FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Wehkamp is mijn computer kwijt.
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 04:35
Geachte fokkers,

Mijn computer die ik ongeveer een jaar geleden heb gekocht bij Wehkamp was defect geraakt.

Contact opgenomen met Wehkamp en zou twee jaar garantie hebben, dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen. Het hele proces kan tot 6 weken duren werd mij verteld.

Na week 7 begon ik me wel af te vragen wat de status was. Dus Wehkamp opgebeld en die gaven aan dat ze nooit een PC hebben ontvangen. Ik heb hierop de website van DHL gecheckt en de PC was de volgende dag nadat het opgehaald was bij Wehkamp afgeleverd, weer bellen en vragen hoe dit kan. Kreeg nu te horen dat ze een lege doos hebben ontvangen, hierop werd ik nogal kwaad. Waarom ze me bijvoorbeeld niet even bellen? Of wat dan ook.

Vele e-mails gestuurd en talloze belletjes gepleegd en Wehkamp heeft iets van: Tsja niet onze probleem, wie weet heb jij wel een lege doos opgestuurd. Dus bye bye mijn PC en geld.

Mijn vraag is nu wat kan ik hiertegen doen? Wehkamp heeft iets van jij bent de verzender dus jouw probleem maar het retoursproces gaat via de Wehkamp, zij schakelen iemand van Selektvracht in en jij kan in feite geen extra diensten bij kopen, het enige wat selektvracht je geeft is een track en trace code. Kan ik dan Wehkamp aansprakelijk stellen? Aangezien zij iemand inschakelen en niet ik.

Alvast bedankt.

Pax.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 04:52
Gewicht van pakket laten checken.
pionnetjewoensdag 3 september 2014 @ 04:58
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken
klinkt als

ga aan een postzegel likken en fantseer dat dat de postzegel is van je pakketje met de pc erin,,,,

:)
BloedendeVaginawoensdag 3 september 2014 @ 04:59
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken.
Dat zou ook mn eerste gedachte zijn.
Mn tweede gedachte: die gasten zijn 'm daadwerkelijk zelf ergens kwijtgeraakt in het reparatieproces.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:00
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:58 schreef pionnetje het volgende:

[..]

klinkt als

ga aan een postzegel likken en fantseer dat dat de postzegel is van je pakketje met de pc erin,,,,

:)
Als het goed is wordt pakket gewogen bij verzending.
Een lege doos gaat dat gewicht niet halen.
Verzender kan dan verhaal halen bij DHL
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 05:38
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken.
Hier heb ik al contact over gehad met DHL. Helaas word er alleen aangegeven waar het pakket is. Selektvracht pakketten worden niet gewogen is mij verteld, dus kan helaas hiermee niks.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:40
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:38 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Hier heb ik al contact over gehad met DHL. Helaas word er alleen aangegeven waar het pakket is. Selektvracht pakketten worden niet gewogen is mij verteld, dus kan helaas hiermee niks.
Dan heb je weinig bewijs vrees ik.
PostNL weegt de pakketten wel en dat is die extra paar Euro wel waard, sowieso ga je PC toch niet versturen zonder handtekening voor ontvangst en aangetekend?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 05:43:29 ]
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 05:46
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan heb je weinig bewijs vrees ik.
PostNL weegt de pakketten wel en dat is die extra paar Euro wel waard, sowieso ga je PC toch niet versturen zonder handtekening voor ontvangst en aangetekend?
Wehkamp bood mij een dienst aan. Ik moest perse via selektvracht sturen. Heb ook gevraagd of ik geen extra verzekering ofzo erbij kon nemen en dat kon ook niet. Had Wehkamp gezegd hier is het adres en stuur het maar op dan had ik voor PostNL met alle extra verzekering+aangetekend etc. opgestuurd.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:46
Dat is het nadeel van die geprivatiseerde meuk op de post/pakketmarkt. Je krijgt altijd te maken met dit soort bedrijven.

Ligt aan ons zelf. Men is te beroerd om een 2e postzegel op een brief te plakken omdat het dan 88 cent kost ipv 44 bij wijze van spreken.

