Tussendoor zijn de telefoons diverse keren geactiveerd zonder oproep te doen. Zo zouden ze toch een redelijk beeld van de tijd kunnen houdenquote:Op dinsdag 9 september 2014 14:35 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
die excelsheets tonen toch wel een dagelijks patroon qua overeenkomwt van tijden: hoe weet je die, als je geen horloge om had, en wellicht niet eens een horloge bij je had? Zie laatste foto's K & L, zie jullie een horloge om de pols van de dames?
Over Nederlandse taal gesproken - die zin klopt natuurlijk niet. Het moet zijn:quote:Op dinsdag 9 september 2014 12:47 schreef Domnivoor het volgende:
Persbericht http://www.answersforkris.com/
Inhoud NFI onderzoek nog altijd niet bekend bij advocaten noch familie.
En waarom zouden ze dat willen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Tussendoor zijn de telefoons diverse keren geactiveerd zonder oproep te doen. Zo zouden ze toch een redelijk beeld van de tijd kunnen houden
Misschien om bij te houden hoeveel afstand ze in een bepaalde tijd aflegden? Om een inschatting te kunnen maken waar ze ongeveer waren of zo. En dan om de paar uur of zo een keer bellen.quote:
die tekst komt aardig in de buurt, dank jequote:Op dinsdag 9 september 2014 12:44 schreef vronie het volgende:
[..]
Is dit de bron?
http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie
Die dorpjes in het stroomgebied van de Changuinola zijn daar door de Panamese staat gesticht, veel ervan rond de jaren 1960.quote:
De telefoon werd diverse keren ingeschakeld om er vervolgens niet mee te bellen. Hoeveel afstand je aflegt kun je niet precies berekenen met dergelijke tussenpozen tussen het inschakelen. Je weet ook niet of je hemelsbreed loopt, in rondjes of iets daar tussenin. Laat staan dat je dan in kunt schatten waar je bent.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:56 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Misschien om bij te houden hoeveel afstand ze in een bepaalde tijd aflegden? Om een inschatting te kunnen maken waar ze ongeveer waren of zo. En dan om de paar uur of zo een keer bellen.
Je hebt gelijk, Kloothommel. Maar het taalgebruik in dit topic is ergerquote:Op dinsdag 9 september 2014 14:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Over Nederlandse taal gesproken - die zin klopt natuurlijk niet. Het moet zijn:
Inhoud NFI onderzoek nog altijd niet bekend bij advocaten en familie.
of
Inhoud NFI onderzoek nog altijd niet bekend bij advocaten noch familie.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:56 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Misschien om bij te houden hoeveel afstand ze in een bepaalde tijd aflegden? Om een inschatting te kunnen maken waar ze ongeveer waren of zo. En dan om de paar uur of zo een keer bellen.
Zou iig nuttig zijn om bij te houden hoeveel tijd ze lopend doorgebracht hebben, voor een eventuele zoekaktie.
mmm.... maar dan draai je m.i. de gedachtengang hier om: je weet toch niet uit je hoofd (terwijl je gedesorienteerd, gewond, verzwakt en radeloos door een bos rondzwerft) wanneer het elke dag bijna exact hetzelfde tijdstip is, en dan zet je die telefoon aan om dat te checken? Waarom? Om er achter te komen dat je gelijk hebt? Waarvoor zou je dat willen weten? Omdat je wilt weten of die ene leuke friettent met die knappe jongen achter die balie bij die groene finca op die ene paddock links achterin het veld al open is? ik zie het niet?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:50 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Tussendoor zijn de telefoons diverse keren geactiveerd zonder oproep te doen. Zo zouden ze ie toch een redelijk beeld van de tijd kunnen houden
Nee ik bekijk het anders. Dat ze bij wilden houden hoeveel tijd ze lopend doorbrachten zou heel belangrijk zijn ig een zoekactie op gang kwam. Als ze dus de alarmcentrale hadden kunnen bereiken en die gegevens door konden geven, zou men weten waar ongeveer te zoeken. En daarnaast deden ze met bepaalde tussenpozen een poging tot bellen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
mmm.... maar dan draai je m.i. de gedachtengang hier om: je weet toch niet uit je hoofd (terwijl je gedesorienteerd, gewond, verzwakt en radeloos door een bos rondzwerft) wanneer het elke dag bijna exact hetzelfde tijdstip is, en dan zet je die telefoon aan om dat te checken? Waarom? Om er achter te komen dat je gelijk hebt? Waarvoor zou je dat willen weten? Omdat je wilt weten of die ene leuke friettent met die leuke jongen achter die balie bij die groene finca op die ene paddock links achterin het veld al open is? ik zie het niet?
of je faked een oproep, en voordat je doorkomt naar de 911 centrale hang je snel weer op, want als boefje heb je gezien in films, dat ze je dan niet zouden kunnen tracen? (wat niet zo is trouwens)
Dan moet je ook weten hoeveel afstand je per uur aflegt en in welke richting... Ik geloof er niets zo in dat ze elke dag op dezelfde tijd de telefoon aan hebben gezet om even te kijken hoe laat het is en een berekening te maken waar ze dan ongeveer zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik bekijk het anders. Dat ze bij wilden houden hoeveel tijd ze lopend doorbrachten zou heel belangrijk zijn iig een zoekactie op gang kwam. Als ze dus de alarmcentrale hadden kunnen bereiken en die gegevens door konden geven, zou men weten waar ongeveer te zoeken. En daarnaast deden ze met bepaalde tussenpozen een poging tot bellen.
ook een moderne 911 centrale unit heeft volgens mij tegenwoordig speciale apparatuur en software voor het maken van plaatsbepalingen naar de bellers telefoon, als er oproepen worden gedaan, en "gesprekken blijven staan", ga ik voor de zekerheid opzoekenquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik bekijk het anders. Dat ze bij wilden houden hoeveel tijd ze lopend doorbrachten zou heel belangrijk zijn iig een zoekactie op gang kwam. Als ze dus de alarmcentrale hadden kunnen bereiken en die gegevens door konden geven, zou men weten waar ongeveer te zoeken. En daarnaast deden ze met bepaalde tussenpozen een poging tot bellen.
Reddingswerkers die het gebied kennen kunnen dan zeker een inschatting maken. Ze zullen dan ook vragen naar de stand van de zon tov de looprichting op dat moment.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moet je ook weten hoeveel afstand je per uur aflegt en in welke richting... Ik geloof er niets zo in dat ze elke dag op dezelfde tijd de telefoon aan hebben gezet om even te kijken hoe laat het is en een berekening te maken waar ze dan ongeveer zouden zijn.
Alsof je dan een betrouwbare inschatting krijgt van twee verdwaalde mutsen. Sowieso heeft in het kader van een reddingsactie het blijven lopen niet zo'n zin. Ook zie je die berg volgens mij gewoon liggen, kom je bij die rivier wel indianen tegen, etc...quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:09 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Reddingswerkers die het gebied kennen kunnen dan zeker een inschatting maken. Ze zullen dan ook vragen naar de stand van de zon tov de looprichting op dat moment.
Valt dus reuze mee die dorpjes - weet jij of ze ook jagen en zo ja waarmee ?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die dorpjes in het stroomgebied van de Changuinola zijn daar door de Panamese staat gesticht, veel ervan rond de jaren 1960.
De jonge vrouw van deze website werkt voor de Peace Corps in ook zo'n dorp, Nance de Riscó, meer noordelijk, en niet behorend tot de provincie Bocas maar tot de "comarca" Ngäbe-Buglé. De site geeft een aardige indruk van zo'n indiaans dorp.
Zo zijn er al meerdere wandelaars gered door Sinaproc. Maar dan moet je natuurlijk wel contact met de alarmcentrale kunnen maken. Helaas was dit nu andersquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof je dan een betrouwbare inschatting krijgt van twee verdwaalde mutsen. Sowieso heeft in het kader van een reddingsactie het blijven lopen niet zo'n zin. Ook zie je die berg volgens mij gewoon liggen, kom je bij die rivier wel indianen tegen, etc...
Bij geen verbinding heeft het weinig zin om om de dag even te kijken hoe laat het is. Proberen te bellen heeft dan meer zin.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Zo zijn er al meerdere wandelaars gered door Sinaproc. Maar dan moet je natuurlijk wel contact met de alarmcentrale kunnen maken. Helaas was dit nu anders
En dan de restquote:Op dinsdag 9 september 2014 12:57 schreef jackie12 het volgende:
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
quote:Meiden hebben op 1 april in paniek naar 112 gebeld.
Daarna zijn die telefoons afgepakt maar omdat de dader bang was om ontmaskert te worden heeft hij het op verdwalen willen laten lijken.
Alles wat er daarna namelijk is gebeurd kan met een vergrendeld scherm.
En naar huis is er niet gebeld en dat kan ook niet als je de telefoon niet in kunt!
Op 2 april maakte hij toen hij voor het eerst Kris haar Iphone wilde gebruiken een blundertje.
Hij maakte per ongeluk een screenshot.
Waarom dit door de dader is gedaan ? Omdat als Kris degene was die dat per ongeluk had gedaan dan had ze 1 seconde later het gelijk weer gedaan en dan goed.
Nee de dader moest toen eerst uitzoeken hoe dat werkte en deed het toen goed op 3 april om 9.32.
Een noodoproep kan inderdaad met een vergrendeld scherm. Punt is wel dat op de laatste keer na, wel telkens de pincode is ingetoetst. Tenminste, dat neem ik aan omdat bij de laatste keer expliciet erbij staat dat dat niet is gebeurd.quote:
Geen elektriciteit daar dus:quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Die dorpjes in het stroomgebied van de Changuinola zijn daar door de Panamese staat gesticht, veel ervan rond de jaren 1960.
De jonge vrouw van deze website werkt voor de Peace Corps in ook zo'n dorp, Nance de Riscó, meer noordelijk, en niet behorend tot de provincie Bocas maar tot de "comarca" Ngäbe-Buglé. De site geeft een aardige indruk van zo'n indiaans dorp.
quote:Right outside of my room is the fuegon; the open fire kitchen. Since we do not have electricity in my site we basically use a bonfire to cook the food, the food is the most delicious I have had yet in panama!
Het gaat me niet om het al dan niet mogelijk zijn van een noodoproep met vergrend systeem (ik weet dat dat kan, heb zelf ook een mobiele telefoon), maar de hele gegokte/verzonnen/gefantaseerde moeilijk doen van een 'dader' die allerlei sporen gaat lopen verbergen en na gaat denken over telefoons en af en toe contact maken en wat dan ook... Over 'waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan' gesprokenquote:Op dinsdag 9 september 2014 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een noodoproep kan inderdaad met een vergrendeld scherm. Punt is wel dat op de laatste keer na, wel telkens de pincode is ingetoetst. Tenminste, dat neem ik aan omdat bij de laatste keer expliciet erbij staat dat dat niet is gebeurd.
Ja, dat is onzinnig. Het beste voor een dader zou zijn om helemaal geen sporen achter te laten. Dus dan ga je niet zelf 911 bellen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het al dan niet mogelijk zijn van een noodoproep met vergrend systeem (ik weet dat dat kan, heb zelf ook een mobiele telefoon), maar de hele gegokte/verzonnen/gefantaseerde moeilijk doen van een 'dader' die allerlei sporen gaat lopen verbergen en na gaat denken over telefoons en af en toe contact maken en wat dan ook... Over 'waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan' gesproken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |