Dank jequote:Op woensdag 10 september 2014 11:10 schreef Boswachtertje het volgende:
Je eerste foto Magnet!! Die is echt supervet
Vorige week ook nog een aantal foto's gemaakt van paddestoelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een 'oudje' van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Prachtig standpunt bij de laatste foto!quote:Op woensdag 10 september 2014 11:10 schreef Boswachtertje het volgende:
Je eerste foto Magnet!! Die is echt supervet
Vorige week ook nog een aantal foto's gemaakt van paddestoelen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog een 'oudje' van vorig jaar:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef Koelkastje het volgende:
Speciaal terug gegaan met de camera voor deze.
[ afbeelding ]
Canon EOS 6D + EF 17-40 4L
Gister een hele tijd in een bos rondgelopen, helemaal niks gezien...quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:36 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Gewoon de natuur in gaan, dan kom je ze vanzelf wel tegen, helemaal nu het herfst is
Misschien zijn ze bang voor jequote:Op zondag 5 oktober 2014 10:43 schreef soapie het volgende:
[..]
Gister een hele tijd in een bos rondgelopen, helemaal niks gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:48 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Misschien zijn ze bang voor jeJa dat zal het zijn.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enne ik ben van de paden af geweest en tussen de struiken, achter de bomen, en weet ik waar allemaal gekeken..... Volgend weekend nog maar eens ergens gaan zoeken...
![]()
quote:Op zondag 5 oktober 2014 11:59 schreef soapie het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn.....Enne ik ben van de paden af geweest en tussen de struiken, achter de bomen, en weet ik waar allemaal gekeken..... Volgend weekend nog maar eens ergens gaan zoeken...
Die foto lijkt me niet helemaal scherp.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 13:09 schreef Ouwesok het volgende:
Het blijft tot nog toe magertjes met het paddenstoelenaanbod maar zo af en toe valt er nog wel iets te vinden, misschien is het nog wat aan de vroege kant.
De setup waarmee ik dit jaar de paddenstoelen te lijf ga.
Het statief is de Kenneth Benbo MkI, het meest krankzinnige statief ooit gebouwd waarmee je in de gekste hoeken kunt fotograferen van vlak boven de grond tot 1.80m hoog.
De camera is de A6000 en de lens is in dit geval de Panagor-labeled Komine 2.8/55mm
maar die lens kan per opname verschillen, meestal heb ik er een stuk of drie mee
[ link | afbeelding ]Paddenstoelensetup by Ouwesok, on Flickr
En dan komt er ongeveer zoiets uit
[ link | afbeelding ]Paddenstoel by Ouwesok, on Flickr
Nou je het zegt, hij zit er inderdaad een fractie naastquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 16:09 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die foto lijkt me niet helemaal scherp.
Spillebeen was zo te zienbij die vliegenzwam van rosstek.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:00 schreef oeje55 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spillebeen was in geen velden of wegen te zien
En als je dan een mooie er tussen ziet stel je je camera exact zo in als in die EXIF en dan denk je dat ie net zo fraai wordtquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:16 schreef Photowalks het volgende:
hallo allemaal,
Leuk dit topic over foto's van paddestoelen.
Als hobbyfotograaf ben ik ook benieuwd naar de exif-data.
Oftewel hoe is een foto gemaakt?
Wellicht een idee om dat er bij te vermelden?
Ja, dat werkt altijd tochquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En als je dan een mooie er tussen ziet stel je je camera exact zo in als in die EXIF en dan denk je dat ie net zo fraai wordt
Ik zie dat de meesten Flickr gebruiken als image host.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:16 schreef Photowalks het volgende:
hallo allemaal,
Leuk dit topic over foto's van paddestoelen.
Als hobbyfotograaf ben ik ook benieuwd naar de exif-data.
Oftewel hoe is een foto gemaakt?
Wellicht een idee om dat er bij te vermelden?
Ik schiet alle paddenzetels uit de hand met de 24-70. Heb nog geen fatsoenlijk statief.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:50 schreef Ouwesok het volgende:
Er komen weer mooie stoelen langs
De andere aanpak: NIks statief, niks macrolens maar gewoon de NEX5N met het 16-50mm standaardzoompje en als je dan een paddenzetel van formaat hebt lukt dat nog best wel aardig
Eerst nog eens die geschubde inktzwam van een paar posts terug
[ link | afbeelding ]Coprinus comatus by Ouwesok, on Flickr
En een enorme paddenstoel in de Amsterdamse Waterleidingduinen
[ link | afbeelding ]Paddenstoel by Ouwesok, on Flickr
Toch zou een goed statief een goeie aankoop zijn als je graag van dit soort dingen fotografeert die zich bij voorkeur op donkere plekken vestigenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik schiet alle paddenzetels uit de hand met de 24-70. Heb nog geen fatsoenlijk statief.
Eens, kan de ISO wat omlaag en de sluitertijd omhoog. Maar kom vrij weinig in de problemen. Statief komt er welquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Toch zou een goed statief een goeie aankoop zijn als je graag van dit soort dingen fotografeert die zich bij voorkeur op donkere plekken vestigen
Bij voorkeur een statief waarvan je de poten helemaal plat kunt leggen zodat je lekker laag aan de grond kunt blijven.
Ook geen statief hier. Alles uit de hand dus met 35mm1.8. En bij voorkeur paddestoelen die in de zon staanquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 23:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Toch zou een goed statief een goeie aankoop zijn als je graag van dit soort dingen fotografeert die zich bij voorkeur op donkere plekken vestigen
Bij voorkeur een statief waarvan je de poten helemaal plat kunt leggen zodat je lekker laag aan de grond kunt blijven.
Welkom, en meteen een leuke plaatquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:47 schreef Samsonneke het volgende:
Ik ben een beginner, maar laat ik ook eens wat posten in dit subforum
Genomen met mijn nieuwe Pentax K-50 (18-55mm kit lens)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 2 november 2014 21:46 schreef Clayton1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh die 2e is lekkerquote:Op maandag 3 november 2014 10:26 schreef COnrust het volgende:
Afgelopen vrijdag geschoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |