abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 september 2014 @ 16:04:48 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144895132
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die drie dingen zijn de basis van mijn vriendschappen. ;)

Maar je vindt seks niet zo belangrijk in een relatie, maar wel belangrijk genoeg om dat ook met anderen te kunnen hebben ?
ik vind seks heel belangrijk in een relatie, maar exclusieve seks niet.

Overigens ben ik van mening dat een open relatie niet iets is wat je vanaf dag één van de relatie zou moeten nastreven. In de periode van (dol)verliefd zijn, kan ik me heel goed voorstellen dat je absoluut geen behoefte hebt aan seks met een ander dan diegene waarop je verliefd bent.

En een open relatie is niet voor iedereen geschikt of andersom, niet iedereen is geschikt om een open relatie te hebben. Dat is iets heel persoonlijks...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144895152
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ik vind seks heel belangrijk in een relatie, maar exclusieve seks niet.

Overigens ben ik van mening dat een open relatie niet iets is wat je vanaf dag één van de relatie zou moeten nastreven. In de periode van (dol)verliefd zijn, kan ik me heel goed voorstellen dat je absoluut geen behoefte hebt aan seks met een ander dan diegene waarop je verliefd bent.

En een open relatie is niet voor iedereen geschikt of andersom, niet iedereen is geschikt om een open relatie te hebben. Dat is iets heel persoonlijks...
Duidelijk! En met dat laatste zeker eens, ieder zijn ding.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144904541
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:08 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan. Mensen hebben vaak zo een "dit maakt mij gelukkig en iedereen die daar van afwijkt die snapt het gewoon niet" air om zich heen.

Of je nou monogaam bent of een open relatie hebt vroeg of laat worden mensen binnen een relatie aangetrokken tot anderen. De een stopt dit weg, de ander gaat vreemd en nog een ander ziet seks om seks als heel iets anders dan waar de relatie om draait en doet er wat mee. Zo raar is het niet :)

Ik begrijp open relaties, al weet ik niet of ik deze zelf zou kunnen hebben ^^
Ik vind dat je in een relatie altijd rekening moet houden met de ander. Als twee mensen met elkaar afspreken dat ze allebei lekker mogen rondneuken dan heb ik daar totaal geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen elkaar verwachtingen voorspiegelen en zich daar niet aan houden.
pi_144909060
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ieder vult het op z'n eigen manier in.
dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Goede uitleg verder, ik moet er zelf niet aan denken maar ieder zijn ding.
pi_144910632
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:19 schreef peterkailey het volgende:
Mensen zijn van nature niet monogaam dus helemaal niet vreemd. Ik ben dol op pizza maar lust af en toe ook weleens patat.
Dit :D
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_144911123
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:53 schreef Harmankardon het volgende:
Zelf heb ik een open relatie gehad. Iedere relatie is anders en dat geldt zeer zeker ook voor open relaties. Mijn ervaring: er wordt vaak (hier ook) een tot op zekere hoogte tegenstellend verband getrokken tussen liefde en lust (sex), maar goede sex is volgens mij niet alleen lust maar ook leuk, of heel erg romantisch, geestelijk bevrijdend of gigantisch humoristisch. Er komt een heel scala aan emoties bij kijken en dat hoeft zeker niet tot liefde te leiden maar het kan wel heel bevreemdend werken als je die emoties deelt met een ander persoon. En dan heb je een complicerende factor erbij in je relatie. Aangezien sex vaak in een bepaalde mate gepland wordt kom je regelmatig in aanraking met die bevreemdende emoties in je relatie. Voor veel mensen werkt dat wellicht prima in hun relatie, voor ons niet. Dus zijn we er mee gestopt en uiteindelijk is de relatie ook stuk gelopen. Maar ik heb er geen spijt van. Nu zit ik een relatie waarbij andere mensen soms meedoen en dat werkt beter.
Dit vind ik wel duidelijk uitgelegd :)

Ik zie niks in een open relatie, precies om de reden die jij hierboven beschrijft. Voor mij is 'alleen seks' totaal niet interessant, of zelfs totaal onmogelijk - ik vraag me altijd af hoe swingers (of mensen met een open relatie) het opbrengen om naar bed te gaan met een vreemde man die op de drempel verschijnt en van wie je op het eerste oog denkt: 'Vast een heel aardige man, maar móet ik daar iets mee?' :X

Ja, ik ken het tegenargument, namelijk dat er heel veel leuke swingers zijn, en dat er genoeg écht leuke mannen op de drempel verschijnen, maar dat geloof ik dus niet zo. Hoeveel mannen zijn nou écht leuk? Zo leuk dat je met hem naar bed wilt? Ik kom jaarlijks honderden mannen tegen (zoals de meeste mensen) en daar zitten veel aardige, interessante, vriendelijke, slimme en mooie mannen tussen, maar als er één (1) tussen zit die ik ècht leuk vind, is het veel.

Dus hoe doen swingers dat? Gewoon maar voor een avondje op je kiezen bijten? Het licht dimmen? Doen alsof je dat vreselijke accent niet hoort? Je maakt mij niet wijs dat het leuk is om seks te hebben met een man die 'er best mee door kan'. En daar komt swingen in de praktijk waarschijnlijk heel vaak op neer.

Gesteld dat die ene geweldige man op mijn drempel verscheen, dan zou zich meteen het volgende probleem aandienen: ik zou hem ongetwijfeld ècht leuk gaan vinden, en dat is nou weer niet de bedoeling van een open relatie. Je moet het 'oppervlakkig' houden, er mogen geen 'gevoelens' in het spel komen, het moet 'vrijblijvend' zijn. Maar hoe DOE je dat? Het gaat toch om iets behoorlijk essentieels, zou ik zeggen; dat deel je niet met iedereen. Bovendien lijkt het me nogal armoedig om steeds krampachtig te proberen het vooral 'oppervlakkig' te houden - iemand die ik niet goed ken, moet helemaal niet aan me zitten! :+ En andersom heb ik ook geen behoefte om aan een vreemde te zitten.

Dus nee, ik snap er weinig van :7
pi_144912999
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik zie niks in een open relatie, precies om de reden die jij hierboven beschrijft. Voor mij is 'alleen seks' totaal niet interessant, of zelfs totaal onmogelijk - ik vraag me altijd af hoe swingers (of mensen met een open relatie) het opbrengen om naar bed te gaan met een vreemde man die op de drempel verschijnt en van wie je op het eerste oog denkt: 'Vast een heel aardige man, maar móet ik daar iets mee?' :X

Ja, ik ken het tegenargument, namelijk dat er heel veel leuke swingers zijn, en dat er genoeg écht leuke mannen op de drempel verschijnen, maar dat geloof ik dus niet zo. Hoeveel mannen zijn nou écht leuk? Zo leuk dat je met hem naar bed wilt? Ik kom jaarlijks honderden mannen tegen (zoals de meeste mensen) en daar zitten veel aardige, interessante, vriendelijke, slimme en mooie mannen tussen, maar als er één (1) tussen zit die ik ècht leuk vind, is het veel.

Dus hoe doen swingers dat? Gewoon maar voor een avondje op je kiezen bijten? Het licht dimmen? Doen alsof je dat vreselijke accent niet hoort? Je maakt mij niet wijs dat het leuk is om seks te hebben met een man die 'er best mee door kan'. En daar komt swingen in de praktijk waarschijnlijk heel vaak op neer.

Gesteld dat die ene geweldige man op mijn drempel verscheen, dan zou zich meteen het volgende probleem aandienen: ik zou hem ongetwijfeld ècht leuk gaan vinden, en dat is nou weer niet de bedoeling van een open relatie. Je moet het 'oppervlakkig' houden, er mogen geen 'gevoelens' in het spel komen, het moet 'vrijblijvend' zijn. Maar hoe DOE je dat? Het gaat toch om iets behoorlijk essentieels, zou ik zeggen; dat deel je niet met iedereen. Bovendien lijkt het me nogal armoedig om steeds krampachtig te proberen het vooral 'oppervlakkig' te houden - iemand die ik niet goed ken, moet helemaal niet aan me zitten! :+ En andersom heb ik ook geen behoefte om aan een vreemde te zitten.

Ja, dit dus ^O^

Aan de ene kant zie ik -theoretisch!- lust als iets wat je prima kunt scheiden van liefde. Echter, aan de andere kant -in de praktijk!- moet ik iemand én goed kennen én bijzonder leuk vinden wil ik überhaupt zin in seks met die persoon hebben/krijgen. Ik moet er echt niet aan denken dat ik seks zou hebben met een vreemde of met iemand die ik helemaal niet zo leuk vind. Een goddelijk lijf/hoofd álleen doet me helemaal niets, er moeten op het geestelijke vlak ook (een hoop) "vonken" zijn...

Verder ook wat jij schrijft... van de talloze jongens/mannen die ik in mijn leven tegen ben gekomen (inclusief jongens/mannen die wél seksuele/relationele interesse in míj hadden) vond/vind ik maar zelden iemand écht leuk (en zelfs écht leuk is in mijn geval niet altijd een garantie voor séksuele interesse :') )

Kortom, theoretisch gezien begrijp ik het idee achter een open relatie wel en heb ik daar vanuit een principieel oogpunt ook niet zo veel bezwaren tegen. Voor mij geldt alleen dat ik een monogame relatie "romantischer" vind. Maar los van dat in mijn ogen minder romantische van een open relatie, kan ik er -in de praktijk dus- eigenlijk ook niks mee.
Tails tell tales
pi_144925126
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Andere zaken zijn veel waardevoller schreef Sjeen.

Prima! Maar waarom dan dus wel met anderen willen kunnen blijven neuken?
Gewoon een vraag..
Waarom niet, ook gewoon een vraag...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144925291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom niet, ook gewoon een vraag...
U voelde zich aangesproken?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_144941930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 15:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

U voelde zich aangesproken?
Valt wel mee. Het is meer dat ik vanuit mijn persoonlijke visie me datzelfde afvraag, maar dan dus andersom.
Ik vind het dus lastiger om me voor te stellen wat het grote probleem nu is van een keertje seks met een ander. Voor mij veranderd dat niets aan de relatie die ik heb. Waarom zou dat dan niet kunnen als het goed voelt op dat moment?

Heb erg vaak de vraag gekregen die jij daar stelt, waarbij ik me dus afvraagt waarom die vraag andersom niet gesteld wordt, want daar gaat die vraag net zo goed op. Wat is het werkelijke probleem van seks met een ander, wat veranderd het werkelijk aan je relatie, aan je partner? Als je dat rationeel bekijkt dan kom je(ik) uit op niets. Waarom doen mensen dan toch zo moeilijk erover, is dat alleen omdat anderen hebben besloten dat het niet "hoort"?

Ik ben dus wel benieuwd naar het antwoord van de "monogamen", waarom niet?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144942211
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:48 schreef erodome het volgende:

Heb je de post van Nadine26 wel gelezen, boven je?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 26 september 2014 @ 23:10:04 #162
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144942874
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:30 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

jij stelt dat er geen gevoelens bij mogen komen kijken, dat het krampachtig oppervlakkig gehouden moet worden... Ik heb geen idee of dat bij swingers zo is, maar het lijkt me erg sterk dat iemand met tegenzin seks heeft.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:10:09 #163
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_144942883
100% genieten van de tijd dat je samen bent, geen valse verwachtingen creeeren, en geen labels er op plakken. Het werkt prima voor me. Ik kan genieten van vrouwelijke energie in m'n leven, waarbij ik nog steeds kan doen en laten wat ik wil.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_144942978
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:54 schreef Godshand het volgende:

[..]

Heb je de post van Nadine26 wel gelezen, boven je?
Ja.

Maar je weet net zo goed als ik dat het vrij uitzonderlijk is om nooit lust voor anderen te voelen. Voor verreweg de meeste geld dat ze dat wel voelen, dat ze afgezien van de wil om monogaam te zijn prima gewoon seks met anderen zouden kunnen hebben. Velen hebben dat dan ook gedaan in hun vrijgezelle periode/wilde periode.

Degene die alleen seks kunnen hebben met iemand die ze eerst goed hebben leren kennen en waar liefde begroeit is zijn een nog kleinere minderheid dan degene met open relaties. De vrijgezelle periode'/wilde haren, vreemdgaan en alles bewijzen dat wel.
pi_144943954
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja.

Maar je weet net zo goed als ik dat het vrij uitzonderlijk is om nooit lust voor anderen te voelen. Voor verreweg de meeste geld dat ze dat wel voelen, dat ze afgezien van de wil om monogaam te zijn prima gewoon seks met anderen zouden kunnen hebben. Velen hebben dat dan ook gedaan in hun vrijgezelle periode/wilde periode.

Degene die alleen seks kunnen hebben met iemand die ze eerst goed hebben leren kennen en waar liefde begroeit is zijn een nog kleinere minderheid dan degene met open relaties. De vrijgezelle periode'/wilde haren, vreemdgaan en alles bewijzen dat wel.
Mwah, je moet er wel de persoonlijkheid voor hebben hoor. Sommige mensen zijn veel gevoeliger en komt er meer bij kijken zodra ze lust ervaren.

Ik merk ook dat oudere mensen seks en liefde beter kunnen scheiden dan hun jongere medemens.
Genoeg mensen gehoord die op tienerleeftijd rond neuken niets vonden maar op hun 30e er minder moeite mee hebben...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144952651
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:48 schreef erodome het volgende:
Wat is het werkelijke probleem van seks met een ander, wat veranderd het werkelijk aan je relatie, aan je partner? Als je dat rationeel bekijkt dan kom je(ik) uit op niets. Waarom doen mensen dan toch zo moeilijk erover, is dat alleen omdat anderen hebben besloten dat het niet "hoort"?

Hoi, ik ben monogaam, dus ik ga proberen mijn gevoel uit te leggen. Voor mij is het niet dat "het niet zo hoort". Ik heb juist eerder het gevoel af en toe dat seks altijd geweldig "hoort" te zijn, dat alles in het leven daarom lijkt te draaien. Voor mij is dat niet zo.

Emotioneel veilig voelen is voor mij nog belangrjjker. En dat wil ik ook geven aan mijn partner. Fijne seks is een goede tweede denk ik.
Persoonlijk voel ik me op emotioneel vlak veiliger bij een persoon die ook monogaam is. Dan heb ik meer het gevoel dat diegene voor mij kiest. Dat hij mij dusdanig belangrijk vindt dat hij bepaalde dingen opgeeft om bij mij te kunnen zijn, waaronder seks met anderen.

Al die emoties die bij mij naar boven zouden komen bij een open relatie: jaloezie, onzekerheid, het zou teveel zijn. Ik heb behoefte aan een bepaalde mate van zekerheid.

Ook moet ik er absoluut niet aan denken dat ik mijn vriend zou kwetsen met iets dat een keuze is. Ik heb er geen moeite mee om andere opties te laten lopen. Ik heb mijn aandacht op hem gericht, ik wil hem gelukkig maken en met hem een leven opbouwen.

Daarbij gaf iemand aan dat seks met een onbekende niets voor haar/hem is en als je iemand leuk vindt is het weer moeilijker om het oppervlakkig te houden. Dat lijkt mij ook erg lastig allemaal.

Liever richt ik me op één persoon en ben ik met diegene gelukkig. Ik vind dat hij mijn volledige aandacht verdient als het om relaties gaat. En andersom ook. We hebben het al druk zat met onze levens en elkaar. Als andere mensen daar ook nog eens bijkomen lijkt t mij dat er dan weinig voor elkaar overblijft.

Maar, heb jij van al deze dingen geen "last" dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door moi.Gracia op 27-09-2014 15:41:45 ]
pi_144952668

[ Bericht 100% gewijzigd door moi.Gracia op 27-09-2014 13:04:08 ]
pi_144952710
Er word hier nogal vaak de denkfout gemaakt dat open relaties per definitie gaan over seks willen met anderen...
Als je dat blijft denken ga je het nooit volgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_144952801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:03 schreef rhubarbje het volgende:
Er word hier nogal vaak de denkfout gemaakt dat open relaties per definitie gaan over seks willen met anderen...
Als je dat blijft denken ga je het nooit volgen
Maar het gaat er toch om dat je het in ieder geval niet hoeft op te geven? Of begrijp ik het nog steeds verkeerd?
pi_144952960
Dat ligt er maar net aan hoe je die open relatie inricht, iedereen doet dat anders

Maar het idee is meestal niet: nu ga ik gewoon even rond neuken
Het gaat om vrijheid, vertrouwen en een opvatting over seks die misschien anders is dan gemiddeld (dus dat het niet exclusief hoeft te zijn)
Maar het gaat niet puur om het nueken van anderen

Ik kan alleen voor mezelf spreken, en ik val in herhaling, maar voor mij gaat het om het daten, 'spanning', flirten, iemand leren kennen op een bepaalde manier en zoals bij iedereen die date komt daar dan soms seks bij kijken en soms niet. Maar mijn doel is niet 'nu ga ik eens lekker met de buurman neuken'
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144953077
Het was niet mijn doel om mensen aan te vallen. Maar er werd gevraagd naar waarom monogamie en ik heb geprobeerd daar een antwoord op te geven vanuit mezelf.

Ik denk niet dat mensen met een open relatie met iedereen willen neuken hoor. Dat is voor iedereen anders dat begrijp ik.

Die vrijheid is alleen niks voor mij om bovenstaande redenen. Ik geef dat liever op, omdat ik geloof dat dat meer vertrouwen oproept bij mijn partner en dus ook een fijnere relatie tussen ons schept.

Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat dit voor andere mensen anders werkt. Het is maar net waar je jezelf prettig bij voelt, en ik heb geprobeerd uit te leggen waarom open voor mij geen geschikte manier is. Ik zou er waus van worden :)
pi_144953106
Maar iedereen is het er volgens mij wel over eens dat het belangrijk is om met je partner op één lijn te zitten, ongeacht wat voor relatie je hebt
pi_144953111
Ik zeg niet dat jij mensen aanvalt, ik zeg dat de mensen die hier reageren vanuit monogamsie nog steeds te veel beredeneren vanuit 'waarom seks met een anders' maar dan zie het echt te simplistisch/ 1 dimensionaal

En zolang je het zo rechtlijnig ziet zul je nooit begrijpen waar de discussie/afweging 'monogaam of niet' nou eigenlijk over gaat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_144953294
okay. Maar ik neem aan dat je het hier wel met je partner over gehad hebt? Je hebt dan toch afgesproken dat dat okay is? Is dat niet het verschil tussen open en "gesloten"?
pi_144953391
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:29 schreef moi.Gracia het volgende:
okay. Maar ik neem aan dat je het hier wel met je partner over gehad hebt? Je hebt dan toch afgesproken dat dat okay is? Is dat niet het verschil tussen open en "gesloten"?
ja duh :')
En nee dat is niet het verschil, het verschil is hoe je de relatie inricht
Als je dit al niet in overleg doet kun je het niet met goed fatsoen een relatie noemen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')