minder hard nodig. Hierdoor twijfel ik of toch recht op hep of niet.
pi_144397938
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:11 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dat klopt maar wat is de logische redenatie? Als je recht hep op stufie dan heb je het juist minder hard nodig. Hierdoor twijfel ik of toch recht op hep of niet.
Het gaat hier niet om "het harder nodig hebben". Uiteindelijk betaal je net zoveel loonheffing als zonder deze regeling, alleen krijg je het dan pas na het doen van aangifte terug (als je al teveel moet afdragen).

Ik zou overigens even de fiscus bellen, en vragen hoe ze 'recht op stufi' uitleggen. Of dat (alleen) de prestatiebeurs kwalificeert, of dat het ook de mogelijkheid omvat die je (als het goed is) nog hebt om te mogen lenen etc.
pi_144398715
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:11 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Misschien kun je die tien weken beter investeren in een les Nederlands
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 10 september 2014 @ 21:06:08 #8
414204 WoordenShuffelaar
pi_144401439
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Misschien kun je die tien weken beter investeren in een les Nederlands
Nederlands boeid mij niet.
pi_144408567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 21:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Nederlands boeid mij niet.
Dat blijkt wel, misschien kun je terug gaan naar turkije ipv je handje op te houden
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 10 september 2014 @ 23:50:47 #10
414204 WoordenShuffelaar
pi_144409164
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:33 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dat blijkt wel, misschien kun je terug gaan naar turkije ipv je handje op te houden
Turkije altijd nr. 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')