Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als iedereen zijn religie nou eens lekker voor zichzelf houdt, en het niet aan anderen opdringt of mensen van een andere religie bij het grof vuil wil wegzetten, dan is het wat mij betreft allemaal prima. Leven en laten leven.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan ben je geen christen, wat de buitenwereld denkt is volkomen irrelevant.
Maar goed, het maakt alles niet uit. Mijn punt was dat religie niet meer thuis hoort in de 21ste eeuw.
Ja, maar de realiteit laat zien dat dat dus niet kan.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als iedereen zijn religie nou eens lekker voor zichzelf houdt, en het niet aan anderen opdringt of mensen van een andere religie bij het grof vuil wil wegzetten, dan is het wat mij betreft allemaal prima. Leven en laten leven.
Tsja, helaas niet.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar de realiteit laat zien dat dat dus niet kan.
In de basis ben ik het wel met je eens hoor. Er is inderdaad niets mis met mensen die een religie aanhangen, het probleem zit hem meer in de collectiviteit en de wil tot maatschappij-verandering.quote:
Volgens mij zitten het soort christenen dat homogenezing als iets realistisch zien voornamelijk in Amerika, die zijn toch iets conservatiever nog. Dat waait ook wel over op termijn.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In de basis ben ik het wel met je eens hoor. Er is inderdaad niets mis met mensen die een religie aanhangen, het probleem zit hem meer in de collectiviteit en de wil tot maatschappij-verandering.
Ik durf zelfs toe te geven dat de meerderheid van de religieuzen het al als een individuele gelegenheid ziet, het probleem is alleen dat die gekke islamieten en conservatieve christenen (die doen aan homo genezing enzo, die mafkezen) het hardste schreeuwen.
Dat vraag ik mij af, ze zijn erg rijk en machtig.quote:Op dinsdag 16 september 2014 01:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij zitten het soort christenen dat homogenezing als iets realistisch zien voornamelijk in Amerika, die zijn toch iets conservatiever nog. Dat waait ook wel over op termijn.
Bron: http://nos.nl/artikel/699(...)npak-marokkanen.htmlquote:"Ziek van politieaanpak Marokkanen"
De Marokkaanse ambassadeur in Nederland gaat een officiële klacht indienen tegen het gewelddadige optreden van de Haagse politie tegen Marokkaanse Nederlanders in de Schilderswijk. "Ik ben er ziek van", zegt ambassadeur Abdelouahab Bellouki tegen de NOS.
De ambassadeur waarschuwt dat een dergelijke aanpak van Marokkanen kan leiden tot provocaties en ernstige problemen.
Hardhandig
Bellouki verwijst naar het optreden van de politie op 6 september, waar twee agenten op de Hoefkade een 14-jarige jongen zonder aanwijsbare reden hardhandig tegen de grond werkten. Zijn toegesnelde vader werd met kracht weggeduwd en geslagen; protesterende omstanders kregen klappen met de wapenstok.
Volgens de politie hinderden de jongen en zijn vader de agenten die met een andere zaak bezig waren. De politie zegt in een reactie dat beelden die de ambassadeur heeft gezien niet het hele verhaal vertellen.
Volgens politiechef Paul van Musscher werden op een eerder moment agenten aangevallen door bewoners. Dat was de aanleiding voor het optreden van de politie. Of het optreden gerechtvaardigd was, moet onderzoek van het Openbaar Ministerie naar het incident uitwijzen.
Vakantie
De ambassadeur zag de beelden van het incident op de Berberse nieuwssite Nadorcity.com tijdens zijn vakantie in Marokko. Eenmaal terug in Den Haag, bezocht hij direct de familie van de jongen die door de politie werd aangepakt.
"Ik ben geschokt en met afgrijzen vervuld. Ik kan niet geloven dat zoiets gebeurt in deze stad van vrede en gerechtigheid", zegt Bellouki. "Ik ben niet blind voor wat Marokkanen hier doen. (...) Ik vraag alleen dat ze met respect worden behandeld. Iedereen moet gelijk behandeld worden."
Consequenties
De ambassadeur benadrukt de risico's van provocatie door de autoriteiten. "In andere landen zijn veel voorbeelden van waar dit toe kan leiden. Niemand moet die kritische grens willen passeren. Dit soort gedrag moet heel snel afgelopen zijn."
Hij stond daar waarschijnlijk taqiyya te plegen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Elfletterig het volgende:
Zelden zo'n vreemd item in het Journaal gezien. Alle aantijgingen worden gebaseerd op 2 minuten beeldmateriaal. De jongen staat er ogenschijnlijk rustig bij, ineens vallen agenten hem aan en werken ze hem naar de grond. "Zomaar", ineens. Ik heb echt grote moeite om dat te geloven. Zoals de politie zelf ook al zegt: de beelden die de ambassadeur heeft gezien vertellen niet het hele verhaal.
Hij is ziek van het behandelen van de mocro's door de politie. Wij zijn ziek van de mocro's aan het worden. Met reden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:07 schreef Hathor het volgende:
He...wat leuk...een Marokkaan met boter op zijn hoofd.
Elders in Europa kunnen agenten geen fluit uitvoeren omdat ze te bang zijn een bepaalde wijk te betreden, hetgeen hier ook uiteindelijk zal gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daarna volgt het grootste dieptepunt: vader die er iets van vindt. Woont waarschijnlijk al tientallen jaren in Nederland, maar spreekt geen Nederlands.
Hoe hebben we het ooit zo ver kunnen laten komen?
Dieptepunt nr zoveel is dat al die idioten het lef hebben en de kans krijgen om op dergelijke wijze zo dreigend erbij te kunnen gaan staan. Moet je eens in een ander land proberen,..quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/699(...)npak-marokkanen.html
Maar de twee dieptepunten komen nog: de jongen kan z'n lachen bijna niet inhouden als de ambassadeur het gedrag van de politie veroordeelt. Te zien op 1:00 in het video-item. Onmiddellijk volgt een knip.
Daarna volgt het grootste dieptepunt: vader die er iets van vindt. Woont waarschijnlijk al tientallen jaren in Nederland, maar spreekt geen Nederlands.
Hoe hebben we het ooit zo ver kunnen laten komen?
Wat eraan vooraf ging, is inderdaad bizar. Een man werd opgepakt vanwege mishandeling. En dan voelt de hele goegemeente zich dus geroepen om er omheen te gaan staan, in plaats van de politie met rust te laten.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:23 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dieptepunt nr zoveel is dat al die idioten het lef hebben en de kans krijgen om op dergelijke wijze zo dreigend erbij te kunnen gaan staan. Moet je eens in een ander land proberen,..
Geen respect, geen gezag, complete zwakte...anders zou je het echt niet in je hoofd halen om daar waar agenten aan het stoeien zijn te storen.
Verder is dat knulletje het begin van deze ellende, hij verzette zich en daardoor is er geen sprake van onjuist handelen.
Het gaat om meer dan geloof alleen. Zo'n Ahmed Marcouch die zelf moslim is en puur inzoomt op het wangedrag van jongeren, wordt evengoed verketterd. Het is wij tegen zij. En dat ligt natuurlijk allemaal aan ons Nederlanders. Zelf hebben Marokkanen geen enkel aandeel in de ontstane situatie.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:04 schreef KNAK het volgende:
Dit wat nu gaande is kan niet meer stoppen, was het 20 jaar geleden al te laat voor,
De volgende generaties zullen in aantallen toenemen en statistisch gezien zal daar dan een nog grotere groep kansloze kwiebussen uit gaan voortkomen. Is het niet natief om te denken dat er opeens een generatie komt die wel 100% weet te integreren? Welke ruimte krijgen ze hiervoor als ze dat geloof blijven aanhangen?
Jongen werd aangesproken, uit ervaring zal de agent wellicht verwachten dat hij zou kunnen wegrennen en hierdoor was er snel sprake van fysiek contact. Bleek ook nodig te zijn want die knul ging direct in verweer.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat eraan vooraf ging, is inderdaad bizar. Een man werd opgepakt vanwege mishandeling. En dan voelt de hele goegemeente zich dus geroepen om er omheen te gaan staan, in plaats van de politie met rust te laten.
In hoeverre die jongen iets gedaan heeft, zal uit nader onderzoek wel blijken. Maar het lijkt me toch stug dat agenten zomaar, zonder enige aanleiding op een 14-jarige afvliegen die niks heeft gedaan.
Dat was ikquote:Op woensdag 17 september 2014 00:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe kunnen jullie nu weer geloof aan deze aanhouding linken ?
Waar is het verband ?quote:Op woensdag 17 september 2014 00:40 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dat was ik![]()
Is het niet zo dat er geschreven staat dat integratie elders niet mag, het toegestaan is te liegen tegen ongelovigen, etc?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)olitieoptreden.dhtmlquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:59 schreef Elfletterig het volgende:
Maar de twee dieptepunten komen nog: de jongen kan z'n lachen bijna niet inhouden als de ambassadeur het gedrag van de politie veroordeelt. Te zien op 1:00 in het video-item. Onmiddellijk volgt een knip.
Ik link deze aanhouding niet aan geloof. Ik stelde slechts vast dat Ahmed Marcouh, die zelf moslim is, evengoed werd verketterd en bekogeld met vuurwerk en eieren, terwijl hij puur op het gedrag van jongeren kritiek heeft ge-uit, niet op hun religie.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe kunnen jullie nu weer geloof aan deze aanhouding linken ?
Ik snap überhaupt niet waar die ambassadeur zich mee bemoeit. Het gaat om mensen met een Nederlands paspoort die zich in Nederland misdragen en die door de Nederlandse politie worden aangepakt. Een zuiver binnenlandse aangelegenheid dus.quote:Op woensdag 17 september 2014 01:52 schreef Hathor het volgende:
Toont ook meteen aan hoe serieus je dit kan nemen als die schapekop op de achtergrond zelf al zit te gniffelen. Maar zo'n ambassadeur heeft dus niks beters te doen als zich te bemoeien met zaken waar hij blijkbaar totaal geen kaas van heeft gegeten en hem bovendien ook helemaal geen reet aangaan?
En dan ook nog even fijntjes aanhalen dat als dit zo doorgaat je taferelen als in Parijs en Londen kan verwachten...was dat een verkapt dreigement meneer de ambassadeur? Zoja, dan een postzegel op zijn reet en per express terug naar Marokko verschepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |