abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144384617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Tja bewijzen kunnen ze het hóé dan óók niet als het getuigenissen zijn. Van de andere getuigen die hun zagen wandelen, neemt iedereen ook maar vanalles aan. Getuigenissen kun je echter nooit bewijzen, allemaal van horen zeggen en eigen beweringen.

Maar als die getuigenis van José klopt dat de meiden een taxi hebben teruggepakt, misschien is er dan helemaal nooit iets misgegaan in die gehele jungle zelf (zou wel verklaren waarom de zoekteams daar niks aantroffen) maar zijn de meiden ergens anders naartoe meegenomen (waar i.i.g ook geen bereik was neem ik aan, dus dat zou dan al een ander natuurgebied zijn, geen stad o.i.d) dan zouden ze al achteraf zijn gedumpt, aan de andere kant van de berg. Als die getuigenis klopt, nogmaals.

Hebben ze nergens camera-beelden bij eventuele café's langs dat gebied? Je weet maar nooit of ze er nog iets op kunnen aantreffen, i.i.g het proberen waard. Vind dat dat alternatief te weinig aan bod is gekomen.
helemaal mee eens,

sterker nog, telefoon ping verkeer (automatic location update traffic) van de mobiele SIMS die de dames gebruikten, kan aantonen of de dames na ev. terugkomst van de Mirador, en eventueel terug in Boquete of omgeving ergens zijn geweest waar er bereik was, en zij daar de telefoon "aan" hadden staan.

Er kan dan relatief simpel worden aangetoond waar de dames zich bevonden tussen 1 en 11 april. Als je dit zou uitzoeken als Panamese speurneus ism. LE/OM en de 4 providers daar of de provider in NL, van die SIMS, kun je deze optie mbv hun IMSI nummer onderzoeken en al dan niet uitsluiten als "debunked" of juist als " nader te onderzoeken" aantonen. Zelfs kan je als provider nagaan welke andere mobiele telefoons er bij ze waren op dat moment, op die locatie.

voor een uitleg over hoe mobiel location update traffic verkeer werkt zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobility_management

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 10-09-2014 12:34:20 ]
pi_144384663
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:38 schreef auroranova het volgende:
Een goede duidelijke en vooral logische samenvatting :

http://nieuws-uitgelicht.(...)n-lisanne-froon.html
Dit is geen harde bron he, op info.nu schrijven particulieren voor hun hobby. Heb ik zelf ook een hele tijd gedaan. Het is dus de zienswijze van de schrijver, zijn of haar kijk op het geheel.
pi_144384989
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:43 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Die formulering heeft een hoog wijsheid-achteraf gehalte. In de praktijk was het niet zo duidelijk waar ze naar toe waren gegaan. Wie weet zijn er verschillende wandelroutes besproken. En zoeken voorbij de Mirador lag al helemaal niet voor de hand.
nou, ze hadden het op de language school volgens mij bekeken en doorgesproken, en gids C zag ze kijken op de map, het is moeilijk je voor te stellen (het is eerder geopperd) dat zij hem er geen vragen over gesteld hebben toen hij ze op de school zag (hij zei zelf daar over "L keek op een kaart, en K lag in een hangmat".
Hij spreekt namelijk niet alleen Spaans, maar ook Engels, dus qua taalbarriere was er geen probleem van belang.

Maar, idd. de dames hebben geen briefje achtergelaten, of een formulier aan de balie, met daarop

- hun namen
- waar ze naar toe gingen
- ev. met wie
- hoe laat begin
- hoe laat verwacht terug
- mobiel nr

enz.

het leek erop, las ik, dat ze hun kamer in grote haast leken te hadden verlaten, alsof ze waren opgehaald
pi_144385017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Tja bewijzen kunnen ze het hóé dan óók niet als het getuigenissen zijn. Van de andere getuigen die hun zagen wandelen, neemt iedereen ook maar vanalles aan. Getuigenissen kun je echter nooit bewijzen, allemaal van horen zeggen en eigen beweringen.

Maar als die getuigenis van José klopt dat de meiden een taxi hebben teruggepakt, misschien is er dan helemaal nooit iets misgegaan in die gehele jungle zelf (zou wel verklaren waarom de zoekteams daar niks aantroffen) maar zijn de meiden ergens anders naartoe meegenomen (waar i.i.g ook geen bereik was neem ik aan, dus dat zou dan al een ander natuurgebied zijn, geen stad o.i.d) dan zouden ze al achteraf zijn gedumpt, aan de andere kant van de berg. Als die getuigenis klopt, nogmaals.

Hebben ze nergens camera-beelden bij eventuele café's langs dat gebied? Je weet maar nooit of ze er nog iets op kunnen aantreffen, i.i.g het proberen waard. Vind dat dat alternatief te weinig aan bod is gekomen.
Het punt dat de meiden niet verder de jungle/tropisch bos zijn ingewandeld en zijn teruggekeerd is op zich interessant. Misschien is daarom ook wel waarom de locatiegegevens van de oproepen niet bekend worden gemaakt (of zeg ik nu iets heel raars :P ).
Ik heb me namelijk ook wel eens afgevraagd of ze niet heel kort terug zijn gekeerd naar hun verblijf. Vooral omdat er in het begin ook een verklaring was de meiden vanaf de taalschool terug zijn gelopen naar hun verblijf om wandelschoenen op te halen. Daarnaast vind ik - puur gevoelsmatig- dat op de foto's van hun kamer alles er zo bij ligt alsof haastig van alles is uitgepakt of gepakt (zie tas en spullen op bed), schoenen op bepaalde manier voor het bed etc.
pi_144385053
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:12 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

helemaal mee eens,

sterker nog, telefoon ping verkeer (automatic location update traffic) van de mobiele SIMS die de dames gebruikten, kan aantonen of de dames na ev. terugkomst van de Mirador, en eventueel terug in Boquete of omgeving ergens zijn geweest waar er bereik was, en zij daar de telefoon "aan" hadden staan.

Er kan dan relatief simpel worden aangetoond waar de dames zich bevonden tussen 1 en 11 april. Als je dit zou uitzoeken als Panamese speurneus, kun je al dan niet deze optie uitsluiten of juist als " nader te onderzoeken" aantonen. Zelfs kan je als provider nagaan welke andere mobiele telefoons er bij ze waren op dat moment, op die locatie.

voor een uitleg over hoe mobiel location update traffic verkeer werkt zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobility_management
Locatiebepaling aan de hand van enkel mobiele telefonie verbinding (GSM/spraak) stelt eisen aan het telecomnetwerk (triangulation). In een gebied waar dekking een probleem vormt kan je haast nagaan dat dit niet mogelijk is. Location-services is een service op de telefoon die ingeschakeld moet zijn, maar dit vaak niet wegens extra batterijverbruik / privacy. Daarbij is location-service afhankelijk van GPS (vergeet het maar, vreet energie) en het omringende netwerk (triangulation, kleine kans, zie hier boven). Location service data wordt op de telefoon opgeslagen en eventueel verzonden via een data netwerk. Het zit er dik in dat de dames geen data abonnement in een land hebben, waar je voor spraak al een godsvermogen betaalt. Laat staan dat er überhaupt een fatsoenlijke 2G, 3G, 3.5G data dekking is, als spraak al een probleem vormt.

Relatief simpel? Welke mob. telefoons er in de buurt waren? Ik verwacht dat je speurneus niet bijzonder ver gaat komen. Maar dit is in deze thread al vaker uitgelegd. Frappant hoe techniek bij sommigen 'opeens' tot werkelijk alles in staat is en alles maar simpel moet kunnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 12:35:46 ]
pi_144385058
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:28 schreef Poekje01 het volgende:

het leek erop, las ik, dat ze hun kamer in grote haast leken te hadden verlaten

waar las je dat ? link ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144385207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Locatiebepaling aan de hand van enkel mobiele telefonie verbinding (GSM/spraak) stelt eisen aan het telecomnetwerk (triangulation). In een gebied waar dekking een probleem vormt kan je haast nagaan dat dit niet mogelijk is. Location-services is een service op de telefoon die ingeschakeld moet zijn, maar dit vaak niet wegens extra batterijverbruik / privacy. Daarbij is location-service afhankelijk van GPS (vergeet het maar, vreet energie) en het omringende netwerk (triangulation, kleine kans, zie hier boven). Location service data wordt op de telefoon opgeslagen en eventueel verzonden via een data netwerk. Het zit er dik in dat de dames geen data abonnement in een land hebben, waar je voor spraak al een godsvermogen betaalt. Laat staan dat er überhaupt een fatsoenlijke 2G, 3G, 3.5G data dekking is, als spraak al een probleem vormt.

Relatief simpel? Welke mob. telefoons er in de buurt waren? Ik verwacht dat je speurneus niet bijzonder ver gaat komen. Maar dit is in deze thread al vaker uitgelegd. Frappant hoe techniek bij sommigen 'opeens' tot werkelijk alles in staat is.
Location update traffic is geen GPS dataverkeer, het is bij elke mobiele telefoon standaard, het wordt gebruikt voor de facturatie en tot stand brengen van verbindingen. Heeft NIETS met een data abonnement te maken, en ook weer wel, het gaat om electrische transmissie signalen, een ping. Om de zoveel minuten. Ik heb 10 jaar in de Telecom gewerkt, en ben wellicht geen superexpert, maar heb mijn opleidingen wel zeker gehad, en goed, thnx.!

Is overal en altijd op de mobiele netwerken actief.

Location update service is wat anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 10-09-2014 13:23:29 ]
pi_144385224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dit is geen harde bron he, op info.nu schrijven particulieren voor hun hobby. Heb ik zelf ook een hele tijd gedaan. Het is dus de zienswijze van de schrijver, zijn of haar kijk op het geheel.
Wel (grotendeels) op basis van bronnen. En ja, sommige bronnen spreken elkaar tegen en helemaal compleet zal het niet zijn.
pi_144385279
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:28 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nou, ze hadden het op de language school volgens mij bekeken en doorgesproken, en gids C zag ze kijken op de map, het is moeilijk je voor te stellen (het is eerder geopperd) dat zij hem er geen vragen over gesteld hebben toen hij ze op de school zag (hij zei zelf daar over "L keek op een kaart, en K lag in een hangmat".
Hij spreekt namelijk niet alleen Spaans, maar ook Engels, dus qua taalbarriere was er geen probleem van belang.

Maar, idd. de dames hebben geen briefje achtergelaten, of een formulier aan de balie, met daarop

- hun namen
- waar ze naar toe gingen
- ev. met wie
- hoe laat begin
- hoe laat verwacht terug
- mobiel nr

enz.

het leek erop, las ik, dat ze hun kamer in grote haast leken te hadden verlaten, alsof ze waren opgehaald
Je haalt dingen door elkaar. F zag ze bij hun hostel toen hij langs liep. Toen zag hij dat een in een hangmat lag en de ander op een kaart aan het kijken was. Hij groette in het voorbij lopen "Hola"
en heeft ze toen niet verder gesproken. Ook zegt dit niets over op welke kaart ze aan het kijken was, kan net zo goed een algemene kaart van de omgeving zijn geweest. Zoals ik al eerder hier heb gezegd, er is niet eens een kaart van El Pianista. De kaarten die later naar buiten zijn gekomen zijn speciaal voor de zoek aktie gemaakt en waren eerder niet beschikbaar voor toeristen.

Verder heb ik altijd de indruk gehad dat de spullen in de kamer zo uitgestald zijn door de fotograaf, om een beeld te geven wat er achter was gebleven zonder tientallen foto's te moeten maken.
pi_144385516
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:37 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

nee, dat klopt niet wat je zegt. Location update traffic is geen GPS verkeer, het is bij elke mobiele telefoon standaard, het wordt gebruikt voor de facturatie en tot stand brengen van verbindingen. Heeft NIETS met een data abonnement te maken, het gaat om electrische transmissie signalen, een ping. Om de zoveel minuten. Is overal en altijd op de mobiele netwerken actief.

Location update service is wat anders.
Nou, prima joh wat jij wilt. Zou je voor mij misschien uit dat Wikipedia artikel even één alinea aan kunnen wijzen die in deze situatie jouw bewering onderbouwt dat het mogelijk is om te bepalen welke mobiele telefoons in elkaars buurt zijn?

Ik vermoed dat je _echt helemaal niets_ van dat artikel begrijpt. :D

En dan ook nog roepen dat mijn uitleg niet klopt. :D ;(^2

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:37 schreef Poekje01 het volgende:

[Ik heb 10 jaar in de Telecom gewerkt, en ben wellicht geen superexpert, maar heb mijn opleidingen wel zeker gehad, en goed, thnx.!
Wat leuk, ik sprak laatst iemand van de fotovakschool over cameras. Beetje zelfde situatie. :+
Zal ik maar vertellen wat ik zoals doe? Nahhh, geen behoefte aan.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 12:52:16 ]
pi_144385524
Volgens mij houdt men in Panama pas een verdachte aan als er 100% zekerheid is, dus als er bewijs is en niet eerder. Of klopt dit niet?
pi_144385592
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:48 schreef A_Fortiori het volgende: Volgens mij houdt men in Panama pas een verdachte aan als er 100% zekerheid is, dus als er bewijs is en niet eerder. Of klopt dit niet?
Zou best kunnen. In die ene audio-documentaire (onder de vulkaan heet het, vindbaar via Google) kwam namelijk een Nederlandse vrouw aan het woord (die daar woont) en die benoemde dat het daar niet zo werkt als in NL en dat men daar (als men iets weet over een zaak of informatie heeft) ze uit zichzelf naar een kantoor moeten gaan en delen.
pi_144385695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:48 schreef A_Fortiori het volgende:
Volgens mij houdt men in Panama pas een verdachte aan als er 100% zekerheid is, dus als er bewijs is en niet eerder. Of klopt dit niet?
Nou als dat zo is kunnen ze alle rechters naar huis sturen. Volgens mij bepaalt die altijd nog of iemand schuldig is. Dat blijkt toch ook wel uit de voorbeelden waarbij de vermoedelijke daders van de overvallen op de trail weer vrijgelaten zijn omdat de toeristen die slachtoffer waren al naar huis waren gegaan.
Geen getuigen in de rechtbank dus vrijspraak was het toen.
pi_144385769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:50 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Zou best kunnen. In die ene audio-documentaire (onder de vulkaan heet het, vindbaar via Google) kwam namelijk een Nederlandse vrouw aan het woord (die daar woont) en die benoemde dat het daar niet zo werkt als in NL en dat men daar (als men iets weet over een zaak of informatie heeft) ze uit zichzelf naar een kantoor moeten gaan en delen.
Ja dat werd gezegd maar dat zegt dan nog niet dat je met 100% bewijs moet komen. Ze zegt letterlijk dat de politie niet zelf op onderzoek uit gaat maar wacht tot iemand met een tip komt en daarna actie onderneemt.
pi_144385801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:57 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja dat werd gezegd maar dat zegt dan nog niet dat je met 100% bewijs moet komen. Ze zegt letterlijk dat de politie niet zelf op onderzoek uit gaat maar wacht tot iemand met een tip komt en daarna actie onderneemt.
Het zou kunnen dat ze daar wat reactiever te werk gaan i.p.v. pro-actief. Sowieso valt uit diverse artikelen wel op te maken dat ze niet echt heel actief en doordacht te werk zijn gegaan.
pi_144385810
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:48 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Nou, prima joh wat jij wilt. Zou je voor mij misschien uit dat Wikipedia artikel even één alinea aan kunnen wijzen die in deze situatie jouw bewering onderbouwt dat het mogelijk is om te bepalen welke mobiele telefoons in elkaars buurt zijn?

Ik vermoed dat je _echt helemaal niets_ van dat artikel begrijpt. :D

heb je het mis, he sorry, no offense! als je jarenlang mobiele storingen uitpluist voor grote mobiele operators, leer je heel wat extra naast je schoolboekjes, omdat je in beheersystemen van Alcatel en Lucent mee mag kijken enz

Maar de uitleg mag je zelf nalezen, kijk maar eens in dat artikel bij:

- zin alinea 1, " The location update .. t/m ... area codes"
- MSC/ VLR en HLR.

Dat zijn databases. En daar kun je zaken in nakijken. Zonder MSC/VLR en HLR en location update signal traffic, is er geen mobiel verkeer mogelijk. En zou de facturatie nooit kloppen.

En kunnen location update service berichten, bv voor App traffic -om daar op terug te komen- niet verstuurd worden.

In die dbases kun je mobiele nrs via opstelpunten opzoeken (wat kwam waar van welke handy binnen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 10-09-2014 13:04:52 ]
pi_144385849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat ze daar wat reactiever te werk gaan i.p.v. pro-actief. Sowieso valt uit diverse artikelen wel op te maken dat ze niet echt heel actief en doordacht te werk zijn gegaan.
Absoluut. Het is alleen nergens gezegd dat de politie alleen iemand arresteert als ze 100% bewijs hebben. Geen idee waar men dat idee vandaan haalt.
pi_144385886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:59 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Absoluut. Het is alleen nergens gezegd dat de politie alleen iemand arresteert als ze 100% bewijs hebben. Geen idee waar men dat idee vandaan haalt.
Dat maakt iemand er weer van of dat heeft iemand gehoord van een betrouwbare Panamese bron (in werkelijkheid een puisterige puber die daar in Panama via Yahoo Messenger de boel wat op zit te stoken).
pi_144385945
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heb je het mis, he sorry, no offense! als je jarenlang mobiele storingen uitpluist voor grote mobiele operators, leer je heel wat.

- MSC/ VLR en HLR.

Dat zijn databases. En daar kun je zaken in nakijken. Zonder MSC/VLR en HLR en location update signal traffic, is er geen mobiel verkeer mogelijk.

En kunnen location update service berichten, bv voor App traffic -om daar op terug te komen- niet verstuurd worden.

In die dbases kun je mobiele nrs via opstelpunten opzoeken (wat kwam waar van welke handy binnen)
Als je het niet al te erg vindt hecht ik toch meer waarde aan wat Stratotanker hier van zegt. Aangezien hij al meerdere keren hier getoond heeft dat hij er echt verstand van heeft -O-
pi_144385948
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:01 schreef Halcon het volgende: Een puisterige puber die daar in Panama via Yahoo Messenger de boel wat op zit te stoken.
_O-
pi_144386051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Als je het niet al te erg vindt hecht ik toch meer waarde aan wat Stratotanker hier van zegt. Aangezien hij al meerdere keren hier getoond heeft dat hij er echt verstand van heeft -O-
heeft Stratotanker ook als Service Manager van onder andere KPN Mobile ook 6 jaar lang op het KPN Landelijk Dienstenbewakingscentrum gewerkt? En meegeholpen jaarlijks 34.000 storingen met een grote groep dienstenbewakers en telecom engineers te analyseren en op te lossen?

Verder kan je er genoeg literatuur op internet op na slaan, en hoef ik Stratotanker niet te overtuigen hoor, ik zet alleen mijn professionele telecom kennis uiteen, waar ik jarenlang succesvol mee heb gewerkt, rapportages over heb gemaakt en met dienstenmanagers van mobiele operators heb doorgesproken.
pi_144386063
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heb je het mis, he sorry, no offense!

- MSC/ VLR en HLR.

Dat zijn databases. En daar kun je zaken in nakijken. Zonder MSC/VLR en HLR en location update signal traffic, is er geen mobiel verkeer mogelijk.

quote:
The location update procedure allows a mobile device to inform the cellular network, whenever it moves from one location area to the next. Mobiles are responsible for detecting location area codes.
Klopt wel ja. Maar het gaat hier om locatieGEBIEDEN. Een lokatiegebied is het gebied wat een mast (station) aan kan stralen. Dus met locatie wordt bedoeld onder welk station je valt. Je weet dat je een wikipedia artikel over het GSM netwerk aan het lezen hebt he? Dat is specifieke netwerk informatie.

Als dat station boven op de berg ongeveer een radius van 60km aan kan stralen, hoe ga jij bepalen welke telefoons er bij K of L in de buurt waren? Dat is nondeju een gebied van 11000 vierkante KILOMETER. 8)7

En daarvoor wordt triangulation (meerdere stations) gebruikt, maar daar ga ik het niet over hebben. Dat is een paar stapjes te ver, vaker uitgelegd en duidelijk niet begrepen.

Database'jes ... beetje klikken ... ff opzoeken ... allemaal simpel ...
Jaja, het is al duidelijk. Maar ga verder, heb nog meer onderbouwing? Wikipedia?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 13:10:03 ]
pi_144386077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:03 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

dito ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144386104
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:07 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heeft Stratotanker ook als Service Manager van onder andere KPN Mobile ook 6 jaar lang op het KPN Landelijk Dienstenbewakingscentrum gewerkt? En meegeholpen jaarlijks 34.000 storingen met een grote groep dienstenbewakers en telecom engineers te analyseren en op te lossen?
Managers hoeven helemaal niet veel inhoudelijke kennis te hebben. Vaak hebben de mensen op de wervloer meer kennis op dat gebied. Managers moeten goed kunnen "managen" :)
pi_144386277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:08 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

[..]

Klopt wel ja. Maar het gaat hier om locatieGEBIEDEN. Een lokatiegebied is het gebied wat een mast (station) aan kan stralen. Dus met locatie wordt bedoeld onder welk station je valt. Je weet dat je een wikipedia artikel over het GSM netwerk aan het lezen hebt he? Dat is specifieke netwerk informatie.

Als dat station boven op de berg ongeveer een radius van 60km aan kan stralen, hoe ga jij bepalen welke telefoons er bij K of L in de buurt waren? Dat is nondeju een gebied van 11000 vierkante KILOMETER. 8)7

En daarvoor wordt triangulation (meerdere stations) gebruikt, maar daar ga ik het niet over hebben. Dat is een paar stapjes te ver, vaker uitgelegd en duidelijk niet begrepen.

Database'jes ... beetje klikken ... ff opzoeken ... allemaal simpel ...
Jaja, het is al duidelijk. Maar ga verder, heb nog meer onderbouwing? Wikipedia?
jij hebt het over die masten op Vulcan Baru? ik heb het over opstelpunten. Antennes op antennemasten.
Zoals hier bedoeld

http://www.computable.nl/(...)le-opstelpunten.html

of zijn die er niet in Panama?

en idd. ik ben geen telecom engineer, en jij?

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 10-09-2014 13:21:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')