Nou moet je wel even duidelijk zij over wat je met Israel bedoelt: de staatsrechtelijke staat of de spirituele staat!quote:Op zaterdag 13 september 2014 09:06 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het is geen nederzetting. Joden in 1920 hadden hier dorpen maar werden door de Arabische leger in 1948 veroverd , ondanks de joden in de dorpen hadden overgegeven werden alle mannelijke inwoners afgeslacht ( rond de 200 man) devrouwen weggejaagd, en daarna werd alles met de grond gelijk gemaakt door de Arabieren. In 1967 werd Israel aangevallen door Jordanie en hebben ze het weer ingenomen.
Het gebied is staatseigendom. Dat betekent dat er geen landeigenaar is. Het hoort bij de 4% van de Westbank waar dus alleen maar joden wonen. Het is area C gebied. Dit gebied is sowieso aan Israel toegezegd destijds (goedgekeurd door USA en zelfs de Palestijnen) omdat men uit Gaza is teruggetrokken.
Loop de media toch niet achterna en check eerst zelf je uitspraken.
Honderdduizenden immigranten? Kan ik me niet voorstellen, echt niet. Als ik jood was zou ik toch echt niet naar Israel verhuizen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 10:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dit zal voor Israel weer niet acceptabel zijn. Waar moeten die honderdduizenden immigranten heen?
De grenzen van '67 lijken me overigens een gepasseerd station. Oost-Jerusalem bijvoorbeeld, is al de facto geannexeerd.
De huidige situatie is ook vooral problematisch voor Palestijnen en een stuk minder voor Israeli's.
Die Van Creveld is wel een apart figuur. Hij spreekt me wel aan in zijn radicale standpunten, maar ik zou in daden niet graag met hem meegaan. Hijzelf ook niet, als je het mij vraagt.quote:
OK, de ene sneer tegen de andere.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:00 schreef waht het volgende:
[..]
Kom op Kees, denk eens verder vooruit dan morgen. Je weet wel, zoals een regeringsleider zou moeten doen.
Dat is nog steeds geen reden om de economische levensvatbaarheid van Gaza met alle macht te blokkeren en vernietigen. En dat is wel de schuld van Israel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:10 schreef waht het volgende:
[..]
Eens, dat is niet de schuld van de Palestijnen in Gaza. Het is de schuld van Hamas die de financiering vanuit Teheran niet in gevaar wil brengen en derhalve regelmatig achterlijke aanvallen op Israël wil uitvoeren, schuilend achter de kinderen en vrouwen van Gaza.
Er is een reden waarom ook Egypte de grens met Gaza regelmatig sluit.
Dat kan veel goedkoper, dat is mijn punt.quote:[..]
Bezetting is duur, is mijn punt.
Dat lukt aardig met Jordanië en enigszins met Egypte.quote:Op maandag 15 september 2014 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, de ene sneer tegen de andere.![]()
Als je verstandig bent, ga je niet boos doen tegen je buren. Dat geldt voor mensen en ook voor regeringsleiders.
Vind ik wel. Als je de blokkade opheft gaat Hamas met de eer strijken, krijgen ze steun vanuit hun bevolking en zullen ze nog meer middelen steken in hun volgende heilloze moordpartij, waar uiteraard Israël de schuld voor krijgt.quote:Op maandag 15 september 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden om de economische levensvatbaarheid van Gaza met alle macht te blokkeren en vernietigen. En dat is wel de schuld van Israel.
Niet door documentaires laten leiden.quote:Op maandag 15 september 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou moet je wel even duidelijk zij over wat je met Israel bedoelt: de staatsrechtelijke staat of de spirituele staat!
En verder moet je wel even heel precies zijn over de rechten op een bepaald gebied.
Ik moet zelf ook even zoeken, maar in het Ottomaanse recht waren er gebieden die staatseigendom waren en dus door iedereen gebruikt konden worden. Min of meer vergelijkbaar met de Nederlandse meenten. Of met het recht op de jacht of op begrazing.
Dat betekent dat dit gebied niet door iemand opgeëist kan worden, zelfs niet door de staat. Dus al helemaal niet door nederzettingen.
Ik heb me door een documentaire laten vertellen dat de staat Israel van deze regel misbruik gemaakt heeft. Het zal ook niet.
Israël is geen terroristenstaat.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat het een terroristenstaat is die niks waard is.
Dank je voor dit voorbeeld van hoe er wordt gedacht.quote:
Jawel als ze een haven hebben dan gaat ie gebruikt worden om grotere raketten en tanks erin te krijgen, we (EU ) heeft er bloemkwekerijen gebouwd, en HAMAS blokkkeert de export naar Israel , anders is er niet genoeg ellendequote:Op maandag 15 september 2014 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen reden om de economische levensvatbaarheid van Gaza met alle macht te blokkeren en vernietigen. En dat is wel de schuld van Israel.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israël is geen terroristenstaat.
Wat maakt het een terroristenstaat dan?quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat het een terroristenstaat is die niks waard is.
Moedig hem nou niet aan. Dergelijke internethelden kennen enkel hun zolderkamertje.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat maakt het een terroristenstaat dan?
Ahum. Joden leefden, net als alle andere groeperingen, zeker niet naast de moslims.quote:Op dinsdag 16 september 2014 14:39 schreef TitanicLover het volgende:
Vroeger leefden joden en moslims vredig naast elkaar: ottomaanse rijk bijvoorbeeld.
quote:Jammer dat er nu zo veel haat is tussen de verschillende groepen ter wereld.
Als ik leider van de wereld zou zijn, zou ik alle grenzen vernietigen, we zouden dan als wereldburgers , humanisten, gelovigen vredig naast elkaar leven.
Liefde en gerechtigheid zou de sleutelwoorden zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |