Hoe nobel en eigenlijk verplicht het streven is om dit een halt toe te roepen lijkt het mij sterk dat dit te voorkomen is.quote:
1) Er is geen medicijn tegen.Ebolaquote:Op donderdag 4 september 2014 23:25 schreef hottentot het volgende:
Hoeveel redenen hebben we nog nodig om geen medicijn tegen Ebola te produceren.
Het ecosysteem zou zo gebaat zijn bij een paar miljard minder mensen.
1. Ja weet ik, ik beweer ook nergens wat anders.quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
1) Er is geen medicijn tegen.Ebola
2) Als ebola zich naar het Westen verspreidt kunnen wr niks tegen beginnen want te laat
En al die Europese leiders maar zeuren over meer economische groei in de eurozone.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:23 schreef Poolbal het volgende:
Australische onderzoekers tonen juistheid schrikbarende voorspellingen Club van Rome uit 1972 aan ... Aarde raakt uitgeput ... Wereldproductie stort in 2070 totaal in
quote:Op vrijdag 5 september 2014 02:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
En al die Europese leiders maar zeuren over meer economische groei in de eurozone.
"Banen, banen, banen!"
En dan Mario Draghi, met zijn 'stimuleringsbeleid' voor de economie en zijn opmerking aan Duitsland om meer geld uit te geven terwijl ze al een grote staatsschuld hebben.
Mongolen ook
Ik denk dat er in een klimaat van schaarste nòg minder is voor de arme mensen (die kunnen dus mooi creperen) en de rijken er het minst last van hebben.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:20 schreef Djeez het volgende:
Van mij mag het, maar voor mij is het te laat. Van mij mag de wereld nu wel instorten, nu de zelfverrijking van de rijken maar doorgaat terwijl de armen steeds armer worden
Dit soort gedachten is van iedere periode. Gejankmuil.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:49 schreef Lyrebird het volgende:
De Club van Rome waren een stel charlatans die miljoenen doden op hun Malthusiaanse geweten hebben. Wat hebben die er naast gezeten zeg. Zoiets geeft de wetenschap een slechte naam.
De knakkers uit Melbourne maken precies dezelfde fouten: er van uit gaan dat de mens niet innoveert. Maar het tegengestelde is waar: we innoveren op dit moment zelfs zo snel, dat we het met z'n allen niet meer bij kunnen houden. Dat is de uitdaging waar we aan moeten werken. Niet dit doemdenken van een stel zolderkamerautisten.
Wat niet wegneemt dat continue groei die gebaseerd is op de grondstoffen van de Aarde op een gegeven moment tegen de grens van de grondstoffen aanloopt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:49 schreef Lyrebird het volgende:
De Club van Rome waren een stel charlatans die miljoenen doden op hun Malthusiaanse geweten hebben. Wat hebben die er naast gezeten zeg. Zoiets geeft de wetenschap een slechte naam.
De knakkers uit Melbourne maken precies dezelfde fouten: er van uit gaan dat de mens niet innoveert. Maar het tegengestelde is waar: we innoveren op dit moment zelfs zo snel, dat we het met z'n allen niet meer bij kunnen houden. Dat is de uitdaging waar we aan moeten werken. Niet dit doemdenken van een stel zolderkamerautisten.
Ik maak me sowieso nergens druk over, want tegen die tijd ben ik hoogstwaarschijnlijk toch dood.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:19 schreef Lyrebird het volgende:
Sterker nog, je loop altijd tegen een grens aan. Zo werken markten.
En als de prijs van een vat olie naar bijvoorbeeld $300/vat gaat, wordt het aantrekkelijk om andere technieken te gaan gebruiken.
We maken ons druk om niets.
Maar ik wil nog lang niet dood.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:53 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon even een frisse wereldoorlog tussen nu en 2070.
Ja maar de economiequote:Op vrijdag 5 september 2014 16:57 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Maar ik wil nog lang niet dood.
De club van Rome, heb je ooit het boekje uit 1972 wel eens gelezen?quote:Op vrijdag 5 september 2014 08:49 schreef Lyrebird het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |