SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer foto's!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij doen aan baarden. En snorren. En ver fietsen. Tenzij je Ivo heet. Dan was het een ommetje en is dit 2 dagen niet geschoren.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Nou jah, die in ieder geval thuis lijkt te zijn in de fysiologie van de stofwisseling.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:51 schreef Tommeke het volgende:
Er is dus iemand opgestaan die meer weet van trainingsleer dan Prof P. A. Troon?![]()
Klinkt een beetje sullig, maar iets vergelijkbaars heb ik ook wel eens gehad (en iedereen waarschijnlijk wel).quote:Op donderdag 4 september 2014 09:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Reed op een weg langs wat water en kwam bij een slecht stukje asfalt waardoor ik opzij ging door de ribbels in het wegdek. Ik kwam in een poging tot het bewaren van mijn even wicht met mijn schouder in de heg en toen met m'n arm en been ook. Werd nog de fiets afgesmeten en landde vol op m'n reet. Heb ik nu ook een schaafwond heb ik gemerkt
Ben er eigenlijk niet achter hoe ik het heb kunnen laten gebeuren
Niet al te erg beschadigd, zo te horen. Fiets ook OK?![]()
Weer een dikke 60km gemaakt door Twente. Veel wind het eerste uur dus een gemiddelde van 27 gereden
2e uur ging sneller, mede door de wind~!![]()
Tommeke heeft nogal een knoei gehad van de klimmetjes in Luxemburg. Zodra ik (vanuit het zadel) versnelde kon hij alleen maar "pakhaas" roepen. Sindsdien lijkt hij een kleine erectie te krijgen wanneer er iets gebeurd waar die Patty mee kan pakken.
Hahaha, prachtig. "Tactisch steekspel"quote:Op donderdag 4 september 2014 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
segment:
http://www.strava.com/segments/6788772?filter=overall![]()
Die Lars in de aftiteling is een "oud" renner van onze club. Reed de Marmot een uur sneller dan ik, is regerend NK op de cyclocrosser veteranen, rijd continu podium in amateurcriteriums. Zeg maar de Jos Wolfkamp van Z. Holland. Ik volg 'm uiteraard op Strava.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:52 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hahaha, prachtig. "Tactisch steekspel"![]()
Ja. Was een stukje glas deze keer. Andere band.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:50 schreef muzas het volgende:
Vet verbranden![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[..]
Neem aan dat je ze gechecked hebt op steentjes e.d. Misschien iets met je velg?
Ik ga ze eens twitteren want dit is toch godverdomme niet normaal man. Dat dit kan in Nederland![]()
![]()
Ik rijd er inmiddels iets meer dan 1000k mee en ben -nog- niet lekgereden...quote:Op donderdag 4 september 2014 19:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja. Was een stukje glas deze keer. Andere band.
Ik ga ze eens twitteren want dit is toch godverdomme niet normaal man. Dat dit kan in Nederland
*afkloppen gaat....![]()
Waarschijnlijk ook eindelijk het continue door de strot proberen te duwen van Frieseboerenwijsheden een beetje zat.quote:Op donderdag 4 september 2014 17:51 schreef Tommeke het volgende:
Er is dus iemand opgestaan die meer weet van trainingsleer dan Prof P. A. Troon?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja, de verhalen zijn verder ook positief. Je vraagt je bijna af of t niet productiefoutje is ofzo.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik rijd er inmiddels iets meer dan 1000k mee en ben -nog- niet lekgereden...
*afkloppen gaat....
Maandagmorgenband.![]()
Of iemand heeft een hekel aan je en strooit steeds punaises oid op je weg.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, de verhalen zijn verder ook positief. Je vraagt je bijna af of t niet productiefoutje is ofzo.
Maandagmorgenband.![]()
![]()
over verbranding en zones.
eigenlijk verbrand je vetten het gemakkelijkst als je niets doet
er zijn nogal wat factoren die een goede vetverbranding beinvloeden , ga je eerst koolhydraten eten en dan trainen in d1 d2 dan beinvloed je de vet verbranding negatief
ga je maar kort trainen dan verbruik je waarschijnlijk toch eerst bloed en spiersuikers.
voor mensen die niet voldoende tijd in training kunnen steken is het waarschijnlijk effectiever om zwaarder te trainen zodat het totale verbruik energie omhoog gaat, mits je dat dan natuurlijk niet gelijk gaat aanvullen door extra te eten.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Wat zijn de factoren dat die het positief beinvloeden voordat je in D1 gaat fietsen?quote:Op donderdag 4 september 2014 19:26 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
er zijn nogal wat factoren die een goede vetverbranding beinvloeden , ga je eerst koolhydraten eten en dan trainen in d1 d2 dan beinvloed je de vet verbranding negatief
ga je maar kort trainen dan verbruik je waarschijnlijk toch eerst bloed en spiersuikers.
voor mensen die niet voldoende tijd in training kunnen steken is het waarschijnlijk effectiever om zwaarder te trainen zodat het totale verbruik energie omhoog gaat, mits je dat dan natuurlijk niet gelijk gaat aanvullen door extra te eten.![]()
Ik heb net 80km D1 gefietst. Ja ja. Maar voordat ik wegging even 3 boterhammen met honing gegeten. Lekker man. Op de fiets overigens niets gegeten. Dat heb ik gevoeld de laatste 10km.![]()
quote:Op donderdag 4 september 2014 17:35 schreef kaasplankje het volgende:
segment:
http://www.strava.com/segments/6788772?filter=overall
Wat ik dan niet begrijp he, misschien weet jij dat. Tijdens de inspanningstest zat mijn RER waarde op een gegeven moment boven de 1.0 (1.0 betekent 100% glucose, 0% vet). Terwijl die grafiek eigenlijk laat zien dat er constant vet verbranding aanwezig is.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:26 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ah ik heb het antwoord al gevonden:http://books.google.nl/bo(...)rer%20waarde&f=false
Einde pagina 83 en begin pagina 84
Als je dus maar hard genoeg trapt is er op een gegeven moment enkel nog glucose verbranding.
[ Bericht 14% gewijzigd door Patroon op 04-09-2014 20:16:57 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
ben ook geen hoogleraar hier in maar, vraag je zelf eens af hoe lang je het inspannings nivo waar op je alleen koolhydraten verbrand kan volhouden ?quote:Op donderdag 4 september 2014 20:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp he, misschien weet jij dat. Tijdens de inspanningstest zat mijn RER waarde op een gegeven moment boven de 1.0 (1.0 betekent 100% glucose, 0% vet). Terwijl die grafiek eigenlijk laat zien dat er constant vet verbranding aanwezig is.
Ah ik heb het antwoord al gevonden:http://books.google.nl/bo(...)rer%20waarde&f=false
Einde pagina 83 en begin pagina 84
Als je dus maar hard genoeg trapt is er op een gegeven moment enkel nog glucose verbranding.
wat oksel zijn vraag betreft , volgens mij moet je bij een d1 training in elk geval vooraf geen (snelle koolhydraten eten, dus geen brood en geen honing.
langzame koolhydraten en eiwittenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Viel me wel op dat jij toen we in Frankrijk waren smorgens zo een half suikerbrood naar binnen schuift met honing + boter. Dat zijn natuurlijk wel een berg meer calorieën dan een paar toast met confituur. Kijk als je dat allemaal verbrand dan is dat geen probleem, en dat doe je ook want zwaarder wordt je ook niet als je daarna 5 uur of meer op de fiets zit.. Alleen als je gewicht kwijt wilt dan moet je anders eten.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:43 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net 80km D1 gefietst. Ja ja. Maar voordat ik wegging even 3 boterhammen met honing gegeten. Lekker man. Op de fiets overigens niets gegeten. Dat heb ik gevoeld de laatste 10km.![]()
Ja das een segmentje van 40km, als je dat binnen het uur rijdt ben je toch aardig door aant fietsen.quote:
Janatwork staat ook in de leaderboard 18e plek.![]()
Haha, ja. Maar m'n voedingspatroon (quote:Op donderdag 4 september 2014 20:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Viel me wel op dat jij toen we in Frankrijk waren smorgens zo een half suikerbrood naar binnen schuift met honing + boter. Dat zijn natuurlijk wel een berg meer calorieën dan een paar toast met confituur. Kijk als je dat allemaal verbrand dan is dat geen probleem, en dat doe je ook want zwaarder wordt je ook niet als je daarna 5 uur of meer op de fiets zit.. Alleen als je gewicht kwijt wilt dan moet je anders eten.) is nu al tijden flink anders. Veel minder koolhydraten. En nu ik de master of D1 aan 't worden ben komt dat helemaal goed. En zo niet, dan stel ik Patty aansprakelijk voor de geleden schade.
http://www.strava.com/activities/189834201#kudos![]()
Koolhydraten en suikers zijn snelle energie , die je bloedsuiker verhogen
reactie van je lichaam hier op is aanmaken van insuline, om de extra bloedsuiker te verwerken.
en wat doet je lichaam als je die energie niet gebruikt voor inspanning?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Speltbrood met kipfilet is beter ja. Ik weet het. Eet ik dan ook veel. En veel crackers, met magere vleesproducten. Of crackers met tonijn in tomatensausquote:Op donderdag 4 september 2014 20:42 schreef dop het volgende:
Koolhydraten en suikers zijn snelle energie , die je bloedsuiker verhogen
reactie van je lichaam hier op is aanmaken van insuline, om de extra bloedsuiker te verwerken.
en wat doet je lichaam als je die energie niet gebruikt voor inspanning?![]()
![]()
Ja, met die speciale zaadjes, je weet wel.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ja en quinona met goiji bessen toe.
Hipsterfood.
Speltbrood is bullshit. Dat weet ik. Maar ach, het is lekker en kost niets meer.![]()
als je bedenkt dat nummer 1 t/m 14 waarschijnlijk in groepjes hebben gereden (zie datum) dan is de tijd van Janatwork helemaal goed , mits alleen natuurlijkquote:Op donderdag 4 september 2014 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja das een segmentje van 40km, als je dat binnen het uur rijdt ben je toch aardig door aant fietsen.
Janatwork staat ook in de leaderboard 18e plek.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Jan heeft daar ws met Swift gereden want die red die 38km/u ook niet een uur lang alleen op de openbare weg dunkt me.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:48 schreef dop het volgende:
[..]
als je bedenkt dat nummer 1 t/m 14 waarschijnlijk in groepjes hebben gereden (zie datum) dan is de tijd van Janatwork helemaal goed , mits alleen natuurlijk![]()
dat is waar , moet de wind wel heel gunstig staanquote:Op donderdag 4 september 2014 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan heeft daar ws met Swift gereden want die red die 38km/u ook niet een uur lang alleen op de openbare weg dunkt me.
http://www.strava.com/segments/3024207 zo ietsIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Lekker hoor, waar heb je allemaal gereden?quote:Op donderdag 4 september 2014 18:09 schreef Kazenbazen het volgende:
Weer een dikke 60km gemaakt door Twente. Veel wind het eerste uur dus een gemiddelde van 27 gereden
2e uur ging sneller, mede door de wind~!The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Ja klopt. Ik fiets namelijk niet voor m'n lol, maar voor erkenningquote:Op donderdag 4 september 2014 18:18 schreef Patroon het volgende:
Tommeke heeft nogal een knoei gehad van de klimmetjes in Luxemburg. Zodra ik (vanuit het zadel) versnelde kon hij alleen maar "pakhaas" roepen. Sindsdien lijkt hij een kleine erectie te krijgen wanneer er iets gebeurd waar die Patty mee kan pakken.
Neem het niet zo serieus man.![]()
Wat een gelul over eten en trainen. Lijkt wel viva forum hier.Gewoon rije
Leuk. Laatst reed hij mij voor station in Leeuwarden zowat van de sokken. Was echt een slechte dag qua weer. Volgens mij had hij zo'n Gabba met Belkin erop.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik fiets namelijk niet voor m'n lol, maar voor erkenning
Neem het niet zo serieus man.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mmm kreeg honger van dit topic. Net ff gestopt bij Mc Donalds. Ff bigmac
Die D1 trainingen bevallen best goed. Wel muziek op 't hoofd. Relaxed hoor, tijd gaat snel voorbij. Handjes op 't stuur. Alleen moeilijk HF constant op 140-145 te houden, vooral met wind tegen en bij beetje draaien / keren.![]()
Ja ja, en dat moeten wij geloven...quote:Op donderdag 4 september 2014 22:10 schreef Patroon het volgende:
Mmm kreeg honger van dit topic. Net ff gestopt bij Mc Donalds. Ff bigmacJa ja, en dat moeten wij geloven...quote:Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ok, vandaag is het 4 september.
Ik was eerder deze avond bij de appie, staat al die sint snoep rommel al in de winkel! Wtf!Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ah krijgen we dit jaarlijkse gezeur weerquote:Op donderdag 4 september 2014 22:24 schreef forty-two het volgende:
Ok, vandaag is het 4 september.
Ik was eerder deze avond bij de appie, staat al die sint snoep rommel al in de winkel! Wtf!
.![]()
Ik houd er ook niet van, veel te gevaarlijk.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:23 schreef Wombcat het volgende:
nadeel van muziek op t hoofd is dat je het overige verkeer niet meer hoort
Bovendien luister ik liever naar de geluiden om me heen dan irritante muziek die in m'n oren tettert.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Wat ik meestal doe als ik tegen de wind draai, is ff een tandje op schakelen. Dan kan je weer ff ritme pakken en zakt hf ook wel.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ja ja, en dat moeten wij geloven...
[..]
Ja ja, en dat moeten wij geloven...
Bovenste is ekt.
Onderste wil ik mezelf wijs maken. Eigenlijk niks aan dat fietsen. Gisteren zag ik bij de tr wedstrijd hockey dames. Was ik maar een hockey ster...
Keek net nog een keer naar m'n ritje van vanavond, de lijn heeft verrekte veel weg van een hondenkop.
Dat bracht me op een idee (en ja dat is niet nieuw), ik werd wel gelijk door frau 42 voor gek versleten.
http://app.strava.com/activities/189810244Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Schandalig! Morgen straftrainingquote:Dat kwam alleen maar door die opwaaiende rokjesquote:Onderste wil ik mezelf wijs maken. Eigenlijk niks aan dat fietsen. Gisteren zag ik bij de tr wedstrijd hockey dames. Was ik maar een hockey ster...
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Nee zeg ik ben een kattenmens.quote:Op donderdag 4 september 2014 22:41 schreef muzas het volgende:
Je gaat een hont kopen?
Neem een boxer, die zijn tof.
Ik dacht er aan om er een lichaampje er aan te fietsen, hij is niet echt compleet zo.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
In groningen is het altijd Sinterklaas en Tommeke is de hoofdpietquote:Op donderdag 4 september 2014 22:48 schreef Patroon het volgende:
In Groningen is dat van Sinterklaas 2013.
.![]()
Ik heb wel eens mee gereden met de hoogmade tour. En zij regelmatig met swift. Die jongens rijden al jaren 2 avonden in de week het zelfde rondje, leuke groep die soms flink door knallen.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jan heeft daar ws met Swift gereden want die red die 38km/u ook niet een uur lang alleen op de openbare weg dunkt me.
Zo'n kom poging vind ik mooi, 42 in t uur is best rap en er zitten best wat moeilijkere stukken in t rondje.eten!!!![]()
Zo kan je het wel zien. Een soort kale vlakte zonder folklore, meertjes, bootjes en leuke dorpjes.quote:Op donderdag 4 september 2014 23:46 schreef Oksel het volgende:
Groningen. Dat is een soort Friesland maar dan zonder toffe dingen he?
Alleen de stad Groningen is leuk.![]()
Tweede rit
Beetje verdwaald, maar wel super tof door de duinen
http://www.strava.com/activities/189867237
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |