Kan je nagaan hoe het tegenwoordig is gesteld met de kennis binnen het bedrijf. De voorbereider weet niet waar die attentiekaarten voor zijn, de bezorger ruikt ook geen onraad, en de Webcare zegt "gooi maar weg"!quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef bmp80 het volgende:
Dit is ook een mooie:
https://twitter.com/PostNL/status/509355216467410944
Hoeveel mensen moeten er wel geen opleiding gehad hebben en/of niet opletten voor zo'n ding in de bus komt. Lekker advies ook trouwens: gooi maar weg dan zal het wel vanzelf goed komen.
Ja hoor, vooral op daldagen. Dat doe ik overigens gewoon op het depot, dus niet in weer en wind. Dan maak ik ook altijd gelijk handige bundels van het hah, dus met elastieken erom ipv die kloterige tiewraps.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Doen jullie wel eens/altijd de wijk anders dan de (officiële) zet-volgorde?
Raar. Is dat wel de bedoeling?quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:09 schreef Pietertje71 het volgende:
die neemt de post mee naar huis om het daar te hersorteren
Klopt.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, mee naar huis nemen mag officieel helemaal niet.
Ik heb bijvoorbeeld een heel dorp die als je die als eerste pakt, aardig wat tijd bespaart. Op de route staat deze in het midden van de routequote:Op dinsdag 9 september 2014 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn bijvoorbeeld enkele adresjes die even omgewisseld moeten worden omdat dit de bezorger tijd scheelt, maar echt schokkende dingen zijn dat niet.
Daldagen zijn een ander verhaal. Als ik dan een wijk heb sorteer ik die eerst helemaal om. Scheelt veel tijd op straat.
Heb wel eens een week lang gehad dat de verhuispost steeds terug kwam. Op een gegeven moment allemaal briefjes erbij gedaan met uitleg over de verhuizing Dat hielp gelukkig.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Peterselieman het volgende:
een pannenkoek van een sorteerder aan het werk geweest op een vestiging verderop. Kreeg tijdens de sortering opeens allemaal post voor mensen die al verhuisd waren. Nieuwe adres stond nota bene gewoon rechts onderop de envelop geprint
QFT. Precies mijn sentiment.quote:Op dinsdag 9 september 2014 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een figuren daar bij die Webcare. Tegen iemand die een portkaart heeft ontvangen (zonder poststuk erbij) wordt gezegd dat hij voortaan gewoon de portkaarten kan verscheuren. Ze vergeten dus te melden dat het poststuk niet altijd tegelijk met een portkaart arriveert, en dat je ook een portkaart kunt krijgen als je de AFZENDER bent van een onvoldoende gefrankeerd stuk.
En tegen iemand met een vraag over TNT zeggen ze dat TNT niet meer bestaat.
Volgens mij moet ik maar solliciteren naar een baantje bij Webcare, ik heb stellig het idee dat ik meer weet van post dan dat stelletje nakketakkers daaro.
Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
Deden enkele voorsorteerders die dezelfde of andere wijken bezorgden, ook. Scheelt idd qua tijd ipv op het autobedrijf wachten die het nog naar een depot moesten brengen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 20:08 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Stiekem toch wel eens gedaan. Werkoverleg gehad en dan staat de post al klaar.
Dan mogen we de post best meenemen, scheelt ons een uur eerder beginnen.
Die gooi leg ik dan in de auto. Thuis leg ik ze op een fijnere volgorde (daldag) en dan op de fiets bezorgen.
Binnen bepaalde grenzen mag het bij ons wel. Als je bijvoorbeeld tussen je ochtend- en middagwijk even naar huis gaat om te lunchen/toiletteren/kinderen van school te halen/postcode van herstelpost op te zoeken/etc. mag je post van de ochtendwijk tijdelijk meenemen naar huis, mits je maar zorgt dat je er dezelfde dag nog op een aanvaardbare manier vanaf komt.. Het bij je thuis laten overnachten van post is taboe.quote:Op dinsdag 9 september 2014 18:11 schreef Herfstblad het volgende:
vroeger ook wel gedaan als mijn huis in de wijk die ik liep lag. Tijdens de loop even naar binnen om te eten en dan snel weer verderquote:Op woensdag 10 september 2014 12:58 schreef houdjemond het volgende:
Hier als ik op piekdagen 7/8/9 tassen heb ga ik ook wel eens naar huis om wat te eten hoor, zet me kar dan gewoon voor mijn deur of ff snel binnen, mag hier wel mits je t daarna indd gewoon bezorgd.
het is natuurlijk mogelijk dat het gewoon afgesproken is.Mensen maken daar wel vaker afspraken over met pakketbezorgersquote:Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Deezertje het volgende:
Pakketbezorger in de straat. Belt aan, niemand thuis. Zet de pakjes ff voor de deur neer, loopt terug naar zijn busje. Ik denk: die pakt ff een briefje om te schrijven. Rijdt ie weg!Tja, zo heb je je pakjes ook 'bezorgd', maar ik hoop dat de buurtgenoten hier wel ff een flinke klacht voor indienen. Hij heeft het ook niet geprobeerd bij de buren aan te bellen, en weet jij veel wat er voor waarde inzit... Was zo te zien een nieuwe bezorger, maar begint al lekker dan. En ik ga de pakjes van een ander zelf niet naar binnen halen, heb ik het straks gedaan...
Als ik dat doe word ik op een gegeven moment helemaal flauw. Ik ken ook geen andere collega's, op voorbereiders na dan, die niet tenminste een gevulde broodtrommel mee hebben.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:53 schreef gelestipjes het volgende:
Ik eet eigenlijk vrijwel nooit wat tijdens het werk. Meestal ontbijt ik rond half zes en daarna eet ik pas weer als ik in de loop van de middag thuis kom
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:14 schreef Pietertje71 het volgende:
Wat mij is verteld is dat er tussen TNT en PostNL een conflict/alleenrecht is over het bestellen van post met de auto. Deze autowijken gaan er op korte termijn uit en worden overgenomen door scooterwijken( o.a.ik ben hiervoor aangenomen).
De bestaande chauffeur wordt gevraagd of deze de autowijk willen verruilen voor de scooterwijk. In vele gevallen wil men dit niet en wordt er in overleg een passende oplossing geboden of gevraagd als in ander werk of geen werk.
overigens staat in het contract dat je gewoon postbezorger bent.
Zover ik weet heeft1 collega dit laten veranderen in ' postbezorger op de scooter'.
Ook ik hoor diverse verhalen van anderen. Ik snap er ook niet echt meer iets vanquote:Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Een deel wordt scooterwijk en een ander deel wordt een langere autoroute. Denk dat hierbij wel gekeken is naar de afstanden tot de depots en hoe die logistiek gezien het beste bevoorraad kunnen worden.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:18 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is verteld dat de stukken buiten de bebouwde kom straks omgezet worden in aparte langere autoroutes.
Is vooral een verzekeringskwestie. Als postbezorger ben je niet verzekerd als je het met eigen auto bezorgt en er iets mis gaat. Als je gebruik maakt van door het bedrijf beschikbaar gestelde hulpmiddelen (denk aan karretje, fietstassen of scooter) dan wel.quote:Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef bikkie het volgende:
weet iemand hoezo je als pbz niet met de auto post mag rondbrengen? je doet toch gewoon hetzelfde, alleen dan met de auto.
ja, die scheiding is er nog gewoonquote:hoe zit het dan precies als de overgebleven autobestellingen overgaan naar het vbg? is er dan nog een scheiding tussen chauffeurs en pbz?
meerdere contracten? Lokale afspraken over een andere inzet?quote:Op woensdag 10 september 2014 14:35 schreef bikkie het volgende:
toch zie ik hier postbezorgers weleens voor het autobedrijf rijden. dus niet de priveauto...
Dat zijn chauffeurs van het autobedrijf die daarna nog een autobestelling hebben, tenzij ze met een klepper rijden. Dan spoeden ze zich terug voor de volgende ladingquote:Op woensdag 10 september 2014 14:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier postnl-medewerkers die de depots bevoorraden in een auto van een autobedrijf
Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot isquote:Op woensdag 10 september 2014 14:51 schreef Pietertje71 het volgende:
Ja gewoon met combo'tje van firma R***da
quote:Op woensdag 10 september 2014 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen ja, dat ze het meer en meer uit gaan besteden. Zal me worst wezen hoe ze het willen doen, zolang mijn post maar op tijd op het depot is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |