Ik mis nog reactie op mijn post:quote:
quote:Op woensdag 10 september 2014 11:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
WAarom is focus nodig?
- www.telefoongids.nl
- typ "psycholoog" en je woonplaats in
enter
En pak dan de eerste naam. Evt zoek je nog naar je eigen buurt om iets dichtbij t hebben.
Kost minder focus dan fok
als je dingen niet aan kanquote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja maar dan heb ik het niet over werk.
[..]
Doe jij mbo?
[..]
Ik ben lui maar veel dingen kan ik gewoon niet aan.
Staat er toch bijquote:
Het punt is dat je ook de stappen niet zet om te bereiken dat je die dingen wel aan zult kunnen.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Dankjequote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
wat ben jij wijs vandaag!!!
De psychiatrie heeft donders goed door wat motivatie is en hoe het werkt. Daar is onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als het niet in het DSM staat, dan bestaat het niet?
Ik weet niet waar jij het over hebt. Sorry.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
De psychiatrie heeft donders goed door wat motivatie is en hoe het werkt. Daar is onderzoek naar gedaan.
Als hij psychisch niet iets mankeerde, dan gedroeg hij zich wel als een gemiddeld persoon.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef Amarantha het volgende:
Iemand die psychisch iets mankeert kan niet lui zijn? Dat is goed om te weten![]()
elke mens is psychisch, het kan procentueel verschillenquote:Op woensdag 10 september 2014 12:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als hij psychisch niet iets mankeerde, dan gedroeg hij zich wel als een gemiddeld persoon.
En een gemiddeld persoon kan heel lui zijnquote:Op woensdag 10 september 2014 12:02 schreef Comp_Lex het volgende:
Als hij psychisch niet iets mankeerde, dan gedroeg hij zich wel als een gemiddeld persoon.
De wil maakt niet uit wanneer de motivatie er al niet is.quote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat het geen medische disorder is, betekent niet dat iemand niet lui kan zijn
Nu kom je er achter hoe wereldvreemd je bent.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt. Sorry.
Dan moet TS mooi het topic sluiten. Want zonde van ieders tijd dan. Een lief dagboek kan hij ook op z'n computer doen of een blog voor openenquote:Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef Comp_Lex het volgende:
wanneer de motivatie er al niet is.
hbo maakte foutjequote:Op woensdag 10 september 2014 11:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ja maar dan heb ik het niet over werk.
[..]
Doe jij mbo?
[..]
quote:Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
elke mens is psychisch, het kan procentueel verschillen
De gemiddelde persoon op straat is niet interessant voor de psychiatrie. Luiheid bestaat niet.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En een gemiddeld persoon kan heel lui zijn
Daarbij kan hij heel goed wat mankeren EN lui zijn.
Oké.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:00 schreef TitanicLover het volgende:
[..]
als je dingen niet aan kan
zorg voor jezelf en geniet van leven samen met je gezin en familie
Gedaan.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mis nog reactie op mijn post:
[..]
Oh oké.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:00 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Staat er toch bijIk doe ook MBO en ik heb zelfs iemand van 38 in de klas
Onvermogen en een beetje luiheid?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het punt is dat je ook de stappen niet zet om te bereiken dat je die dingen wel aan zult kunnen.
Is dat puur onvermogen of is dat (ook) luiheid?
Dat is goed nieuws.quote:
Ik wil er wel wat aan doen hoor ik wil niet de rest van mijn leven zo alleen zijn ik wil ook wat liefdequote:Op woensdag 10 september 2014 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet TS mooi het topic sluiten. Want zonde van ieders tijd dan. Een lief dagboek kan hij ook op z'n computer doen of een blog voor openen
Wereldvreemd? Omdat ik niet bekend ben met hoe de psychiatrie termen als motivatie en luiheid hanteert?quote:Op woensdag 10 september 2014 12:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nu kom je er achter hoe wereldvreemd je bent.
quote:Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat Comp_Lex maar even rustig de tijd moet nemen om ons uit te leggen hoe het zit met TS, want wij snappen het kennelijk niet en hij wel.
Dan moet je zorgen dat je er iets aan gaat doen.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:06 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik wil er wel wat aan doen hoor ik wil niet de rest van mijn leven zo alleen zijn ik wil ook wat liefde
Prima, het is eigenlijk heel simpel. Hij mist de motivatie om iets te gaan doen. Als hij werkelijk depressief is of al anhedonisch is, dan is het een symptoom ervan.quote:Op woensdag 10 september 2014 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk dat Comp_Lex maar even rustig de tijd moet nemen om ons uit te leggen hoe het zit met TS, want wij snappen het kennelijk niet en hij wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |