abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:09:18 #201
426473 .Exe
And Justice for All
pi_144217296
Alle gasten die varkens haten moeten gedropt worden boven Irak of Syrie ^O^
pi_144217358
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beiden roepen op tot een verbod en beiden doen dat vanuit semi-religieuze opvattingen, wat is dan precies het verschil? Als je goed hebt opgelet zou je namelijk zien dat Wilders het altijd gooit op bepaalde kenmerken van de islam en niet zozeer de islam als geheel. Hetzelfde doen nu deze gasten met hun varkensverbod; ze pakken een kenmerk waar ze een verbod op willen. Wat mij betreft dus prima vergelijkbaar.
En hoe je het ook wend of keert, BEIDE blijken niet strafbaar te zijn, kortom, het is een RECHT om dat te willen.

Verder is het geblaat niet echt zinnig, je had heel erg misschien een klein puntje gehad als wilders was veroordeeld, maar dat is niet zo.

quote:
Jij ziet er blijkbaar een enorm verschil in, ik niet. Ik zie beide kampen als inzet een verbod af te dwingen tot ongewenste elementen in hun ogen in de maatschappij.

[..]

Wie wil ze dat recht ontnemen dan? Ik zeg alleen dat de tijd dat we religieuze doctrines onze handel en wandel lieten bepalen al decennia achter ons ligt en het wat mij betreft geen recht is om met een minderheid dit soort onderwerpen proberen te kapen.
Jij zegt dat dat geen recht is, dat proberen dingen te veranderen. Daar begon deze discussie over weet je nog?
ELKE minderheid heeft het recht om dit soort onderwerpen en vele andere te proberen te verbieden, meerderheden hebben dat recht net zo goed. Dat is nu juist wat onze normen en waarden hier zijn, hetgeen zijn wat die "westerse" wereld vormt.
Wat jij wil is alle grondwaarden van onze samenlevingsvorm vernietigen als je wil dat het verboden wordt ook zulke onzinnige dingen aan te kaarten.

Je weet net zo goed als ik dat dit voorstel geen enkele kans op slagen heeft, maar toch moet je erover huilen alsof dat bijkans wel het geval is. Je wil zelfs mensen hun rechten ontnemen en komt dan met een vergaand voorbeeld dat vrij is gesproken nota bene!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144217844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:10 schreef erodome het volgende:

[..]

En hoe je het ook wend of keert, BEIDE blijken niet strafbaar te zijn, kortom, het is een RECHT om dat te willen.

Verder is het geblaat niet echt zinnig, je had heel erg misschien een klein puntje gehad als wilders was veroordeeld, maar dat is niet zo.
Dus ze zijn wel degelijk vergelijkbaar.

quote:
Jij zegt dat dat geen recht is, dat proberen dingen te veranderen. Daar begon deze discussie over weet je nog?
Ik vond het inderdaad nogal apart dat een religieuze minderheid blijkbaar het recht zou moeten hebben om verboden af te kunnen dwingen binnen een maatschappij. Fuck me right?

quote:
ELKE minderheid heeft het recht om dit soort onderwerpen en vele andere te proberen te verbieden, meerderheden hebben dat recht net zo goed.
Behoudens Wilders, aangezien er gelijk de dreiging van vervolging boven zijn hoofd hangt. Dan kan je lang lullen, kan je kort lullen, maar dat is dus niet dezelfde rechten waar je het over hebt. Die dreiging van vervolging is het punt, niet de vrijspraak.

quote:
Dat is nu juist wat onze normen en waarden hier zijn, hetgeen zijn wat die "westerse" wereld vormt.
Wat jij wil is alle grondwaarden van onze samenlevingsvorm vernietigen als je wil dat het verboden wordt ook zulke onzinnige dingen aan te kaarten.
Ja fuck me dat ik religieuze invloeden in onze maatschappij tot een minimum wil beperken omdat ik vind dat geen enkel sprookjesfiguur een rol zou moeten spelen in onze manier van leven :'). Dat is inderdaad een heel eng gedachtegoed :')

quote:
Je weet net zo goed als ik dat dit voorstel geen enkele kans op slagen heeft, maar toch moet je erover huilen alsof dat bijkans wel het geval is. Je wil zelfs mensen hun rechten ontnemen en komt dan met een vergaand voorbeeld dat vrij is gesproken nota bene!
Het maakt me niet uit hoeveel kans van slagen zo`n kans heeft; elk initiatief tot een religieuze inmenging in onze maatschappij moet op keiharde wijze worden uitgeschakeld als voorbeeld voor alle andere gelovige gekkies. En voordat je weer over je theewater heen gaat; ik roep niet op tot geweld, dit soort initiatieven moeten via de juridische weg gewoon heel snel en makkelijk worden weggesluisd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2014 21:20:28 ]
pi_144218626
Dat we varkentjes in tekenfilms en speelgoedwinkels hebben, is gewoon een onderdeel vd westerse cultuur, en als je dat niet aanstaat, dan ben je vrij om te vertrekken naar een land waar ze varkens
wel in de ban doen. Verder zijn ze uiteraard vrij om te roepen wat ze willen, maar dat we er geen
gehoor aan gaan geven, snappen ze zelf ook wel, dus is het gewoon de zoveelste provocatie.
  vrijdag 5 september 2014 @ 22:06:26 #205
3542 Gia
User under construction
pi_144220048
Wat een kolder dit! In de supermarkt komt de islamitische caissière meerdere keren per dag dichter bij varkensvlees dan kinderen bij dit tekenfilmfiguurtje.
pi_144220371
Religie van de vrede :') :') Moslims :') :') :')
pi_144221376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:12 schreef hafez1234 het volgende:
Religie van de vrede :') :') Moslims :') :') :')
Hoe kijkt men in Israël tegen varkens aan? Wordt Peppa Pig in Israël uitgezonden?
pi_144222025
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe kijkt men in Israël tegen varkens aan? Wordt Peppa Pig in Israël uitgezonden?
Is geen probleem daar. Israël is niet zo bekrompen als islamitische landen. Er leven zelfs miljoenen moslims in Israël zonder dat ze lastig gevallen worden. Joden in islamitische landen daarentegen worden afgeslacht.
pi_144222083
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:46 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Is geen probleem daar. Israël is niet zo bekrompen als de moslims. Er leven zelf miljoenen moslims in Israël zonder dat ze lastig gevallen worden. Joden in islamitische landen daarentegen worden afgeslacht.
Joden konden terecht in islamitische landen toen ze overal in Europa weggejaagd werden.

Maar religieuze joden eten toch ook geen varken? Dat is best bekrompen.
pi_144222322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Joden konden terecht in islamitische landen toen ze overal in Europa weggejaagd werden.

Maar religieuze joden eten toch ook geen varken? Dat is best bekrompen.
Juist, waar maken mensen zich druk om? Wil je geen varkensvlees, eet je toch geen varkensvlees.

Ik blief geen spruitjes, nou en?
pi_144222680
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:52 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Juist, waar maken mensen zich druk om? Wil je geen varkensvlees, eet je toch geen varkensvlees.

Ik blief geen spruitjes, nou en?
Wat heb je vandaag voor avondeten gehad?
pi_144222982
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 22:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat heb je vandaag voor avondeten gehad?
En ook hier, het moge duidelijk zijn wie hier de trol is, niet ik.
pi_144223022
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En ook hier, het moge duidelijk zijn wie hier de trol is, niet ik.
Jij begint over spruitjes. Ik hap enkel.
pi_144224572
moslims die zich weer eens ergens over opwinden :')
islam :')
religie :')
pi_144226245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope.

Want ze maken hiermee gebruik van de rechten die hier doodnormaal zijn. Ze gedragen zich op een "westerse" manier. Commentaar hebben en proberen dingen (democratisch, door genoeg achterban) te veranderen op deze manier zijn typisch voor onze vorm van samenleven.
Ze willen iets verbieden waar ze, door het drukken op een simpele aan/uit-knop, niet mee geconfronteerd hoeven te worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 september 2014 @ 06:06:32 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_144230919
Een lekkere krabanode, heerlijk. :9 Ze weten niet wat ze missen die drambekken. :Y)

SC / verlang hier naar een karbonade
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_144234885
Jongens wat een geblaat allemaal. Alleen omdat het moslims zijn, doen we weer moeilijk.

Jaren 70 vorige eeuw: Keetje Tippel in de bios. Christelijke organisaties: moet uit de bios, want slecht voor de menselijke ziel.
2014: britse moslims vinden dat Peppa van de buis moet, slecht voor de moslimkinderziel.

Mogen ze gewoon zeggen, maar of je er gehoor aan geeft? Denk het net zo min als aan de christelijke organisaties.

Lekker voorbij laten waaien...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:46:01 #218
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_144235472
Staat er in de Koran dat het afbeelden van varkens haram is?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:00:06 #219
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_144235857
Probleem met dit soort gevallen is dat als je dat soort lui 1 vinger geeft dat binnen no time heel je arm eraf rukken. Zelfde soort oeverloos gezeik als met zwarte piet, paar verongelijkte negers maken een hoop tamtam over het hulpje van sinterklaas en er zijn altijd wel een hoop gutmenschen in de politiek die erin trappen en beleid gaan aanpassen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_144238188
Huh? Dus religie gaat gepaard met idioterie, bemoeizucht en intolerantie?

Wauw. Dat gebeurt anders nooit...
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:38:36 #221
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_144239832
Ik had tijdens het lezen van de OP enige moeite om te onderscheiden of dit nu ernst of parodie is.
pi_144246543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ze willen iets verbieden waar ze, door het drukken op een simpele aan/uit-knop, niet mee geconfronteerd hoeven te worden...
Ik vind het ook echt baarlijke onzin hoor, dat heb ik al lang en breed gezegd.
Maar het is nu eenmaal een recht ook grote onzin-verzoeken te doen. De kans dat dit slaagt ligt meer dan dicht bij 0, wat is het grote probleem?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_144246891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt baarlijke onzin hoor, dat heb ik al lang en breed gezegd.
Maar het is nu eenmaal een recht ook grote onzin-verzoeken te doen. De kans dat dit slaagt ligt meer dan dicht bij 0, wat is het grote probleem?
Juist, een hoop opwinding over niets eigenlijk. Zelfde rechten voor iedereen.
pi_144247255
Er zijn wel ergere dingen, zoals die ISIS varkens. Begin maar een petitie daarover...
pi_144247345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:49 schreef getfitbysmith het volgende:
Er zijn wel ergere dingen, zoals die ISIS varkens. Begin maar een petitie daarover...
Ja, doe dan. Begin er een petitie over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')