Dat ontken ik toch nergens?quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze zijn zwak en daarom verstandig zich afzijdig te houden, niet omdat het kinderachtig is. Eerste kans die ze krijgen, zullen ze pakjen. Zie Brazilie met Brics.
Je bedoelt dat China en India bondgenoten zijn van Rusland, maar zich niet uitspreken ivm handelsbelangen? Als ze inderdaad stiekem bondgenoten zijn, heeft Rusland er weinig aan, aangezien zovel China als India kennelijk afhankelijk zijn van Westerse handelsbelangen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:56 schreef LelijKnap het volgende:
Haha. Is een China (of India) minder een bondgenoot omdat het afhankelijk is van het Westen en zich daarom niet kan uitspreken?
India is het land van gruwelijke (kinder)verkrachtingen en de goedpraterij daar van.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je bedoelt dat China en India bondgenoten zijn van Rusland, maar zich niet uitspreken ivm handelsbelangen? Als ze inderdaad stiekem bondgenoten zijn, heeft Rusland er weinig aan, aangezien zovel China als India kennelijk afhankelijk zijn van Westerse handelsbelangen.
Anyway, ik denk dat China en India zelf spelers zijn, groter nog dan Rusland. De BRICS hebben een aantal common goals, dat kan ze tijdelijk bondgenoten maken uit opportunisme. Ik denk echter dat China een veel grotere rivaal en bedreiging is voor Rusland dan het West ivm geografische ligging en demografie.
Oneens. India is het land om je IT-zaken naar te outsourcen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
India is het land van gruwelijke (kinder)verkrachtingen en de goedpraterij daar van.
De VS staat wat verkrachtingen betreft op nummer 1, India op 3. http://www.more.com/news/india-rape-capital-worldquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
India is het land van gruwelijke (kinder)verkrachtingen en de goedpraterij daar van.
China koopt dingen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Anyway, ik denk dat China en India zelf spelers zijn, groter nog dan Rusland. De BRICS hebben een aantal common goals, dat kan ze tijdelijk bondgenoten maken uit opportunisme. Ik denk echter dat China een veel grotere rivaal en bedreiging is voor Rusland dan het West ivm geografische ligging en demografie.
Ik ben de laatste die romantisch over de VS gaat doen, ik heb al vaak genoeg gezegd het in de VS op veel fronten een grote puinhoop is.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:17 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De VS staat wat verkrachtingen betreft op nummer 1, India op 3. http://www.more.com/news/india-rape-capital-world
Zit mobiel dus reageer alleen hier nog even op: Rusland verdiend aan gas naar Europa in 3 jaar wat ze over die 30 jaar verdienen aan die deal met China. Het is relatief dus juist heel weinig.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
China koopt dingen.
Het schijnt dat die gasdeal tussen Rusland en China mede tot stand is gekomen, doordat er onzekerheid is over de gasleveringen naar Europa en dat Rusland daarom met een lagere prijs akkoord ging.
Maar het is een heel grote deal, voor een lange tijdsperiode (30 jaar). Gedurende al die tijd ligt vast dat Rusland een enorme hoeveelheid gas aan China moet leveren tegen een vaste lage prijs.
Dat levert Rusland geld op, maar ze geven er in feite juist macht mee uit handen.
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 23:22:40Several reports that #Donetsk airport is being attacked. Cease fire could be over in #Ukraine. reageer retweet
Eens.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Je bedoelt dat China en India bondgenoten zijn van Rusland, maar zich niet uitspreken ivm handelsbelangen? Als ze inderdaad stiekem bondgenoten zijn, heeft Rusland er weinig aan, aangezien zovel China als India kennelijk afhankelijk zijn van Westerse handelsbelangen.
China maakt zich meer zorgen over wie een bedreiging voor hen vormt dan voor wie zijzelf een bedreiging kunnen vormen. China's prioriteit is verdediging tegen de VS, vandaar hun focus op in A2/AD (Anti-access/ Area Denial). En de focus in Amerikaanse militaire kringen op het verslaan van A2/AD draagt zeker niet bij aan vermindering van de spanningen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:11 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Zozoquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:25 schreef Happel het volgende:
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 23:22:40Several reports that #Donetsk airport is being attacked. Cease fire could be over in #Ukraine. reageer retweet
hoor nog nietstwitter:tuumapomm twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 22:45:15Gunfire and shelling in #Donetsk right now. Livestream: https://t.co/oFtVXrSVWA reageer retweet
twitter:sterion75 twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 23:08:43@tuumapomm Been quiet for the 8 mins I watched reageer retweet
twitter:GorseFires twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 22:46:26@tuumapomm @lennutrajektoor We confirm 1 min ago we heard live gunfire (AK-47?) on live feed #Donetsk skyline reageer retweet
Ik dacht dat ATO zich teruggetrokken hadden en de luchthaven in handen van de rebellen was.twitter:
In Lugansk wel, maar in Donetsk ook? Tot vanochtend i.i.g. niet: http://ic.pics.livejourna(...)2/30982_original.jpgquote:Op vrijdag 5 september 2014 23:32 schreef meth1745 het volgende:
Ik dacht dat ATO zich teruggetrokken hadden en de luchthaven in handen van de rebellen was.
Ow, verkeerd vliegveld...quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:35 schreef Igen het volgende:
[..]
In Lugansk wel, maar in Donetsk ook? Tot vanochtend i.i.g. niet: http://ic.pics.livejourna(...)2/30982_original.jpg
twitter:BBCDanielS twitterde op vrijdag 05-09-2014 om 17:06:10As ceasefire starts I receive email from "Novorussia" inviting me to a press conference on Tuesday on why Ukraine is breaking the ceasefire reageer retweet
Nee hoor, als de EU en de VS zeggen dat Kiev zich terug moet trekken is de oorlog voorbij.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:45 schreef PLAE@ het volgende:
2 weken geleden stonden de zaken er zo slecht voor vanuit het oogpunt van de seperatisten dat de Russen wel in 'moesten' grijpen. En iedereen staat machteloos
Beetje als in nazi duitsland zitten ten tijde van het begin van de 2e wereld oorlog en uit puur eigenbelang blij zijn en feesten dat je niet in frankrijk woont oid.quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die romantisch over de VS gaat doen, ik heb al vaak genoeg gezegd het in de VS op veel fronten een grote puinhoop is.
Het is alleen: ze hebben het beste leger ter wereld, dus ik ben blij dat ze in de NAVO zitten. Puur ordinair eigenbelang, maar op moreel niveau is de VS een kut land.
En dan?quote:Op vrijdag 5 september 2014 23:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Beetje als in nazi duitsland zitten ten tijde van het begin van de 2e wereld oorlog en uit puur eigenbelang blij zijn en feesten dat je niet in frankrijk woont oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |