Heeft er iemand tips voor een weigerende peuter wat betreft eten? Het gaat echt van kwaad tot erger.
Erover praten werkt niet. Ze zegt alleen 'ik wil niet eten'. Als ik vraag waarom niet kom ik niet verder dan 'gewoon, ik wil niet'.
Broodjes/boterham, in stukjes, dubbelvouwen, zelf beleg kiezen/smeren/snijden. Niks werkt. Gisteren heeft ze 2 uur (!!) Aan tafel gezeten en was ze een halve boterham verder.
Ze eet steeds minder, is moe en bleek. Ik maak me echt zorgen.
Ik heb het blokjes systeem van KJ uitgelegd en erheen beloningssysteem aan gekoppeld. Maar het doet haar niks.
Een hap brood zit gerust een kwartier in haar wang. Als ik zeg dat ze moet kauwen, zegt ze dat ze liever sabbelt. Volgens haar heeft ze geen pijn.
Ik denk erover om iets te doen met tussendoortjes. Om die te beperken tot fruit, zodat ze honger krijgt voor de 3 hoofdmaaltijden. Maar ik weet dat tussendoortjes ook belangrijk zijn......
Ik maak me echt zorgen. We zijn nu gigantisch aan het 'zeuren' erover tegen haar zodat ze maar af en toe een hap neemt. Maar dat is ook niet fijn. Mijn vriend zet haar ook gerust op de gang als hij het zat is. Dat wil ik liever niet, maar begrijp het wel.
Het is 1 grote frustratieslag.
Tips (of geruststelling) zijn van harte welkom. Want ik weet het even niet meer