abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144166114

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwabberhark op 05-09-2014 12:39:17 ]
pi_144166281
Ik vraag me trouwens af waarom Garmin geen nieuwere uitvoering uitbrengt van de FR305. Dat horloge had alles. En met een touwtje.
pi_144166358
@Devv: mailtje sturen naar het bedrijf? Soms zijn ze nog wel coulant.

149eu voor de tomtom runner is niet zo verkeerd trouwens. Als het goed is kan ik daar m'n Mio HRM via Bluetooth aan koppelen, en ik hoop dat dat beter door m'n lijf gaat dan Ant+
pi_144166423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom Garmin geen nieuwere uitvoering uitbrengt van de FR305. Dat horloge had alles. En met een touwtje.
Dat vraag ik mij ook af.

Mijn 305 is na 4 jaar trouwe dienst (mijn eerste geregistreerde loopje was op 13 september 2010) aan vervanging toe. Een van de pijltjesknoppen is lam, waardoor hij als een gek door alle schermpjes begint te scrollen zodra ik het knopje aanraak (en soms zelfs spontaan).

Ik heb dus mijn eisen eens op een rijtje gezet:
- naigatiemogelijkheid
- knopjes (dus geen touchscreen of zo)
- goede gps-nauwkeurigheid
- het liefst koppelbaar met ipad/iphone.
- recent model, zodat ie nog een paar jaar ondersteund gaat worden
- bij voorkeur eentje van een merk met betrouwbare software

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Suunto Ambit 3, het allernieuwste dus. Hebben er al mensen ervaring met dit ding? Of met de voorganger, de Ambit 2?

Enm zijn er nog andere (goedkopere...?) horloges die aan mijn eisen voldoen?
pi_144166530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:51 schreef Zwabberhark het volgende:
Heeft dat model van TomTom net als de nieuwe cardio-modellen naast GPS ook GLONASS?

[..]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zowel de Runner- als Multi-Sport ook van GLONASS gebruik kunnen maken.
pi_144166700
Nieuwe rugtassen zijn er O+ *O*
Ja doei.
pi_144166733
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:28 schreef pijll het volgende:
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een Suunto Ambit 3, het allernieuwste dus. Hebben er al mensen ervaring met dit ding? Of met de voorganger, de Ambit 2?
Prachtig horloge lijkt me dat, alleen heeft deze geen custom workouts, iets wat ik nu 2 van de 3 keer gebruik. Daarnaast zal mijn volgende horloge vibartion alerts hebben en dat heeft de Ambit ook niet.

Verder vraag ik me af welke record intervals het heeft? Ikzelf wil 1 s hebben. Geen smart recording of groter.
pi_144166741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
Nieuwe rugtassen zijn er O+ *O*
PICS!
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_144166804
quote:

streamnl en Frsh hebben een Ambit2 (of een r of s variant) dacht ik.
En Zwets heeft een Suunto, maar of dat de Ambit2 is weet ik niet.
De 3 is net uit, dus die zullen nog niet heel veel mensen hebben.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_144168439
Yeah baby !
  donderdag 4 september 2014 @ 14:44:12 #11
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144168475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:08 schreef La_Tramposa het volgende:
En dan nog een dagje de benen omhoog voor zaterdag een nieuw afstandsrecordje; 30km met de trainingslopen groep.

Ik twijfel wederom weer of ik voor 6.00 of 6.15 ga, ik val er eigenlijk net tussenin en je staat elke 6/7km stil bij een drinkpost waardoor het sowieso minder intensief is dan wanneer ik zelf een duurloop doe. Maar aan de andere kant, te langzaam is altijd beter dan te snel. Maar wederom aan de andere kant, ik heb een veel te strakke planning de rest van de dag dus 10 minuten eerder aankomen zou misschien wel handig zijn :P
Hee, dan kom je m'n vader misschien nog tegen :) Die loopt ook de 30 in het A'damse Bos :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_144168480
Tja.. mooi kan ik ze niet vinden :P Maar als je er hard op rent, top!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 september 2014 @ 14:46:00 #13
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_144168519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Yeah baby !
[ afbeelding ]
Zo, daar zit een flinke zool onder! :o
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_144168625
quote:

[..]

Dat vraag ik mij ook af.

Mijn 305 is na 4 jaar trouwe dienst (mijn eerste geregistreerde loopje was op 13 september 2010) aan vervanging toe. Een van de pijltjesknoppen is lam, waardoor hij als een gek door alle schermpjes begint te scrollen zodra ik het knopje aanraak (en soms zelfs spontaan).

Ik heb dus mijn eisen eens op een rijtje gezet:
- naigatiemogelijkheid
- knopjes (dus geen touchscreen of zo)
- goede gps-nauwkeurigheid
- het liefst koppelbaar met ipad/iphone.
- recent model, zodat ie nog een paar jaar ondersteund gaat worden
- bij voorkeur eentje van een merk met betrouwbare software

Ik heb een Ambit 2s. Van de navigatie moet je je niet al teveel voorstellen. Het is leuk om een beetje een idee te krijgen welke richting je uit moet, maar als je gaat trailen met af en toe een stukje dichtbebost gebied dan is het maar matig. Je hebt ook geen echt detailkaartje, daar is het scherm ook te klein voor. Wat software betreft mis ik niet heel veel. Sinds de laatste update heb ik zelfs weer cadansmetrieken. Ik dacht altijd dat ik de mogelijkheid om trainingen te programmeren zoals de Garmin 610 dat kan zou missen maar dat is maar zelden zo.

Eigenlijk is het enige puntje van kritiek dat de aluminium ring die op het glas zit snel beschadigt. Ik heb er een met een rode ring, de volgende keer wordt het er een zonder kleurtje. Verder ben ik erg blij met mijn 2s.

Overigens vind ik de Garmin 610 ook nog steeds een aanrader, zonder navigatie dan wel maar dat stelt op de Ambit toch niet al te veel voor.
  donderdag 4 september 2014 @ 14:50:33 #15
50430 Yuki
Student Midwife
pi_144168654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:00 schreef YUR het volgende:

[..]

1 personen, denk ik :)

Edit - Startnummer toch in de pocket *O* *O*
Mafkees :D

Feli! *O*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_144168673
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:46 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Zo, daar zit een flinke zool onder! :o
36mm, maar wel zero drop.
pi_144168747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

36mm, maar wel zero drop.
Kan iemand mij uitleggen wat er zo belangrijk is aan de drop van een schoen? Ik weet wel dat het kan helpen bij het voorkomen van blessures of om je beter te laten afwikkelen, maar ik hoor nooit iemand praten over het type inlegzooltje in zijn of haar schoen. Ik vermoed een fetisjistische modegrill waarbij mensen stiekem denken dat minder drop = sneller lopen.
pi_144168838
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb een Ambit 2s. Van de navigatie moet je je niet al teveel voorstellen. Het is leuk om een beetje een idee te krijgen welke richting je uit moet, maar als je gaat trailen met af en toe een stukje dichtbebost gebied dan is het maar matig. Je hebt ook geen echt detailkaartje, daar is het scherm ook te klein voor. Wat software betreft mis ik niet heel veel. Sinds de laatste update heb ik zelfs weer cadansmetrieken. Ik dacht altijd dat ik de mogelijkheid om trainingen te programmeren zoals de Garmin 610 dat kan zou missen maar dat is maar zelden zo.

Eigenlijk is het enige puntje van kritiek dat de aluminium ring die op het glas zit snel beschadigt. Ik heb er een met een rode ring, de volgende keer wordt het er een zonder kleurtje. Verder ben ik erg blij met mijn 2s.

Overigens vind ik de Garmin 610 ook nog steeds een aanrader, zonder navigatie dan wel maar dat stelt op de Ambit toch niet al te veel voor.
Hmmm. In dat geval ga ik misschien toch maar niet voor de blauwe Ambit...

De zwarte is dan wel goed genoeg.

Wat bedoel je met "de navigatie stelt niet zoveel voor"?
Ik verwacht van een sporthorloge niet dat er een wegenkaart in zit. Wat ik wil is dat ik een gpx-route uit kan zetten op afstandmeten.nl, deze dan naar mijn horloge kan uploaden, en dat ik dan die route op mijn schermpje kan laten afbeelden zodat ik kan zien waar ik links- of rechtsaf moet. Meer niet. De FR 305 kan dat, maar veel van de opvolgers helaas niet.
pi_144168881
Die drop is heel persoonlijk. Ik heb een rotte enkel die om de twee weken voor problemen zorgt als ik steeds op mijn hakken land. Weinig drop helpt bij een voorvoet/middenvoetlanding waardoor ik mijn probleemenkel ontlast. Sinds ik meer op mijn voorvoet land heb ik geen enkelproblemen meer gehad.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 11:09 schreef YUR het volgende:

[..]

3 hele weken. Lang leve de supercompensatie *O*
Precies wat ik dacht. :D
pi_144168993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:56 schreef pijll het volgende:

[..]

Hmmm. In dat geval ga ik misschien toch maar niet voor de blauwe Ambit...
[ afbeelding ]
De zwarte is dan wel goed genoeg.
Ik weet niet of de 3 hetzelfde materiaal gebruikt. Bij mij is alleen de ring rood:

quote:
Wat bedoel je met "de navigatie stelt niet zoveel voor"?
Ik verwacht van een sporthorloge niet dat er een wegenkaart in zit. Wat ik wil is dat ik een gpx-route uit kan zetten op afstandmeten.nl, deze dan naar mijn horloge kan uploaden, en dat ik dan die route op mijn schermpje kan laten afbeelden zodat ik kan zien waar ik links- of rechtsaf moet. Meer niet. De FR 305 kan dat, maar veel van de opvolgers helaas niet.
Ja dat kan inderdaad, en je hebt ook zelfs twee zoomlevels, maar verwacht niet dat je bij een zevensprong precies de goede afslag aangewezen krijgt. Het is leuk dat de functie er op zit, maar voor de navigatie zou ik 'm niet kopen.
pi_144169127
Twee zoomlevels? Hoe verhoudt zich dat tot de 305/310/910 van Garmin? (Geen idee wat daar de zoomlevels zijn trouwens)

En hoever kun je inzoomen?
pi_144169166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

maar verwacht niet dat je bij een zevensprong precies de goede afslag aangewezen krijgt.
SPOILER: de zevensprong nostalgie
I feel old now ;(
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 4 september 2014 @ 15:10:03 #23
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_144169186
Ik zeg: 310XT. Degelijk, accuraat, grote display. En mooi oranje. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_144169270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Twee zoomlevels? Hoe verhoudt zich dat tot de 305/310/910 van Garmin? (Geen idee wat daar de zoomlevels zijn trouwens)

En hoever kun je inzoomen?
De Garmin 305 heeft tig zoomlevels, van 2,5 meter tot kilometers... Ik gebruik altijd die van 80 meter, daar kan je goed mee navigeren.

Ik heb berichten gelezen dat in software-updates er nieuwe zoomlevels zijn bijgekomen op de Ambit. Maar ik weet niet zeker of dat zo is.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:10 schreef Corniel het volgende:
Ik zeg: 310XT. Degelijk, accuraat, grote display. En mooi oranje. :)
En slecht ondersteund door Garmin, volgens mij. Een bedrijf dat sowieso niet meer voldoet aan mijn laatst genoemde eis, "bij voorkeur eentje van een merk met betrouwbare software".
pi_144169510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:12 schreef pijll het volgende:

[..]
En slecht ondersteund door Garmin, volgens mij. Een bedrijf dat sowieso niet meer voldoet aan mijn laatst genoemde eis, "bij voorkeur eentje van een merk met betrouwbare software".
Je hebt wel een gevoelig punt hier. Garmin lijkt er een beetje een zooitje van te maken. De laatste horloges hebben een flinke stap terug gedaan op het gebied van GPS Accuracy (lees er nog steeds veel klachten over) en Garmin Express geeft velen ook problemen.

Overigens ken ik ook mensen die de 910XT gebruiken (dus draadloze overdracht) en nooit klagen over uploadproblemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')