Exactly my thoughts, inclusief dat ik niet helemaal geloof dat ze een hekel heeft aan sport. Nogmaals: ik moet nog een keer een gesprek hebben waarin we verkennen waar dit eigenlijk om draait... hekel aan de sportschool? Jeugdtrauma? Exentrauma? ik noem maar wat...quote:Op zondag 7 september 2014 10:41 schreef Robophatt het volgende:
Als je het mij vraagt bestaat er niet zoiets als een hekel hebben aan sport. Dat klinkt zo ongeveer hetzelfde als een hekel hebben aan eten of een hekel hebben aan het weer. Er is zo ontzettend veel wat je kunt doen dat onder sport valt dat het toch bijna onmogelijk is dat ze aan alles een hekel heeft.
[..]
Eerlijk gezegd zou ik helemaal gek worden van iemand die zo slecht voor zijn/haar lichaam zorgt. Zou echt moeite met zo'n relatie hebben. Kom op, eet gewon fatsoenlijk en beweeg wat. Niet iedereen hoeft volgens een schema te eten en dagelijks te sporten, maar ik vind het werkelijk waar een afknapper als iemand op zo'n manier als je hier beschrijft leeft.
Het enige wat je kunt doen is er eerlijk over zijn tegen haar. Leer haar fatsoenlijk te eten en zorg op andere manieren voor beweging. Accepteer echter dat als het er niet in zit het er soms ook gewoon nooit in zal komen. Wat eigenlijk jammer is, want waarschijnlijk zou ze zich heel wat beter voelen als ze er iets meer moeite in zou steken. Maar goed, wie ben ik om daar iets over te zeggen...
Je zit er compleet naast, en je zit ook niet stiekem goed, echt miles off.quote:Op zondag 7 september 2014 00:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind sporten erg leuk, maar ik zou TS echt niet als partner willen hebben. Beetje beslissen wat je partner wel of niet zou moeten doen en maar blijven hameren op dat je geen dikke meid wilt (terwijl ze nu een normaal postuur heeft!). Volgens mij gaat je relatie in de eerste plaats om imago. Ik bespeur althans weinig liefde.
inderdaad ook zoeken naar andere vormen van inspanning. Maar het gaat in deze dus niet echt over iets als een hobby, je gezondheid is mijns inziens een essentieel onderdeel van je leven en je eigen gezondheid en die van je partner is onderdeel van de relatie. Ik kan mij bijvoorbeeld ook voorstellen dat iemand er niet mee kan leven als zijn/haar partner rookt en zegt nooit te willen stoppen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar zou je haar in kunnen stimuleren, maar dat is heel wat anders dan actief sporten.
Als ze geen overgewicht heeft zie ik het probleem niet, je hoeft toch niet alle hobby's die de ander heeft leuk te vinden?
Dit, heb het ook al eerder gezegd. Vind het zelfs vreemd dat iedereen zo bij het sporten blijft hangen, maar dat zal wel komen omdat de koppeling vet worden gemaakt is.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:16 schreef SSJKliko het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken om haar eetgewoonten dan dat ze niet sport..
Elke dag een stevige wandeling van een half uurtje is beter dan twee keer in de week intensieve cardio.quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Want stevig wandelen is vergelijkbaar met intensieve cardio, denk je?
Groot gelijk man!quote:Op zondag 7 september 2014 15:44 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Exactly my thoughts, inclusief dat ik niet helemaal geloof dat ze een hekel heeft aan sport. Nogmaals: ik moet nog een keer een gesprek hebben waarin we verkennen waar dit eigenlijk om draait... hekel aan de sportschool? Jeugdtrauma? Exentrauma? ik noem maar wat...
En alle mensen die denken even iets te concluderen dat ik autoritair ben en dat ik van haar een ander mens wil maken, enz enz enz.. helaas is de soep niet zo heet als jullie hopen. Ik snap dat jullie een leuk dramatopic willen en je hebt natuurlijk de gebruikelijke internetreflex om een ander zwart te maken ("zo'n autoritaire lul als TS zou ik gelijk van scheiden blabla") en daar zelf je beter door te voelen - een interessant fenomeen waar leuk onderzoek naar gedaan kan worden - maar het is hier allemaal niet van toepassing. Jammer jammer jammer
Nog minder? Want volgens de TS eet ze alleen avondeten en verder helemaal niets.quote:
Struikel je dan ook over je eigen vet ?quote:Op donderdag 11 september 2014 11:53 schreef missbehavin het volgende:
Geef d'r groot gelijk. Sporten![]()
Ik ren alleen als ik achtervolgd word.
Nopequote:Op donderdag 11 september 2014 11:55 schreef K44S het volgende:
[..]
Struikel je dan ook over je eigen vet ?
Adrenaline zal helpen, en daarna vergroot risico op hartfalen ivm inspanning dat je hart niet gewend isquote:
Wedden, ik word zo'n oud besje van 100 waarvan niemand snapt dat ze zo oud is gewordenquote:Op donderdag 11 september 2014 11:57 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Adrenaline zal helpen, en daarna vergroot risico op hartfalen ivm inspanning dat je hart niet gewend is![]()
Ach zolang je maar gelukkig bent met jezelf toch.
Ik kan niet geloven dat obesitas mensen gelukkig met zichzelf zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:57 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Adrenaline zal helpen, en daarna vergroot risico op hartfalen ivm inspanning dat je hart niet gewend is![]()
Ach zolang je maar gelukkig bent met jezelf toch.
Ja want iedereen die niet sport, heeft obesitasquote:Op donderdag 11 september 2014 11:59 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik kan niet geloven dat obesitas mensen gelukkig met zichzelf zijn.
Maar ik geloof wel meer niet.
Aangenomen! Als jij honderd wordt betaal ik je glaasje sherry in het verzorgingstehuisquote:Op donderdag 11 september 2014 11:59 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wedden, ik word zo'n oud besje van 100 waarvan niemand snapt dat ze zo oud is geworden
quote:Op donderdag 11 september 2014 12:01 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
[..]
Aangenomen! Als jij honderd wordt betaal ik je glaasje sherry in het verzorgingstehuis
Tja, ik drink het nu, dus het lijkt me sterk dat ik dan ineens op sherry overstapquote:Op donderdag 11 september 2014 12:01 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Hippe oma dan, met je wodka
Ik zeg alleen iets over obesitas mensen, dat het toevallig in deze context isquote:Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja want iedereen die niet sport, heeft obesitas
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |