En hoe je het ook wend of keert, BEIDE blijken niet strafbaar te zijn, kortom, het is een RECHT om dat te willen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beiden roepen op tot een verbod en beiden doen dat vanuit semi-religieuze opvattingen, wat is dan precies het verschil? Als je goed hebt opgelet zou je namelijk zien dat Wilders het altijd gooit op bepaalde kenmerken van de islam en niet zozeer de islam als geheel. Hetzelfde doen nu deze gasten met hun varkensverbod; ze pakken een kenmerk waar ze een verbod op willen. Wat mij betreft dus prima vergelijkbaar.
Jij zegt dat dat geen recht is, dat proberen dingen te veranderen. Daar begon deze discussie over weet je nog?quote:Jij ziet er blijkbaar een enorm verschil in, ik niet. Ik zie beide kampen als inzet een verbod af te dwingen tot ongewenste elementen in hun ogen in de maatschappij.
[..]
Wie wil ze dat recht ontnemen dan? Ik zeg alleen dat de tijd dat we religieuze doctrines onze handel en wandel lieten bepalen al decennia achter ons ligt en het wat mij betreft geen recht is om met een minderheid dit soort onderwerpen proberen te kapen.
Dus ze zijn wel degelijk vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:10 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe je het ook wend of keert, BEIDE blijken niet strafbaar te zijn, kortom, het is een RECHT om dat te willen.
Verder is het geblaat niet echt zinnig, je had heel erg misschien een klein puntje gehad als wilders was veroordeeld, maar dat is niet zo.
Ik vond het inderdaad nogal apart dat een religieuze minderheid blijkbaar het recht zou moeten hebben om verboden af te kunnen dwingen binnen een maatschappij. Fuck me right?quote:Jij zegt dat dat geen recht is, dat proberen dingen te veranderen. Daar begon deze discussie over weet je nog?
Behoudens Wilders, aangezien er gelijk de dreiging van vervolging boven zijn hoofd hangt. Dan kan je lang lullen, kan je kort lullen, maar dat is dus niet dezelfde rechten waar je het over hebt. Die dreiging van vervolging is het punt, niet de vrijspraak.quote:ELKE minderheid heeft het recht om dit soort onderwerpen en vele andere te proberen te verbieden, meerderheden hebben dat recht net zo goed.
Ja fuck me dat ik religieuze invloeden in onze maatschappij tot een minimum wil beperken omdat ik vind dat geen enkel sprookjesfiguur een rol zou moeten spelen in onze manier van levenquote:Dat is nu juist wat onze normen en waarden hier zijn, hetgeen zijn wat die "westerse" wereld vormt.
Wat jij wil is alle grondwaarden van onze samenlevingsvorm vernietigen als je wil dat het verboden wordt ook zulke onzinnige dingen aan te kaarten.
Het maakt me niet uit hoeveel kans van slagen zo`n kans heeft; elk initiatief tot een religieuze inmenging in onze maatschappij moet op keiharde wijze worden uitgeschakeld als voorbeeld voor alle andere gelovige gekkies. En voordat je weer over je theewater heen gaat; ik roep niet op tot geweld, dit soort initiatieven moeten via de juridische weg gewoon heel snel en makkelijk worden weggesluisd.quote:Je weet net zo goed als ik dat dit voorstel geen enkele kans op slagen heeft, maar toch moet je erover huilen alsof dat bijkans wel het geval is. Je wil zelfs mensen hun rechten ontnemen en komt dan met een vergaand voorbeeld dat vrij is gesproken nota bene!
Is geen probleem daar. Israël is niet zo bekrompen als islamitische landen. Er leven zelfs miljoenen moslims in Israël zonder dat ze lastig gevallen worden. Joden in islamitische landen daarentegen worden afgeslacht.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoe kijkt men in Israël tegen varkens aan? Wordt Peppa Pig in Israël uitgezonden?
Joden konden terecht in islamitische landen toen ze overal in Europa weggejaagd werden.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:46 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Is geen probleem daar. Israël is niet zo bekrompen als de moslims. Er leven zelf miljoenen moslims in Israël zonder dat ze lastig gevallen worden. Joden in islamitische landen daarentegen worden afgeslacht.
Juist, waar maken mensen zich druk om? Wil je geen varkensvlees, eet je toch geen varkensvlees.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Joden konden terecht in islamitische landen toen ze overal in Europa weggejaagd werden.
Maar religieuze joden eten toch ook geen varken? Dat is best bekrompen.
Wat heb je vandaag voor avondeten gehad?quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Juist, waar maken mensen zich druk om? Wil je geen varkensvlees, eet je toch geen varkensvlees.
Ik blief geen spruitjes, nou en?
En ook hier, het moge duidelijk zijn wie hier de trol is, niet ik.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat heb je vandaag voor avondeten gehad?
Jij begint over spruitjes. Ik hap enkel.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:05 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En ook hier, het moge duidelijk zijn wie hier de trol is, niet ik.
Ze willen iets verbieden waar ze, door het drukken op een simpele aan/uit-knop, niet mee geconfronteerd hoeven te worden...quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope.
Want ze maken hiermee gebruik van de rechten die hier doodnormaal zijn. Ze gedragen zich op een "westerse" manier. Commentaar hebben en proberen dingen (democratisch, door genoeg achterban) te veranderen op deze manier zijn typisch voor onze vorm van samenleven.
Ik vind het ook echt baarlijke onzin hoor, dat heb ik al lang en breed gezegd.quote:Op zaterdag 6 september 2014 00:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ze willen iets verbieden waar ze, door het drukken op een simpele aan/uit-knop, niet mee geconfronteerd hoeven te worden...
Juist, een hoop opwinding over niets eigenlijk. Zelfde rechten voor iedereen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt baarlijke onzin hoor, dat heb ik al lang en breed gezegd.
Maar het is nu eenmaal een recht ook grote onzin-verzoeken te doen. De kans dat dit slaagt ligt meer dan dicht bij 0, wat is het grote probleem?
Ja, doe dan. Begin er een petitie over.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:49 schreef getfitbysmith het volgende:
Er zijn wel ergere dingen, zoals die ISIS varkens. Begin maar een petitie daarover...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |