Daar lijkt het op. Dat we sommige foto's kennen en andere niet lijkt voorlopig toeval. Misschien konden de journalisten kiezen en hebben ze de meest aansprekende eruitgepikt.quote:Op donderdag 4 september 2014 01:47 schreef Za het volgende:
[..]
Die foto's zijn toch gelekt naar de media ook zonder goedkeuring van de ouders van Kris?
Waar ik me al een tijdje over uhh irriteer (nee irriteer is te groot) Waar ik me al een tijdje een heel klein beetje druk om maak is om de informatie die naar buiten komtquote:Op donderdag 4 september 2014 01:58 schreef Domnivoor het volgende:
Ik denk dat we binnenkort een handvol nieuwe foto's te zien krijgen. Die foto's worden niet allemaal tegelijk gepubliceerd.
En die telefoongegevens zullen vroeg of laat ook wel doorgespeeld worden naar de media.
Of sla ik nu door?quote:Op donderdag 4 september 2014 02:15 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Waar ik me al een tijdje over uhh irriteer (nee irriteer is te groot) Waar ik me al een tijdje een heel klein beetje druk om maak is om de informatie die naar buiten komt
En dan heb ik het niet over de informatie vanuit de instanties maar van de ouders zelf.
In ieder geval de familie Kremers wil weten wat er met Kris is gebeurd.
En terecht!
Ze zoeken van alles uit, gaan naar Panama enz.
Ook vragen ze mensen te doneren en ze maken zelfs een liedje om geld los te krijgen.
Allemaal dikke prima!
Maar waarom geven ze dan niet in ieder geval de informatie vrij die zij zelf ook hebben?
Kan heel makkelijk volgens mij in een persbericht
Wij hier op Fok zijn denk ik nog een van de weinige die zich ook druk maken over wat er is gebeurd.
We moeten het echter met de hele weinige informatie doen die er is en daardoor krijg je misschien wel scenario's die onmogelijk kunnen zijn als wij wisten wat zij weten
Als ik dan echter lees dat sommigen (ik niet!) een mailtje sturen naar de woordvoerster of iets dergelijks dan vind ik t ook niet echt respectvol dat die mensen dan iig niet eens een mailtje terug krijgen.
Ik vind dit niet helemaal oke zonder mezelf te overwaarderen dat als ik de informatie wel zou hebben ik het wel even op zal lossen.
Wel zitten hier mensen met verstand van Geologie, geneeskunde, iemand met contacten in Boquete, van fotografie enz enz enz.
En wie weet zouden die met de juiste informatie iets kunnen bijdragen
Ik heb geld gestort en wil er helemaal niks voor terug. Denk dat iedereen dat heeft die gestort heeftquote:Op donderdag 4 september 2014 02:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
nah, vooruit, misschien een beetje.
Maar die mailserver deed het toch niet?quote:Op donderdag 4 september 2014 02:15 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/430188]jackie12/url] het volgende:
[..]
Als ik dan echter lees dat sommigen (ik niet!) een mailtje sturen naar de woordvoerster of iets dergelijks dan vind ik t ook niet echt respectvol dat die mensen dan iig niet eens een mailtje terug krijgen.
daar doelde ik niet op, maar op de waarde van onze inzetquote:Op donderdag 4 september 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb geld gestort en wil er helemaal niks voor terug. Denk dat iedereen dat heeft die gestort heeft
Als ik echter (en dat heb k niet hoor!) een hele vriendelijke mail zou hebben gestuurd met een aantal opmerkingen, tips of wat dan ook dan zou ik het niet netjes vinden als je niks terug krijgt. Ook al zou het alleen de woorden zijn "bedankt"
Probleem is denk ik meer dat als er sprake is van een misdaad, de kans erg groot is dat er meegelezen wordt door daders. Nou is dit in het Nederlands maar wat hier staat, staat ook gelijk op andere fora in het Engels b.v.quote:
Op 2 april (of 11 april) moeten ze een lichaam die zichzelf heeft vrijgegeven voor de wetenschap in de rivier leggen en kijken wat er mee gebeurd. Sterker nog ze moeten 5 lichamen erin leggen om t goed te kunnen vergelijkenquote:Op donderdag 4 september 2014 02:20 schreef Gorraay het volgende:
De kans dat het met dat dijbeen 'raak' is lijkt me niet zo groot. We hebben al gezien dat er ook van andere mensen resten zijn gevonden, en dit dijbeen is gevonden at a considerable distance from the area where the previous remains were found that turned out to be those of the young Dutch women (vertaling ZaZara). Als het van een van de meiden is moeten we dus ook nog eens een verklaring vinden voor het feit dat de resten zo ver van elkaar verwijderd zijn geraakt.
(En dan ga ik er maar van uit dat het bot inderdaad vrijdag door een plaatselijke bewoner is gevonden.)
klopt, maar met de heftige regen zou het verder meegevoerd kunnen zijn door de rivier.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:20 schreef Gorraay het volgende:
De kans dat het met dat dijbeen 'raak' is lijkt me niet zo groot. We hebben al gezien dat er ook van andere mensen resten zijn gevonden, en dit dijbeen is gevonden at a considerable distance from the area where the previous remains were found that turned out to be those of the young Dutch women (vertaling ZaZara). Als het van een van de meiden is moeten we dus ook nog eens een verklaring vinden voor het feit dat de resten zo ver van elkaar verwijderd zijn geraakt.
(En dan ga ik er maar van uit dat het bot inderdaad vrijdag door een plaatselijke bewoner is gevonden.)
Daar heb je idd een punt. Niet aan gedachtquote:Op donderdag 4 september 2014 02:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Probleem is denk ik meer dat als er sprake is van een misdaad, de kans erg groot is dat er meegelezen wordt door daders. Nou is dit in het Nederlands maar wat hier staat, staat ook gelijk op andere fora in het Engels b.v.
Ze mogen geen info vrijgeven toch (in het belang van het onderzoek).quote:
dat bedoel ik. Herinner me dat interview met Hans Kremers over de bijeenkomst dat er iemand naar hem toe kwam die ook mee puzzelde. Dat ie dat zo mooi en lief vond.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ze mogen geen info vrijgeven toch (in het belang van het onderzoek).
Ik denk dat ze echt wel blij zijn met deze oneindige discussie, de media houden wel bij over welke zaken gesproken wordt online, en zolang die discussie niet dooft blijft het voor de media interessant om info te verkrijgen en plaatsen. Op die manier blijft er aandacht voor de zaak, indirect.
Ligt bij de pers waarschijnlijkquote:Op donderdag 4 september 2014 02:37 schreef Domnivoor het volgende:
De NL ambassade in Panama zegt: wij hebben dat rapport niet.
http://laestrella.com.pa/(...)saparecidas/23801828
dat hebben ze net aan pitty gegevenquote:Op donderdag 4 september 2014 02:37 schreef Domnivoor het volgende:
De NL ambassade in Panama zegt: wij hebben dat rapport niet.
http://laestrella.com.pa/(...)saparecidas/23801828
ik hoop hetquote:Op donderdag 4 september 2014 02:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ligt bij de pers waarschijnlijk
Google translation is waardeloosquote:Op donderdag 4 september 2014 02:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ligt bij de pers waarschijnlijk
of toch bij de verkeerde ingestapt, toen ze moe naar huis wilden.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:39 schreef Za het volgende:
Ik vraag me iets af, de familie van Kris denkt dat ze nooit verder zijn gekomen dan het eerste riviertje (want daar verderop waren zoveel mooie dingen wanneer je daar helemaal naartoe loopt maak je daar foto's van) en ik denk dat ze daarin gelijk hebben.
Dat klopt ook met een bericht naar de vriend van Kris om 14:00, ze hadden op dat moment bereik en met wat een ooggetuige heeft verteld (ze daar gezien op Pianista etc rond 15:00 meen ik).
Maar dan zou er dus op de terugweg iets gebeurd moeten zijn, maar daar staan huisjes, zijn mensen aan het werk is vlak bij Boquete, hoe valt een verdwijning dan te verklaren in geval van teruglopen?
zoiets kan zeker. als ze uitgeput zijn en niet meer verder kunnen kan dat ook een reden zijn om een noodoproep te doen, zonder dat ze verdwaald zijn of zonder dat er acuut gevaar is. daarna na 12 min nog een keer. als dat ook niet lukt gaat een van de twee hulp halen bij zo'n huis in de buurt, die misbruik maakt van de situatie. wel zwaar gespeculeer natuurlijk maar alles kanquote:Op donderdag 4 september 2014 02:42 schreef Marrije het volgende:
[..]
of toch bij de verkeerde ingestapt, toen ze moe naar huis wilden.
Ja kan, maar dan die telefoontjes, dagelijks en geen bereik. Ik zie niet hoe ze hun telefoons mochten houden, vind het ook wel vergezocht dat een dader ergens waar geen bereik is noodoproepen gaat doen elke dag.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:42 schreef Marrije het volgende:
of toch bij de verkeerde ingestapt, toen ze moe naar huis wilden.
Eigenlijk he, is als je echt in een noodsituatie zit, zodanig dat je 911 belt een tijdspanne van 12 minuten tussen je noodoproepen echt bizar lang.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:45 schreef hermanos het volgende:
zoiets kan zeker. als ze uitgeput zijn en niet meer verder kunnen kan dat ook een reden zijn om een noodoproep te doen, zonder dat ze verdwaald zijn of zonder dat er acuut gevaar is. daarna na 12 min nog een keer. als dat ook niet lukt gaat een van de twee hulp halen bij zo'n huis in de buurt, die misbruik maakt van de situatie. wel zwaar gespeculeer natuurlijk maar alles kan
In de kop van het bericht, en in het bericht zelf, gaat het verwarrend genoeg niet over een rapport (expediente), maar over bezittingen (pertenencias). Wel duidelijk is de mededeling dat het OM in Nederland rechtstreeks contact heeft met het OM in Panama en dat dat dus niet via de ambassade loopt.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Google translation is waardeloos
Staat dat er echt?
Is een ingewikkelde tekst, durf het niet met zekerheid te zeggen, maar daar lijkt t wel op.quote:Op donderdag 4 september 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Google translation is waardeloos
Staat dat er echt?
Dan is het zoals ik al zei, het NFI heeft het nog niet vrijgegegeven omdat het onderzoek nog niet is afgerond.
Dat een Panamese hombre op 17 juni al die Sandisk memorycard van de camera plunderde, toen begon het geknutsel al... met zijn Microsoft Windows Photo Viewer...quote:Op donderdag 4 september 2014 02:52 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is een ingewikkelde tekst, durf het niet met zekerheid te zeggen, maar daar lijkt t wel op.
Wie weet heeft het NFI iets ontdekt bv dat er geknutseld is met bewijsmateriaal? Dan ligt het politiek gevoelig, zou ook nog kunnen
Microsoft Windows Photo Viewer is er pas sinds Windows 7quote:Op donderdag 4 september 2014 02:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat een Panamese hombre op 17 juni al die Sandisk memorycard van de camera plunderde, toen begon het geknutsel al... met zijn Microsoft Windows Photo Viewer...
En dan in 1024x768, want hij had nog een monitor uit de tijd van Noriega.
Spijkerbroek is ook van katoen.quote:Op donderdag 4 september 2014 03:05 schreef suddenintuition het volgende:
en ook zo raar : ....1 spijkerbroekje gevonden.....
in welke omstandigheden ? gescheurd ? kapot ? onder de modder ? 1 broekje maar ? En dat andere broekje ? nooit gevonden ? en dat groene truitje ? en dat rood-witte truitje ?
tenzij deze truitjes 100 % katoen zijn, weinig kans dat ze niet gevonden zouden kunnen worden, al dat synthetische spul van tegenwoordig `vergaat ` moeilijk....allang had daar iets van gevonden moeten zijn...Of ligt dat allemaal ACHTER de Mirador, waar ze niet mochten zoeken ?
Ja de metadata van de helft van de foto's heeft dit veld gekregen. Dus nog voor dat de rugzak met de complete inhoud in Nederland aankwam, hebben de Panamezen dus toch voor zichzelf al die camera leeggetrokken...quote:Op donderdag 4 september 2014 03:01 schreef hermanos het volgende:
Microsoft Windows Photo Viewer is er pas sinds Windows 7
Maar waarom zie ik die titel telkens terug als ik naar de data van die foto's kijk? Bedoel je dat er mee geknoeid is?
Het is idd allemaal gewoon niet logisch, net zomin als dat Lisanne haar schoenen 10 dagen zou hebben aanhouden.quote:Op donderdag 4 september 2014 03:17 schreef suddenintuition het volgende:
klopt, spijkerbroek is van katoen, maar is dikke sterke stof ! ...die is dus wel gevonden ook...
Maar in het geval van een ongeluk c.q. valpartij en je wordt meegesleurd door een rivier
dan verlies je je broek toch niet ?...
nou had ik hier ergens gelezen dat het vaker is voorgekomen. Dat lijken in het water kleding verliezen. Maar kan ook een quote van baru op ws zijn dat hier terecht is gekomen.quote:Op donderdag 4 september 2014 03:17 schreef suddenintuition het volgende:
klopt, spijkerbroek is van katoen, maar is dikke sterke stof ! ...die is dus wel gevonden ook...
Maar in het geval van een ongeluk c.q. valpartij en je wordt meegesleurd door een rivier
dan verlies je je broek toch niet ?...na anderhalf a 2 uur treedt de lijkstijfheid in, bij normale temperatuur onder droge omstandigheden...in dit voorbeeld is, is er sprake van een `meesleuring ` door de rivier....wanneer je dan komt te overlijden ondertussen, is er al vrij snel sprake van lijkstijfheid.....DAN GA JE ECHT JE BROEK niet meer verliezen, integendeel....dan vindt je langs de rivier op een bepaald moment ( verder in de tijd ) een aangekleed skelet....die opgezwollen is door het water, dit is al reeds na een dag of 7....vraag het aan een patholoog....
waarom niet? Ze kunnen er dood en naakt, en zelfs niet in 1 geheel, ingegooid zijn?quote:Op donderdag 4 september 2014 03:22 schreef suddenintuition het volgende:
met andere woorden : die valpartij of meesleuring door de rivier, kan ook nooit hebben plaatsgevonden...wat mij betreft dan, dat is mijn mening...
Na een week zonder eten en veel zweten kun je anders veel gewicht kwijtraken en kan een broek gemakkelijk van een lichaam afglijden. Ik las trouwens dat dat ook een reden kon zijn om een bh uit te doen, die zouden irritant los gaan zitten en verder nutteloos worden.quote:Op donderdag 4 september 2014 03:28 schreef suddenintuition het volgende:
ik heb bijna 11 jaar , vrijwillig, vroeger in het mortuarium gewerkt....ik moet het eerste lijk nog zien
dat zomaar zijn broek verliest.....met een truitje wat scheurt zou dat nog kunnen, maar een spijkerbroekje verlies je niet zomaar door meesleuring in een rivier.....dus dat kunnen we wat mij althans betreft, gewoon schrappen....
mja, probleem hier is dat er geen vlees meer aan de botten zat (behalve bij 1 voet in een schoen), dus dat het broekje misschien eerst wel nog aan was (bij het lijk), maar daarna is het geheel verspreid....quote:Op donderdag 4 september 2014 03:17 schreef suddenintuition het volgende:
dan verlies je je broek toch niet ?...na anderhalf a 2 uur treedt de lijkstijfheid in, bij normale temperatuur onder droge omstandigheden...in dit voorbeeld is, is er sprake van een `meesleuring ` door de rivier....wanneer je dan komt te overlijden ondertussen, is er al vrij snel sprake van lijkstijfheid.....DAN GA JE ECHT JE BROEK niet meer verliezen, integendeel....dan vindt je langs de rivier op een bepaald moment ( verder in de tijd ) een aangekleed skelet....die opgezwollen is door het water, dit is al reeds na een dag of 7....vraag het aan een patholoog....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |