En hoe doet Facebook het nu?quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:16 schreef BasEnAad het volgende:
Is me te riskant.
Twitter verdubbelde na de beursgang, Facebook halveerde.
Heb een goed gevoel bij alibaba. Ik ben wel een beginner. Heeft het nut om voor 3-400 euro alibaba aan delen te kopen. Gewoon als gok.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:30 schreef Sparqq het volgende:
Als je Alibaba interessant vindt, dan moet je ook eens naar Tencent kijken.
Als je bereid bent het risico te lopen dat ze halveren of erger.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:54 schreef eend112 het volgende:
[..]
Heb een goed gevoel bij alibaba. Ik ben wel een beginner. Heeft het nut om voor 3-400 euro alibaba aan delen te kopen. Gewoon als gok.
Ja kan me veroorlovenquote:Op zaterdag 6 september 2014 12:00 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als je bereid bent het risico te lopen dat ze halveren of erger.
Nee denk het niet, zullen denk ik meer interesse hebben in het beheer van de VIE (variable interest entities) constructie.quote:Op zaterdag 6 september 2014 12:55 schreef crashbangboom het volgende:
IPO'en de veertig rovers ook mee?
quote:Op zaterdag 6 september 2014 08:16 schreef BasEnAad het volgende:
Is me te riskant.
Twitter verdubbelde na de beursgang, Facebook halveerde.
Precies, Als je gelooft in Alibaba, koop dan Yahoo aandelen. Dan heb je in feite Alibaba aandelen en krijg je Yahoo er voor niks bij.quote:Op zaterdag 6 september 2014 11:45 schreef JimmyJames het volgende:
Hier wat meer details: http://www.bloomberg.com/(...)-commerce-giant.html
Ik kom op een k/w van 43 met de gegevens uit het artikel, een stuk 'goedkoper' dan facebook
Wel interessant dat het belang van Yahoo 37 miljard waard zou kunnen zijn. Met een marketcap van 39.38B krijg je dus de rest van yahoo er min of meer gratis bij: http://finance.yahoo.com/q?s=YHOO
Maar ik geloof dat er wat problemen waren met de Chinezen, en er daarom een discount in acht moet worden genomen?
Ik heb Yahoo aandelen gekocht. Of althans geordered. Ben benieuwd of het wat gaat worden allemaalquote:Op zondag 7 september 2014 00:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Precies, Als je gelooft in Alibaba, koop dan Yahoo aandelen. Dan heb je in feite Alibaba aandelen en krijg je Yahoo er voor niks bij.
Stukken beterquote:Op zaterdag 6 september 2014 11:42 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
En hoe doet Facebook het nu?
~10eur schat ikquote:Op zondag 7 september 2014 23:03 schreef Endlessly het volgende:
Hoeveel betaal je aan kosten voor die investering van 300-400 euro? Denk dat het wel heel goed moet gaan om deze er uit te halen.
Bij Binck ontvang je als nieuwe klant gratis transactietegoed, anders betaal je ¤10,- service fee (Binck basic) wat toch gewoon 2,5%-3,3% is wat je bij de start verliest (en bij verkoop nog eens). Het is wel goed te maken, maar het snijdt wel behoorlijk in je potentiële rendement.quote:Op zondag 7 september 2014 23:03 schreef Endlessly het volgende:
Hoeveel betaal je aan kosten voor die investering van 300-400 euro? Denk dat het wel heel goed moet gaan om deze er uit te halen.
Heb toch maar zo'n rekening geopend.quote:Op maandag 8 september 2014 09:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Bij Binck ontvang je als nieuwe klant gratis transactietegoed, anders betaal je ¤10,- service fee (Binck basic) wat toch gewoon 2,5%-3,3% is wat je bij de start verliest (en bij verkoop nog eens). Het is wel goed te maken, maar het snijdt wel behoorlijk in je potentiële rendement.
Uitstekend.quote:
quote:You might say this is all just bad luck — Alibaba does have a great business and fresh start. But history could still repeat itself.
For one, Ma has again timed his listing with record highs for the equity markets. Secondly, the issue of misaligned interests between private and public businesses again looms large.
Alibaba is only listing in the U.S. because Hong Kong would not agree to waive its one-share-one-vote rule. Alibaba insists on a complicated partnership structure that allows the management board to keep control with a minority stake.
This is significant because almost half Ma’s fortune it tied up in Alipay — which is technically not included in the listing — where he personally owns 48.5%, according to Bloomberg, dwarfing his 8% stake in Alibaba.
IPO investors must hope this time Jack Ma does not again see the IPO as the finishing line, only afterward switching to a vehicle where he has more to gain.
http://www.marketwatch.co(...)h-jack-ma-2014-09-08
Yahoo staat op $42 en de all time high ligt boven de $100.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:11 schreef Hi_flyer het volgende:
Yahoo staat nu op een all time high geloof ik.
Da's dan vast van voor de dotcomcrisis, of niet?quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yahoo staat op $42 en de all time high ligt boven de $100.
Fuck, yeah.quote:Op dinsdag 9 september 2014 14:39 schreef Hi_flyer het volgende:
Da's dan vast van voor de dotcomcrisis, of niet?
Hou er altijd rekening mee dat IPO's altijd redelijke maten van onzekerheid kennen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 16:44 schreef eend112 het volgende:
Ik hoorde dat alibaba begint rond 60 dollar en pas availabe is voor Nederland rond de 80-90 euro. Yahoo kopen is dan toch op korter termijn een zeer grote kans op winst
Ah dat klinkt wel logisch inderdaad. Blijft altijd een gok maar ik denk dat dit wel een goed eerste aandeel is om het te lerenquote:Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef Nimtex het volgende:
[..]
Hou er altijd rekening mee dat IPO's altijd redelijke maten van onzekerheid kennen.
Ook handelaren in yahoo weten natuurlijk al een tijdje dat de BABA ipo er aan komt, dus allicht dat er daar ook al het een en ander zit ingeprijsd in de markt.
Dus dat is natuurlijk wel iets waar je altijd rekening mee moet houden bij je risico afweging.
Yahoo is maar 10 miljard waard dus alibaba word geprijsd voor zo'n 30 miljard met een aandeel van 22% wat yahoo heeft.quote:Op dinsdag 9 september 2014 17:42 schreef Nimtex het volgende:
[..]
Hou er altijd rekening mee dat IPO's altijd redelijke maten van onzekerheid kennen.
Ook handelaren in yahoo weten natuurlijk al een tijdje dat de BABA ipo er aan komt, dus allicht dat er daar ook al het een en ander zit ingeprijsd in de markt.
Dus dat is natuurlijk wel iets waar je altijd rekening mee moet houden bij je risico afweging.
Dat met short put snap ik niet helemaalquote:Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Nimtex het volgende:
Zat nog eens te denken, evt dat een time spread op Yahoo misschien ook nog wel een idee zou kunnen zijn.
Short put 41 oct 14 2.62
long put 41 nov 14 3.22
verschil 0.6 (1.5%)
of
Short put 41 oct 14 2.62
long put 41 jan 15 3.80
Verschil 1.18 (2.9%)
zo iets is vooral interessant als je op korte termijn een stijging zou verwachten, terwijl je op de iets langere termijn eerder weer een iets meer neergaande beweging zou verwachten.
En het risico van je short put is gedekt door je long put met langere looptijd. Natuurlijk wel altijd opletten als het aandeel eerst zou dalen en naar het aflopen van je short put, zou stijgen indien je er voor kiest je long put niet te verkopen. je natuurlijk wel een groter verlies kan maken.
Dan het verschil in optie premie !
Yahoo's echte waarde is zo'n 10 miljard de andere 30 is alibaba.quote:Op zaterdag 6 september 2014 01:16 schreef eend112 het volgende:
http://nu.nl/economie/387(...)n-met-beursgang.html
Een alibaba aandeel kopen, ja of nee?
Of toch misschien Yahoo, wat veiliger. Zij hebben ongeveer een kwart in handen.
Voor de beursdag van alibaba? Hoe veel tijd zt er tussen de beursgang en het moment dat ze in NL beschikbaar zijn?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:14 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Yahoo's echte waarde is zo'n 10 miljard de andere 30 is alibaba.
Yahoo is geen drol waard die 10 miljard zou een gek betalen.
Kopen of long zetten maar ik zou voor de beursdag de aandelen dumpen.
5 dagen ofzo wanneer ze in NL beschikbaar zijn maakt niet uit de koerswaarde van YAHOO heb ik het over.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:23 schreef eend112 het volgende:
[..]
Voor de beursdag van alibaba? Hoe veel tijd zt er tussen de beursgang en het moment dat ze in NL beschikbaar zijn?
Zag laatst bij RTL Z een analyst die zei dat de eerste reeks aandelen niet beschikbaar zijn voor Nederlanders en we in ons handen moeten wrijven als we ze voor 90 dollar kunnen kopenquote:Op zaterdag 13 september 2014 08:32 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
5 dagen ofzo wanneer ze in NL beschikbaar zijn maakt niet uit de koerswaarde van YAHOO heb ik het over.
Je bent eigenlijk al te laat je kunt alibaba natuurlijk op de beursdag kopen maar of het je veel oplevert wie weet.
Dat ligt eraan welke kant de beursgang op gaat dat is altijd een gok ik heb geen idee wanneer we de aandelen kunnen kopen want ik ben niet van plan om ze te kopen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:52 schreef eend112 het volgende:
[..]
Zag laatst bij RTL Z een analyst die zei dat de eerste reeks aandelen niet beschikbaar zijn voor Nederlanders en we in ons handen moeten wrijven als we ze voor 90 dollar kunnen kopen
Inderdaad dat is een groot risico eerlijk gezegd als ze het doen is het een goed idee om yahoo short te zetten want dan kan de waarde alleen nog maar omlaag yahoo is geen drol waard.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:37 schreef BasEnAad het volgende:
Er wordt verwacht dat Yahoo al zijn stukjes Alibaba verkoopt bij de beursgang?
http://www.marketwatch.co(...)?link=MW_latest_news
Yahoo heeft 22,6% van de aandelen, dus dat zou een flinke dump zijn dan.
Dat was ook een beetje mijn idee met die time spread op yahoo.quote:Op zaterdag 13 september 2014 08:59 schreef hmmmmmmm het volgende:
Inderdaad dat is een groot risico eerlijk gezegd als ze het doen is het een goed idee om yahoo short te zetten want dan kan de waarde alleen nog maar omlaag yahoo is geen drol waard.
Thanksquote:Op zaterdag 13 september 2014 13:34 schreef Nimtex het volgende:
Dit artikel is misschien ook wel de moeite om door te lezen, als je wat meer over BABA wilt weten.
http://seekingalpha.com/a(...)ent-of-risks-rewards
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |