abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:11:34 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144447537
Hoeveel dagdelen mogen ze bij jullie komen wennen? Hier zijn het er 10!
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:14:35 #77
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144447584
Wow dat zijn er echt heel erg veel! dat is wel super fijn Lazi
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144447698
Hier "moeten" wij as woensdag naar school. Welke vragen hebben jullie gesteld?
Ean moet vanmiddag naar de oogarts omdat ze de oogarts bij het cb tot 2x toe weigerde. Wish me goed luck. Het is ook echt een rottijd 15:15 en sac moet ook mee.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:03:39 #79
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144448759
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Dus vanaf 5 januari zal hij 2x per week een dagdeel gaan tot aan zijn verjaardag.
Bij de school van K doen ze 10 dagdelen wennen; meestal is het 10x 1 dagdeel per week (ochtend)
Dus K zal in januari ongeveer gaan starten, om in april naar school te gaan

Hij is al 2 jaar geleden ingeschreven; populaire school. Vandeweek was het openingsfeest van het integraal kindcentrum; de hele dagopvang en BSO en school zitten nu in 1 gebouw en werken samen.
K gaat samen met 3 jongens van ongeveer dezelfde leeftijd naar de school. de anderen zijn van november, december en ook april. Ze mogen ze wel spreiden en niet alle 4 in 1 klas doen, want dan heb ik nu al medelijden met de juf. Woensdag bij het feest waren ze met zijn vieren poeeeee he.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_144448938
Hier ook 10 dagdelen, Mex gaat nu 2 dagdelen per week. Vanaf 6 oktober voor het echie.
Maar eigenlijk had het wennen niet gehoeven, hij loopt zo naar binnen en het is meer verwarrend voor hem naar welke school hij vandaag nou weer moet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:13:54 #81
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144449016
K gaat alleen 1 dag per week naar dagopvang, hij gaat niet naar PSZ. Dat vonden we erg duur en omdat hij al naar de opvang gaat en ze op tijd beginnen met wennen zagen we de noodzaak van de PSZ niet.
Mijn man werk onregelmatige diensten, dus K gaat de ene week 2 dagen naar oppas, 1 dag bij papa, 1 dag bij mama en 1 dag opvang. En in een andere week kan dat 1 dag oppas, 2 dagen papa, 1 dag mama en 1 dag opvang zijn. En soms gaat hij nog een dagje spelen bij opa en oma. We vonden dat we het hem nog lastiger zouden gaan maken met PSZ. Daarnaast is dat dan ook nog zo regelmatig niet omdat je met vakanties zit. Nu kunnen we nog even genieten dat hij lekker thuis is.
Hij kan nog lang genoeg naar school. Zelf zijn we ook niet naar de PSZ geweest en dat is ook allemaal goedgekomen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:15:47 #82
244125 laziness
pi_144449066
De oogarts viel hier erg mee hoor F-R :Y

O. gaat niet in december wennen want dat is echt te druk dus 2x per week in januari laat hem mooi in het ritme komen om vanaf 9 februari echt te mogen.
Hij komt bij drie kindjes die hij al kent van het kdv dus dat is ook prettig.

Als je kind naar het kdv gaat voegt een psz niet veel nieuws toe. Als hij alleen maar bij mij thuis zou zijn zou ik absoluut wel voor een psz kiezen maar dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard.
pi_144449142
Maar O weigerde de ogentest bij het cb toch niet?
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:19:02 #84
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_144449147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:15 schreef laziness het volgende:

Als je kind naar het kdv gaat voegt een psz niet veel nieuws toe. Als hij alleen maar bij mij thuis zou zijn zou ik absoluut wel voor een psz kiezen maar dat is ieder zijn eigen keuze uiteraard.
Dat vonden wij ook. En moet zeggen dat ze bij dit KDV heel actief zijn op taalontwikkeling bij K. Eerst zei hij niet veel en hebben ze veel met hem geoefend (was ook meer verlegenheid bij hun, want bij mij zei hij al veel meer; heb toen een lijstje gemaakt met wat hij bij mij zei en daar zijn ze mee gaan werken).
En nu werken ze aan zijn uitspraak, want hij spreekt sommige woorden niet echt heel duidelijk uit, maar ik hoor dat vaak niet omdat ik weet wat hij bedoelt.

Vandeweek zei hij het woord 'geluiden' maar net niet helemaal goed. Dus mijn man en ik zeiden je moet zeggen ge-lui-den. Krijgen we van hem het antwoord 'ja dat weet ik niet' nou we lagen ongeveer onder tafel. Bijdehand worden ze in ieder geval wel ;)
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:22:36 #85
244125 laziness
pi_144449244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar O weigerde de ogentest bij het cb toch niet?
Hij wilde zijn goede oog nog wel, zijn luie oog niet meer. Het CB deed niet moeilijk want de afspraak in het ziekenhuis stond al.
pi_144449758
Wow, 10 dagen, wat veel!
Bij Anne zijn het er twee, gisteren en vandaag dus.
Op de school waar ik werk is het zelfs maar één dag. Dat is ooit zo ingesteld omdat het voor kinderen kennelijk verwarrend zou zijn om deels op school en deels op psz/Kdv te zitten.

In sommige gevallen kan er wel een uitzondering worden gemaakt trouwens, dat is dan meestal op advies van het consultatiebureau of kinderdagverblijf.
pi_144450392
Dat aantal dagen zal ook wel een beetje afhankelijk zijn van in welke periode een kind begint lijkt me?
M is van 11 januari, 10 dagdelen wennen midden in de sinterklaas/kerstperiode lijkt me ook niet handig.
pi_144451305
Dat zal toch wel meevallen Kyara, ze doen echt niet elke dag aan kerstdingen. Als hij na sinterklaas 2 dagdelen per week zou gaan ben je er al.
Maar het is allemaal niet verplicht.

Mex had het vandaag ook weer naar zijn zin, echt een jongen is het zei de juf;)
pi_144451493
Ik vind de periode tussen Sint en kerst heel vermoeiend voor kinderen. Ligt er ook aan wanneer kerst in de kerstvakantie valt. Valt het ongelukkig dan is Sint amper uitgezwaaid en staat de kerstboom er al. Met als thema kerst dus elke dag wel iets en vaak een afsluitende themadag/knutseldag met of zonder kerstavond op school.
pi_144451573
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:11 schreef laziness het volgende:
Hier was het ook zoiets. Iig vanaf 2 maanden voor zijn verjaardag iedere woensdag.
pi_144451657
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:40 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind de periode tussen Sint en kerst heel vermoeiend voor kinderen. Ligt er ook aan wanneer kerst in de kerstvakantie valt. Valt het ongelukkig dan is Sint amper uitgezwaaid en staat de kerstboom er al. Met als thema kerst dus elke dag wel iets en vaak een afsluitende themadag/knutseldag met of zonder kerstavond op school.
Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.
pi_144451709
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:45 schreef Troeta het volgende:

[..]

Maar dat maakt voor het wennen niet zoveel uit toch? Of ze nou een herfst of kerstknutsel maken. De kerstviering kan je dan nog lekker overslaan.
Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 12:50:17 #93
244125 laziness
pi_144451815
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:47 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Kinderen zijn gewoon veel drukker dan, veel minder "les" zoals normaal. Naar mijn idee niet de beste wen periode. Dit ligt natuurlijk ook wel aan het kind maar als ik naar die van mij kijk zou ik het over die periode heen tillen.
:Y
Hier werd het ook afgeraden. Nou helemaal prima wat mij betreft.
pi_144452020
Wat dat betreft is geen 1 maand handig, Mex moet nu dan na de grote vakantie nog naar de psz met allemaal kinderen die psz niet meer gewend zijn en op school hetzelfde.
Floris moest voor de vakantie wennen en zo zat er 6 weken tussen wennen en starten.
pi_144452131
Ean is van mei en ik hoor volgende week of ze nog voor de vakantie start of erna. Ik laat dat ook van de groepsgrootte en dynamiek van de groep afhangen. We krijgen laat vakantie dit jaar zouden we eind juni al vakantie krijgen was het weer een ander verhaal.
pi_144452501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:34 schreef Troeta het volgende:
Dat zal toch wel meevallen Kyara, ze doen echt niet elke dag aan kerstdingen. Als hij na sinterklaas 2 dagdelen per week zou gaan ben je er al.
Maar het is allemaal niet verplicht.

Mex had het vandaag ook weer naar zijn zin, echt een jongen is het zei de juf;)
Ik zit er nog niet zo in :@

Voor mijn gevoel gaat het van vakantie naar vakantie en van feestdag naar feestdag :D
pi_144452540
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 12:50 schreef laziness het volgende:

[..]

:Y
Hier werd het ook afgeraden. Nou helemaal prima wat mij betreft.
Oh, dus toch.
Nou ja, we zien het volgend jaar ( :X ) wel
pi_144452556
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zit er nog niet zo in :@

Voor mijn gevoel gaat het van vakantie naar vakantie en van feestdag naar feestdag :D
Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?
pi_144452591
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Bedoel je enkel de Sint-kerst periode of het hele schooljaar?
Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.
En daarna weer weet ik veel wat voor vakantie, pasen... etc
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:40:12 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144453366
1 december mag mijn peuter naar school, ik vind het ook wel jammer de timing, Als hij de eerste schoolganger was dan had ik hem nog niet laten gaan. Het is echt drama vanaf midden november op school. Alle kinderen vervelend en van de leg. Maar ik kan het niet maken om hem te laten wachten omdat we dan wel zijn zus moeten brengen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144453460
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Nou in elk geval tussen herfstvakantie en sinterklaas/kerst.
En daarna weer weet ik veel wat voor vakantie, pasen... etc
Ze beginnen nog niet na de herfstvakantie met Sint hoor. Ze proberen dat nog even te rekken.
Moppert weet hij dat hij dan naar school mag? Anders nog de overweging hem later te laten starten?
pi_144453492
Daan is net voor de kerstvakantie jarig. Ik had eigenlijk bedacht om voor de kerst maar te helpen met het gebouw aankleden, en dan Daan even een uurtje in de kleuterklas te laten. En anders gewoon na de kerst vol beginnen. Chris heeft ook een halve ochtend gewend, 2,5 maand voordat hij mocht beginnen ivm zomervakantie. Na de vakantie is hij ook zo vol mee gaan draaien, zonder problemen.. En Daan kent het gebouw/schoolprincipe ook al door Chris.
pi_144453884
Het maakt voor mij ook uit of er een instroomgroep is of niet.
  vrijdag 12 september 2014 @ 14:24:07 #104
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144454865
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Moppert weet hij dat hij dan naar school mag? Anders nog de overweging hem later te laten starten?
Ja en hij kijkt er al een jaar enorm naar uit.. hij gaat natuurlijk ook al heel lang mee met zijn zus.
De oudste zit in groep 3 dus hij heeft er echt zin in.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144455939
Hier heeft yaro helemaal niet gedaan aan wen momenten. Alleen 1 uurtje kennismaken met juf en klas voor de vakantie.
En vanaf dag 1 draait hij gewoon mee.
pi_144461428
Oudste gaat 5 keer wennen, maar de laatste keren is het eigenlijk gewoon meedraaien. Ze gaat voor de herfstvakantie 2 ochtenden en na de herfstvakantie ma-di-wo ochtend, donderdag vrij ivm verjaardag en vrijdag voor het echie.
pi_144482600
Oogarts ging gisteren prima. Ze ziet meer dan 100%
pi_144492500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is van mei en ik hoor volgende week of ze nog voor de vakantie start of erna. Ik laat dat ook van de groepsgrootte en dynamiek van de groep afhangen. We krijgen laat vakantie dit jaar zouden we eind juni al vakantie krijgen was het weer een ander verhaal.
Wij zijn afgelopen week geweest. Omdat de verjaardag van eva (en dus ook van Ean) in de mei vakantie valt, gaat ze voor de meivakantie wennen en na de vakantie voor het echt.
Hier 5 wenmomenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 13-09-2014 19:40:10 ]
pi_144502057
Jee joh ! Wat een verhalen :D
Mijn kleintje van net 2 is sinds gisteren officieel ingeschreven op de basisschool. We hebben het formulier gebracht en ze wilde meteen blijven :D

PSZ waar ze heen gaat ( straks, help, wachtlijsten, duim duim) werkt samen met basisschool !

Ik voelde me gisteren zo "echt" :D

edit: Commentaar school : "Wat bent u laat " >:) "De ouders krijgen zo spoedig mogelijk bericht".
Ik: "Dat ben ik " :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_144502410
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.

Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.
zegt ze "ja graag, Gottedomme wat is het koud" :o

Gelijk maar ff duidelijk geweest dat ik dat niet meer wilde horen.
pi_144502483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:
Volgens mij lezen heel weinig mensen het kinderpraatjes topic, dus even een ongegeneerde crosspost daarvandaan.

Vanmorgen even met de wandelwagen naar de winkels en het was nog wat fris. Dus ik had het daar over met Eva en vroeg of ze haar poncho wilde.

Maar van wie heeft ze dat ? :D
pi_144502683
Ja daar heb ik dus ook naar lopen vissen. Ik ben zelf wat meer van de kortere krachttermen, maar niet waar ze bij zijn. K*t is toch wel een fijne :P

Volgens haar had ze het van papa. En hoewel het een havenarbeider is en die inderdaad wel flink gebekt zijn, is dit iets wat hij nooit zegt.
Ik verdenk beide opa's :+

Ik moest wel gniffelen hoor. Toen ik weer achter de wagen liep en ze het niet zag. Mijn bescheiden meisje met zo'n krachtterm. Ze schrok er zelf van.

Mijn vriend heel droog: ze weet het wel goed toe te passen :')
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:41:57 #113
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_144502787
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Oogarts ging gisteren prima. Ze ziet meer dan 100%
Ziet ze ook spoken?
  zondag 14 september 2014 @ 06:41:00 #114
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144507971
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:41 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ziet ze ook spoken?
Vriend vroeg ookal of ze dan een extra auto oid zag

Eva kan het wel goed toepassen.
  zondag 14 september 2014 @ 08:59:28 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144508264
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 23:31 schreef danic het volgende:

Ik lees het wel hoor ;)
Hier ook al eens een "vedomme" gehoord, dan corrigeer ik haar naar pottedorie. Ik denk dat als ik haar zeg dat ze dat niet mag zeggen dat ze het juist gaat zeggen :P

Fijn dat de ogen goed zijn fr!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144545819
Ean en Sac sliepen gisteren door het brandalarm heen en alle commotie daarna ook.
Het brandalarm ging af en ik moest eerst even nadenken wat ik hoorde. Dus ik rende naar boven toen ik het mij realiseerde om de hele overloop en badkamer onder de rook te zien. Maar ik zag geen brand. Vriend was buiten bezig dus ik schreeuwde naar hem brand. Hij had wel meteen door waar er brand was. In de droger in de bijkeuken. Op kapotte kleding en heel veel rook na weinig schade naar ons idee. Misschien de vloer onder de wasmachine en droger wel maar daar kan ik alleen niet bij.

Ean werd wel vannacht 2x wakker de 1e keer omdat ze vond dat het rolluik te ver dicht was en de 2e keer omdat ze haar horloge en telefoon niet kon vinden, Tja die lagen in de badkamer maar ze moest ze per se hebben :?

Vanmorgen werden we beide misselijk van de brandlucht in de keuken en bijkeuken. Maar ean rook niks en ze begon er ook over dus ze heeft niks meegekregen gelukkig.
  maandag 15 september 2014 @ 12:23:05 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144546185
Jeetje, wat heftig FR! Dat lijkt mij toch schrikken zeg. :*
pi_144549438
Ja, klinkt eng :{
pi_144549477
Zo, die van mij is ingeschreven bij de Basisschool *O*
School: "Jullie zijn laat " :)
pi_144549497
FR -O- gelukkig viel het mee :*

Hier zegt ze ook wel DOMME! (voor gvd) en als we zeggen R, kom je? zegt ze "neee, R is beetje bezig" :D

Hoezo te laat KZ? we hebben haar hier 2 weken geleden ingeschreven (dalton school hier in de buurt)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144550028
Wij waren/zijn ook geschrokken. En dat blijf ik nog wel even. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd en vooral niks met de kinderen.

Ik hoor het de wijkagent nog zeggen brand gebeurt bijna niet. (Wiet naast ons)
Het is altijd een van mijn grootste angsten geweest. Ben wel blij dat we rookmelders hebben hangen.
pi_144554530
Brrrr FR :X. Gelukkig viel het mee, maar wat een schrik!

KZ, fijn dat jullie een school hebben. Ik krijg van al die berichten ook een haastgevoel, maar ik geloof dat het in onze gemeente iets minder hard gaat. Maar hoor zoveel berichten van omringende gemeenten dat het bij 2 jaar toch echt wel moet. Hier is het rond 3 jaar volgens mij, maar ik zou het graag rond hebben. Ik word er onrustig van :D.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 15-09-2014 17:02:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144554602
he bah FR, dat is zeker schrikken zeg! Gelukkig alles goed afgelopen.

Herkenbaar Phaidra :D Ik speur ook al een tijdje de websites van de scholen in de buurt af en ben me een beetje aan het verdiepen in de verschillende onderwijsvormen. Eind van de maand een rondje bellen om afspraken te maken en dan idd rond de 3e verjaardag inschrijven.
  maandag 15 september 2014 @ 17:04:59 #125
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_144554731
Hier in het gehucht een kleine basisschool, waar ik zelf ook gezeten heb.
Toevallig 2 weken geleden even naartoe geweest en gesproken met een aantal leraren (waarvan er nog 2 lesgegeven hebben aan mij _O- ) en we hebben daar een goed gevoel bij en ze staan te springen om leerlingen dus ik denk dat we haar daar ook plaatsen.
pi_144554886
Ik voorzie dat het kiezen hier nog wel een dingetje wordt, dat is ook een deel van mijn onrust. Vlak in de buurt zit een cluster van 4 scholen: vrije school en 3 met christelijke achtergrond. Vrije school, tja, moet bij je passen, maar het is ook een heel kleine (4 klassen totaal) en zwakke school (al zijn ze een verbetertraject gestart). Mijn vriend heeft niets met het geloof, dus is ook wat huiverig voor de andere scholen. Verder weg is wel keuze voor openbare en montessori (maar vraag me af of dat passend is voor peuter). Maar ik vind een school dichtbij wel een pré, ivm vriendjes in de buurt en combi met KDV van kind 2 (bso kan dan ook eventueel op dezelfde locatie, niet als de school verder weg zit). Dus denk dat we binnenkort eens langs moeten gaan op de scholen dichtbij, in de hoop dat ze de bezwaren van vriend kunnen wegnemen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 17:30:40 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144555670
Hier even verderop zit ook een katholieke school, doe ze weinig mee. Kwestie van informeren en rondvragen? En als je er onrustig van wordt, regelen dus. Ik heb Anouk ook al ingeschreven (andere, want nog dichterbij :P Dalton trouwens), is dat maar geregeld. Ze zeiden wel dat het zo'n vaart niet loopt, maar wetende dat een andere openbare school gaat sluiten...beter maar ingeschreven staan ;)
Nu nog bedenken hoe we de naschoolse gaan regelen....
pi_144555843
Phaidra, de ene Christelijke school is de andere niet. Soms is het echt alleen maar de achtergrond en merk je er eigenlijk weinig van. De leukste school in de omgeving zit hier ook een verbetertraject ;( vond ik ook niet zo leuk om te zien. En ik ben wel fan van Jenaplan maar om dar nu voor de wijk uit te moeten tja,...
pi_144557684
Dat is schrikken FR,gelukkig viel het enigzins mee allemaal. De schrik zal idd nog wel even blijven.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 19:22:59 #130
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144559607
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean en Sac sliepen gisteren door het brandalarm heen en alle commotie daarna ook.
Het brandalarm ging af en ik moest eerst even nadenken wat ik hoorde. Dus ik rende naar boven toen ik het mij realiseerde om de hele overloop en badkamer onder de rook te zien. Maar ik zag geen brand. Vriend was buiten bezig dus ik schreeuwde naar hem brand. Hij had wel meteen door waar er brand was. In de droger in de bijkeuken. Op kapotte kleding en heel veel rook na weinig schade naar ons idee. Misschien de vloer onder de wasmachine en droger wel maar daar kan ik alleen niet bij.

Ean werd wel vannacht 2x wakker de 1e keer omdat ze vond dat het rolluik te ver dicht was en de 2e keer omdat ze haar horloge en telefoon niet kon vinden, Tja die lagen in de badkamer maar ze moest ze per se hebben :?

Vanmorgen werden we beide misselijk van de brandlucht in de keuken en bijkeuken. Maar ean rook niks en ze begon er ook over dus ze heeft niks meegekregen gelukkig.
ik heb een jaar of vier en een jaar of 2,5 geleden hetzelfde meegemaakt (eerste keer omdat we de droger op een te zwak verlengsnoer hadden aangesloten, kabel was gesmolten en was gaan smeulen, tweede keer omdat het ding vol stof zat. achteraf bleek de trommel niet goed te zitten waardoor al het stof ín de machine kwam in plaats van naar buiten werd geblazen ... ) .. ik ben er nog steeds bang voor dat het wéér gebeurt en maak dan ook regelmatig m'n droger open om hem van binnen uit te zuigen :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144561061
Ik stofzuig hem elke keer uit. Spoel de condensor schoon en hij zit op een aparte groep.

Wasmachines en drogers mogen niet op een verlengsnoer aangesloten worden. Mijn vader is erg technisch dus qua elektra is het hier echt veilig. Het lijkt of er iets klem is komen te zitten.
pi_144562181
Hier is er een streng postcode beleid ! Dat gaat nu wel veranderen trouwens. Het gaat nu over in " een straal van zo veel meter om het huis" beleid.................

Anyways: wij hebben een school bekeken en die beviel niet. Daar is wel meteen plek, maar er gaan vervelende verhalen de ronde en hij is donker en niet gemêleerd genoeg naar onze zin.

Deze school waar ze nu is ingeschreven hebben we ook al bezichtigd. Open dag gehad en is erg populair. Het is een openbare school met thema gericht onderwijs, mooi licht gebouw en een afspiegeling van de buurt ( maatschappij). Ook veel vriendjes in de buurt.

Misschien gaan we nog wat scholen bezoeken, maar het moest hier in Amsterdam echt NU dus al.

En als het lukt om ons meisje naar de voorschool te krijgen die bij deze basisschool hoort krijgt ze voorrang.

Maar het is ECHT !!!!!! ECHT !!!

[ Bericht 7% gewijzigd door kleinzusje op 16-09-2014 02:19:03 ]
pi_144564408
Lief <3

Wat is voorschool?

Hier geen postcode beleid. Wel loting maar alleen als er teveel mensen willen voor de aantal plekken. Wij hadden geluk...15 plekken en 15 nieuwe leerlingen!
Het is een Dalton school met Katholieke achtergrond, ze besteden wel aandacht aan alle religies en verder vonden we het een hele fijne open sfeer hebben!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_144564848
Hier 'moet' je inschrijven voor 10 april in het haar voor ze naar school gaan. Daar viel Jelle afgelopen jaar ook onder volgens hun. Alleen wordt hij op 26 aug 4 en zal hij dus na de zomervakantie naar school gaan. Maar omdat we er toch uit waren toch al wel ingeschreven. Ze gaven wel aan dat ze er overigens geen stop op zetten.
Er zitten drie scholen hier in de buurt. Een net war verder weg dan de rest maar met de fiets nog goed te doen.
Dat is een wat grotere school en sprak me op zich wel aan (m'n man is vroeger ook baar die school gegaan)
Verder nog een school waar neefje en nichtje ook heen gaan, maar die school sprak me het minst aan. Vond het ook heel rommelig op de opendag. Al is m'n schoonzus wel erg tevreden met die school. Verder gaat die school ook verhuizen naar de locatie van de school verderop (nog) geen fusie maar kan me voorstellen dat dat in de praktijk toch wel zo gaat zijn in een paar jaar. Dus genoeg redenen dat die het niet gaat worden.

Verder nog een kleinere school hier ook vlakbij. Paar haar geleden verbouwd en alles sprak ons daar aan, met name ook de sfeer en de rust.

Omdat we twee scholen hadden die ons aan spraken gekozen voor de gene het dichtst bij en in een 'betere' wijk.
Ook omdat die andere school dus samen gaat voegen 'qua locatie' en het dan ook wel ineens erg groot wordt.

Onderwijs vormen verschilden maar minimaal. Alles gericht op het individu. (En verder zeggen de onderwijs vormen me niet heel veel eigenlijk :@ ben vooral op gevoel af gegaan)
  maandag 15 september 2014 @ 21:47:56 #135
244125 laziness
pi_144566910
Hier in de grote stad is automatisch een plekje op de school van jouw keuze toch niet zo makkelijk als in de dorpen. En op tijd inschrijven moet al helemaal. Maar we hebben vette mazzel dat de montessori van onze keuze 100 meter bij ons huis vandaan ligt. En het is een goede doorsnee van de Haagse samenleving. Dat is ook nog wel een issue hier in de stad. Zwarte scholen, witte scholen, kwaliteit van onderwijs. Je kan wel raden welke uitpuilen en welke niet. Mensen rijden er gerust de halve stad voor door.

Wij hebben enkel openbaar en montessori bekeken. Scholen met geloofsovertuiging vielen voor ons af. Andere onderwijsvormen moet ik te ver voor rijden en vielen ook af.
Montessori past goed bij mijn leergierig jongetje denk ik. Maar past zeker niet ieder kind en soms moet je al zo vroeg de keuze maken dat je nauwelijks de tijd krijgt je kind hierin te leren inschatten.
pi_144567152
dat ja
pi_144567265
Nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad. Ik denk nu bijvoorbeeld dat Dalton niet zo goed bij M gaan passen. Nu kunnen we zelfs ook al goed rekening houden met zijn zusjes en wat voor hen zou werken.
pi_144567529
Dat vind ik dus ook een lastige inschatting. En later nog switchen heeft ook een grote impact. The pressure!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 22:06:41 #139
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144567940
Ik heb vanmorgen nog bij een basisschool gekeken, ze hebben hier zowat geen wachtlijsten (meer een leerlingentekort). We hebben 2 basisscholen bekeken, ze leken veel op elkaar qua lesmethode (ook al was de 1 een jenaplanschool en de andere een normale R.K. school. Jenaplanschool is een stuk dichterbij dus dat is een pluspunt.
Het enige punt waarover ik twijfel is het pestbeleid.

R.K. school heeft duidelijke regels, de gepeste leerling wordt altijd serieus genomen, de pester en de gepeste gaan een gesprek aan, de pester heeft sowieso een probleem, en dan gaan ze met een soort waarschuwings-trappen systeem werken (ouders van pester worden eerst op de hoogte gesteld, daarna uitgenodigd voor gesprek, en als laatste middel wordt de pester van school gestuurd).

De tweede school (jenaplan) werkt met getrainde leerlingen die voor mediator moeten spelen tussen pester en gepeste leerling. De leerlingen gaan dan ook een gesprek aan. Verder gaat het meer over het voorkomen van pesten d.m.v. groepsgesprekken in de ochtend. Ze laten de leerlingen ook zelf hun eigen regels schrijven voor in de klas waaraan ze zich dan moeten houden.

Jenaplanschool was eerlijk over het feit dat ze vorig jaar een klas hadden waarbij de klas in 3 groepen was verdeeld. Die 3 groepen zaten elkaar continu uit te dagen, en het ging zo ver dat ze alle ouders van die klas bijeen hebben geroepen om dit te bespreken. Ze hebben dit probleem met de hulp van de ouders kunnen oplossen.

Moet ik nu blij zijn omdat de tweede school eerlijk is? Voordat ik naar het anti-pestbeleid vroeg voelde beiden scholen even goed, en had het Jenaplan onze voorkeur omdat deze een heel stuk dichterbij zit.
Is het pestbeleid zo belangrijk of moet ik alleen naar de lesmethode kijken?
Ik weet dat het 1 incident was, en het zal vast op de andere school ook zijn gebeurd. argh ik weet het niet meer :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 15 september 2014 @ 22:10:31 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144568173
Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar het pestbeleid :@
  maandag 15 september 2014 @ 22:12:33 #141
244125 laziness
pi_144568312
Ik zou mijn keuze niet af laten hangen van een pestbeleid. Ze zijn daar om te leren dus het onderwijs staat voorop.
Met een beetje goede kans zit je dochter in een leuke klas en heb je met dat hele beleid niks te maken.
Ik vind het trouwens wel goed om een grotere verantwoordelijkheid daarin bij de kinderen zelf te leggen en hen mediator te laten zijn. Maar dat hangt samen met mijn schoolkeuze denk ik ;)
  maandag 15 september 2014 @ 22:14:28 #142
244125 laziness
pi_144568434
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:10 schreef Susie het volgende:
Ik heb helemaal niet geïnformeerd naar het pestbeleid :@
Ik ook niet. Ik ga er positief vanuit het niet nodig te hebben en vind het verre van doorslaggevend in mijn keuze. Een goede school komt er linksom of rechtsom echt wel uit is mijn mening.
pi_144568540
Ik weet nu al amper meer wat ik allemaal moet vragen. Tzt maar even het topic over basisschoolkeuze doorspitten. Maar denk dat ik onderbuik gevoel toch ook heel zwaar laat wegen.
  maandag 15 september 2014 @ 22:19:55 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_144568728
Wij hebben de keuze alleen laten afhangen van een paar dingen 'gaan onze kindjes hier met plezier naartoe, worden ze gezien en mogen ze zichzelf zijn'.

Lientje gaat volgend jaar naar de Vrije School, ze is half Juni al 4 jaar, maar ik laat haar pas na de zomervakantie gaan. Die vakantie was nu al een straf, 6 weken geen peuterzaal, dus dat vind ik dan echt heel sneu, dat ze dan een paar weken mag en daarna niet meer. Dat is hoe ik er nu tegenover sta....

Ik moet 7 minuten met de auto rijden, of 15-20 minuten fietsen, wel te doen dus.

Hier overigens alle soorten onderwijs in onze woonplaats, zelfs democratisch onderwijs, sterrenschool, echt van alles en nog wat.
pi_144568863
Dat valt vies tegen bleek bij een kind in mijn omgeving. Daar was de gepeste ook vanuit school gezien de klos omdat de pester chronisch ziek en dus zielig was.

Wij hebben de luxe niet om ons daar echt druk over te maken. Hebben Dot met een maand of 6 op 2 scholen ingeschreven (een gewenste en een voor als echt niks anders lukte) en op haar 2e (kon niet eerder) op de school in de buurt. Tot grote verrassing aangenomen op de eerste 2, buurtschool (om de hoek) niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 15 september 2014 @ 22:23:24 #146
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_144568912
Sja, ik heb meerdere keren te maken gehad met pesten (op 2 basisscholen en een middelbare school), de middelbare school heeft het nog best aardig aangepakt, maar op de basisscholen wisten ze er geen raad mee, er werd eigenlijk ook niks mee gedaan :') En dat bedoel ik niet op een dramatische manier, want ik had ook leerlingen in de klas die veel erger werden gepest, en daar deden ze ook niets mee.

En Laziness, hoe weet je dan of je een goede school hebt? (dit bedoel ik echt als vraag)
Wat wel positief was, was dat Larissa zo groep 1 binnen liep en telkens daar naar bleef wijzen. "Mama, ik wil daarheen!" Heel bijzonder, aangezien ze normaal gesproken alleen met kindjes wil spelen die ze kent (en alleen dan in een omgeving die ze kent).
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_144568955
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Nou, dat lijkt me ook lastig inderdaad. Ik denk nu bijvoorbeeld dat Dalton niet zo goed bij M gaan passen. Nu kunnen we zelfs ook al goed rekening houden met zijn zusjes en wat voor hen zou werken.
Wat ik fijn vond aan de Dalton is dat ze zelf veel moesten kiezen (binnen bepaalde grenzen) welke taken eerst werden uitgevoerd. Ze hebben ook een buddy systeem. Dit leek me erg bij R passen, ze is zo ongelooflijk sociaal en ook erg zelfstandig dus ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt voor haar!
pi_144569288
Ik vind het juist heel eerlijk van die school Tankgirl. Op elke school komt pesten voor helaas en ik denk dat elke pestsituatie een ander beleid nodig heeft.

Her moet je al met 1 inschrijven, ik was met 2 te laat en Mex kwam op de wachtlijst. Nu hebben ze een nieuw kleuterklasje er bij en mocht hij toch.
Geweldig ook een klas met 3 kinderen en 4 die nu aan het wennen zijn. Allemaal groep 1 kindjes en het lokaal is ook niet zo groot,dus ik denk niet dat het er 30 zijn aan het einde van het jaar.
pi_144569326
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 22:23 schreef The_Tankgirl het volgende:
Sja, ik heb meerdere keren te maken gehad met pesten (op 2 basisscholen en een middelbare school), de middelbare school heeft het nog best aardig aangepakt, maar op de basisscholen wisten ze er geen raad mee, er werd eigenlijk ook niks mee gedaan :') En dat bedoel ik niet op een dramatische manier, want ik had ook leerlingen in de klas die veel erger werden gepest, en daar deden ze ook niets mee.

En Laziness, hoe weet je dan of je een goede school hebt? (dit bedoel ik echt als vraag)
Wat wel positief was, was dat Larissa zo groep 1 binnen liep en telkens daar naar bleef wijzen. "Mama, ik wil daarheen!" Heel bijzonder, aangezien ze normaal gesproken alleen met kindjes wil spelen die ze kent (en alleen dan in een omgeving die ze kent).
Fijn als ze zich zo veilig voelen op een nieuwe plek!
We kregen een rondleiding en de directrice deed de deur van de gym lokaal open waar een klas les aan het krijgen was...R ging zitten op de grond, schoenen uit en riep JAAA MEE SPORTEN!
lol
Ze was not amused dat ze weer verder met de rondleiding mee moest :P
  maandag 15 september 2014 @ 22:31:30 #150
244125 laziness
pi_144569384
Rapport onderwijsinspectie zegt een hoop wat mij betreft. Als de sfeer in orde is op een school doet dat ook een hoop voor het pestbeleid denk ik.

Ik heb niet zoveel vragen bedacht van tevoren. Info ochtend kwam al een hele hoop vanuit school zelf, rondleiding door groep acht leerling gaf een fijn beeld en toen kwamen er vanzelf wel vragen in ons op. O. liep er vrij rond, in alle klassen hingen een fijne sfeer. Ons gevoel is alles bepalend geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')