ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Een vriendin van me is een keer flink genaaid door WiFi in de ICE. Op de hotspotpagina moest ze inloggen, ze kon ook kiezen voor 'roaming partners'. Ze is klant bij T-Mobile NL en die stond in het lijstje, dus ze logde vrolijk in met haar 'My T-Mobile'-account.
Volgens haar stond er bijzonder slecht aangegeven wat de kosten zouden zijn, ze was er dus vanuit gegaan dat het gratis was 'zoals thuis'. Enige weken later lag er een rekening van 170 euro* voor het gebruik van een WiFi-hotspot in het buitenland.
* Bedrag kan iets hoger of lager zijn geweest, het zat daar ergens in de buurt.
quote:
Op donderdag 4 september 2014 21:35 schreef Bitlord het volgende: Biedt dit lekker gratis aan, is toch een onderscheidend feature ten opzichte van auto en vliegtuig.
Mee eens.
quote:
Hebben de snelwegbussen eigenlijk WIFI?
De iDBus heeft het in ieder geval, gratis. Sommige DB IC-bussen hebben het ook, maar niet allemaal.
Ik heb al even geen treinen meer gefotografeerd. Vandaag zag ik bij toeval een Plan V pendelen naar het Spoorwegmuseum. Daarmee mooi de sluit- en openingsfoto kunnen maken.
Ik heb al even geen treinen meer gefotografeerd. Vandaag zag ik bij toeval een Plan V pendelen naar het Spoorwegmuseum. Daarmee mooi de sluit- en openingsfoto kunnen maken.
Ah, trčs tof. Maar wat een sof dat ze zo'n verfbus inzetten naar het NSM.
Het is stiekem ook wel wat raar dat er een vrij nieuwe SLT wordt ingezet, waardoor er tussen Houten en Utrecht forensen reizen in een Super-Dense Crush Load.
Op donderdag 4 september 2014 21:57 schreef Dr_Flash het volgende: Eigenlijk zouden ze die museumpendel gewoon altijd met een mooi opgeknapte Plan U moeten rijden of zo. Historisch besef jeweetzelluf.
Geniet toch eens van de treinreis en leg alle mobiele apparaten weg!!!
Ik reis inmiddels al bijna anderhalf jaar lang 4 ā 5 dagen per week langs dezelfde route (Breda - Den Haag). Ik ken het landschap inmiddels wel
Genieten van de reis kan ik ook terwijl ik met m'n telefoon bezig ben, ik geniet dan van de stilte of soms juist de drukte om me heen, en het geluid van de trein enzo.
, Ik zag hem om 14.45 op de Nachtegaal/Burg. Reiger
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Heuj ben weer terug na 2 redelijk lange treinreizen Emmen-Zwolle-Arnhem-poznan-Wroclaw en Wroclaw-Hamburg-Bremen-Leer-Haren(Ems)
Totaal een uur vertraging waarvan 50 in NL. Vandaag 2 keer 5 minuten in Dld. Moest toch wel even lachen toen de machinist om begrip vroeg voor de vertraging die was veroorzaakt door kinderen die op het spoor speelden. Nee lul, je moest gewoon gas houden, gang is alles
Waar vinden jullie info over materiaal inzet? Die trein van Wroclaw naar Hamburg is een heel stuk door een diesel getrokken. Was wel even benieuwd hoe en wat
Ik heb er een paar keer gebruik van gemaakt. Op de lijnen die deze WiFi-verbinding ondersteunen, is het doorgaans een fatsoenlijke verbinding die nog snel werkt ook. Indien je internet dermate slecht werkt oid, kan je een aanvraag doen voor geld-restitutie. Je moet dan wel maximaal 10 minuten ingelogd zijn, en weinig data verbruikt hebben.
Op vrijdag 5 september 2014 00:18 schreef greavy het volgende: Indien je internet dermate slecht werkt oid, kan je een aanvraag doen voor geld-restitutie. Je moet dan wel maximaal 10 minuten ingelogd zijn, en weinig data verbruikt hebben.
Als er nou EEN kans is laten liggen om draagvlak te creëren voor de OV-Chipkaart dan is het wel de mogelijkheid om bij vertragingen ook AUTOMATISCH het betreffende geld terug te boeken bij uitchecken.
Maar nee DAT kan natuurlijk niet, want daar gaan mensen misbruik van maken. Ja hehe. Nu maakt NS er aan alle kanten misbruik van en dat is wel okee? Nadenken
Op vrijdag 5 september 2014 00:14 schreef derLudolf het volgende: Waar vinden jullie info over materiaal inzet? Die trein van Wroclaw naar Hamburg is een heel stuk door een diesel getrokken. Was wel even benieuwd hoe en wat
Op vrijdag 5 september 2014 06:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Goed, 3kV-kabels jatten bij Amsterdam Zuid is dus niet handig. Ik hoop stiekem dat ze die 3 kV door hun sodemieter hebben gekregen...
Ze hebben iig de boel flink plat weten te leggen aan het aantal uitgevallen treinen vanaf Schiphol (praktisch alles) te zien. En dat voor een beetje koper....
Op vrijdag 5 september 2014 10:15 schreef boriq het volgende: Er lijkt inmiddels vanaf 10:00 al weer meer te gaan rijden, naast de twee treinen naar Den Haag en de ICD welke al wel reden.
'De beperkingen tussen Schiphol en Amsterdam Zuid/Lelylaan als gevolg van koperdiefstal zijn voorbij.'
Stond er toch ook bij dat het moeilijk in te schatten was? Als er een kabelbed uitbrandt, is het altijd de vraag wat er geraakt is. Voordeel dat ze hier hadden was dat het allemaal lokale kabels waren, en geen 62-draads blokkabels (voor zover ik begrepen heb).
Hallo. We begrijpen dat je een wopper, een bananenmilkshake en een bak friet wilt. Dat kan ons de bliksem schelen. Kom maar snel een veel te dure kop slootwater kopen. .
Hallo. We begrijpen dat je een wopper, een bananenmilkshake en een bak friet wilt. Dat kan ons de bliksem schelen. Kom maar snel een veel te dure kop slootwater kopen. .
Op vrijdag 5 september 2014 10:37 schreef greavy het volgende: Ik kom nooit bij de BurgerKing voor dat ranzige kleffe vette voedsel. En niet bij de Starbucks ook, want dat is overpriced.
En ja, de McDonalds ben ik ook géén fan van.
Starbucks is niet overpriced als je gewoon wat normaals besteld. Dubbele espresso met een glas water ernaast kost 2.55. Dat is minder dan bij de kiosk zonder water, en de smaak is zo'n 40-45 keer beter.
Als je hip gaat lopen doen met allerlei smaakjes en schuimlagen dan is het een ander verhaal, maar dan verdien je het sowieso niet om te leven.
Stoomtrein Goes-Borssele meldt: Daar gaat rijtuig RC136 (ex NS mCd 9443), op weg naar een nieuw bestaan op het voormalige terrein van Hoofdwerkplaats Tilburg.
Een premium trein, maar wel met een versoberde geld-terug-regeling vanaf 01-01-2015. ipv. je geld terug bij 15 minuten vertraging, moet je er minimaal 30 hebben.
En een mr. Long (?) en een Fishpoint (?). Het gerucht gaat zelfs dat een lokale niet-Stervex bakker er voet aan de grond heeft gekregen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
En een mr. Long (?) en een Fishpoint (?). Het gerucht gaat zelfs dat een lokale niet-Stervex bakker er voet aan de grond heeft gekregen.
AH to GO, Kiosk, Servicepunt NSR + Veolia, GWK Travelex, Döner Company, Mr. Long, Broodzaak, Smullers, Starbucks, ETOS, Bruna, Bakkerij Vromans - Boulanger Artisanal en Fish Point.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De trein waar ik inzit vergat te stoppen op station Bijlmer. Iedereen dus mee naar Utrecht, en daar in de trein de andere kant op stappen en gaan hopen dat die wel stopt.
Zoiets niet omroepen lijkt ook mode te worden. Laatst stopte mijn IC niet op Rotterdam Blaak, en pas toen we aan het perron stonden in Dordrecht, werd omgeroepen dat men voor Blaak hier moest overstappen, maar niet een excuus dat ze vergeten waren te stoppen.
Ze hebben iig de boel flink plat weten te leggen aan het aantal uitgevallen treinen vanaf Schiphol (praktisch alles) te zien. En dat voor een beetje koper....
Ik blijf het een hoop werk en gevaar vinden voor die schamele 5 euro per kilo.
Ik blijf het een hoop werk en gevaar vinden voor die schamele 5 euro per kilo.
mja, dan denk je verkeerd. Vaak zijn het mensen met een uitkering die er zo zwart wat bij willen verdienen. 5 euro per kilo is behoorlijk wat, zeker omdat je relatief snel al redelijk wat kilo's hebt.
De gevolgen als het mis gaat zijn niet mals en stiekem hoop ik ook altijd dat zulke lui een flinke optater krijgen als straf voor wat ze doen.
Op vrijdag 5 september 2014 15:27 schreef b2py het volgende: Zat net zo'n grappenmaker in de trein die zijn wifi ook even 'Wifi in de trein' had genoemd. Homo
Dat is vast Darkwing, die doet dat soort dingen heel vaak.
Op vrijdag 5 september 2014 15:27 schreef b2py het volgende: Zat net zo'n grappenmaker in de trein die zijn wifi ook even 'Wifi in de trein' had genoemd. Homo
Een vriend van me heeft op zijn laptop gewoon alle netwerken die er opgevraagd worden. Dus als jouw telefoon wil verbinden met 'KUTZOOI' dan zegt zijn laptop 'DAT BEN IK KOM MAAR HIER'. En het is akelig makkelijk. Tijd dat de NS eens leert hoe RADIUS werkt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Een vriend van me heeft op zijn laptop gewoon alle netwerken die er opgevraagd worden. Dus als jouw telefoon wil verbinden met 'KUTZOOI' dan zegt zijn laptop 'DAT BEN IK KOM MAAR HIER'. En het is akelig makkelijk. Tijd dat de NS eens leert hoe RADIUS werkt.
Gheghe, ik heb op die dolle dwaas zijn wifi nog wel even vier minuten YouTube op 1080p gekeken..
Op vrijdag 5 september 2014 13:22 schreef _JdM_ het volgende: In DenBosch is EETC aan het rangeren met autowagens. De onderste verdieping van die autowagens stond vol met oude oldtimers
Er kwam een rode 1200 met vier rijtuigen door Gouda.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 5 september 2014 20:11 schreef James1988 het volgende: Ik zag op Facebook dat de eerste v250 wordt klaargemaakt voor vertrek, de koppelwagen is al op de Watergraafsmeer.
weet je zeker dat die van vandaag is? Er ontbreekt nog iets namelijk
Ik weet vrij zeker dat ik die foto vanmiddag 5 september 2014 om 15 uur 44 genomen heb, staand tussen de sporen 337 en 338 op emplacement de Watergraafsmeer
weet je zeker dat die van vandaag is? Er ontbreekt nog iets namelijk
Er ontbreekt iets aan een V250? Je verwacht het niet...
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"