De USP is niet het verkopen van veilige producten maar garanderen dat de gecertificeerde producten veilig zijn en tevens ook goed werken met je iDevice. Dat is een USP die anderen niet hebben.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet zo uniek, er zijn maar weinig bedrijven die bewust onveilige producten verkopen.
quote:Als veiligheid echt een USP zou zijn dan vraag je geen ¤ 19,- voor een kabeltje. Een hogere prijs geeft voor een kabeltje ook geen veiliger of beter gevoel.
Volgens mij is het meer dan normaal dat premium merken veel geld vragen voor onderdelen en accessoires. Nu heb ik daar verder niet veel verstand van bij auto's maar volgens mij betaal je bij een BMW of Audi meer voor onderdelen en accessoires dan bij een Kia of zo. Of een Bose en Loewe. Of zeg ik nu iets geks?quote:Voor een premium merk zoals Apple pretendeert te zijn zou je eerder verwachten dat de prijs van onderdelen zoals kabeltjes en stekkers, die je eigenlijk alleen koopt ter vervanging van een defecte, niet veel boven de kostprijs uitkomt. Dat is namelijk service die je zou mogen verwachten van een premium merk.
Dat is dan ook precies wat er aan de hand is. Er zijn afspraken gemaakt door Apple en als derden hieraan voldoen dan krijgen ze een MFi certificaat. Derden die zich niet aan die afspraken houden worden uitgesloten.quote:Ook zou ik het logisch vinden dat als je veiligheid zo voorop stelt je met derde partijen afspraken maakt, niet dat je ze uitsluit.
Als Apple blijft met hun "retina" 3xx PPI dan heb ik medelijde met iedere stakker die 800 knaken neerpatst voor zo'n midrange telefoon. Apple heeft het zo goedkoop door hun software optimalisatie. Hun hardware is naar mijn mening niets speciaals. Hardware matig lopen ze al een tijdje achter, maar als de rumours waar zijn gaan ze direct concurreren met alle android toestellen (door schermgrootte) en gaan ze weg van de huidige "1 hand controll" fylosofie. Dan krijg je gewoon een telefoon die te vergelijken is met de S3/S4 qua hardware.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:03 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Ik hoop dat Apple weer iets compleets kuts uitbrengt en dat iedereen het koopt en dat ze allemaal ongelukkig worden !
Iets wat je als bedrijf nauwelijks kan voorkomen.quote:Op woensdag 3 september 2014 13:44 schreef Dettol het volgende:
[..]
http://www.neowin.net/new(...)on-celeb-media-hacks
Social engineering dus gewoon
Want Apple heeft kwaliteit?quote:
Oh? Gecertificeerde workstations van o.a. Dell, HP en Lenovo hebben dit bijvoorbeeld anders al jarenquote:Op woensdag 3 september 2014 14:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
De USP is niet het verkopen van veilige producten maar garanderen dat de gecertificeerde producten veilig zijn en tevens ook goed werken met je iDevice. Dat is een USP die anderen niet hebben.
Dat verschilt per merk en niet zo zeer alleen bij premium, ook laat Apple je die 19 ¤ betalen binnen de garantietijd en dat maakt het natuurlijk helemaal absurd.quote:Volgens mij is het meer dan normaal dat premium merken veel geld vragen voor onderdelen en accessoires. Nu heb ik daar verder niet veel verstand van bij auto's maar volgens mij betaal je bij een BMW of Audi meer voor onderdelen en accessoires dan bij een Kia of zo. Of een Bose en Loewe. Of zeg ik nu iets geks?
Daar is dan ook niet zoveel mis mee.quote:Dat is dan ook precies wat er aan de hand is. Er zijn afspraken gemaakt door Apple en als derden hieraan voldoen dan krijgen ze een MFi certificaat. Derden die zich niet aan die afspraken houden worden uitgesloten.
Ik weet niet of Dell, HP en Lenovo dat hebben maar ik had het in deze discussie over telefoons. Ik kan mij best bedenken dat bepaalde autofabrikanten gecertificeerde banden hebben waarmee ze kunnen garanderen dat een auto binnen x aantal meter met snelheid y stopt.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh? Gecertificeerde workstations van o.a. Dell, HP en Lenovo hebben dit bijvoorbeeld anders al jaren
Dit is zeker niet alleen voorbehouden aan Apple, jij mag natuurlijk van mening zijn dat Apple hier het beste mee is maar dat is een andere discussie.
Qua garantie moet je de Apple niet verwarren met de garantie van resellers zoals iCentre. Die staan bekend om slechte service en garantie terwijl uit het Apple topic al meermaals is gebleken dat Apple een behoorlijk goede garantie geeft en klanten goed tegemoet komt zowel binnen als buiten de garantie. Het is natuurlijk ook een ander verhaal als je als een debiel met je spullen omgaat waardoor die kabels iedere maand kapot zijn. Logisch dat je dan geen garantie krijgt.quote:Dat verschilt per merk en niet zo zeer alleen bij premium, ook laat Apple je die 19 ¤ betalen binnen de garantietijd en dat maakt het natuurlijk helemaal absurd.
Zoals ik al zei weet ik het fijne er niet van. Een beetje Googlen word ik ook niet echt veel wijzer van omdat ik voornamelijk originele onderdelen tegen kom dus vergelijken gaat lastig. Mja, betaal je ook anderhalf tientje voor een originele autolamp.quote:Ook is het niet duidelijk in dit verhaal wat de kosten zijn van een bepaald auto-onderdeel, wel is duidelijk dat 19 ¤ een belachelijke prijs is voor een stekkertje of kabeltje.
En dat derden dan vervolgens ook hoge prijzen vragen is een ander verhaal. Het kan en dus gebeurt het. Prijzen zullen wel langzaam dalen naarmate er meer concurrentie komt. Zo gaat dat nu eenmaal.quote:Daar is dan ook niet zoveel mis mee.
Het is Apple, iPhone, iCloud, iPad. Schrijf het eens goed!quote:Op woensdag 3 september 2014 13:14 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja man ik ga me wat werk doen ga jij maar lekker achter je appel zitten maar val mijn moeder en andere mensen niet lastig met dat ze een fuckin I-tablet moeten kopen.
Ik vind deze wel grappig.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel foutief, toch grappig.
quote:Op woensdag 3 september 2014 12:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een lelijk hoesje om deze iPho... oh wacht.
[..]
Misschien had je het vorige topic eens moeten doorlezen. Dan had je wel geweten dat het niet zo is en ook het officiële bericht van Apple gelezen waarin staat dat iCloud niet is gehackt.
Nounou, dat is wel een hele klus hoorquote:Op woensdag 3 september 2014 13:00 schreef Spongeboss het volgende:
ik heb er wel een hekel aan als ze mijn moeder gek maken met dat zij een fuckin apple tablet moet aanschaffen, en als er wat aan is mag ik gaan leren hoe dat hele systeem werkt. Daar pas ik voor.
In tegenstelling tot Android hoef ik eigenlijk nooit iets uit te leggen bij de iPad van mijn ouders.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:44 schreef very het volgende:
[..]
Nounou, dat is wel een hele klus hoor
Toch wel.. KLB / Nieuwe foon geslooptquote:Op woensdag 3 september 2014 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Emma Watson heeft een iPhone, dus volgens de wetten van het internet is de iPhone nu gewoon het coolste toestel, ooit.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Veel simpeler ga je het niet krijgen inderdaad.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Android hoef ik eigenlijk nooit iets uit te leggen bij de iPad van mijn ouders.
quote:Op woensdag 3 september 2014 15:44 schreef very het volgende:
[..]
Nounou, dat is wel een hele klus hoor
Het is gewoon kut 5 systemen te moeten kennen mijn linux mijn android mijn windows 7 windows 8 en fuckin apple dan nog.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Android hoef ik eigenlijk nooit iets uit te leggen bij de iPad van mijn ouders.
Je moeder hoeft alleen iOS te leren kennen. Is makkelijker dan Android.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon kut 5 systemen te moeten kennen mijn linux mijn android mijn windows 7 windows 8 en fuckin apple dan nog.
Nou, boo fucking hoo. Moeilijk hoor.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon kut 5 systemen te moeten kennen mijn linux mijn android mijn windows 7 windows 8 en fuckin apple dan nog.
Wat een boolshet.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:27 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Want Apple heeft kwaliteit?Hoe vaak Apple wel niet op Kassa, etc voorbij is gekomen omdat direct naar de verplichtte garantie apparaten kuren vertonen.
Ik zeg niet dat ze bar-slecht zijn, maar ze zijn echt niet anders van iedere andere telefoon die hier wordt verkocht op de Nederlandse markt.
Tenzij je een ¤100 smartphone gaat vergelijken met een ¤800 smartphone.
Mijn vader van 72 heeft zonder mijn hulp een iPhone5s en een ipad Air gekocht, werkt er dagelijks mee. AppleTV heeft ie ook voor Netflix.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je moeder hoeft alleen iOS te leren kennen. Is makkelijker dan Android.
Een beetje moeder kun je gerust alleen laten met een iDevice. Leren ze zo.
quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Gewoon meer werk voor mij.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou, boo fucking hoo. Moeilijk hoor.
Waarom zou je dat dan doen? Wordt je er voor betaald, dan moet je niet mauwen. Wordt je er niet voor betaald, moeten ze het maar lekker zelf uitzoeken als jij het niet wil. Sim-pel.quote:
Niet alleen deed Apple ONTZETTEND moeilijk over de wettelijke 2 jaar garantie op consumenten electronica die in europa verplicht is, zie dit: http://www.trosradar.nl/u(...)/garantie-bij-apple/quote:
Wat een jankerd...serieusquote:
Mijn ouders hebben een iPad. Hoef ik bijna nooit iets uit te leggen. Vader heeft een Fairphone en daar heeft hij het nog wel eens moeilijk mee. Mijn moeder krijgt binnenkort ook haar Fairphone en dat gaat een probleem worden. Mijn vader kan nog wel met computers en techniek omgaan maar mijn moeder niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mijn vader van 72 heeft zonder mijn hulp een iPhone5s en een ipad Air gekocht, werkt er dagelijks mee. AppleTV heeft ie ook voor Netflix.
MIjn tante heeft dus een Samsung en daar moet ie regelmatig mee aan de slag om iets voor elkaar te krijgen, gelukkig kan hij prima Googlen dus hij komt er altijd wel uit.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een iPad. Hoef ik bijna nooit iets uit te leggen. Vader heeft een Fairphone en daar heeft hij het nog wel eens moeilijk mee. Mijn moeder krijgt binnenkort ook haar Fairphone en dat gaat een probleem worden. Mijn vader kan nog wel met computers en techniek omgaan maar mijn moeder niet.
Maar ik heb al gezegd dat ze beter een iPhone kon kopen en ik haar niet ga helpen met haar Fairphone. Dus dat ding zie ik nog wel eens de kast in verdwijnen.
Jouw tante heeft een piemel?quote:Op woensdag 3 september 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
MIjn tante heeft dus een Samsung en daar moet ie regelmatig mee aan de slag om iets voor elkaar te krijgen, gelukkig kan hij prima Googlen dus hij komt er altijd wel uit.
quote:Op woensdag 3 september 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
MIjn tante heeft dus een Samsung en daar moet ie regelmatig mee aan de slag om iets voor elkaar te krijgen, gelukkig kan hij prima Googlen dus hij komt er altijd wel uit.
Neequote:
Dan zegt ze ik kook ook voor jou. Of ik doe je was etc.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom zou je dat dan doen? Wordt je er voor betaald, dan moet je niet mauwen. Wordt je er niet voor betaald, moeten ze het maar lekker zelf uitzoeken als jij het niet wil. Sim-pel.
Nee die ken ik al maar alels erbij moeten leren.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:10 schreef very het volgende:
[..]
Wat een jankerd...serieus
Als je inderdaad windows 7 en windows 8 al bestempelt als elk een ander systeem dat je moet "leren" dan ben je OF een extreme poweruser OF een enorme amateur die bij elke nieuw en/of onbekende functie gelijk begint te zuchten.
Maar gezien je denkt dat je met een iPad moet "leren" omgaan denk ik het laatste
Op het moment dat een Apple product binnen twee jaar stuk gaat, buiten uw schuld, krijg je volgens Apple slechts 1 jaar fabrieksgarantie. Dat is in strijd met de wet.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:09 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Niet alleen deed Apple ONTZETTEND moeilijk over de wettelijke 2 jaar garantie op consumenten electronica die in europa verplicht is, zie dit: http://www.trosradar.nl/u(...)/garantie-bij-apple/
Ook zijn ze verschillende keren vanwege "buiten garantie gevalletjes" op TV geweest. Ik zou eventjes willen zoeken, maar dat is te veel moeite.
Jij hebt niet de hersencapaciteit om 5 systemen te kunnen leren en het te kunnen onthouden?quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Dat is het dus wel. Europees is er vast gesteld dat het minimaal 2 jaar is. http://www.rijksoverheid.(...)nkoop-in-europa.htmlquote:Op woensdag 3 september 2014 16:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
Op het moment dat een Apple product binnen twee jaar stuk gaat, buiten uw schuld, krijg je volgens Apple slechts 1 jaar fabrieksgarantie. Dat is in strijd met de wet.
Je zou verwachten dat ze het bij TROS wel beter weten en weten dat 1 jaar fabrieksgarantie niet in strijd is met de wet.
Dat geldt niet voor fabrieksgarantie. Daar ga jij nu ook de mist in, net als de TROS. TROS geeft nu de verkeerde informatie door consumenten te laten geloven dat je twee jaar fabrieksgarantie hebt.quote:Op woensdag 3 september 2014 16:19 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Dat is het dus wel. Europees is er vast gesteld dat het minimaal 2 jaar is. http://www.rijksoverheid.(...)nkoop-in-europa.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |