quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:08 schreef µ het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7673
Nieuwe monkeytown. 100k, 5s, Graydon A , 48maanden, 7%.
quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:22 schreef µ het volgende:
Verhuur van muziekoefenruimtes en zalen.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6948
50k, 8%, 5s/AAA, 60m
quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:30 schreef µ het volgende:
West Coast Gym in Monster
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7662
100k, 8%, 5s/A, 60m
Gaat rap vandaag
Helemaal als ze ook nog de btw in het investeringsplan zettenquote:Op vrijdag 5 september 2014 11:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dit is weer vreemd. Ik zie dat juist niet zitten. Als er iets misgaat, dan heeft de bank als Geldersen toch hogere prio dan jij als individu.
Ja, dat viel mij ook al op. Die voorfinanciering van de btw is hooguit 3 maanden en dan hebben ze dit terug van de belastingdienst. Hoort niet thuis in het rijtje, vreemd.....quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Helemaal als ze ook nog de btw in het investeringsplan zetten![]()
Als de bank nergens een hypotheek recht op verkregen heeft dan is de bank toch gelijkwaardig aan een schuldeiser van GvE?quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Helemaal als ze ook nog de btw in het investeringsplan zetten![]()
quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:18 schreef k_man het volgende:
Sodeknetters... waar haalt die kerel van Sounddog de tijd vandaan?
36 uur per week werkzaam in een ziekenhuis
Geluidsman bij een eigen muziekstudio
Frontman bij een band
Runnen van een eigen uitgeverij
Kinderboekenschrijver
En dan nog Sound Dog...
Verbaast me niks, aardige gunfactor, werkt full-time ernaast om zijn droom waar te kunnen maken, heb ik wel respect voorquote:
Voor een passie maak je tijd inderdaad.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Verbaast me niks, aardige gunfactor, werkt full-time ernaast om zijn droom waar te kunnen maken, heb ik wel respect voor
Ik investeer ook niet in deze 3, maar ben toch wel iets positiever gestemd.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:13 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik ga btw niet investeren in alle drie de projecten. Monkeytown komt met volgens mij niet onderbouwdecen onrealistisch omzetcijfers. Sound dog heeft een eigenaar die erg veel verschillende banen heeft gehad, van conducteur tot ziekenhuis en van frontman tot timmerman, en dat vind ik niet echt een goed teken. Daarnaast draait het bedrijf nog niet break-even en is de concurrent er mee gestopt wat waarschijnlijk aangeeft dat er niet heel veel markt voor is.
De heren van de gym vind ik ook erg optymistisch; ze denken 900 abonnementen van 40 euro per maand te kunnen verkopen en ik denk dat dat nog niet zo makkelijk is.
Ik ben het met je eens. Ik heb wel zo mijn twijfels of Monkey Town Uithoorn volgeschreven wordt overigens. Een erg positieve prognose zonder fatsoenlijke onderbouwing en een relatief lage rente. Als de ratings enigszins redelijk zijn en de rente is 8% of hoger zitten alle projecten zo vol, wat het business plan ook is. Ook naar mijn idee een slechte zaak, men zou wat selectiever moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:13 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Als de bank nergens een hypotheek recht op verkregen heeft dan is de bank toch gelijkwaardig aan een schuldeiser van GvE?
Ik ga btw niet investeren in alle drie de projecten. Monkeytown komt met volgens mij niet onderbouwdecen onrealistisch omzetcijfers. Sound dog heeft een eigenaar die erg veel verschillende banen heeft gehad, van conducteur tot ziekenhuis en van frontman tot timmerman, en dat vind ik niet echt een goed teken. Daarnaast draait het bedrijf nog niet break-even en is de concurrent er mee gestopt wat waarschijnlijk aangeeft dat er niet heel veel markt voor is.
De heren van de gym vind ik ook erg optymistisch; ze denken 900 abonnementen van 40 euro per maand te kunnen verkopen en ik denk dat dat nog niet zo makkelijk is.
Ondanks dat ik, en vele andere op dit forum, niet gaan investeren zullen deze projecten wel volgeschreven worden. Ik merk de laatste tijd op dat echt bijna alle projecten worden volgeschreven en dat is niet direct een goed teken. Ik verwacht dat binnen nu en twee jaar er echt een golf van GvE-faillissementen komt want zelfs bedrijven met een erg crappy business plan halen gewoon makkelijk 200k op.
Als de bank meedoet is wel weer een stukje extra ''zekerheid'' omdat de bank het dus ook wel ziet zitten. Bij veel mensen is het idee dat Crowdfunding voor mensen en bedrijven is die bij de bank niet terecht kunnen. Dus op die manier bezien is het wel weer een voordeel.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:43 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dit is weer vreemd. Ik zie dat juist niet zitten. Als er iets misgaat, dan heeft de bank als Geldersen toch hogere prio dan jij als individu.
Die komt wel vol hoor, misschien zelfs vandaag al wel, anders dit weekend. Zit nu al op 41%quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik heb wel zo mijn twijfels of Monkey Town Uithoorn volgeschreven wordt overigens. Een erg positieve prognose zonder fatsoenlijke onderbouwing en een relatief lage rente. Als de ratings enigszins redelijk zijn en de rente is 8% of hoger zitten alle projecten zo vol, wat het business plan ook is. Ook naar mijn idee een slechte zaak, men zou wat selectiever moeten zijn.
Zo had ik vorige maand ook diverse projecten. Deze week nog geen projecten gedaan.quote:Op vrijdag 5 september 2014 12:11 schreef Zith het volgende:
Ik ga niet in sportcentra investeren, zie te veel ervan over de kop gaan.
Deze week gedaan:
-Bakkerswinkel
-Ariena's Weddings
-Hotel Renesse
-Sound Dog.
Klopt ook ja, en sowieso 200 euro kun je altijd wel ergens in knallen en dan kijken hoe het afloopt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 19:52 schreef crowd_funder het volgende:
Ik heb vorige maa
[..]
Zo had ik vorige maand ook diverse projecten. Deze week nog geen projecten gedaan.
Zoals Mynheer007 al zei, sommige projecten schieten razend snel vol, en ik vraag me ook af in bepaalde gevallen of dit qua risico/rendement verhouding wel terecht is.
Maar jah, met investeren maakt iedereen z'n eigen afwegingen.
En alweer vol, die gym zit op 40%, dus die komt ook wel de komende dagen. Die kerk zit pas op 11%, die zie ik echt niet vol komenquote:Op vrijdag 5 september 2014 13:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Ik heb wel zo mijn twijfels of Monkey Town Uithoorn volgeschreven wordt overigens. Een erg positieve prognose zonder fatsoenlijke onderbouwing en een relatief lage rente. Als de ratings enigszins redelijk zijn en de rente is 8% of hoger zitten alle projecten zo vol, wat het business plan ook is. Ook naar mijn idee een slechte zaak, men zou wat selectiever moeten zijn.
Dat moet je natuurlijk wel enigszins nuanceren; de bank ziet het wel zitten voor het bedrag wat de bank financiert. Via crowdfunding wordt er vervolgens meer opgehaald.....quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als de bank meedoet is wel weer een stukje extra ''zekerheid'' omdat de bank het dus ook wel ziet zitten. Bij veel mensen is het idee dat Crowdfunding voor mensen en bedrijven is die bij de bank niet terecht kunnen. Dus op die manier bezien is het wel weer een voordeel.
akkoord.quote:Op vrijdag 5 september 2014 22:05 schreef nikao het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk wel enigszins nuanceren; de bank ziet het wel zitten voor het bedrag wat de bank financiert. Via crowdfunding wordt er vervolgens meer opgehaald.....
Je hebt helemaal gelijk, hij zit al vol! Ik doe deze niet overigens.quote:Op vrijdag 5 september 2014 13:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Die komt wel vol hoor, misschien zelfs vandaag al wel, anders dit weekend. Zit nu al op 41%
Wat loopt er tegenwoordig niet volquote:Op zaterdag 6 september 2014 13:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, hij zit al vol! Ik doe deze niet overigens.
Productshoots.nlquote:Op zaterdag 6 september 2014 17:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat loopt er tegenwoordig niet vol![]()
Op Classy concepts na dan!
Volgens mij is het niet zo dat je bij elke website hoofdelijk aansprakelijk bent.quote:Op zondag 7 september 2014 17:05 schreef crowd_funder het volgende:
Bij GVE is de lener hoofdelijk aansprakelijk, is dit bij andere platformen ook zo?En is dit altijd de regel bij crowdfunding?
Bij KOM staat bijvoorbeeld op de website "Via Kapitaal Op Maat lenen wij uitsluitend geld uit aan bedrijven."
Lijkt qua omschrijving anders qua aansprakelijkheid.
Weet iemand hoe dit zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |