dat een relatie anders is, is logisch en wil natuurlijk niet zeggen dat je meer of minder van iemand houdt.quote:Op zaterdag 20 september 2014 19:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik kan niet voor andere spreken natuurlijk, maar voor mij klopt dit.
In mijn vorige relatie kon ik wel een open relatie hebben, in deze relatie absoluut niet, heel de relatie is sowieso anders.
Ik ken genoeg open relaties die het langer volhouden dan monogamequote:Op woensdag 24 september 2014 16:09 schreef misteriks het volgende:
een open relatie is een contradictio in terminis. Altijd lachen met die moderne psychologisch dieper ontwikkelde open relatie mensen waarbij de relatie altijd op de klippen loopt, maar het niet te maken heeft met een of andere 3e partij. Hoe kan je een open relatie trouwens stopzetten? Die is toch zo open dat er geen modaliteiten zijn die het kunnen stopzetten?
Absoluut, dat is idd zo. Ik hekel gewoon het patserige dat sommigen omtrent deze open relaties hebben. Blaten maar dat zij het zus of zo goed voor elkaar hebben, maar de praktijk leert dat dit type relatievorm niet meer kans maakt dan een monogame qua duurzaamheid.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik ken genoeg open relaties die het langer volhouden dan monogame
En je kunt toch gewoon besluiten monogaam te zijn?
maar als het volgens jou even duurzaam is dan maakt het verder toch niet uit wat mensen kiezen?quote:Op woensdag 24 september 2014 16:17 schreef misteriks het volgende:
[..]
Absoluut, dat is idd zo. Ik hekel gewoon het patserige dat sommigen omtrent deze open relaties hebben. Blaten maar dat zij het zus of zo goed voor elkaar hebben, maar de praktijk leert dat dit type relatievorm niet meer kans maakt dan een monogame qua duurzaamheid.
In mijn geval was dat wel zo.quote:Op zondag 21 september 2014 12:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat een relatie anders is, is logisch en wil natuurlijk niet zeggen dat je meer of minder van iemand houdt.
niet elke open relatie is even open natuurlijk.quote:Op woensdag 24 september 2014 16:09 schreef misteriks het volgende:
een open relatie is een contradictio in terminis. Altijd lachen met die moderne psychologisch dieper ontwikkelde open relatie mensen waarbij de relatie altijd op de klippen loopt, maar het niet te maken heeft met een of andere 3e partij. Hoe kan je een open relatie trouwens stopzetten? Die is toch zo open dat er geen modaliteiten zijn die het kunnen stopzetten?
maar, je mag wel altijd krikken met een ander? En de mensen in kwestie zijn echt gek op elkaar..?quote:Op woensdag 24 september 2014 20:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
niet elke open relatie is even open natuurlijk.
vaak zijn er gewoon afspraken en is 'altijd krikken met een ander' niet aan de orde.quote:Op woensdag 24 september 2014 20:08 schreef moi.Gracia het volgende:
[..]
maar, je mag wel altijd krikken met een ander? En de mensen in kwestie zijn echt gek op elkaar..?
-Goed in de omgang met iedereenquote:Op woensdag 24 september 2014 23:12 schreef jaha het volgende:
Bovendien ben ik vrienden met iedereen die me dat waard is, man of vrouw, ongeacht leeftijd, relatiestatus en dergelijke. Seks reserveer ik liever voor vrouwen tussen de 25 en de 35 die net als ik single zijn of een relatie met mij (willen) hebben
ik heb het niet over vriendschap, maar over dingen als vertrouwen, openheid en eerlijkheid.quote:Op woensdag 24 september 2014 23:11 schreef jaha het volgende:
Ja dat hoor je mensen ook vaak zeggen, alleen heb ik "waardevolle vriendschappen" met een heleboel mensen, en seks reserveer ik bij voorkeur slechts voor de persoon waarmee ik een relatie heb.
Die drie dingen zijn de basis van mijn vriendschappen.quote:Op donderdag 25 september 2014 07:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb het niet over vriendschap, maar over dingen als vertrouwen, openheid en eerlijkheid.
Ja dat snap ik ook nog wel.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:43 schreef rhubarbje het volgende:
Sex is wel belangrijk maar niet het verschil tussen vriendschap en een relatie (of heb jij automatisch verkering na een keer neuken?)
Een relatie is meer dan een optelsom van vriendschap+sex=relatie of vertrouwen+openheid+seks=relatie
Andere zaken zijn veel waardevoller schreef Sjeen.quote:Op donderdag 25 september 2014 08:47 schreef rhubarbje het volgende:
Niemand zegt volgens mij dat het niet belangrijk is, alleen dat het niet doorslaggevend is
Hier sluit ik mij bij aan. Mensen hebben vaak zo een "dit maakt mij gelukkig en iedereen die daar van afwijkt die snapt het gewoon niet" air om zich heen.quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind het zo irritant als mensen de enige vorm van houden van die ze kennen projecteren op anderen en daar conclusies aan verbinden
waardevoller maakt niet automatisch dat het dus niet waardevol isquote:Op donderdag 25 september 2014 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Andere zaken zijn veel waardevoller schreef Sjeen.
Prima! Maar waarom dan dus wel met anderen willen kunnen blijven neuken?
Gewoon een vraag..
Dat schrijf ik toch ook nergens?quote:Op donderdag 25 september 2014 09:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waardevoller maakt niet automatisch dat het dus niet waardevol isSerieus is dat zo lastig?
En als ik naar mezelf kijk: het gaat niet puur om neuken. Ik vind daten leuk, ik vind het 'spannend' om te kijken waar het heen gaat met iemand en ik ben er van overtuigd dat verschillende soorten liefde/verliefdheid/crush naast elkaar kunnen bestaan
Waarom zou je het dan laten?
Anderen daten is voor mij geen eerste levensbehoefte maar het maakt mij blij, het maakt mijn lief blij als ik een leuke date heb gehad en het zit onze relatie niet in de weg. Waarom zou je het dan laten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |