ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Nee, stationsgebied. Projectopdracht over inrichting publieke ruimte er omheen, en realisatie parkeergarage/fietsenstallingen. Terminal ligt buiten scope dus ik ga er weinig over te horen krijgen, maar ik vind het zelf altijd wel vet om de vorderingen te zien daar. Laatste keer had ik vijf minuten om van 1 naar 5 te komen dus niet even de tijd gehad om rond te kijken, nu wel
Nee, stationsgebied. Projectopdracht over inrichting publieke ruimte er omheen, en realisatie parkeergarage/fietsenstallingen. Terminal ligt buiten scope dus ik ga er weinig over te horen krijgen, maar ik vind het zelf altijd wel vet om de vorderingen te zien daar. Laatste keer had ik vijf minuten om van 1 naar 5 te komen dus niet even de tijd gehad om rond te kijken, nu wel
Het stationsgebied is interessant omdat niet alleen ProRail er een nieuw station bouwt, maar er ook nog een nieuwe tramhalte moet komen met al zijn installaties.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Die lok heeft een maandje terug ofzo de toelatingsritten gereden. Tot voorkort werd tractie ingehuurd bij Shunter, maar nu heeft Speno hun eigen lok in de trein zitten. Nu hoeft men geen voorspan meer te doen, want de stuurstanden kunnen met die DE18 communiceren. Dat kon met de RRF V100 of Locon V100'en niet. De Shunter 203 102 was hiervoor speciaal aangepast, maar is weer retour Shunter.
Op woensdag 10 september 2014 09:22 schreef greavy het volgende: Die lok heeft een maandje terug ofzo de toelatingsritten gereden. Tot voorkort werd tractie ingehuurd bij Shunter, maar nu heeft Speno hun eigen lok in de trein zitten. Nu hoeft men geen voorspan meer te doen, want de stuurstanden kunnen met die DE18 communiceren. Dat kon met de RRF V100 of Locon V100'en niet. De Shunter 203 102 was hiervoor speciaal aangepast, maar is weer retour Shunter.
Maar die Shunter-treinen hebben toch zelf ook tractie?
Maar die Shunter-treinen hebben toch zelf ook tractie?
Shunter heeft zelf geen treinen. Zij verhuren een aantal loks en doen onderhoud. De gehuurde lok is dus weer retour Shunter, en misschien inmiddels nieuwe eigenaar.
Shunter heeft zelf geen treinen. Zij verhuren een aantal loks en doen onderhoud. De gehuurde lok is dus weer retour Shunter, en misschien inmiddels nieuwe eigenaar.
Oh fuck, waar ik Shunter schreef, bedoelde ik Speno. Stop. Gaarne 1 joker.
Ik hoop dat de Tilburgse treindienstleider die vind dat +30 voor reizigers beter is dan +2 voor een sprintertje met voldoende speling, de rest van de dag in z'n koffie stikt
Kun je niet vragen of die lelijke gebouwen van Hoog Catherijne niet een facelift kunnen krijgen zodat ze modern ogen?
De ambitie om zoveel mogelijk dicht bij het ov te bouwen zodat mensen niet persé een auto hoeven te hebben en het gebruik van het ov makkelijk wordt is op zich toe te juichen. Maar als je er perse een hip verhaal van wilt maken..
Erg hè. Is waarvoor ik net ben afgestudeerd. Maar de studie voelde soms wel eens aan als een oefening "Ik ga als spion van binnenuit kijken wat er mis is in de sector".
Soms is me niet meer duidelijk wat nou eigenlijk het doel is. "Het fysieke eindresultaat is bagger maar het besluitvormingsproces verliep fantastisch", is dat nou positief of negatief?
Erg hè. Is waarvoor ik net ben afgestudeerd. Maar de studie voelde soms wel eens aan als een oefening "Ik ga als spion van binnenuit kijken wat er mis is in de sector".
Soms is me niet meer duidelijk wat nou eigenlijk het doel is. "Het fysieke eindresultaat is bagger maar het besluitvormingsproces verliep fantastisch", is dat nou positief of negatief?
Tel daarbij op dat men nogal zuur kijkt naar suburbane en half-stedelijke woonmilieu's terwijl juist daar de tevredenheid onder bewoners erg hoog ligt en er een hoop vraag naar is geweest de afgelopen tientallen jaren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bijzondere foto... lijkt net alsof deze door Photoshop is gehaald. Echter, is de foto gepubliceerd via het officiële DB Facebook kanaal en staat de fotograaf erbij vermeld.
quote:
Hier sehen Sie eine E-Lok der Baureihe 101, die den ICE 1005 (Berlin München) über die Taugwitztalbrücke bei Lauenstein bringt.
Fotograf: Jochen Schmidt Hier ziet u een elektrische locomotief van 101 serie, die de ICE 1005 (Berlijn - München) over de brug getelde grap vallei in de buurt van Lauenstein brengt.
Is de vroegere metropolitan. Deze wordt nu tussen München en Berlin als ICE ingezet. Is trouwens een best chille trein, aangezien een aantal 1e-klasse wagons worden ingezet als 2e klasse
Kun je niet vragen of die lelijke gebouwen van Hoog Catherijne niet een facelift kunnen krijgen zodat ze modern ogen?
Gewoon afbreken die handel.
Ik vind die fietsenstalllingen rondom Utrecht Centraal wel verdomde handig. Maar ik dacht dat de meeste projectvoorstellen voor de OR rondom het station al gepland was en enkel nog uitvoering nodig had.. blijkbaar toch niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
De nieuwe Spoorzone, een groots project met spoortunnel, station, stadhuis en woningen, is te duur voor Delft. De stad moet ambtenaren ontslaan en de woonlasten verhogen.
De aanleg van een ondergrondse spoortunnel van 2,3 kilometer dwars door de stad blijkt een te zware last voor Delft. De stad komt onder verscherpt toezicht van de provincie, moet ambtenaren gaan ontslaan en de woonlasten verhogen. Maar zelfs als er op alle fronten wordt bezuinigd, resteert er tot 2018 jaarlijks een gat van 4 miljoen euro op de begroting.
'Ons huis staat onder water. Financieel hebben we een fors probleem', aldus D66-wethouder Aletta Hekker (financiën) dinsdag in een toelichting. 'Op eigen kracht kunnen we het niet meer oplossen, we hebben de hulp van het Rijk en de provincie nodig. We krijgen de begroting onmogelijk sluitend.'
Dit zagen ze toch mijlenver aankomen? Ik word daar zo ontieglijk kwaad om. De burger moet altijd op tijd rekeningen betalen, anders komen er incasso bureau's, gezeik van de overheid, loonbeslag noem het maar op. Wij draaien constant op voor dit soort gepruts. En hoe komen zij er af? Een tik op de vingers. Foei, niet meer doen. Rijk schiet te hulp en men is het morgen allemaal maar weer vergeten, terwijl er wel ambtenaren worden ontslagen.
Ik ben zo voor een politieke politie. Of je ambtenaar of minister president bent, wanneer je fraudeert/de boel belazert, dan heb je gewoon een probleem.
Ik ben zo voor een politieke politie. Of je ambtenaar of minister president bent, wanneer je fraudeert/de boel belazert, dan heb je gewoon een probleem.
Nou ja, het hoeft niet meteen fraude te zijn, kan ook gewoon door incompetentie komen. Maar het had inderdaad wel zo moeten zijn dat men dit mijlenver aan zag komen ja. Dat project is al jaaaaren aan de gang, en nu "blijkt" ineens dat het geld op is
Gouda Woensdag 10 September 19:52 Oorzaak De beperkingen tussen Gouda en Goverwelle/Nieuwerkerk/Waddinxveen/Zoetermeer Oost als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij. Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Tsja, prognoses op basis van voor crisis en dan slaat de crisis toe en kom je niet van je grond af aan ontwikkelaars. Ik vroeg vanmiddag of ze dit probleem in Utrecht ook hebben, maar daar speelt het veel minder. De vastgoedontwikkeling daar is bijna allemaal in handen van 1 private partij, NS Stations. NS voelt hier dus de klappen en niet de gemeente.
Over dat afgrijselijke Hoog Catharijne. Er is een potje 'Omgevingsmanagement' en de bewoners bovenop Hoog-Catharijne klagen over de overlast. Nu willen ze onderzoeken of ze met geld uit dat potje omgevingsmanagement de buitenkant van Hoog-Catharijne kunnen laten opknappen. Er staat nog niets vast maar het is wel iets wat speelt.
Nee, geluidsoverlast al die jaren. En met dat geld willen ze de buitenkant er mooier laten uitzien en misschien wat dubbelglas ofzo. Wordt je woning meer waard van
Weet iemand waar ik een linkje met de huidige kwaliteitseisen die Mansveld met NS/HSA vorig najaar heeft afgesproken over de IC Direct/Fyra kan vinden?
Ik vrees dat ik met m'n neus kijk maar ik kan ze niet vinden.
Voor zover ik weet valt de ICd op dit moment nog onder de concessieafspraken zoals die per 1-7-2009 effectief zijn, die staat hier: Vervoerconcessie voor het hogesnelheidsnet
Op pagina 46 van het laatste document valt te lezen:
[..]
Ik heb mijn I&M typmachine weer even te voorschijn getoverd.
Beste Kamerleden,
Vraag 1: Zie antwoord op vraag twee
Vraag 2: Nee, er zullen geen sancties volgen tegen NS. Door het wegvallen van het product Fyra is door NS een extra dienst opgezet tussen Den Haag en Brussel. Dit heeft een hogere druk op materieelbeschikbaarheid tot gevolg waardoor er minder tijd voor onderhoud is. Er komt overigens niets in het gevaar door minder onderhoud. Een nadeel van deze methode is dat het materieel storingsgevoeliger is. Ik zal NS geen boete aanrekenen omdat wij hebben afgesproken dat er een nieuw plan komt voor de HSL, de NS een extra dienst heeft opgezet op Den Haag - Brussel en de materieelbeschikbaarheid daardoor onder druk staat.
Had ze nou echt 3 pagina's nodig om te schrijven "Onze formule klopte niet, we hebben 'm aangepast en we babbelen nog even door met de mensen die er nu last van hebben"?
Ik kreeg vandaag een mailtje met een code voor 2 overgangskaarten 2-1 voor ¤ 9. Doordeweeks geldig na 9:00 (dus ook tijdens de avondspits), in het weekend de hele dag
Psssst.... zorg dat die staanplaatsen niet nodig zijn.
Ik denk dat we dat eigenlijk moeten vergeten en moeten accepteren dat we kleine stukken moeten staan. In de tram of metro is 10-15 minuten volledig geaccepteerd, terwijl het in de trein bizar gevonden wordt.
Dienstregelingen 175 jaar Spoor - 20 september. Pendelritten met museummeuk Amsterdam - Haarlem. Uiteindelijk vond die toko het niet nodig er ook nog een stoomtrein naast te laten rijden, dus SSN niet van de partij.
Ja, door wie? Door NS Die gaan er helemaal niet over of dat "geaccepteerd" wordt
Door spitsreizigers. Als je iedereen een zitplaats in de spits wilt bieden, heb je zo veel materieel nodig dat buiten de spits stilstaat... Dan moeten we inderdaad een apart spitstarief invoeren.
Op woensdag 10 september 2014 22:16 schreef b2py het volgende: De intercity van 12/42 over het hele uur wordt gewoon geschrapt dan vanaf Amsterdam naar Haarlem en vice versa?
Ik denk dat we dat eigenlijk moeten vergeten en moeten accepteren dat we kleine stukken moeten staan. In de tram of metro is 10-15 minuten volledig geaccepteerd, terwijl het in de trein bizar gevonden wordt.
Het hangt samen met afstanden. 10 minuten is nog wel te overleven, een half uur wordt al een ander verhaal.
Het probleem met vrijwel al die gedecentraliseerde lijnen is dat er tegenwoordig veel meer reizigers zijn dan toen de concessie gegund werd, waardoor de destijds bestelde treinen niet meer toereikend zijn voor het spitsaanbod. Zie bijvoorbeeld de Maaslijn, waar Veolia sinds de start van het nieuwe schooljaar zelfs voorbussen laat rijden om de reizigersvraag aan te kunnen.
Het hangt samen met afstanden. 10 minuten is nog wel te overleven, een half uur wordt al een ander verhaal.
Het probleem met vrijwel al die gedecentraliseerde lijnen is dat er tegenwoordig veel meer reizigers zijn dan toen de concessie gegund werd, waardoor de destijds bestelde treinen niet meer toereikend zijn voor het spitsaanbod. Zie bijvoorbeeld de Maaslijn, waar Veolia sinds de start van het nieuwe schooljaar zelfs voorbussen laat rijden om de reizigersvraag aan te kunnen.
Je ziet het heel erg in Almere, Muziekwijk en Poort is gegarandeerd staan tot Weesp, daarna nieuwe aanwas die staan mag tot Centraal/Duivendrecht-Zuid. Haal je telkens het kwartier mee..
De infrastructuur is ook vaak niet geschikt voor meer treinen... veel enkelspoor, korte perrons...
"Reizigers kunnen gebruik maken van de vervangende blokkendoos van 12:42."
Helaas kan dat ook niet, want die kan je alleen in met je reservering via de website die ik gaf. Men betaald de treinrit met de ov-chipkaart, door gewoon in- en uit te checken zoals normaal.
Arriva doet hetzelfde in het noorden met bussen vanuit Winsum, Appingedam en Winschoten naar Zernike te laten rijden. Dit ontlast de treinen.
Dit gebeurt naast de al lang bestaande busdienst van Qbuzz Zuidhorn - Zernike die in het verleden door Arriva opgetuigd is. Die laatste scheelt voor overstappers ongeveer 20 minuten tov reizen via HS.
Door spitsreizigers. Als je iedereen een zitplaats in de spits wilt bieden, heb je zo veel materieel nodig dat buiten de spits stilstaat... Dan moeten we inderdaad een apart spitstarief invoeren.
Er zijn ook genoeg spitsreizigers die zelf al blijven staan op het balkon, ook al zijn er vrije zitplaatsen.
Op woensdag 10 september 2014 22:31 schreef greavy het volgende: Mag ik zeggen dat het gewoon een kutbenaming is? "Hoofdstation" Komt "CS" nog beter tot z'n recht ....
klopt, maar het is iets van vroeger dat ze weer terug hebben gebracht.
Op woensdag 10 september 2014 22:31 schreef greavy het volgende: Mag ik zeggen dat het gewoon een kutbenaming is? "Hoofdstation" Komt "CS" nog beter tot z'n recht ....
Jij mag nooit meer naar Duitsland met de trein
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ja, klopt ja. De 186 004 is vandaag wederom naar Deventer gereden, en niet naar Tilburg. Lijkt op een klein probleempje dus, waardoor men de HSL niet op durfde / op mocht.
Dan hebben ze De Reiziger (waar staat die? ) al behoorlijk geconditioneerd
Het is een beetje als de bakker die (zelf) bepaalt dat het geaccepteerd is dat er in een zak van 20 kadetjes ook weleens 17 zitten of 16 of 15. De bakker gaat daar niet over. Maar als de bakker dermate structureel faalt dat de klant denkt "Nou ja doe me in godsnaam IETS te eten", tsja. Wiens verdienste is dat dan?
Ja, klopt ja. De 186 004 is vandaag wederom naar Deventer gereden, en niet naar Tilburg. Lijkt op een klein probleempje dus, waardoor men de HSL niet op durfde / op mocht.
Heeft het zin om morgenavond een slagje Colmschate te proberen?
Kromme vergelijking, maar om toch even bij de bakker te blijven: als iedereen tegelijkertijd een run doet op de bakkerszaak, heeft ie niet meer voor iedereen 20 kadetjes beschikbaar, dus krijgt iedereen er minder. Zou iedereen wel 20 kadetjes willen, dan moet de bakker een extra oven kopen. Daarmee worden de bedrijfskosten hoger, terwijl deze alleen maar winst opleveren tijdens de run op kadetjes.
Eigenlijk zouden de treinkaartjes tijdens de spits dus goedkoper moeten zijn, omdat je maar 16 kadetjes krijgt in plaats van 20.
gisterochtend had ie een softwarestoring door een verkeerd gemonteerde sensor, waardoor er maar 1 slag deventer gemaakt is in plaats van 2
Kom op met je Arriva, je Virgin en al die anderen die graag ook willen
Duitse broodjes Ik ben ook fan van Pools brood maar die hebben al een echte bakker in Rijswijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kom op met je Arriva, je Virgin en al die anderen die graag ook willen
Vraagspreiding door activiteiten.
In Japan bouwen spoorbedrijven al honderd jaar ook winkelcentra, bioscopen etc. op hun stations om ook buiten de spits en in de tegenrichting een vervoersvraag te hebben.
En meer mensen zouden dichter bij hun werk moeten gaan wonen en lekker gaan fietsen.
Laatst op Nieuwsuur lieten ze trouwens zien dat Kamps, de bakker die je op veel Duitse stations ook ziet, tegenwoordig een Nederlandse directeur heeft.
Op donderdag 11 september 2014 01:06 schreef Igen het volgende: Laatst op Nieuwsuur lieten ze trouwens zien dat Kamps, de bakker die je op veel Duitse stations ook ziet, tegenwoordig een Nederlandse directeur heeft.
Zijn hier mensen ook lid van de NVBS? Dat maandblad lijkt me op zich wel interessant. Met activiteiten ga ik toch niet mee, dat is niet echt mijn ding. Is dat blad het lidmaatschap (55 per jaar) waard?
AMSTERDAM In het Westelijk Havengebied in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag een treinstel van een goederentrein ontspoord.
Het treinstel ontspoorde rond 03.00 uur bij een spoorwegovergang aan de Westhavenweg. In de goederentrein zaten kolen opgeslagen. Niemand raakte gewond.
Medewerkers van spoorbeheerder Prorail zijn ter plaatse en de weg is voor al het verkeer afgesloten. Hoe de trein naast de rails terecht kon komen, is nog onduidelijk.
Goh een andere optie was er ook niet echt voor dikgedrukte:
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ah, een kolentrein die van de OBA af kwam. Wel een vreemd iets. Als het enkel een wagon is zoals het nieuwsbericht impliceert is het wel vreemd. Meestal is het de loc (er ligt een wissel verkeerd en je ontspoort). Ik heb 2 maanden lang bijna elke dag kolen moeten laden daar in mijn opleiding. Op het terrein zelf ligt veel kolengruis in het spoor, maar ik denk niet dat dat genoeg moet zijn om een (volle) wagon te laten ontsporen.
De eerste nieuwe geel/blauwe 186'er van NS, de 186 001 óf 186 002 rijden al in reguliere dienst: Vertrok als ICd 907 om 6:57 uit Breda naar Amsterdam, en zal om 8:06 in Amsterdam arriveren. De loc zal dan zeker de 922 (Amsterdam v 8:57 naar Breda) rijden?
Mooi. Nou nog die zuurstokken omstickeren en de toeslag er af.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 11 september 2014 06:49 schreef Monopoly het volgende: Zijn hier mensen ook lid van de NVBS? Dat maandblad lijkt me op zich wel interessant. Met activiteiten ga ik toch niet mee, dat is niet echt mijn ding. Is dat blad het lidmaatschap (55 per jaar) waard?
Het blad is wel hardcore fappen... En alleen grootspoor, geen modelspoor.
Op donderdag 11 september 2014 06:49 schreef Monopoly het volgende: Zijn hier mensen ook lid van de NVBS? Dat maandblad lijkt me op zich wel interessant. Met activiteiten ga ik toch niet mee, dat is niet echt mijn ding. Is dat blad het lidmaatschap (55 per jaar) waard?
Jazeker, ik ben lid (zelfs bestuurslid van de afdeling Twente). Op de Rails is zeker het lidmaatschap waard, dat is ook de reden dat ik een jaar of 4 geleden lid ben geworden.
Als ik me niet vergis betaal je als je nu lid wordt voor de rest van het jaar maar 15 euro. Ik kan dit alleen online even niet vinden, maar afgelopen weekend was dat tijdens Terug naar Toen nog ons aanbod. Mocht je op 20 september nog naar Haarlem gaan (open dag NedTrain) dan kun je ter plekke lid worden, en krijg je direct een stapel Op de Rails'en van dit jaar mee (inclusief linnen tasje ).
Anders even aanmelden via http://nvbs.com/toon.php?pag=Lid_worden (kortingscode AFDTWENTE14), maar dan betaal je 30 euro. Je kunt ook woensdagavond langskomen in Hengelo, tijdens onze afdelingsbijeenkomst, met presentatie over de geschiedenis van de spoorwegen in Enschede. Zie ook https://www.facebook.com/events/476089712459271/ . Ook zeer geschikt voor gehaktballiefhebbers
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jazeker, ik ben lid (zelfs bestuurslid van de afdeling Twente). Op de Rails is zeker het lidmaatschap waard, dat is ook de reden dat ik een jaar of 4 geleden lid ben geworden.
Als ik me niet vergis betaal je als je nu lid wordt voor de rest van het jaar maar 15 euro. Ik kan dit alleen online even niet vinden, maar afgelopen weekend was dat tijdens Terug naar Toen nog ons aanbod. Mocht je op 20 september nog naar Haarlem gaan (open dag NedTrain) dan kun je ter plekke lid worden, en krijg je direct een stapel Op de Rails'en van dit jaar mee (inclusief linnen tasje ).
Anders even aanmelden via http://nvbs.com/toon.php?pag=Lid_worden (kortingscode AFDTWENTE14), maar dan betaal je 30 euro. Je kunt ook woensdagavond langskomen in Hengelo, tijdens onze afdelingsbijeenkomst, met presentatie over de geschiedenis van de spoorwegen in Enschede. Zie ook https://www.facebook.com/events/476089712459271/ . Ook zeer geschikt voor gehaktballiefhebbers
Ik denk er nog even over na. Dat tasje inclusief een stapel Op de Rails lijkt me wel wat.
Dat blad is wel vet ja. En je krijgt ook ieder jaar een mooie kalender voor aan de muur
Tja, dat koppelde niet zo goed met een ICM denk ik Wat dat betreft is België beter: daar kan alles nog steeds gekoppeld rijden volgens mij..
"Alles" is een breed woord, maar het zou kunnen maar niet in reizigersdienst. In Reizigersdienst mag alleen een Varkensneus (MS75) en een motorstel samenrijden. M6 mag ook niet met M5 samenrijden (want M5 heeft alleen de stuurstand een omvormer, en M6 heeft ieder rijtuig een eigen omvormer). M6 mag wel weer met I6/I10 samen rijden, maar dat mag M5 ook weer niet in reguliere dienst.
Ja, al het materieel met Scharffenberg-koppeling kan onderling mechnanisch gekoppeld worden om te slepen. DDAR/DDZ heeft een BSI-koppeling en die zit lager.
Op donderdag 11 september 2014 09:39 schreef DriekOplopers het volgende: Zo. Nieuwe aanvullende brief aan de Europese Commissie in het kader van het onderzoek naar staatssteun in het Fyra-dossier.
Op zicht geen verkeerde brief. Maar het ligt niet alleen aan de Traxx loccen. Ook aan de rijtuigen die al jaren geleden telkens maar worden opgekalefaterd. Daar scheelt ook het één en ander aan.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de onbetrouwbaarheid van de service (waar je extra voor moet betalen) zwaar weegt. Als je naar Schiphol moet vanuit Rotterdam/Breda/Amsterdam moet je er gewoon rekening mee houden dat de HSL weer eens er uit ligt door storing/defect aan het materieel en dat je zó ontzettend vroeg weg moet. Men jaagt de reiziger de weg op ipv het spoor op. Dat vind ik voor zo'n service wel teleurstellend. Daar moet men wel wat aan doen.
Op zicht geen verkeerde brief. Maar het ligt niet alleen aan de Traxx loccen. Ook aan de rijtuigen die al jaren geleden telkens maar worden opgekalefaterd. Daar scheelt ook het één en ander aan.
Maar ook die rijtuigen zijn "bewezen techniek"
quote:
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de onbetrouwbaarheid van de service (waar je extra voor moet betalen) zwaar weegt. Als je naar Schiphol moet vanuit Rotterdam/Breda/Amsterdam moet je er gewoon rekening mee houden dat de HSL weer eens er uit ligt door storing/defect aan het materieel en dat je zó ontzettend vroeg weg moet. Men jaagt de reiziger de weg op ipv het spoor op. Dat vind ik voor zo'n service wel teleurstellend. Daar moet men wel wat aan doen.
In geval van nood mag dat vast wel even, om een stukje te slepen ofzo. In reizigersdienst in elk geval niet.
De koppeling van een ICM ligt een paar centimeter hoger dan die van andere treinstellen. Door de luchtvering leeg te laten lopen komt deze op dezelfde hoogte. Maar erg comfortabel lijkt het me niet.
De koppeling van een ICM ligt een paar centimeter hoger dan die van andere treinstellen. Door de luchtvering leeg te laten lopen komt deze op dezelfde hoogte. Maar erg comfortabel lijkt het me niet.
Wadlopers waren koppelbaar met ICM. Alleen konden ze niet tegen koeien.
Hier kán het in veel gevallen wel, maar mág het niet meer. Subtiel verschil.
Nee maar ja. Reizigers MOGEN ook niet meer te laat op hun werk komen van hun baas. En wat is nou belangrijker? Eoa neukregeltje of een gezin zonder broodwinning?
Die koppelingen zijn ook niet van beton, die kunnen gewoon wat in hoogte spelen. Anders zou elke trein bij elke brug in al zijn losse treinstellen breken. Dus dat is onzin.
Nee maar ja. Reizigers MOGEN ook niet meer te laat op hun werk komen van hun baas. En wat is nou belangrijker? Eoa neukregeltje of een gezin zonder broodwinning?
Nee, het kan technisch niet. We zitten niet meer in de jaren '50 toen alle stroomlijnmaterieel gekoppeld kon worden.
Op donderdag 11 september 2014 10:01 schreef Peterselieman het volgende: Men neme een storing van één overweg in Wolfheze. Resultaat: de IC tussen Nijmegen en Schiphol werd er volledig uitgegooid
mja, heeft de reiziger tussen Utrecht en Schiphol en tussen Nijmegen en Arnhem erom gevraagd dat vanwege een lullige storing een eind verderop hun trein niet rijdt?
Op donderdag 11 september 2014 07:32 schreef greavy het volgende: De eerste nieuwe geel/blauwe 186'er van NS, de 186 001 óf 186 002 rijden al in reguliere dienst: Vertrok als ICd 907 om 6:57 uit Breda naar Amsterdam, en zal om 8:06 in Amsterdam arriveren. De loc zal dan zeker de 922 (Amsterdam v 8:57 naar Breda) rijden?
Ik zie hem net in Breda binnenkomen met de 924 aan de haak.
Ik zie hem net in Breda binnenkomen met de 924 aan de haak.
Ja, had een rekenfout gemaakt. Moest idd. halfuurtje later zijn, want ook op de Meer wordt er lok gewisseld. De lok staat daar dus ook langer als de rijtuigen, net als in Breda.
Een 10 minuten er achteraan zat de testtrein met 186 004, die -30 reed.
Ja, had een rekenfout gemaakt. Moest idd. halfuurtje later zijn, want ook op de Meer wordt er lok gewisseld. De lok staat daar dus ook langer als de rijtuigen, net als in Breda.
Een 10 minuten er achteraan zat de testtrein met 186 004, die -30 reed.
Allemaal verhuisd naar het zuiden. De intercity's van Breda naar Den Haag reden vanochtend met 12 bakken.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja, noem het hoe je het noemen wilt, maar voor de reiziger op het perron is het dus "te weinig materieel". Aka materieeltekort.
Al was het natuurlijk ook een "reizigersoverschot"
Plaatselijk materieeltekort inderdaad. Maar daar hadden de 6000 extra zitplaatsen (als gevolg door DDAR dat nog niet is ingezet) ook niet aan bijgeholpen...
In het westen waren ineens 8 bakken ICM over en een DDZ-4 te kort. (netto: tekort in Enschede, overschot in het Westen.)
Maar, iedereen heeft het over stammen Benelux en ICd die uit elkaar donderstralen, maar zo lang is die revisieie toch niet geleden? (Met die blauwe bekleding?) of ben ik nu de geest van tijd kwijt?
Gister geen testrit naar Tilburg met de NS Traxx, zoals al gemeld. ¤4 verspild aan tol voor de Kiltunnel, maar de herkansing vandaag werd goedgemaakt met 2 Traxx'en: De 186 002 met ICd en 186 004 met testtrein.
NS 186 002 + ICd 924 by Durk Houtsma., on Flickr Bij Puttershoek passeert ICd 924 van Amsterdam Centraal naar Breda met de nieuwe 186 002 op kop, die sinds 10 september vrijgave heeft gekregen om op deze diensten te gaan rijden.
NS 186 004 + Testtrein by Durk Houtsma., on Flickr Bij Puttershoek passeert de testtrein met op kop de nieuwe 186 004. De trein reed een halfuur vroeger als gepland richting Tilburg, met een heerlijk zonnetje.
Ook ongeloofelijk, liet ik een poosje geleden nog 30 euro van een anonieme kaart naar een persoonlijke kaart op roosendaal overstorten, zonder kosten...
Kwam ik van de week op Breda, kosten een 11 euro overstorten opeens TWEE EURO VIJFTIG. Stelletje schoften, das gewoon een dikke 20 procent. En waarom in godsnaam betaal ik opeens daarvoor, en eerst niet.
Vreemd, saldo overzetten van de ene op de andere OV-chipkaart kost normaliter volgens mij niks. Die transactiekosten zijn volgens mij alleen als je het contact wil opnemen van een OV-chipkaart. Kan me haast niet voorstellen dat dat is gewijzigd?
Op donderdag 11 september 2014 12:50 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar, iedereen heeft het over stammen Benelux en ICd die uit elkaar donderstralen, maar zo lang is die revisieie toch niet geleden? (Met die blauwe bekleding?) of ben ik nu de geest van tijd kwijt?
De grote revisie was tussen 2000 en 2006, voor sommige rijtuigen dus 14 jaar geleden.
Vanaf 2007 is wel een deel omgebouwd tot PRIO (met die blauwe bekleding), maar ombouwen is nog niet meteen hetzelfde als reviseren. En er rijden nu ook 'gewone' rijtuigen (met die gele bekleding) mee in die stammen.
In geval van nood mag dat vast wel even, om een stukje te slepen ofzo. In reizigersdienst in elk geval niet.
Wat zou er eigenlijk op tegen zijn om verschillende types te combineren in een gewone dienst? (indien technisch mogelijk) Lijkt me makkelijk zat om de boordcomputers rekening te laten houden met rij-eigenschappen van een ander stel,
Wat zou er eigenlijk op tegen zijn om verschillende types te combineren in een gewone dienst? (indien technisch mogelijk) Lijkt me makkelijk zat om de boordcomputers rekening te laten houden met rij-eigenschappen van een ander stel,
Is de penindeling van de AK per materieelserie niet verschillend? En dan is er nog de stuurstroom die overeen moet komen... Daarbij: veel ouder materieel is helemaal niet met een computergeregeld...
Op donderdag 11 september 2014 13:03 schreef KnightSolaire het volgende: Vreemd, saldo overzetten van de ene op de andere OV-chipkaart kost normaliter volgens mij niks. Die transactiekosten zijn volgens mij alleen als je het contact wil opnemen van een OV-chipkaart. Kan me haast niet voorstellen dat dat is gewijzigd?
Dus jij zegt, mailtje sturen naar NS?
edit: of eigenlijk, dat zeg je niet...maar, daar geef je me wel reden toe
wat een hemeltergend geklungel dan zeg. Tachtig verschillende treintypen in dienst en NIETS kan met elkaar overweg. Serieus, welke debiel heeft daar de hand in gehad dan?
En maar weer wauwelkoek ophangen over "Logistieke redenen". En wie is er weer de klos? Tuurlijk.
Op donderdag 11 september 2014 14:12 schreef Dr_Flash het volgende: wat een hemeltergend geklungel dan zeg. Tachtig verschillende treintypen in dienst en NIETS kan met elkaar overweg. Serieus, welke debiel heeft daar de hand in gehad dan?
En maar weer wauwelkoek ophangen over "Logistieke redenen". En wie is er weer de klos? Tuurlijk.
ICM, VIRM, SLT, SGM, DDZ, DM90? EGTW en DGTW zijn in elk geval wel koppelbaar.
Op donderdag 11 september 2014 14:12 schreef Dr_Flash het volgende: wat een hemeltergend geklungel dan zeg. Tachtig verschillende treintypen in dienst en NIETS kan met elkaar overweg. Serieus, welke debiel heeft daar de hand in gehad dan?
edit: of eigenlijk, dat zeg je niet...maar, daar geef je me wel reden toe
Volgens mij worden dat soort bedragen bepaald door TLS dus misschien beter op ov-chipkaart.nl
Op die website staat namelijk dat er ¤ 2,50 in rekening wordt gebracht voor bedragen onder de ¤ 30,00, maar dat betreft het contact laten uitbetalen... Over overzetten van de ene naar de andere kaart kan ik niets vinden.
ICM, VIRM, SLT, SGM, DDZ, DM90? EGTW en DGTW zijn in elk geval wel koppelbaar.
Mechanisch en pneumatisch gaat prima, elektrisch niet (behalve GTW's onderling). Mat'64 en Protos horen ook nog in het rijtje thuis. DDZ zeker niet, dat kan alleen koppelen met DDAR.
Mechanisch en pneumatisch gaat prima, elektrisch niet (behalve GTW's onderling). Mat'64 en Protos horen ook nog in het rijtje thuis. DDZ zeker niet, dat kan alleen koppelen met DDAR.
Was meer een reactie op "80 soorten mat".
Inmiddels ook de vraag op het NS forum gesteld over de "vergeten abonnement" regeling (ik was dus 1x mijn Altijd Vrij abonnement vergeten, en heb netjes een kaartje gekocht)
Ook daar komt het antwoord dat je geen vergoeding krijgt als je abonnement vergeten bent, en dit wil claimen.
Echt te bizar voor woorden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 11 september 2014 15:45 schreef _serial_ het volgende: Inmiddels ook de vraag op het NS forum gesteld over de "vergeten abonnement" regeling (ik was dus 1x mijn Altijd Vrij abonnement vergeten, en heb netjes een kaartje gekocht)
Ook daar komt het antwoord dat je geen vergoeding krijgt als je abonnement vergeten bent, en dit wil claimen.
Nee dat is gewoon het gedoogbeleid wat onder Huges overboord gegooid is (blijkbaar). Nu moet iedereen zich gewoon aan de regeltjes houden en anders gaat je kop eraf
Op donderdag 11 september 2014 16:21 schreef daanski82 het volgende: De stremming tussen Almelo en Hengelo is dat een ongeval of een gevalletje "ik ben levensmoe en geef mijn problemen aan een andere"?
Geen idee, zit nu wel in een volle bus in Almelo te wachten op vertrek naar Hengelo.
Op donderdag 11 september 2014 16:21 schreef daanski82 het volgende: De stremming tussen Almelo en Hengelo is dat een ongeval of een gevalletje "ik ben levensmoe en geef mijn problemen aan een andere"?
Op woensdag 10 september 2014 18:10 schreef GlennQuagmire het volgende: Is de vroegere metropolitan. Deze wordt nu tussen München en Berlin als ICE ingezet. Is trouwens een best chille trein, aangezien een aantal 1e-klasse wagons worden ingezet als 2e klasse
Gaat die locomotief ook zo hard? Of is er tussen München en Berlijn geen spoor waar die snelheid gereden kan worden?
Reiziger op plek #639, ijzer schuiven op #1: sprinter van Hilversum Mediapark naar Utrecht CS is geschrapt vanwege te grote vertraging. Bewuste trein komt echter wel met +4 langsrazen als leeg materieel.
Die locs gaan max 220km/h, is voor het grootste deel van deze route ruim voldoende.
Nog wel maar in december 2017 moet het in 3u55 tegen 6 uur nu:
The Erfurt-Ebensfeld stretch of track will cost taxpayers about ¤3 billion ($4.2 billion), or about ¤30 million per kilometer. It's probably the highest price ever paid for a single stretch of track -- and a figure that raises a number of questions, such as: Why Erfurt? And where on earth is Ebensfeld?
The answer requires a somewhat lengthy account. It begins with German reunification in 1990 and the discovery of an enormous infrastructure problem. Some 17 "German Reunification Transportation Projects" (abbreviated in German as VDE) were devised to help address the problem and to reconnect the former East Germany, which had been run into the ground by Socialist regimes, to the former West Germany, Europe's strongest economy.
There was a new autobahn to the Baltic Sea (VDE 10), a new canal near Magdeburg (VDE 17), and there were nine projects involving building new railway lines and expanding old ones. Among them was the largest and most expensive project, VDE 8, which the administration of then-Chancellor Helmut Kohl, a member of the center-right Christian Democratic Union (CDU), placed on the list.
Nog wel maar in december 2017 moet het in 3u55 tegen 6 uur nu:
The Erfurt-Ebensfeld stretch of track will cost taxpayers about ¤3 billion ($4.2 billion), or about ¤30 million per kilometer. It's probably the highest price ever paid for a single stretch of track -- and a figure that raises a number of questions, such as: Why Erfurt? And where on earth is Ebensfeld?
The answer requires a somewhat lengthy account. It begins with German reunification in 1990 and the discovery of an enormous infrastructure problem. Some 17 "German Reunification Transportation Projects" (abbreviated in German as VDE) were devised to help address the problem and to reconnect the former East Germany, which had been run into the ground by Socialist regimes, to the former West Germany, Europe's strongest economy.
There was a new autobahn to the Baltic Sea (VDE 10), a new canal near Magdeburg (VDE 17), and there were nine projects involving building new railway lines and expanding old ones. Among them was the largest and most expensive project, VDE 8, which the administration of then-Chancellor Helmut Kohl, a member of the center-right Christian Democratic Union (CDU), placed on the list.
Al wat meer bekend over of de Fyra al heelhuids terecht is gekomen in Italië en/of wanneer de andere stellen ook vertrekken. Reed vandaag langs dijksgracht en vroeg me af of het mogelijk is om twee fyra's aan elkaar te koppelen en dan een loc (of twee) ervoor. Al heb je dan wel dubbel zoveel mensen nodig om al die brokstukken op te rapen
Op donderdag 11 september 2014 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende: Al wat meer bekend over of de Fyra al heelhuids terecht is gekomen in Italië en/of wanneer de andere stellen ook vertrekken. Reed vandaag langs dijksgracht en vroeg me af of het mogelijk is om twee fyra's aan elkaar te koppelen en dan een loc (of twee) ervoor. Al heb je dan wel dubbel zoveel mensen nodig om al die brokstukken op te rapen
Het stel is in Italië aangekomen, maar hier en daar waren wel wat dingen stuk
Nee, wij, Grunnegers, hebben van oudsher een Hoofdstation en een Noorderstation.
En een mooi Hoofdstation
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op donderdag 11 september 2014 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende: Al wat meer bekend over of de Fyra al heelhuids terecht is gekomen in Italië en/of wanneer de andere stellen ook vertrekken. Reed vandaag langs dijksgracht en vroeg me af of het mogelijk is om twee fyra's aan elkaar te koppelen en dan een loc (of twee) ervoor. Al heb je dan wel dubbel zoveel mensen nodig om al die brokstukken op te rapen
Mag niet, want dan zijn er te weinig geremde assen enzulks.
Dan start er een mp3'tje van Hadewych Minis die "2e pad, halve prijs!" schreeuwt.
.
Daarom vroeg ik ook eerder hier of iemand de route door Duitsland wist.
Wil je de koopjesroute of de gewone?
Ik lees op Drehscheibe dat het via Oberhausen- Köln Kalk- Bonntor- Brühl- Remagen- Koblenz- Wiesbaden- Frankfurt Süd- Aschaffenburg- Gemünden- Würzburg is gegaan
Ik lees op Drehscheibe dat het via Oberhausen- Köln Kalk- Bonntor- Brühl- Remagen- Koblenz- Wiesbaden- Frankfurt Süd- Aschaffenburg- Gemünden- Würzburg is gegaan
Op donderdag 11 september 2014 22:04 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als iemand de 1752 binnenkort tegenkomt in een TD7 (trekduw met 7 bakken) zou je dan eens willen opletten of hij nog naar verbrand plastic stinkt?
ED-rem buiten dienst dus remmen met de blokken?
Pilot Valleilijn: niet meer per vervoerder in- en uitchecken donderdag 11 september 2014
De Nederlandse Spoorwegen en Connexxion gaan een pilot houden waarbij reizigers één keer hoeven in- en uit te checken. Gedurende de pilot hoeven treinreizigers in Amersfoort niet meer uit- en in te checken als ze naar een andere vervoerder overstappen. De pilot zal medio 2015 van start gaan.
Nu moeten reizigers nog per vervoerder in- en uitchecken. Hierbij komen relatief veel vergissingen voor. Ook komt het voor dat reizigers per abuis bij de verkeerde vervoerder in- of uitchecken. Hierdoor ontstaan incomplete transacties wat de vervoerders momenteel zo'n 16 miljoen euro per jaar oplevert. De proef op de Valleilijn moet er voor zorgen dat het aantal gemeste checkuits afneemt.
Ook komt er in 2015 een onderzoek naar de mogelijkheid om reizigers automatisch te laten uitchecken als ze naar een andere vervoerder overstappen. "Voor de kortere termijn willen vervoerders bekijken of het mogelijk is om bij een OV-reis waarbij tussentijds moet worden in- en uitgecheckt, automatisch het eerste deel van de reis uit te checken wanneer er bij de nieuwe vervoerder wordt ingecheckt. Dit geldt voor het hele OV" schrijft het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB) in een toelichting op een rapport over de incomplete ov-chipkaart transacties.
Reizigers kunnen verder al vanaf deze maand in de reisplanner app zien of ze zijn in- of uitgecheckt. "Na het maken van een reis in het openbaar vervoer kan een reiziger soms twijfelen over of hij wel is uitgecheckt. Via de ‘Reisplanner app’ van NS krijgen alle treinreizigers inzage in of ze zijn uitgecheckt; wanneer dit niet het geval is kunnen ze nog even terug naar het station ofwel bellen met de klantenservice om dit alsnog recht te zetten" maakt het NOVB bekend.
Ik zat vorige week in de stoptrein van Wörgl naar Zell am See, geduwd door deze Hongaarse Taurus.
Nou vond 'ie het vast wel leuk om elke 5 minuten z'n muziekje ten gehore te mogen brengen, maar heeft zo'n snelle krachtige loc nou echt niets beters te doen dan een beetje met vier wagentjes door Oostenrijk boemelen?
Op donderdag 11 september 2014 15:45 schreef _serial_ het volgende: Inmiddels ook de vraag op het NS forum gesteld over de "vergeten abonnement" regeling (ik was dus 1x mijn Altijd Vrij abonnement vergeten, en heb netjes een kaartje gekocht)
Als het goed is, krijg ik vandaag formeel antwoord van NS over deze kwestie.
Is niet zo'n beetje bij ál de kaartgerelateerde OV-problemen handiger om gewoon te zeggen dat er sprake is van diefstal? Abonnement vergeten en je krijgt het kaartje niet vergoed? Kaart was gejat, geld terug. OV-Chipkaart is kaduuk en je moet een nieuwe betalen? Nope, een gejatte kaart krijg je tenminste wel vergoed.
als ie de schoonmaakkosten betaald, prima. het heerschap komt waarschijnlijk uit Amsterdam, aangezien deze letter- en kleurencombinatie daar vaker is aangetroffen. hoop dat ze een keer gepakt worden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Oh, Fles en consorten die meegaan met het nieuwjaarsrondje. Op zaterdag en zondag rijdt de CFL niet naar Volmerange les Mines, enkel doordeweeks. In het weekend is het eindpunt al Dudelange-Usines, dus niet de grens over.
Het heeft even mogen duren, maar de Pendolino is nu ook goedgekeurd in Polen. In 2011 bestelde PKP IC 20 zevenbaks Pendolinotreinen bij de Franse fabrikant Alstom, waarmee ze gaan rijden onder de merknaam 'EIC Premium'.
De treinen gaan worden ingezet op de volgende routes:
De totale order omvat een waarde van ¤ 665 miljoen (prijspeil 2011), waabij volledig onderhoud gedurende 17 jaar is inbegrepen. Een deel van de kosten wordt betaald door de EU, de rest wordt gefinancierd met een lening van de Europese Investeringsbank (EIB).
Op vrijdag 12 september 2014 10:36 schreef greavy het volgende: Oh, Fles en consorten die meegaan met het nieuwjaarsrondje. Op zaterdag en zondag rijdt de CFL niet naar Volmerange les Mines, enkel doordeweeks. In het weekend is het eindpunt al Dudelange-Usines, dus niet de grens over.
Op vrijdag 12 september 2014 10:57 schreef James1988 het volgende: Het heeft even mogen duren, maar de Pendolino is nu ook goedgekeurd in Polen. In 2011 bestelde PKP IC 20 zevenbaks Pendolinotreinen bij de Franse fabrikant Alstom, waarmee ze gaan rijden onder de merknaam 'EIC Premium'.
De treinen gaan worden ingezet op de volgende routes: [ afbeelding ]
De totale order omvat een waarde van ¤ 665 miljoen (prijspeil 2011), waabij volledig onderhoud gedurende 17 jaar is inbegrepen. Een deel van de kosten wordt betaald door de EU, de rest wordt gefinancierd met een lening van de Europese Investeringsbank (EIB).
[ afbeelding ] Bij deze blijven de bodemplaten wél zitten