abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10311062
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:26 schreef Frozen het volgende:

Suske komt toch uit de middeleeuwen?

Lambik hebben ze gevonden in een regenton, waar hij straalbezopen in zat te wachten op de tram

Nee, Suske komt niet uit de middeleeuwen, maar van het eiland Amoras, Bevolkt door Vlaamse kolonisten die het eiland in de middeleeuwen ontdekten(Sus Antigoon, dat spook dus) De tijd is als het ware stil blijven staan daar.

En je vraag over Lambik; Jazeker in het album "De Sprietatoom". Hij was alleen niet dronken maar werkte als prive-detective die de slechterik uit dat album, Savantas in de gaten moest houden. Dat van die tram was slechts een smoes tegen over Suske en Wiske.

Over goed je huiswerk doen gesproken.....

vrijdag 9 mei 2003 @ 02:13:09 #52
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_10312080
Barabas hebben ze ontmoet op het strant waar Barabas een fles op zijn hoofd kreeg ofzo. Zou ik na moeten zoeken hoe alles in elkaar steekt.

Van de kleurenreeks heb ik alle Suske en Wiske's overigens.
Van de z/w-reeks heb ik er 3.

Asjemenou
pi_10330763
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 02:13 schreef Tichelaar het volgende:
Barabas hebben ze ontmoet op het strant waar Barabas een fles op zijn hoofd kreeg ofzo. Zou ik na moeten zoeken hoe alles in elkaar steekt.
dat was ook in 'Het Eiland Amoras'
toen had Barabas nog een gearceerde baard.
pi_10349721
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:00 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Wauw, jij had tijd teveel

Maar Oma Duck en Dagobert zijn toch broer en zus Op de stamboom staan ze iig niet als getrouwd

Oma Duck en Dagobert zijn geen broer en zus, bekijk de stamboom maar eens goed. Je hebt Doortje Duck, de zus van Dagobert, en Dora Duck-Prul (Oma Duck), de schoonmoeder van de andere zus van Dagobert.
Doortje Duck is ook degene die voorkomt in die Dagobert Duck verhalen die getekend zijn door Keno Don Rosa. Er heeft weleens in de Donald Duck gestaan dat Oma en Dagobert broer en zus van elkaar zijn, maar dat was gewoon fout.
...
  maandag 12 mei 2003 @ 18:51:52 #55
39775 Sock0
Van 12 tot 2
pi_10381327
foto van de vader van kwik kwek en kwak ! http://sq.unx.nu/images/monster/duckoid_trader.jpg
*| Say no to TCPA - Don't let them take YOUR rights ! www.againsttcpa.com |*
pi_16466333
Donald Duck onduidelijke familiebanden? Onzin...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:42:40 #57
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_36238049
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef SmashBro het volgende:Nee, lees Het Eiland Amoras maar. Daar vindt Wiske Suske en neemt hem mee naar huis.
Suske is wel de eerste naam in de titel, maar komt pas na Wiske, tante Sidonia en professor Barabas. Suske werd geïntroduceerd als een wees, woonachtig op het eiland Amoras in "De avonturen van Suske en Wiske op het eiland Amoras". Zijn enige bekende familielid is zijn over-over-overgrootvader, "Sus Antigoon". Deze dronkaard en tevens ook geest komt ook van het eiland Amoras. Suske is in de eerste verhalen neergezet als een explosief en onbezonnen mannetje, maar dat is in de loop der jaren veranderd in een rustig, nadenkend en vriendelijk personage. Hij gelooft niet snel in kabouters, levende speelkaarten, etc. Toch wil hij helpen waar hij kan en beleeft hij leuke avonturen.

Zijn eerste optreden begon ooit met het redden van Wiske en dat zal hij nog vele malen doen! Hij blijft ook altijd trouw aan zijn vrienden, hij heeft in enkele verhalen de optie gehad om van het rechte pad te geraken, maar bleef altijd bij zijn vrienden. Twee keer heeft Suske, die te herkennen is aan zijn zwarte haar met kuifje, een echte hoofdrol gespeeld, dat was in "De Stalen Bloempot" en in "De Goalgetter", waarin hij een topvoetballer wordt en daar de problemen en voordelen van beleefd.

Na zijn begin op het eiland Amoras heeft hij zich ontwikkeld tot een ware held, die Rikki doet vergeten (want die is nooit teruggekeerd in de Suske en Wiske reeks).

Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_36244937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:42 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Na zijn begin op het eiland Amoras heeft hij zich ontwikkeld tot een ware held, die Rikki doet vergeten (want die is nooit teruggekeerd in de Suske en Wiske reeks).

[afbeelding]
Jawel, in een van de laatste albums hebben ze hem bevrijd uit een of andere gevangenis. De reeks met Odfella en dergelijke, waarvan ik de naam niet precies kan herinneren omdat het eigenlijk een baggerreeks was
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:35:32 #59
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36245770
Op die eerste stamboom van de Ducks staat trouwens dat Oma Duck helemaal niet de zus van Dagobert is
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:23:02 #60
84048 NvM
Nevermind
pi_36247517
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:35 schreef sleepflower het volgende:
Op die eerste stamboom van de Ducks staat trouwens dat Oma Duck helemaal niet de zus van Dagobert is
Als ik het goed heb is in Amerika Oma Duck NIET de zus van Dagobert, in Europa wel. Dit is te lezen in 1 van de levensverhalen van Dagobert Duck.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:24:21 #61
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_36250060
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:23 schreef NvM het volgende:

[..]

Als ik het goed heb is in Amerika Oma Duck NIET de zus van Dagobert, in Europa wel. Dit is te lezen in 1 van de levensverhalen van Dagobert Duck.
Ja, ik las het net ergens. Maf hoor, dat ze dat zo veranderd hebben.
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:44:41 #62
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_36255732
Geloof dat dusver al die 'onduidelijke' familie banden alweer opgelost zijn....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_36284557
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:24 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Ja, ik las het net ergens. Maf hoor, dat ze dat zo veranderd hebben.
Het ligt aan de Europese vertalers en Duck-tekenaars.
Wat Don Rosa (de maker van de originele Duck-stamboom) te zeggen heeft erover:
quote:
Anyway, my revealing the contents of Barks' old Duck Family Tree caused other problems with European translators and Duck readers. Barks' Tree clearly shows that $crooge and Grandma Duck are not related, and there are several reasons why that would obviously be true. Yet, unbeknownst to me who grew grew up on American Disney comics, European comics have always told of $crooge and Grandma being brother and sister, making Grandma Donald's mother! I'm sorry to accidentally disrupt that tradition... but that's just not the way it's ever been in American comics.
Dat Oma Duck dan de moeder van Donald zou zijn is natuurlijk onzin, maar weet die vent veel.

Het stamboompje van Carl Barks (degene die Duckstad, Dagobert Duck, Oma Duck en alles eromheen heeft verzonnen) ziet er zo uit:

Gus Goose = Gijs Gans, Gladstone Gander = Guus Geluk, Scrooge McDuck = Dagobert Duck
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')