ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Vraagje, sprinters van Maastricht Randwyck gaan sinds een paar dagen in plaats van Roermond, verder naar Geldrop. Is dit iets blijvends? Ik heb er verder niks van gehoord.
Op zondag 7 september 2014 21:01 schreef RolStaart-Beer het volgende: Vraagje, sprinters van Maastricht Randwyck gaan sinds een paar dagen in plaats van Roermond, verder naar Geldrop. Is dit iets blijvends? Ik heb er verder niks van gehoord.
Werkzaamheden Eindhoven - Geldrop, de sprintertreinseries zijn aan elkaar geknoopt. De intercities rijden wel
Op zondag 7 september 2014 20:59 schreef b2py het volgende: Net met mijn vader met de automobiel van Heerhugobijlmer naar Enschede, rijden we langs het station: "Wow, je hebt hier gewoon nog dieseltreinen!"
We hebben in Enschede zelfs treinen welke op 'elektriciteit' rijden, alleen het beste van het beste en het nieuwste van het nieuwste voor ons hier.
Speno heeft inmiddels de DE 18 in hun treintje kunnen plaatsen: De testritten die enkele weken terug plaatsvonden, zijn goed verlopen. De locomotief heeft de toelatingen voor het land gehaald, en vandaag heeft Shunter de trein naar Blerick gesleept, alwaar de DE 18 stond om in de grote Speno gerangeerd te worden. De locomotief wordt in de middenpositie van de grote Speno geplaatst, waardoor men met de stuurstanden van de Speno-trein kan rijden. Omlopen van de locomotief is dus niet meer nodig, en zoals voorheen de trein werd overgebracht door een diesellok, zal ook niet meer nodig zijn.
En nu ff iets anders als dat gezever over die plaatsing van de stroomafnemers. Wij konden dit weekend gewoon zonder die wasdraad rijden... SSN 228, SMMR 2225 + Hbcs + magazijnwagen, SSN 01 1075 en DBS 6422 + 6 rijtuigen by Durk Houtsma., on Flickr Vanwege de Wereldhavendagen was was de SSN ingehuurd om met de stoomtrein naar de Maasvlakte te pendelen. Omdat er op de Havenspoorlijn het ERTMS-systeem ligt, is er een voorspan van een locomotief met ERTMS nodig, die in de vorm van een 6400 van DB Schenker voorzien werd.
Tijdens de wachttijd voor een volgende slag naar de Maasvlakte moest de stoomloc voorzien worden van water en gelijk ook weer kolen. Hierdoor was er een fraaie line-up mogelijk op het SSN-depot. Links staan 2 rijtuigen die extra gebruikt gingen worden voor de avondrit, en op hetzelfde spoortje staat op het eind de Sik 228, met 2 sporen verder naar rechts de SMMR 2225, een Hcbs die als opslag gebruikt wordt door de SMMR. De wagen erachter wordt omgebouwd naar een waterwagen, zodat er in de toekomst minder vaak watergenomen hoeft te worden. Het spoor rechts daarnaast staat de fluitketel 01 1075, die op hetzelfde moment aangevuld wordt met kolen. Op het spoor naast de rijtuigenloods staat de DB Schenker 6422 met de 6 SSN-rijtuigen die voor de ritten overdag gebruikt werden. Omdat de volgende rit bij avond ging plaatsvinden, en voor die trein de 2 andere rijtuigen ook nodig waren, werd het medewerkersrijtuig van de andere 5 rijtuigen afgekoppeld, en kon de 6422 met het medewerkersrijtuig de 2 extra rijtuigen aanhaken, en weer tegen de trein aan plaatsen. Hierdoor bleef het medewerkersrijtuig aan het uiteinde van de trein zitten.
Op zondag 7 september 2014 21:29 schreef boriq het volgende: Gewoon een 1700 met één stuurstand, capaciteit genoeg en hoeft de machinist ook niet zo ver te lopen als hij moet keren.
zo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Bij mij is het niet plotseling gegaan, maar in de loop van de jaren erin geslopen. In 2005 voor het laatst gevlogen, in 2008 voor het laatst met de lift. In 2010 in therapie gegaan ervoor, maar dat hielp uiteindelijk niets. Ik ga nu nog wel kleine stukjes met de trein binnen de provincie, omdat ik echt ergens moet zijn, maar vrees dat ik dat straks ook niet meer durf :S Klein stukje bus gaat nog wel, in de auto geen probleem (zelf achter het stuur)
Hoe is jouw collega van deze fobie afgekomen? Ik zou dolblij zijn als ik weer onbezorgd met de trein door heel Nederland en Europa kan.
Moet wel donders goed voor je conditie zijn om niet in een lift te gaan. Ik heb eens 13 verdiepingen met de trap ,moeten doen met 4 lege bierkratten omdat de lift stuk was. Not cool. Waren het nog lege kratten.
Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende: Moet wel donders goed voor je conditie zijn om niet in een lift te gaan. Ik heb eens 13 verdiepingen met de trap ,moeten doen met 4 lege bierkratten omdat de lift stuk was. Not cool. Waren het nog lege kratten.
Gelukkig geen vrees voor hoogtes. Als er maar een trappenhuis is (in sommige moderne gebouwen ontbreekt 'ie, absurd).
Het is wel zo dat ik mij er totaal niet meer voor schaam. Een aantal jaar geleden deed ik er nog geheimzinnig over. Nu weet iedereen in mijn omgeving van mijn claustrofobie.
Zo reden ze vroeger toch de treinen Hagen - Iserlohn?
Ik heb nog meegemaakt dat er elke 2 uur een trein reed met beginpunt Friedrichshafen Hafen en eindpunt Friedrichshafen Stadt. Eindpunten van de perrons liggen nog geen 200 meter uit elkaar. Werd gereden met dit.
Br218 en 1 bak. Hier op Hafen, ergens in juli 1992.
Ik heb nog meegemaakt dat er elke 2 uur een trein reed met beginpunt Friedrichshafen Hafen en eindpunt Friedrichshafen Stadt. Eindpunten van de perrons liggen nog geen 200 meter uit elkaar. Werd gereden met dit.
Br218 en 1 bak. Hier op Hafen, ergens in juli 1992.
Prachtig is dat. Net als van Norddeich naar Norddeich Mole, daar zit letterlijk slechts een overweg en een paar wissels tussen de perrons. En gewoon een volledige intercity die tussen bij Bahnhöfe rijdt.
Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende: Moet wel donders goed voor je conditie zijn om niet in een lift te gaan. Ik heb eens 13 verdiepingen met de trap ,moeten doen met 4 lege bierkratten omdat de lift stuk was. Not cool. Waren het nog lege kratten.
Prachtig is dat. Net als van Norddeich naar Norddeich Mole, daar zit letterlijk slechts een overweg en een paar wissels tussen de perrons. En gewoon een volledige intercity die tussen bij Bahnhöfe rijdt.
Ja, maar zelfs daar rijden geen treinen die ALLEEN MAAR van A naar B rijden
Ja dat is jouw probleem, 10 keer Breukelen - Woerden is ook maximaal scoren of niet dan?
Dat reken ik voor de volle 19 ook al is het maar 12 ja. Al is dat toevallig één van de zeldzaamst bereden stukken spoor van NL. Alleen Zuidbroek - Veendam heb ik minder vaak gereden dan dat
Schiphol - Rotterdam via de HSL reken ik wel voor 48 en niet voor de 67 die NS het vindt trouwens.
Op zondag 7 september 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe zit het trouwens met de schiphollijn? Die moet ook opgerekt zijn om net zo lang te worden als de Oude Lijn.
Ik heb geen idee, volgens mij valt het wel mee, reistijd is vrijwel gelijk op Amsterdam - Leiden..
Interessant, ik heb een Altijd Vrij abonnement, en nu was ik toevallig mijn OV-Chipkaart vergeten en heb keurig netjes een kaartje gekocht. Het "geld terug bij vergeten abonnement" vermeld de de voorloper van Altijd Vrij nog wel.
Volgens @NS_online gelden deze formulieren niet voor de nieuwe abonnementen.
Op maandag 8 september 2014 07:34 schreef _serial_ het volgende: Interessant, ik heb een Altijd Vrij abonnement, en nu was ik toevallig mijn OV-Chipkaart vergeten en heb keurig netjes een kaartje gekocht. Het "geld terug bij vergeten abonnement" vermeld de de voorloper van Altijd Vrij nog wel.
Volgens @NS_online gelden deze formulieren niet voor de nieuwe abonnementen.
Nop, dat krijg je niet. twee weken terug ook gehad.
Bizar, en daar betaal je dan 318 euro per maand voor, ik ga er maar een brief aan wagen dan, en als dat niet lukt nog een paar GTBVjes zoeken die nog binnen de marge vallen maar ik niet gedeclareerd heb.
Rikus, kom er eens in
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Bizar, en daar betaal je dan 318 euro per maand voor, ik ga er maar een brief aan wagen dan, en als dat niet lukt nog een paar GTBVjes zoeken die nog binnen de marge vallen maar ik niet gedeclareerd heb.
Rikus, kom er eens in
ook een brief aan boete-beleid gestuurd, Conducteur schreef een uitstel uit en verzekerde me dat ik het terug kreeg
Je verwijt NS en Mansveld de feiten niet te zien.. Maar als je vervolgens zegt dat er niets van het noodplan terecht komt terwijl de eerste grote stappen pas in 2015 en 2016 worden gezet dan vraag ik me af hoeveel feiten je zelf ziet. De oogkleppen van Rikus? Je maakt jezelf in ieder geval oneindig belachelijk bij mensen die weten hoe het in elkaar steekt.
Je verwijt NS en Mansveld de feiten niet te zien.. Maar als je vervolgens zegt dat er niets van het noodplan terecht komt terwijl de eerste grote stappen pas in 2015 en 2016 worden gezet dan vraag ik me af hoeveel feiten je zelf ziet. De oogkleppen van Rikus? Je maakt jezelf in ieder geval oneindig belachelijk bij mensen die weten hoe het in elkaar steekt.
Ook de IC Direct tussen Amsterdam en Breda is een puinzooi met een ongekend hoge uitval. Ook deze trein maakt deel uit van het door NS na definitief staken V250 aan de staatssecretaris aangeboden noodplan, inclusief kwaliteitsafspraken.
Ik zie werkelijk niet in, waarom ik mijzelf belachelijk zou maken door dit namens mijn club op te schrijven.
Waar heeft hij ongelijk dan?
"U kunt op ons rekenen" zei NS ruim een jaar geleden. Tot op vandaag de dag is daar met de IC Direct niets van te merken, dat ding is nog net zo ellendig als de Fyra V160 altijd al is geweest.
Wat me trouwens opviel bij de poortjes: geen enkel poortje heeft een 2D-barcodelezer, en dat terwijl ze er pas een paar weken staan. Daar mag dus een mannetje voor terugkomen
Wat me trouwens opviel bij de poortjes: geen enkel poortje heeft een 2D-barcodelezer, en dat terwijl ze er pas een paar weken staan. Daar mag dus een mannetje voor terugkomen
Ik vond het aantal kaartjes automaten vrij triest: Slechts 4. en 1 NS loket. En voor een overzicht van vertrekkende treinen hangt daar nu ook maar 1 beeldscherm
De materieelinzet-bladen van Treinfan op Somda voor de nieuwe dienstregeling zijn vandaag online gegaan. Meest opvallende dingen: De 4400/9600 (Nijmegen - Den Bosch - Deurne) zou compleet met Mat '64 moeten gaan rijden (nu een mix van alles wat rijdt), hierdoor krijgt de 7000 (Apeldoorn -Enschede/Almelo) volledig SGM (is nu Mat '64). Ook gaat de 8800 (Leiden - Utrecht) weer volledig terug naar ICM (nu VIRM, DDZ en ICM). Dit alles natuurlijk onder het meeste voorbehoud. bron: Dienstregeling 2014
edit: oeps. foutje. lees rustig door.
[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 08-09-2014 15:39:54 ]
ok, en heb je al iets gehoord van: de Europese Kartelpolitie, een update af-en-toe zou wel fijn zijn
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
"U kunt op ons rekenen" zei NS ruim een jaar geleden. Tot op vandaag de dag is daar met de IC Direct niets van te merken, dat ding is nog net zo ellendig als de Fyra V160 altijd al is geweest.
Bij de IC Direct is het toch eigenlijk afgeschreven spul wat af en toe even een pleistertje krijgt of schat ik dat compleet verkeerd in?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
De Beneluxtrein zal in 2015 en waarschijnlijk ook in 2016 een rijtijd hebben van gemiddeld 201 minuten. Dit is 25 minuten langer dan de rijtijd van de «oude» Benelux-trein tussen Amsterdam en Brussel (situatie 2012).
Ook de IC Direct tussen Amsterdam en Breda is een puinzooi met een ongekend hoge uitval. Ook deze trein maakt deel uit van het door NS na definitief staken V250 aan de staatssecretaris aangeboden noodplan, inclusief kwaliteitsafspraken.
Ik zie werkelijk niet in, waarom ik mijzelf belachelijk zou maken door dit namens mijn club op te schrijven.
Als je een splitsing maakt naar verwijtbaar en onverwijtbaar en kijkt hoe de plannen in elkaar steken dan wordt duidelijk dat het verwijtbare deel zoals volle treinen, sloom opstarten na een verstoring en niet pendelen bij een stremming op een deeltraject voorzien is van een aantal plannen in uitvoering die het gewoon beter gaan maken. Denk aan meer treinen die gaan rijden, treinsamenstellingen die snel keren makkelijk mogelijk maken en opgeknapte rijtuigen. Het duurt nog eventjes maar dan heb je ook wat. Daar kan je ze op afrekenen maar het is de vraag hoe fair dat is. Als je Arriva belt rijden die ook niet over een jaartje alle gevraagde treinen zonder uitval. Tevens gaan er gewoon substantieel meer treinen rijden wat nu eenmaal nog niet is uitgevoerd. Dat was ook nog niet de planning dus daar kan je ze sowieso niet op afrekenen.
Dan blijft over dat de veiligheidsregels op de HSL zo absurd streng zijn dat ieder wissewasje voor een stremming zorgt. Dan kan je wel supertreinen hebben maar dan blijft het probleem staan dat er veel stremmingen onstaan. Tevens blijkt uit data die gewoon in een kamerbrief staat dat de bestelde locomotieven nauwelijks meer storingen hebben dan de Thalystreinen. Dan is er dus kennelijk wat anders aan de hand dan brakke meuk. Allemaal dingen die je had kunnen weten, had kunnen meenemen in je oordeel, die de hele sector weet maar waar je in je oordeel geen rekening mee houdt. Doe je dat niet, dan hoef je er ook niet op te rekenen dat je serieus genomen wordt want als je van informatie voorzien wordt neem je die zelf ook niet serieus.
Dat het resultaat van alles bij elkaar opgeteld een teringbende is ben ik helemaal met je eens. De schuld bij alleen Mansveld en NS neerleggen is véél te kort door de bocht.
Daarom, en dus slaat die 25 minuten extra reistijd nergens op..
Wie maar moeite er voor doet
Want er is tenslotte ook niemand die zeikt dat de rechtstreekse trein Dordrecht-Utrecht (Via leiden Amsterdam (als ie nog bestaat uberhaubt)) er zo lang over doet, terzijl met overstaps het korter is
Zolang er snellere alternatieven zijn is de Benelux boven Den Haag alleen nodig voor mensen met veel koffers. Prima, die hoeven niet over te stappen maar als ze dat niet willen hebben ze ook geen haast.
Want er is tenslotte ook niemand die zeikt dat de rechtstreekse trein Dordrecht-Utrecht (Via leiden Amsterdam (als ie nog bestaat uberhaubt)) er zo lang over doet, terzijl met overstaps het korter is
Die trein bestaat niet meer. er rijden rond Den Haag geen doorgaande stoptreinen meer
Het is nu (Leiden-) Hoofddorp - Weesp - Utrecht geworden
Op maandag 8 september 2014 15:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zolang er snellere alternatieven zijn is de Benelux boven Den Haag alleen nodig voor mensen met veel koffers. Prima, die hoeven niet over te stappen maar als ze dat niet willen hebben ze ook geen haast.
Ik vond het aantal kaartjes automaten vrij triest: Slechts 4. en 1 NS loket. En voor een overzicht van vertrekkende treinen hangt daar nu ook maar 1 beeldscherm
Aan de noordkant 0. Aan de centrumkant stonden er 8 (waarvan 2 in de stationshal), waarvan de helft inmiddels was omgebouwd naar "OV-chipkaarthouders only".
De 4 automaten die nu aan de noordkant staan geven allemaal wegwerpkaartjes af. Straks, wanneer de verbouwing klaar is, zullen er ook aan de centrumkant weer wat automaten komen.
De poortjes op Den Haag Centraal ook niet, en die staan er ook pas net.
Onderzoek loopt. Verder hangende dat onderzoek weinig bericht uit Brussel.
Moet je ze niet af-en-toe een beetje wakker porren?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Met slecht onderbouwde argumenten in een trap maar raak artikel maakt je jezelf in mijn ogen best belachelijk ja.
Ik had wel meer verwacht van iemand die dit werk toch al een tijdje voor verschillende organisaties doet.
Doen we ook. Maar zo'n onderzoek duurt lang. Termijnen, aanvullende stukken, weer termijnen etc etc etc.
ok, dank je voor alle info en moeite ik wacht wel braaf af .
Eerder vandaag was er een goederentrein defect gegaan ten westen van Breda, misschien is het dit karretje geweest dat voor de ellende zorgde, en hebben ze hem hier maar weggezet om hem later op te komen halen?
Op maandag 8 september 2014 17:28 schreef James1988 het volgende: Voor de dienstuitvoering is spoor 853 zo te zien niet nodig, dus kan die kar daar best staan.
Spoor 7 is momenteel wel buiten gebruik. IC Zwolle is verhuisd naar 6, SPR Utrecht naar 2. Dat wordt dus een verplichte flinke klim zometeen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
bij rotterdam stadion stond ook wat oud ijzer vanmiddag. sleep rijtuigen met aan de ene kant een loc uit de serie 1200 en aan de andere kant een loc uit de serie 1300
Wil misschien een half jaar A'dam - Rotterdam gaan forensen, meer treinen zou dan goed uitkomen. Maar ik twijfel nog een beetje door de betrouwbaarheid van de ICd
Wil misschien een half jaar A'dam - Rotterdam gaan forensen, meer treinen zou dan goed uitkomen. Maar ik twijfel nog een beetje door de betrouwbaarheid van de ICd
Lees de context, het was een vraag aan. Geen bewering..
Op maandag 8 september 2014 18:08 schreef Salatrel het volgende: bij rotterdam stadion stond ook wat oud ijzer vanmiddag. sleep rijtuigen met aan de ene kant een loc uit de serie 1200 en aan de andere kant een loc uit de serie 1300
Er zijn nieuwe locs in aantocht en Haarlem is bezig met het verbouwen van nog meer ICRm voor HSL- en Beneluxdiensten. De locs zouden in december allemaal geleverd moeten zijn, het lijkt me niet dat NS ze dan nog 2 jaar op stal gaat houden.
quote:
Mja, het is een gok. Soms gaat het wekenlang best goed, en dan is het weer dagen op rij huilen met de pet op.
Er zijn nieuwe locs in aantocht en Haarlem is bezig met het verbouwen van nog meer ICRm voor HSL- en Beneluxdiensten. De locs zouden in december allemaal geleverd moeten zijn, het lijkt me niet dat NS ze dan nog 2 jaar op stal gaat houden.
[..]
Mja, het is een gok. Soms gaat het wekenlang best goed, en dan is het weer dagen op rij huilen met de pet op.
Ah zo Nou ja we zullen het zien.
Ja dat gevoel heb ik ook een beetje. Heb nog tot februari om na te denken wat ik ga doen dus kijk het wel even aan
Op maandag 8 september 2014 19:54 schreef James1988 het volgende: De locs zouden in december allemaal geleverd moeten zijn, het lijkt me niet dat NS ze dan nog 2 jaar op stal gaat houden.
NS heeft een paar maanden terug beloofd dat de extra treinen tussen Amsterdam en Rotterdam "in de loop van 2015" gaan rijden.
Op zondag 7 september 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende: Hoe zit het trouwens met de schiphollijn? Die moet ook opgerekt zijn om net zo lang te worden als de Oude Lijn.
Vanuit Schiphol naar Amsterdam krijg je een "bonus" van vijf kilometer aangerekend.
Op maandag 8 september 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende: Ik ben er wel een beetje klaar mee inmiddels eigenlijk. Vandaag weer 300 km naar Delft op en neer. Word er zo gaar als boter van, bah
Zaterdag is er 'open dag' op de Kijfhoek. Rondleidingen van 1,5 uur per bus. Helaas kan ik het niet met de trein halen (moet nog werken 's middags). Kan ik mijn auto kwijt in de buurt van station Zwijndrecht tegen een acceptabel tarief, en wil er nog iemand meerijden op de route Twente-Zwijndrecht (vertrek rond 7.30u, terug uiterlijk om 14.15u).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 8 september 2014 21:46 schreef dennistd het volgende: Zaterdag is er 'open dag' op de Kijfhoek. Rondleidingen van 1,5 uur per bus. Helaas kan ik het niet met de trein halen (moet nog werken 's middags). Kan ik mijn auto kwijt in de buurt van station Zwijndrecht tegen een acceptabel tarief, en wil er nog iemand meerijden op de route Twente-Zwijndrecht (vertrek rond 7.30u, terug uiterlijk om 14.15u).
Als er iemand treintickets in Frankrijk nodig heeft, koop ze via www.capitainetrain.com en gebruikt de volgende kortingscode: 9b9c75. Daarmee krijg je ¤ 5 korting op de prijs van een ticket.
Op maandag 8 september 2014 21:46 schreef dennistd het volgende: Zaterdag is er 'open dag' op de Kijfhoek. Rondleidingen van 1,5 uur per bus. Helaas kan ik het niet met de trein halen (moet nog werken 's middags). Kan ik mijn auto kwijt in de buurt van station Zwijndrecht tegen een acceptabel tarief, en wil er nog iemand meerijden op de route Twente-Zwijndrecht (vertrek rond 7.30u, terug uiterlijk om 14.15u).
Treinreizigerts parkeren gratis op station Zwijndrecht (uitrijden met OV-chipkaart, moet een reistransactie op staan). En anders moet je ff parkeren in de Antoni van Leeuwenhoekstraat thv de school / nummer 2A, dan is het de weg bij de rotonde oversteken en je bent er zo ongeveer. Of moeite doen voor parkeren op de Jan Steenstraat / Rembrandtstraat in de wijk, maar op de Antoni van Leeuwenhoekstraat heb je meer kans op een fatsoenlijk plekkie.
Na afloop van Terug naar Toen bracht loc 50 0073 van de VSM de trein van het Spoorwegmuseum (bestaande uit de 1202 en een stam rijtuigen) weer naar Apeldoorn.
Traxx 186 004 van NS is onderweg van Bad Bentheim naar de Watergraafsmeer en hier ter hoogte van de Zandsteenweg in Oldenzaal bezig met zijn elfde kilometer op Nederlandse bodem.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik denk dat ik woensdag dat testtreintje maar eens gaat klikken bij Puttershoek. Heb ik ook geen last van al dat getimmer, gezaag en geboor in huis (ivm de renovatie v/d flat)
Op maandag 8 september 2014 23:08 schreef greavy het volgende: Is er nu iets structureel mis bij de HTM? Gisteravond/afgelopen nacht alweer een tram ontspoord
Als daar een week geen tram ontspoord is, dan is het pas nieuws
Op maandag 8 september 2014 22:50 schreef James1988 het volgende: Als er iemand treintickets in Frankrijk nodig heeft, koop ze via www.capitainetrain.com en gebruikt de volgende kortingscode: 9b9c75b6e267. Daarmee krijg je ¤ 5 korting op de prijs van een ticket.
Op maandag 8 september 2014 23:08 schreef greavy het volgende: Is er nu iets structureel mis bij de HTM? Gisteravond/afgelopen nacht alweer een tram ontspoord
De foto die je soms in de TS ziet verschijnen van mij met de Turmbergbahn (er staat Turnbergbahn) werkt volgens hetzelfde principe.
Maar iemand die spoorbevoegd is mag ook alleen voor zijn werk daar staan. En zijn werk is vast geen foto's maken.
Niet dat het mij ene flikker uitmaakt hoor, zolang hij maar geen gevaarlijke capriolen uithaalt. Dat geeft alle treinfotografen weer een slecht naam namelijk...
Op maandag 8 september 2014 23:57 schreef dennistd het volgende: Maar iemand die spoorbevoegd is mag ook alleen voor zijn werk daar staan. En zijn werk is vast geen foto's maken.
Verplichte rustpauze na een lange rit, besluiten om van het zonnetje genieten op dat perron en ondertussen even een kiekje maken?
Op maandag 8 september 2014 23:57 schreef dennistd het volgende: Maar iemand die spoorbevoegd is mag ook alleen voor zijn werk daar staan. En zijn werk is vast geen foto's maken.
Niet dat het mij ene flikker uitmaakt hoor, zolang hij maar geen gevaarlijke capriolen uithaalt. Dat geeft alle treinfotografen weer een slecht naam namelijk...
Jij hebt als buschauffeur toch soms ook wel eens wat sprokkelminuten, het is niet alsof een foto nemen een kwartier duurt..
Jij hebt als buschauffeur toch soms ook wel eens wat sprokkelminuten, het is niet alsof een foto nemen een kwartier duurt..
Het was maar een grapje hoor. Het erge is alleen dat sommigen echt zo verontwaardigd zijn. "Ja, maar hij maakt daar een foto en ik mag dat niet, en dat is niet eerlijk "
Het was maar een grapje hoor. Het erge is alleen dat sommigen echt zo verontwaardigd zijn. "Ja, maar hij maakt daar een foto en ik mag dat niet, en dat is niet eerlijk "
Tsja, jammer voor die lui.
Zolang ze maar niet van die achterlijkheden gaan doen als in een portaal hangen of dichtbij het spoor gaan staan, laat staan met een oranje hesje aan...
Op maandag 8 september 2014 20:34 schreef boriq het volgende: Ondanks dat de NRC-Next niet vergelijkbaar is Telegraaf qua de NS veel problemen geven ben ik toch heel benieuwd naar de next.checkt van morgen:
Er is straks minder vergoeding bij vertraging met de IC-Direct, terwijl voor de trein een toeslag verplicht is en de uitval hoog. Hij valt de laatste tijd vier tot vijf keer per dag uit, stelt Hildebrand van Kuyeren in Trouw . Dat was eind 2013 en begin 2014 zo, maar de laatste tijd is het erger. Van juni tot en met augustus vielen er gemiddeld 6 per dag uit. Al met al beoordelen we de stelling als grotendeels waar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
NSM 1202 + rijtuigen + 1312 (38101) by Durk Houtsma., on Flickr Het personeel van het Spoorwegmuseum had op 8 september een uitje met de trein, en gingen vanaf het museum richting Dordrecht via Den Bosch en Breda. De trein passeerde in een licht zonnetje de fotografen, en heeft nog hooguit 3 kilometer te gaan. Na Dordrecht gaat het materieel leeg naar Rotterdam Stadion om even geparkeerd te worden.
Op dinsdag 9 september 2014 11:57 schreef greavy het volgende: Door problemen op de Watergraafsmeer is de ICd eruit geknikkerd, maar de NS meldt op last van de brandweer.
Pedro Peters is flink aan het twitteren geslagen, de mobiele providers gaan de metrotunnels van Rotterdam van 4G voorzien en RET gaat wifi aanbieden in trams en metro's.
Hele peloton's roodhemden werden er jarenlang specifiek voor ingehuurd ("nee hoor helemaal niet om uw privacygevoelige data te verzamelen, alleen maar om de materieelinzet te kunnen optimaliseren Echt waar hoor! )
Heeft al die jaren geen zin gehad. EN nu wordt er naar een opstandig reizigersclubje zeker WEL geluisterd? lamenielache zeg
De IC naar Roosendaal zit nu in Zwolle stampensvol doordat de sprinter naar Enschede niet rijdt. Er werd omgeroepen dat mensen welke zwanger zijn, oud, slecht ter been en "zware mensen" in de 1e klas plaats mochten nemen.
Op dinsdag 9 september 2014 16:25 schreef boriq het volgende: De IC naar Roosendaal zit nu in Zwolle stampensvol doordat de sprinter naar Enschede niet rijdt. Er werd omgeroepen dat mensen welke zwanger zijn, oud, slecht ter been en "zware mensen" in de 1e klas plaats mochten nemen.
afijn, opoe van 92 gammelt even met looprek en al door een stampvolle trein naar 3 bakken verderop. Trap op, trap af, balg door, trap op, trap af, nog een balg door. Maar bedankt voor de coulance hoor!
afijn, opoe van 92 gammelt even met looprek en al door een stampvolle trein naar 3 bakken verderop. Trap op, trap af, balg door, trap op, trap af, nog een balg door. Maar bedankt voor de coulance hoor!
opoe loopt gewoon achter iemand van 250kg aan, die mocht namelijk ook 1e klas zitten en baant zich gewoon een pad.
Vandaag zelf geen last gehad van problemen. Op Groningen tweemaal een snaarstrakke overstap gehaald. Eerst op de sneltrein naar Leeuwarden en daarstraks weer terug.
Op maandag 8 september 2014 22:50 schreef James1988 het volgende: Als er iemand treintickets in Frankrijk nodig heeft, koop ze via www.capitainetrain.com en gebruikt de volgende kortingscode: 9b9c75. Daarmee krijg je ¤ 5 korting op de prijs van een ticket.
Vanmiddag is rond half 6 het brandalarm afgegaan op het verkeersleidingscentrum in Maastricht. Vanwege de veiligheid van het personeel is het centrum ontruimd. De brandweer heeft onderzoek gedaan en inmiddels is het personeel veilig teruggekeerd naar zijn/haar werkplek. De eerste treinen rijden weer in Limburg, maar wel met grote vertragingen.
Er is ten zuiden van de lijn Eindhoven-Venlo is op dit moment vrijwel geen treinverkeer.
Op de volgende trajecten is de treindienst ernstig ontregeld:
Eindhoven-Weert-Roermond Venlo-Roermond Roermond-Sittard-Maastricht Sittard-Heerlen Kerkrade-Heerlen-Maastricht Herzogenrath-Heerlen Maastricht-Luik Gezien de omvang van deze verstoring zal het lange tijd kosten voordat de treindienst is genormaliseerd.
Plan uw reis kort voor vertrek, en houd rekening met last-minute wijzigingen. Wij werken de reisplanner voortdurend bij met de laatste informatie.
Deze pagina wordt bijgewerkt. Laatste update: 18:20
Het zoveelste stuk ambtelijk proza waarin Mansveld eigenlijk zegt dat ze niet wil handhaven. Al vorig jaar trok ze de niet-handhavingsbrief van Eurlings in, maar er is nog nooit de moeite genomen om te handhaven.
Niet de reiziger maar de belangen van NS staan op 1, 2 en 3.
Gaan ze bij Hilversum de wissels, waar vorig jaar de trammelant begon, weer terugleggen? Op de fietspaden langs het spoor staan 123A/123B nummers gekalkt.
Op dinsdag 9 september 2014 18:36 schreef Fixers het volgende: Gaan ze bij Hilversum de wissels, waar vorig jaar de trammelant begon, weer terugleggen? Op de fietspaden langs het spoor staan 123A/123B nummers gekalkt.
Ik heb vernomen dat die inderdaad teruggelegd gaan worden ja, over een paar weken of zo.
Het zoveelste stuk ambtelijk proza waarin Mansveld eigenlijk zegt dat ze niet wil handhaven. Al vorig jaar trok ze de niet-handhavingsbrief van Eurlings in, maar er is nog nooit de moeite genomen om te handhaven.
Niet de reiziger maar de belangen van NS staan op 1, 2 en 3.
Mooi. Tijd voor de volgende brief aan de Europese Kartelpolitie te Brussel.
Mooi. Tijd voor de volgende brief aan de Europese Kartelpolitie te Brussel.
Dat niet bekend is hoeveel % van de Beneluxtreinen meer dan een kwartier vertraging heeft is ook tenenkrommend slecht. Iedere scriptkiddy kan zoiets in een uurtje in elkaar flanzen, maar Mansveld 'weet het niet'.
Er is toch een uitwijkpost gebouwd? Waarom is die niet gelijk aangeslingerd?
Het duurt een paar uur voordat deze actief is. Al het personeel moet naar Utrecht en alle gegevens moeten daar worden ingeladen. Wordt voor zover ik weet alleen gebruikt als de post echt helemaal naar de tering is, niet bij een loos alarm.
Dat niet bekend is hoeveel % van de Beneluxtreinen meer dan een kwartier vertraging heeft is ook tenenkrommend slecht. Iedere scriptkiddy kan zoiets in een uurtje in elkaar flanzen, maar Mansveld 'weet het niet'.
Ach, de Raad van State heeft toch onlangs een WOB-verzoek mbt. ProRail-gegevens afgewezen, met het argument dat de minister slechts een zeer beperkte invloed heeft op de dagelijkse bestuurstaken. Bij NS is dat natuurlijk nog veel minder, gezien de bedrijfsvorm.
Voor Mansveld was dat een leuke winst aangezien geen gevoelige gegevens hoefden te worden verstrekt, maar in feite zegt de Raad van State daarmee volgens mij ook dat ProRail (en als consequentie ook NS) een soort ongeleide projectielen zijn waarbij de verantwoordelijke minister blijkbaar totaal geen invloed heeft (en dat ondanks dat de overheid niet alleen de concessies verstrekt maar ook eigenaar van de bedrijven is).
En wat jij noemt lijkt nog maar weer eens te onderstrepen dat de RvS geen ongelijk had.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 18:52:12 ]
Misschien wel in een kwartier. Maar dat weet ik niet
Wat ik trouwens ook mis in de hele discussie is het maatschappelijk rendement van de HSL. Dat blijft nu ook uit, en de gevolgen daarvan hebben indirect ook een negatief effect op de overheidsfinanciën.
Het maatschappelijk rendement lijkt me trouwens überhaupt de hele reden waarom je een HSL aanlegt.
[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2014 18:58:46 ]
Op dinsdag 9 september 2014 18:36 schreef Fixers het volgende: Gaan ze bij Hilversum de wissels, waar vorig jaar de trammelant begon, weer terugleggen? Op de fietspaden langs het spoor staan 123A/123B nummers gekalkt.
Serieus zeg, dat kan echt wel veel sneller. Maar ja, dat zal wel weer een centenkwestie zijn...
Jawel, je hebt er wat aan als er een meteoriet op een post in slaat (of iets anders waardoor de post totaal onbruikbaar is zoals brand). Daar is het ook voor gebouwd.
Of het veel sneller kan betwijfel ik. Allereerst moet je al het personeel in Utrecht krijgen, dus je hebt waarschijnlijk al bussen nodig. Dat is de grootste uitdaging, software inladen kan waarschijnlijk al als het personeel onderweg is.
Jawel, je hebt er wat aan als er een meteoriet op een post in slaat (of iets anders waardoor de post totaal onbruikbaar is zoals brand). Daar is het ook voor gebouwd.
Of het veel sneller kan betwijfel ik. Allereerst moet je al het personeel in Utrecht krijgen, dus je hebt waarschijnlijk al bussen nodig. Dat is de grootste uitdaging, software inladen kan waarschijnlijk al als het personeel onderweg is.
Precies. Je moet wel een treindienstleider hebben die bekend is met het gebied. En voordat die ter plaatse is ben je wel even verder
Een trein met 50 minuten speling op een rit van 2.5 uur nog weten te vertragen . Echt een uitzonderlijke skill op zich.
software en data kan gewoon in nul tijd over zijn. HA-clustertje, 10 GB glaslijntjes redundant, niks aan het handje. Kost duur, maar het KAN. En personeel met een nog op te trommelen bus naar Utreecht brengen? Gewoon personeel standby hebben staan denk. Het zal wel niet een kroketje uit de muur zijn, maar het is toch ook geen rocket science wat die mensen doen?
Wat gebeurt er als die bus onderweg verongelukt? Dan ben je NOG verder van huis.
Overigens is Breda wel echt waanzinnig mooi geworden. 't Is jammer dat het gebouw aan de buitenkant een ordinair kantorencomplex is, anders kon het zo mee op het niveau Antwerpen-Centraal of Luik-Guillemins.
software en data kan gewoon in nul tijd over zijn. HA-clustertje, 10 GB glaslijntjes redundant, niks aan het handje. Kost duur, maar het KAN. En personeel met een nog op te trommelen bus naar Utreecht brengen? Gewoon personeel standby hebben staan denk. Het zal wel niet een kroketje uit de muur zijn, maar het is toch ook geen rocket science wat die mensen doen?
Wat gebeurt er als die bus onderweg verongelukt? Dan ben je NOG verder van huis.
Ja het kan, maar dat kost zoveel geld. Je moet namelijk altijd een blik treindienstleiders klaar hebben zitten met bekendheid van heel Nederland. Kost klauwen vol met geld voor die ene keer per jaar dat er een post wordt ontruimd.
Ja het kan, maar dat kost zoveel geld. Je moet namelijk altijd een blik treindienstleiders klaar hebben zitten met bekendheid van heel Nederland. Kost klauwen vol met geld voor die ene keer per jaar dat er een post wordt ontruimd.
Nee hoor, niet voor heel Nederland toch? Gewoon voor je eigen rayon en het rayon waarvoor je overneemt.
Enneh... om het wat efficiënter te maken, gewoon eens wat vaker een post ontruimen
Utrecht neemt voor heel Nederland over he, dat zijn dus flink wat trdl's. Wel zou je die er neer kunnen zetten en bij storingen laten assisteren (aanwijzingen uitdelen bijvoorbeeld)
Nee hoor, niet voor heel Nederland toch? Gewoon voor je eigen rayon en het rayon waarvoor je overneemt.
Enneh... om het wat efficiënter te maken, gewoon eens wat vaker een post ontruimen
Ben het hier wel mee eens, al is dat roostertechnisch een nachtmerrie. er moet altijd iemand zijn die toevallig dat rayon kan overnemen. Ook tijdens nachten, feestdagen, vakanties, ziektes etc etc. Extreem lastig, maar niet onmogelijk. Sowieso vraag ik me af hoe voorbereid ze zijn op bijvoorbeeld terreurdreigingen en dat soort zaken.
Als ik je goed begrijp zou je personeel standby willen hebben in Utrecht dat binnen een half uur op de post kan zijn om zo Maastricht over te nemen als daar de pleuris uitbreekt?
Dan moeten de treindienstleiders in Utrecht die deze standby-diensten hebben dus als het ware heel Nederland leren als gebied in plaats van die van Utrecht. En dat kost geld, samen met het betalen van deze mensen voor standby-diensten (want je moet wel thuis blijven). Niet alleen roostertechnisch een nachtmerrie, ook kostentechnisch als je naar het risico kijkt.
Op dinsdag 9 september 2014 19:20 schreef dennistd het volgende: Utrecht neemt voor heel Nederland over he, dat zijn dus flink wat trdl's. Wel zou je die er neer kunnen zetten en bij storingen laten assisteren (aanwijzingen uitdelen bijvoorbeeld)
Oh ja, design errortje dan
Maar als je idd één landelijk backup centrum hebt, dan heb je wel met een aantal nadelen idd.
Het zou toch mooi zijn als elk regionaal centrum bijvoorbeeld 20 % reservecapaciteit had om een deel van een ander centrum over te nemen. Dat zou pas echt een soort van robuust zijn. Dan heb je ook iets waar je de toekomst mee in kan
Kijk, ik snap heus wel dat het geld kost natuurlijk
Maar als je nou echt redundant en highly available wil zijn en zo. Dan moet je er ook wat voor over hebben. En misschien is het helemaal niet zo gek om eens te kijken naar hoe het binnen acceptabele kosten beter kan.
Want is die bus er nou inmiddels al? Of is er ergens besloten dat het niet de moeite waard is om dat OCCR op te starten?
Als ik je goed begrijp zou je personeel standby willen hebben in Utrecht dat binnen een half uur op de post kan zijn om zo Maastricht over te nemen als daar de pleuris uitbreekt?
Dan moeten de treindienstleiders in Utrecht die deze standby-diensten hebben dus als het ware heel Nederland leren als gebied in plaats van die van Utrecht. En dat kost geld, samen met het betalen van deze mensen voor standby-diensten (want je moet wel thuis blijven). Niet alleen roostertechnisch een nachtmerrie, ook kostentechnisch als je naar het risico kijkt.
Om nog maar niet eens te spreken van het op peil houden van alle lokale bekendheid. Dus iedere werkplek van iedere post af en toe in het echt bedienen, plus jaarlijkse herinstructies voor alles. Niet haalbaar.
Maar als je nou echt redundant en highly available wil zijn en zo. Dan moet je er ook wat voor over hebben. En misschien is het helemaal niet zo gek om eens te kijken naar hoe het binnen acceptabele kosten beter kan.
Want is die bus er nou inmiddels al? Of is er ergens besloten dat het niet de moeite waard is om dat OCCR op te starten?
Het was loos alarm.
Om nog maar niet eens te spreken van het op peil houden van alle lokale bekendheid. Dus iedere werkplek van iedere post af en toe in het echt bedienen, plus jaarlijkse herinstructies voor alles. Niet haalbaar.
Ja, dat begrijp ik. In de huidige opzet is dat inderdaad zo.
Ik heb vernomen dat die inderdaad teruggelegd gaan worden ja, over een paar weken of zo.
Bij de overweg staat sinds vanmorgen een bord dat deze dit weekend gesloten is voor verkeer. Ze zijn afgelopen weken al steeds bezig daar, een bovenleidingpaal (die waar ze het einde van het draadje aan knopen) is vervangen. Aan de rails zitten ook van die hekjes, ware het niet dat de ruimte tussen hekje en het muurtje naast het spoor slechts 30 cm is.
Ben het hier wel mee eens, al is dat roostertechnisch een nachtmerrie. er moet altijd iemand zijn die toevallig dat rayon kan overnemen. Ook tijdens nachten, feestdagen, vakanties, ziektes etc etc. Extreem lastig, maar niet onmogelijk. Sowieso vraag ik me af hoe voorbereid ze zijn op bijvoorbeeld terreurdreigingen en dat soort zaken.
Als eerste schakel je natuurlijk dat backupstation zelf uit. Dat is DE fout in de topologie hier.
Toch krijg je dat niet rond: Het is niet "evenveel haltes tot Dordrecht als..." en het is ook niet "evenveel haltes vanaf een logisch startpunt, richting etc. " Ik weet het gewoon niet
Misschien het verkeerde treinnummer ingevuld aan het begin van de rit, een nummertje gepakt uit serie 5000 (Den Haag - Zwijndrecht - Dordrecht - Breda) i.p.v. serie 5500 (Utrecht - Baarn)?
Op dinsdag 9 september 2014 22:33 schreef Dr_Flash het volgende: dikke vingers op die 5? Zou kunnen, maar Soestdijk is de 1e halte na Baarn. Zwijndrecht is de..??
Ik zat alleen maar zuidwaarts te denken, of noordwaarts hoogstens aan Prinsenbeek en Oudenbosch. Maar in de spits begint de kwartierdienst pas in Dordt natuurlijk
Ik heb het voor de gein eens opgezocht en het zou nog eens best kunnen kloppen. Ik meen me te herinneren dat men enige tijd terug met de tijden van die sprinterseries rond Dordrecht heeft geschoven, de foto zal wel wat ouder zijn denk ik?
In dienstregeling 2014: - Trein 5050: 15:08 Dordrecht x 15:11 Zwijndrecht - Trein 5550: 15:21 Baarn x 15:24 Soestdijk
LC 186 150 + 2 ketelwagens by Durk Houtsma., on Flickr De 186 150 had op 8 september wel een erg zwaar klusje gekregen: met 2 ketelwagens vanaf de Kijfhoek naar Sittard, en passeerde de fotograaf bij Dordrecht Zuid.