abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6474712
Even iets anders dan criminele marokkanen: ;-)

Waarom zijn in de meeste gezinnen in strips vaak de familiebanden zo onduidelijk?

Suske en wiske: Zijn broer en zus en je hebt tante sidonia maar wie is dan de vader van suske en wiske?

Sjors en Sjimmie: de kolonel is hun oom, sjors is blank en sjimmie is zwart en ze zijn broers? en sally is de dochter van de kolonel dus het nichtje van sjors en sjimmie? Wie zijn hun ouders?

Donald duck, kwik kwek en kwak zijn neefjes van donald maar wie is hun vader en of moeder?

Dit zijn dus al 3 voorbeelden van stripgezinnen die "verknipt" zijn, waarom is dit zo'n populair thema onder tekenaars? Of zouden ze van elkaar afgeleid zijn?

Er zijn ook wel genoeg "normale" gezinnen : b.v. jan jans en de kinderen, urbanus e.d .maar die zijn lang niet zo populair als de 3 bovenstaande gezinnen.

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
pi_6474726
Suske en Wiske zijn geen broer en zus, en Sjors en Sjimmie geen broers.
Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:04:04 #3
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474732
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:03 schreef SmashBro het volgende:
Suske en Wiske zijn geen broer en zus, en Sjors en Sjimmie geen broers.
Volgens mij zijn Suske en Wiske wel broer en zus, toch
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_6474735
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Nee, lees Het Eiland Amoras maar. Daar vindt Wiske Suske en neemt hem mee naar huis.
LaToya rules
pi_6474736
de moeder van kwik kwek en kwak is wel bekend, maar dat was volgens mij geen familie van donald
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_6474740
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef Vision het volgende:
de moeder van kwik kwek en kwak is wel bekend, maar dat was volgens mij geen familie van donald
Wel, is zijn zus. Er heeft een paar jaar geleden een hele stamboom van de familie Duck in de Donald Duck gestaan.
LaToya rules
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:05:38 #7
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474742
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:01 schreef mixologist het volgende:
Donald duck, kwik kwek en kwak zijn neefjes van donald maar wie is hun vader en of moeder?
Je had een paar jaar terug een stamboom bij de Donald Duck zitten, daarin stond precies wie de vader en moeder waren van Kwik, Kwek en Kwak
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_6474745
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef mamamiep het volgende:

[..]

lees de albums ricky en wiske in slowakije, en het eiland amoras maar eens,, en stel die vraag daarna nog maar een keer.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:06:44 #9
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474747
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:05 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

lees de albums ricky en wiske in slowakije, en het eiland amoras maar eens,, en stel die vraag daarna nog maar een keer.

Eiland Amoras heb ik wel gelezen, maar dat was al een paar jaar terug. Maar ik wist het ook niet zeker hoor

[edit]
Klopt trouwens wel, want Suske heeft ook dat spook al oom, en Wiske niet, dus ze kunnen geen broer en zus zijn
[/edit]

pi_6474760
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef Vision het volgende:
Zus (dumbella)
pi_6474767
Het stomme van Suske en Wiske is dat er nu een serie is van hen als peuter. Dakandusniehe
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:11:17 #12
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474769
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:10 schreef CloudBox het volgende:
Het stomme van Suske en Wiske is dat er nu een serie is van hen als peuter. Dakandusniehe
Huh Hun als peuter? Waar dan?
pi_6474773
In het Suske en Wiske weekblad
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:12:31 #14
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474776
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:11 schreef CloudBox het volgende:
In het Suske en Wiske weekblad
Oh zo, die lees ik niet zo vaak. Heel af en toe maar Ik lees meer de Donald Duck
pi_6474785
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:14:44 #16
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474792
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:13 schreef CloudBox het volgende:
[afbeelding]
Lees jij trouwens heel erg veel strips of is je naam toevallig? (Peter Parker)
pi_6474795
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:13 schreef CloudBox het volgende:
[afbeelding]

Vindt Suske en Wiske de laatste tijd toch niet veel meer aan, de tekeningen zijn anders (lelijker) geworden

pi_6474796
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:14 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Lees jij trouwens heel erg veel strips of is je naam toevallig? (Peter Parker)

Ik heet echt Peter Parker, mijn vrouw heet overigens Pen, dus ze heet mevrouw Peter Parker-Pen
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:16:34 #19
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474800
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:15 schreef CloudBox het volgende:

[..]

Ik heet echt Peter Parker, mijn vrouw heet overigens Pen, dus ze heet mevrouw Peter Parker-Pen

Haha, das wel lollig
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:18:36 #20
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474810
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:15 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Vindt Suske en Wiske de laatste tijd toch niet veel meer aan, de tekeningen zijn anders (lelijker) geworden

Vroeger vond ik ze leuker. Ik stond gisteren met een Suske en Wiske in mijn handen, maar heb hem uiteindelijk niet meegenomen. WIj hebben ze thuis allemaal, tot nummer 250 of zo. Daarna heb ik ze nog weleens los gekocht, maar ze werden wel steeds minder. Donald Duck werd ook iets mindern, maar gelukkig word die tegenwoordig steeds weer leuker. DDextra is ook nog steeds leuk
Vooral die reisavonturen, die achtergronden hebben ook humor in dat soort verhalen
pi_6474865
Stamboom van de family duck : http://duckman.pettho.com/tree/l_nl.jpg

de vader van kwik kwek en kwak is wel een vreemde vogel

Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_6474868
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:26 schreef Adfundum het volgende:

Cool
*slaat afbeelding op*
Bedankt
pi_6474876
Donald Duck lees ik nog steeds elke week, alleen beetje jammer dat ik hem altijd binnen max. 15 min. uit heb. Als kind klein kind kon ik er een paar dagen over doen volgens mij
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_6474902
Die familierelaties zijn idd raar. In de DD helemaal.
Een moeder (Dumbella) die haar 3 kindjes (vader bij mijn weten onbekend) achterlaat bij haar ongetrouwde broer (Donald) die constant met zijn neef (Guus) ruziet om een vrouw (Katrien).

Ducktales is trouwens ook wel apart. Lizzy dabbert er dan steeds rond, maar mevrouw Baktaart is niet haar moeder. Waar is die?

zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:33:08 #25
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474906
quote:

Gaaf, ik heb hem ook maar opgeslagen. Anders moet ik thuis even heel erg hard zoeken, want die hebben wij ook nog wel ergens... ergens...
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:35:41 #26
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474915
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:32 schreef ChrisJX het volgende:
Die familierelaties zijn idd raar. In de DD helemaal.
Een moeder (Dumbella) die haar 3 kindjes (vader bij mijn weten onbekend) achterlaat bij haar ongetrouwde broer (Donald) die constant met zijn neef (Guus) ruziet om een vrouw (Katrien).

Ducktales is trouwens ook wel apart. Lizzy dabbert er dan steeds rond, maar mevrouw Baktaart is niet haar moeder. Waar is die?

Die staat niet op de stamboom, maar mevr. Baktaart is gewoon in dienst bij Dagobert, die helpt de meisjes (en Lizzy dus ook) alleen maar af en toe.
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:36:42 #27
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_6474923
quote:

Thanks

ook opslaat.

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_6474937
Is het ook niet vreemd, dat er niemand van onze duckstad-helden een relatie heeft?
iedereen is vrijgezel.
When does the hurting stop ? ...
pi_6474942
maar toch nu het gesprek zich wat over donald duck en suske en wiske gaat concentreren; het blijven rare familiebanden?

wie verzamelt hier allemaal strips btw?

When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:44:55 #30
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6474962
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:40 schreef mixologist het volgende:
maar toch nu het gesprek zich wat over donald duck en suske en wiske gaat concentreren; het blijven rare familiebanden?

wie verzamelt hier allemaal strips btw?

Wat heet verzamelen. We hebben thuis heel veel Suske en Wiske en Donald Ducks, en DD extra's, maar we gaan er niet naar op zoek op de markt of zo, dus echt verzamelen ook niet. We bewaren ze gewoon. Als ik op de markt oude DD tegenkom neem ik ze trouwens wel mee
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:51:12 #31
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_6475022
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:01 schreef mixologist het volgende:
Sjors en Sjimmie: de kolonel is hun oom, sjors is blank en sjimmie is zwart en ze zijn broers? en sally is de dochter van de kolonel dus het nichtje van sjors en sjimmie? Wie zijn hun ouders?
Van de sjors en sjimmie website

In een aflevering gaat Sjors logeren bij zijn tante Rika en oom Teunis in Natteveen.
Daar ontmoet hij een gepensioneerde kolonel en diens dochter Sally.
En op één van zijn spannende rondreizen ontmoet Sjors na de oorlog een negerjongetje.
Jawel, het is Sjimmie ,die in het begin nog Jimmie heet, en vanaf dat moment zijn beide onafscheidelijk.

Ze zijn dus niet broertjes.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Moderator zaterdag 26 oktober 2002 @ 11:57:56 #32
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_6475064
quote:
Waarom zijn in de meeste gezinnen in strips vaak de familiebanden zo onduidelijk?

Suske en wiske: Zijn broer en zus en je hebt tante sidonia maar wie is dan de vader van suske en wiske?

Wiske woonde bij Sidonia, Suske (aanvankelijk Ricky) kwam er later bij wonen, omdat er niemand voor hem zorgde.
quote:
Sjors is een wees (Sjors van de rebellenclub), die woont bij zijn oom de Colonel, die heeft een dochter Sally. Sjors beleefde een avontuur met zijn rebellenclub in Afrika, waar hij een negervriendje vond: Sjimmie. Pas later bij de modernisering door Robert van der Kroft ging Sjimmie fatsoenlijk Nederlands praten en werd het een ingeburgerde medelander.
quote:
Oorspronkelijk waren Dagobert en Oma Duck getrouwd en waren Donald en Guus de kinderen van die twee. Katrien was de moeder van Kwikje, Kwekje en Kwakje. Enfin in de loop van de verhalen zijn Dagobert en Oma gescheiden en heeft Katrien langzaam afstand gedaan van haar kroost.
quote:
Dit zijn dus al 3 voorbeelden van stripgezinnen die "verknipt" zijn, waarom is dit zo'n populair thema onder tekenaars? Of zouden ze van elkaar afgeleid zijn?
Gelukkig zijn er nog modelgezinnen als Jan, Jans en de Kinderen!

Er zijn ook wel genoeg "normale" gezinnen : b.v. jan jans en de kinderen, urbanus e.d .maar die zijn lang niet zo populair als de 3 bovenstaande gezinnen.
[/quote]

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 12:00:40 #33
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6475087
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:57 schreef belsen het volgende:
Oorspronkelijk waren Dagobert en Oma Duck getrouwd en waren Donald en Guus de kinderen van die twee. Katrien was de moeder van Kwikje, Kwekje en Kwakje. Enfin in de loop van de verhalen zijn Dagobert en Oma gescheiden en heeft Katrien langzaam afstand gedaan van haar kroost.
Wauw, jij had tijd teveel

Maar Oma Duck en Dagobert zijn toch broer en zus Op de stamboom staan ze iig niet als getrouwd

pi_6475121
Ok, Donald Duck en Sjors en Sjimmie hebben we nu gehad Nu nog de Stunteligee Stamboom oftewel de Penibele Pedigree! Suske en Wiske dus. Lastig voor de schrijver als je eerst de hoofdfiguren verzint en er later pas familiebanden bij moet verzinnen.

Voor de striplezers die ook de moed kunnen opbrengen een gewone lap tekst te lezen: http://suskeenwiske.library.uu.nl/welcome.htm?gmeesters/veto.html . Het zal wel....

Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_6475162
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:00 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Maar Oma Duck en Dagobert zijn toch broer en zus Op de stamboom staan ze iig niet als getrouwd

Oma (Dora) en Dago zijn idd broer en zus, maar komt Dora ook voor in de verhalen van de jonge Dagobert in Schotland?
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 12:09:12 #36
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6475166
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:08 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Oma (Dora) en Dago zijn idd broer en zus, maar komt Dora ook voor in de verhalen van de jonge Dagobert in Schotland?

Ja, samen met Hortensia

[edit]
je hebt in de DD extra ook weleens verhalen van een jonge Dagobert en daar reist hij heel veel, terwijl zijn zussen (Dora en Hortensia dus) op zijn geld passen in het geldpakhuis. Soms reizen ze ook mee.
[/edit]

pi_6475285
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:57 schreef belsen het volgende:
Suske (aanvankelijk Ricky)

Rikki is niet Suske, maar Wiske's broer.

LaToya rules
  zaterdag 26 oktober 2002 @ 12:26:57 #38
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_6475316
De familiebanden van Suske en Wiske zijn mij niet helemaal duidelijk, maar dit is wat ik ervan kan herinneren...

Suske komt toch uit de middeleeuwen?

Lambik hebben ze gevonden in een regenton, waar hij straalbezopen in zat te wachten op de tram

Barabas kwam ook verstrooid de stripboeken binnenwandelen en Jerom is uit de prehistorie. ( Malle mergpijp )

Okay, ik kan er vreselijk naast zitten, maar het blijft een rare familie...

ik vraag mij af waarom opeens Rikki opdook in de chocowakije-strip
( Diederik Duck blijft een rare vogel! )

Nothing is real and nothing to get hung about
pi_6475365
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:26 schreef Frozen het volgende:
ik vraag mij af waarom opeens Rikki opdook in de chocowakije-strip
Dat is eigenlijk het eerste album, ze hebben het alleen later opnieuw in kleur in de serie opgenomen als nummer 154. Rikki was dus eerst, maar werd later vervangen door Suske.
LaToya rules
pi_10297123
quote:

u bent geweldig

waar komt Katrien Duck in dat plaatje opeens vandaan :S
komt opeens een tak vanuit de rand van het plaatje

donderdag 8 mei 2003 @ 17:47:20 #41
54874 pandoraB
Prikkelbaar
pi_10302387
Stripverhalen?

Wat dacht je dan van de familiebanden in soapseries?

Vooral bij Bold en Beautiful en As the World Burns moeten ze echt uitkijken dat er geen incest wordt gepleegt. En bij GTST ook trouwens.

Ik haat soaps by the way, daarom weet ik er zoveel van

www.billyzane.com
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:52:52 #42
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_10302558
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:36 schreef WAT het volgende:

[..]

u bent geweldig

waar komt Katrien Duck in dat plaatje opeens vandaan :S
komt opeens een tak vanuit de rand van het plaatje

Onwettig kind?
Want ze heet wel Katrien Duck.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:13:43 #43
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10303026
quote:

Ik zie dat Donald Duck zelfs een Nederlandse voorouder heeft; Jeremias Boestel-Backenbaerth. (bakkenbaard)
Nooit geweten.
pi_10306242
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik zie dat Donald Duck zelfs een Nederlandse voorouder heeft; Jeremias Boestel-Backenbaerth. (bakkenbaard)
Nooit geweten.

Het is toch ook de Nederlandse versie, kloot!
De amerikaanse staat ook op die site trouwens.
pi_10306279
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 17:52 schreef Piro het volgende:

[..]

Onwettig kind?
Want ze heet wel Katrien Duck.

Ja ... op die site (die kan je afleiden van de eerder genoemde url) verklaren ze dat "Duck" in Duckstad net zoiets is als Jones en Smith in de US en Jansen en Smit hier.
pi_10306313
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:35 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Die staat niet op de stamboom, maar mevr. Baktaart is gewoon in dienst bij Dagobert, die helpt de meisjes (en Lizzy dus ook) alleen maar af en toe.

Net als die Eugenia uit de DD.
  donderdag 8 mei 2003 @ 21:06:35 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_10306859
quote:
Knoest McDuck
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 mei 2003 @ 21:08:13 #48
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10306906
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:05 schreef SmashBro het volgende:

[..]

Wel, is zijn zus. Er heeft een paar jaar geleden een hele stamboom van de familie Duck in de Donald Duck gestaan.

Dumbella, om precies te zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_10307091
jij leest je strips niet goed

Suske en wiske zijn geen broer en zus...
Suske is een pleegkind kan je zeggen

kwik, kwek en kwak hun moeder is dumbella (zus van donald)
vader weet ik niet

donderdag 8 mei 2003 @ 22:53:28 #50
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10309426
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 20:40 schreef WAT het volgende:

[..]

Het is toch ook de Nederlandse versie, kloot!
De amerikaanse staat ook op die site trouwens.

En dan? in het Amerikaans heeft hij plots Amerikaanse voorouders? Indianen ofzo? zak.
pi_10311062
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:26 schreef Frozen het volgende:

Suske komt toch uit de middeleeuwen?

Lambik hebben ze gevonden in een regenton, waar hij straalbezopen in zat te wachten op de tram

Nee, Suske komt niet uit de middeleeuwen, maar van het eiland Amoras, Bevolkt door Vlaamse kolonisten die het eiland in de middeleeuwen ontdekten(Sus Antigoon, dat spook dus) De tijd is als het ware stil blijven staan daar.

En je vraag over Lambik; Jazeker in het album "De Sprietatoom". Hij was alleen niet dronken maar werkte als prive-detective die de slechterik uit dat album, Savantas in de gaten moest houden. Dat van die tram was slechts een smoes tegen over Suske en Wiske.

Over goed je huiswerk doen gesproken.....

vrijdag 9 mei 2003 @ 02:13:09 #52
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_10312080
Barabas hebben ze ontmoet op het strant waar Barabas een fles op zijn hoofd kreeg ofzo. Zou ik na moeten zoeken hoe alles in elkaar steekt.

Van de kleurenreeks heb ik alle Suske en Wiske's overigens.
Van de z/w-reeks heb ik er 3.

Asjemenou
pi_10330763
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 02:13 schreef Tichelaar het volgende:
Barabas hebben ze ontmoet op het strant waar Barabas een fles op zijn hoofd kreeg ofzo. Zou ik na moeten zoeken hoe alles in elkaar steekt.
dat was ook in 'Het Eiland Amoras'
toen had Barabas nog een gearceerde baard.
pi_10349721
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:00 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Oma Duck en Dagobert zijn geen broer en zus, bekijk de stamboom maar eens goed. Je hebt Doortje Duck, de zus van Dagobert, en Dora Duck-Prul (Oma Duck), de schoonmoeder van de andere zus van Dagobert.
Doortje Duck is ook degene die voorkomt in die Dagobert Duck verhalen die getekend zijn door Keno Don Rosa. Er heeft weleens in de Donald Duck gestaan dat Oma en Dagobert broer en zus van elkaar zijn, maar dat was gewoon fout.
...
  maandag 12 mei 2003 @ 18:51:52 #55
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_10381327
foto van de vader van kwik kwek en kwak ! http://sq.unx.nu/images/monster/duckoid_trader.jpg
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_16466333
Donald Duck onduidelijke familiebanden? Onzin...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:42:40 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_36238049
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef SmashBro het volgende:Nee, lees Het Eiland Amoras maar. Daar vindt Wiske Suske en neemt hem mee naar huis.
Suske is wel de eerste naam in de titel, maar komt pas na Wiske, tante Sidonia en professor Barabas. Suske werd geïntroduceerd als een wees, woonachtig op het eiland Amoras in "De avonturen van Suske en Wiske op het eiland Amoras". Zijn enige bekende familielid is zijn over-over-overgrootvader, "Sus Antigoon". Deze dronkaard en tevens ook geest komt ook van het eiland Amoras. Suske is in de eerste verhalen neergezet als een explosief en onbezonnen mannetje, maar dat is in de loop der jaren veranderd in een rustig, nadenkend en vriendelijk personage. Hij gelooft niet snel in kabouters, levende speelkaarten, etc. Toch wil hij helpen waar hij kan en beleeft hij leuke avonturen.

Zijn eerste optreden begon ooit met het redden van Wiske en dat zal hij nog vele malen doen! Hij blijft ook altijd trouw aan zijn vrienden, hij heeft in enkele verhalen de optie gehad om van het rechte pad te geraken, maar bleef altijd bij zijn vrienden. Twee keer heeft Suske, die te herkennen is aan zijn zwarte haar met kuifje, een echte hoofdrol gespeeld, dat was in "De Stalen Bloempot" en in "De Goalgetter", waarin hij een topvoetballer wordt en daar de problemen en voordelen van beleefd.

Na zijn begin op het eiland Amoras heeft hij zich ontwikkeld tot een ware held, die Rikki doet vergeten (want die is nooit teruggekeerd in de Suske en Wiske reeks).

Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_36244937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:42 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Na zijn begin op het eiland Amoras heeft hij zich ontwikkeld tot een ware held, die Rikki doet vergeten (want die is nooit teruggekeerd in de Suske en Wiske reeks).

[afbeelding]
Jawel, in een van de laatste albums hebben ze hem bevrijd uit een of andere gevangenis. De reeks met Odfella en dergelijke, waarvan ik de naam niet precies kan herinneren omdat het eigenlijk een baggerreeks was
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:35:32 #59
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36245770
Op die eerste stamboom van de Ducks staat trouwens dat Oma Duck helemaal niet de zus van Dagobert is
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:23:02 #60
84048 NvM
Nevermind
pi_36247517
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:35 schreef sleepflower het volgende:
Op die eerste stamboom van de Ducks staat trouwens dat Oma Duck helemaal niet de zus van Dagobert is
Als ik het goed heb is in Amerika Oma Duck NIET de zus van Dagobert, in Europa wel. Dit is te lezen in 1 van de levensverhalen van Dagobert Duck.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:24:21 #61
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36250060
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:23 schreef NvM het volgende:

[..]

Als ik het goed heb is in Amerika Oma Duck NIET de zus van Dagobert, in Europa wel. Dit is te lezen in 1 van de levensverhalen van Dagobert Duck.
Ja, ik las het net ergens. Maf hoor, dat ze dat zo veranderd hebben.
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:44:41 #62
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_36255732
Geloof dat dusver al die 'onduidelijke' familie banden alweer opgelost zijn....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_36284557
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:24 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ja, ik las het net ergens. Maf hoor, dat ze dat zo veranderd hebben.
Het ligt aan de Europese vertalers en Duck-tekenaars.
Wat Don Rosa (de maker van de originele Duck-stamboom) te zeggen heeft erover:
quote:
Anyway, my revealing the contents of Barks' old Duck Family Tree caused other problems with European translators and Duck readers. Barks' Tree clearly shows that $crooge and Grandma Duck are not related, and there are several reasons why that would obviously be true. Yet, unbeknownst to me who grew grew up on American Disney comics, European comics have always told of $crooge and Grandma being brother and sister, making Grandma Donald's mother! I'm sorry to accidentally disrupt that tradition... but that's just not the way it's ever been in American comics.
Dat Oma Duck dan de moeder van Donald zou zijn is natuurlijk onzin, maar weet die vent veel.

Het stamboompje van Carl Barks (degene die Duckstad, Dagobert Duck, Oma Duck en alles eromheen heeft verzonnen) ziet er zo uit:

Gus Goose = Gijs Gans, Gladstone Gander = Guus Geluk, Scrooge McDuck = Dagobert Duck
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')