abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144348261
quote:
Kameraden! Wat u nu gaat zien, is een sterk staaltje anti-Russische propaganda van de Nederlandse Staatsomroep. De video hierboven is een montage van twee fragmenten. Allereerst een stuk uit het NPO NOS NPO Journaal van gisterenavond, 8 september. We zien het logo van de Russische agitpropzender Russia Today, en we horen de voice-over van de NOS vertellen dat Poetin een vraag van een Britse journalist over Russische betrokkenheid bij de situatie in de Oekraïne 'zo goed als negeert'. We horen John Sweeney van de BBC zijn vraag stellen, maar in de NOS-montage zien we Poetin weglopen, ogenschijnlijk zonder de vraag te beantwoorden. Dan het tweede fragment, van RT zelf. Dat stamt al van een week geleden, op 1 september, en daarin zien we hetzelfde tafereel: Sweeney die zijn vraag aan Poetin stelt. Alleen: in werkelijkheid blijkt dat Poetin maar liefst twee volle minuten de tijd nam om antwoord te geven. De NOS wíst dat, want ze gebruiken zelf de beelden van RT, zoals het logo linksonder bewijst. Dat we in Nederland goeie redenen hebben om Poetin niet zo'n leuke vent te vinden, daar kunnen we het allemaal wel redelijk over eens zijn. Maar mogen we dan godverdomme wel de waarheid als basis om een eigen mening op te formuleren, en geen gore leugens? Misschien wil Esther van Waard van de afdeling Productie van 'de grootste onafhankelijke nieuwsgaarder van Nederland' (lol) even uitleggen hoe de NOS deze kwaadaardige hoax om haar kijkers mee te belazeren praktisch voor elkaar gekregen heeft.
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)rige_leugenaars.html

Tja.. het blijft geenstijl hé.

Maar wat als het waar is slapen we dan gewoon verder of zou dit wel de doofpot openen?

Hoe denkt BNW hierover?
Groot fan van User Wotte
pi_144348391
NOS. :r
(she/her)
pi_144348458
Geenstijl :')
Derhalve de rest van de post niet gelezen. Het is de tijd en energie niet waard.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_144348488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Geenstijl :')
Derhalve de rest van de post niet gelezen. Het is de tijd en energie niet waard.
Onzin.

Heel goed stukje.
NOS is totaal niet meer objectief. (als dat het ooit al was)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_144348518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef MouzurX het volgende:
Onzin.
Nee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:00:10 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144348578
Kameraden! Daar houd ik al op met lezen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:00:12 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144348580
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:49 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)rige_leugenaars.html

Tja.. het blijft geenstijl hé.

Maar wat als het waar is slapen we dan gewoon verder of zou dit wel de doofpot openen?

Hoe denkt BNW hierover?
De Journalist krijgt nou niet echt bepaald antwoord op de vraag, maar wel dat Oekraine wat beschuldigingen van poetin over zich heen krijgt, Maar wie is nu de schuldige RT die misschien alleen dit korte stukje doorzond aan de NOS of de NOS die gewoon even niet verder keek dan hun neus lang was! en of er niet meer was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_144348626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:53 schreef Fylax het volgende:
NOS. :r
Bedankt voor je mening.

Heb je misschien ook argumenten?
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:02:03 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144348643
citaat van 1 van de users op het bericht.

In Nieuwsuur gisteravond verstelde die Sweeney dat hij gewoon een antwoord had gekregen van Poetin. Dat dat twee minuten durende antwoord dan niet in het Journaal zit dat kan ik wel begrijpen, en heeft helemaal niks met propaganda te maken. Een gevalletje spijkers op laag water zoeken.

dat kan natuurlijk ook!
pi_144348709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:02 schreef theguyver het volgende:
citaat van 1 van de users op het bericht.

In Nieuwsuur gisteravond verstelde die Sweeney dat hij gewoon een antwoord had gekregen van Poetin. Dat dat twee minuten durende antwoord dan niet in het Journaal zit dat kan ik wel begrijpen, en heeft helemaal niks met propaganda te maken. Een gevalletje spijkers op laag water zoeken.

dat kan natuurlijk ook!
Waarom heeft dat niks met propaganda te maken?
Ze zeggen zelf bij de NOS dat hij wegloopt terwijl hij 2 minuten lang antwoord geeft.

Het filmpje

http://www.dumpert.nl/med(...)land_propaganda.html
Groot fan van User Wotte
pi_144349119
Er zal vast een door de overheid bepaalde regeling zijn ingesteld, zodat deze publieke nieuwszender geen vat heeft op het aanbieden van feitelijke nieuwswaarde, anders dan de subjectieve informatie die het nu geeft. Indien het zo is, dat de Nederlandse overheid vat heeft op het uitzenden van feitelijk nieuws, lijkt me dat een schending op de rechten van de journalistiek.

Daarbij kan men denken dat Poetin alsmaar propaganda uitzendt naar zijn eigen volk, maar kennelijk heeft Nederland daar wellicht ook een handje van. Censureren wat je wel en niet mag zien. Kennelijk is het antwoord van Poetin in hoge mate zo ernstig in het belang van de Nederlandse propaganda, dat het er helemaal is uitgeknipt. Alleen de mate waarin de journalist in het filmpje op een antwoord van Poetin hamert, is gebleven. Zo wordt de mening gevormd dat Poetin iemand is die wel actie neemt, maar geen standpunten heeft bij zijn mogelijke daden. Een onbetrouwbaar individu.
Google is your friend, abuse your friends
pi_144349190
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:04 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Waarom heeft dat niks met propaganda te maken?
Ze zeggen zelf bij de NOS dat hij wegloopt terwijl hij 2 minuten lang antwoord geeft.

Het filmpje

http://www.dumpert.nl/med(...)land_propaganda.html
Ik hoorde alleen "zo goed als genegeerd"
Wat inderdaad gewoon onjuist is.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_144349279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Onzin.

Heel goed stukje.
NOS is totaal niet meer objectief. (als dat het ooit al was)
Zo denk ik er ook over. Gekleurd nieuws krijgen we. Al jaren.
pi_144349426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:18 schreef Metalfrost het volgende:
Er zal vast een door de overheid bepaalde regeling zijn ingesteld, zodat deze publieke nieuwszender geen vat heeft op het aanbieden van feitelijke nieuwswaarde, anders dan de subjectieve informatie die het nu geeft. Indien het zo is, dat de Nederlandse overheid vat heeft op het uitzenden van feitelijk nieuws, lijkt me dat een schending op de rechten van de journalistiek.

Daarbij kan men denken dat Poetin alsmaar propaganda uitzendt naar zijn eigen volk, maar kennelijk heeft Nederland daar wellicht ook een handje van. Censureren wat je wel en niet mag zien. Kennelijk is het antwoord van Poetin in hoge mate zo ernstig in het belang van de Nederlandse propaganda, dat het er helemaal is uitgeknipt. Alleen de mate waarin de journalist in het filmpje op een antwoord van Poetin hamert, is gebleven. Zo wordt de mening gevormd dat Poetin iemand is die wel actie neemt, maar geen standpunten heeft bij zijn mogelijke daden. Een onbetrouwbaar individu.
Het is niet alleen knippen maar ook een bepaalde kant opsturen wat het voor mij nog veel erger maakt.
Groot fan van User Wotte
pi_144349520
Vind dit wel meevallen. Er zijn genoeg dingen door poetin gezegd die doen denken dat hij een derde wereld oorlog wil beginnen maar ook dat wordt niet op de reguliere televisie uitgezonden.
Feit is dat Nederland mee moet met de mening van amerika. Als er echt een oorlog uitbreekt is amerika de enige kans voor Nederland om te overleven. We zijn zelf veel te klein voor een oorlog. Binnen een week zijn we helemaal platgebombardeerd zonder de hulp van amerika. Dus dat de politiek poetin een neer wil zetten als een slecht persoon is eigenlijk helemaal niet raar. We kunnen het niet gebruiken dat we tijdens een oorlog ook in Nederland zelf verdeeldheid krijgen. Voor mensen met een dubbel paspoort maakt het niet uit want die gaan toch wel vechten voor hun eigen land dus daar heeft Nederland niks aan. Dus ik geef toe het is fout om ons een mening op te dringen (als je dit al zo ziet), maar voor het grote plaatje is het misschien maar beter.
pi_144349590
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:28 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Het is niet alleen knippen maar ook een bepaalde kant opsturen wat het voor mij nog veel erger maakt.
Mij ook, alsof je wordt gehersenspoeld door de mensen die wij zelf, als collectief stemmend volk, de Tweede Kamer en overheid in hebben gestuurd. Stank voor dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 09-09-2014 14:56:08 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_144349672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:31 schreef danny081 het volgende:
Vind dit wel meevallen. Er zijn genoeg dingen door poetin gezegd die doen denken dat hij een derde wereld oorlog wil beginnen maar ook dat wordt niet op de reguliere televisie uitgezonden.
Feit is dat Nederland mee moet met de mening van amerika. Als er echt een oorlog uitbreekt is amerika de enige kans voor Nederland om te overleven. We zijn zelf veel te klein voor een oorlog. Binnen een week zijn we helemaal platgebombardeerd zonder de hulp van amerika. Dus dat de politiek poetin een neer wil zetten als een slecht persoon is eigenlijk helemaal niet raar. We kunnen het niet gebruiken dat we tijdens een oorlog ook in Nederland zelf verdeeldheid krijgen. Voor mensen met een dubbel paspoort maakt het niet uit want die gaan toch wel vechten voor hun eigen land dus daar heeft Nederland niks aan. Dus ik geef toe het is fout om ons een mening op te dringen (als je dit al zo ziet), maar voor het grote plaatje is het misschien maar beter.
Dus jou lijkt het beter om de vrijheid van meningsuiting en media maar af te schaffen?

Dat is voor de saamhorigheid in de samenleving maar beter?

Kom op zeg.
Groot fan van User Wotte
pi_144349703
Ik heb het "hele" filmpje even gekeken en hoewel ik het vreemd vind dat de NOS op zo'n manier ermee omgaat begrijp ik het ergens ook wel. Putin vertelt niets nieuws, het zijn verhalen die we al eerder hebben gehoord en waarbij men (enigszins terecht) twijfelt aan de waarheid.

Maar inderdaad, dat het gebracht wordt alsof Putin hem dood negeert is slecht. Ze hadden het stuk net zo goed niet kunnen uitzenden en dan was er niets aan de hand geweest.
Conscience do cost.
pi_144349836
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dus jou lijkt het beter om de vrijheid van meningsuiting en media maar af te schaffen?

Dat is voor de saamhorigheid in de samenleving maar beter?

Kom op zeg.
Nee, ik zeg dat het in sommige gevallen beter is. Maar de massa slikt het toch wel dus het maakt geen donder uit. Wij inclusief jijzelf bent er dus achter dat er een hoop dingen niet kloppen wat er op tv gezegd word. Dat is al jaren zo dus ik begrijpt de drukte niet hierover. Sinds het internet kan je zelf makkelijk de echte waarheden vinden. Dus de mensen die slim genoeg zijn vormen zoiezo hun eigen mening. De wat minder slimme mensen die alles wat op tv uitgezonden wordt zomaar klakkeloos slikken, hebben meestal geen eigen mening. En als dit soort dingen dan boven water komen dan halen ze hun schouders op en zappen ze weer terug naar utopia. Die mensen hebben het nodig om een mening voor hen gecreëerd te krijgen want anders is het eind zoek. Dus ja in sommige gevallen is het volk sturen niet verkeerd.
pi_144349875
De NOS is een spreekbuis van de regering. We hebben hier gewoon staatstelevisie alleen is het vaak wat subtieler dan in andere landen.
pi_144349950
Nu nog verbaasd zijn dat media niet objectief is :'). Hoe schattig
pi_144350230
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:41 schreef danny081 het volgende:

[..]
Sinds het internet kan je zelf makkelijk de echte waarheden vinden.
Net zomin als met het NOS. Als je de "echte waarheden" wilt vinden zal je zelf op onderzoek moeten gaan. Tot die tijd blijft elke media, NOS of website, onbetrouwbaar.

Als boze regeringsmannen het NOS in handen hebben draaien ze hun hand natuurlijk niet om voor wat websites. Daarnaast is internet net zo zelden objectief als het NOS.
Conscience do cost.
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:56:17 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144350421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:31 schreef danny081 het volgende:
Zo de tering he. :') :') :') :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_144350459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
De NOS is een spreekbuis van de regering. We hebben hier gewoon staatstelevisie alleen is het vaak wat subtieler dan in andere landen.
Geniepiger zou ik het eerder noemen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:41 schreef danny081 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het in sommige gevallen beter is. Maar de massa slikt het toch wel dus het maakt geen donder uit. Wij inclusief jijzelf bent er dus achter dat er een hoop dingen niet kloppen wat er op tv gezegd word. Dat is al jaren zo dus ik begrijpt de drukte niet hierover. Sinds het internet kan je zelf makkelijk de echte waarheden vinden. Dus de mensen die slim genoeg zijn vormen zoiezo hun eigen mening. De wat minder slimme mensen die alles wat op tv uitgezonden wordt zomaar klakkeloos slikken, hebben meestal geen eigen mening. En als dit soort dingen dan boven water komen dan halen ze hun schouders op en zappen ze weer terug naar utopia. Die mensen hebben het nodig om een mening voor hen gecreëerd te krijgen want anders is het eind zoek. Dus ja in sommige gevallen is het volk sturen niet verkeerd.
Narcistische trekjes heb je wel hé?
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 9 september 2014 @ 14:58:05 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144350477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Net zomin als met het NOS. Als je de "echte waarheden" wilt vinden zal je zelf op onderzoek moeten gaan. Tot die tijd blijft elke media, NOS of website, onbetrouwbaar.

Als boze regeringsmannen het NOS in handen hebben draaien ze hun hand natuurlijk niet om voor wat websites. Daarnaast is internet net zo zelden objectief als het NOS.
Exact ook wat daar boven had gepost, Poetin zegt niks nieuws, volledig negeren deed hij ook niet, maar hij Schakelde vrijwel gelijk over van ja ik vind het erg naar!, Oekraine is slecht wil geen dialoog etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')