Als ik iets verstuur, laat ik altijd alles wegen, verstuur ik het met TNT om shit te voorkomen en gaat alles aangetekend en sowieso helemaal dicht.

Wel klote voor TS. Je hebt gewoon pech vrees ik. Ik denk dat die bezorger je PC heeft gerausd. Je kan proberen te klagen bij Selektvracht (DHL?) en wellicht als er meerdere klachten over die bezorger zijn gekomen dat je een hele kleine kans maakt. Dit is gewoon kak. Maar een PC van 400 kom ik liever zelf langs brengen dan versturen met een discutabele pakketdienst, hoe goed Wehkamp die shit ook bedoeld.
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 05:47
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:46 schreef Monopoly het volgende:
Dat is het nadeel van die geprivatiseerde meuk op de post/pakketmarkt. Je krijgt altijd te maken met dit soort bedrijven.

Ligt aan ons zelf. Men is te beroerd om een 2e postzegel op een brief te plakken omdat het dan 88 cent kost ipv 44 bij wijze van spreken.

Als ik iets verstuur, laat ik altijd alles wegen, verstuur ik het met TNT om shit te voorkomen en gaat alles aangetekend en sowieso helemaal dicht.

Wel klote voor TS. Je hebt gewoon pech vrees ik. Ik denk dat die bezorger je PC heeft gerausd. Je kan proberen te klagen bij Selektvracht (DHL?) en wellicht als er meerdere klachten over die bezorger zijn gekomen dat je een hele kleine kans maakt. Dit is gewoon kak. Maar een PC van 400 kom ik liever zelf langs brengen dan versturen met een discutabele pakketdienst, hoe goed Wehkamp die shit ook bedoeld.
In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:49
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:47 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
Dat is ook het zure. Je hebt netjes gedaan zoals men het 'vroeg' aan je. En nu sta je met de gebakken peren.
Je kan overigens nog proberen om via Juridisch loket nog wat info in te winnen over de mogelijkheden tot een zaak met de postwet en dergelijke. Al acht ik persoonlijk de kans wel klein. Maar wie weet krijg je het één en ander voor elkaar.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:50
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:46 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Wehkamp bood mij een dienst aan. Ik moest perse via selektvracht sturen. Heb ook gevraagd of ik geen extra verzekering ofzo erbij kon nemen en dat kon ook niet. Had Wehkamp gezegd hier is het adres en stuur het maar op dan had ik voor PostNL met alle extra verzekering+aangetekend etc. opgestuurd.
Zo ontlopen ze mooi hun verantwoordelijkheid.
Wanneer je adres hebt, kun je verzendmethode zelf uitmaken.
Nu ga je nat.
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 05:52
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook het zure. Je hebt netjes gedaan zoals men het 'vroeg' aan je. En nu sta je met de gebakken peren.
Je kan overigens nog proberen om via Juridisch loket nog wat info in te winnen over de mogelijkheden tot een zaak met de postwet en dergelijke. Al acht ik persoonlijk de kans wel klein. Maar wie weet krijg je het één en ander voor elkaar.
Heb al contact gehad met DAS, en die hebben iets van betaal 550 euro dan nemen we het volledig uit je handen maar of ik dan mijn geld of wat dan ook zie kunnen ze niks concreets zeggen.
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 05:52
quote:
15s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo ontlopen ze mooi hun verantwoordelijkheid.
Wanneer je adres hebt, kun je verzendmethode zelf uitmaken.
Nu ga je nat.
Hier vreesde ik al min of meer voor, aangezien wehkamp al meerdere malen mij vertelde dat ik het met DHL mag gaan uitvechten.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 05:53
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:52 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Heb al contact gehad met DAS, en die hebben iets van betaal 550 euro dan nemen we het volledig uit je handen maar of ik dan mijn geld of wat dan ook zie kunnen ze niks concreets zeggen.
DAS is dan ook een onderneming. Juridisch loket is gratis (advies!). Als je wat voor elkaar hebt kunnen zij je helpen met bijvoorbeeld een advocaat (pro deo).
Sotchi2014woensdag 3 september 2014 @ 05:57
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/leveren/

Het risico van verzending ligt bij u. Als uw vervoerder het product dus kwijtmaakt of verkeerd bezorgt, dan moet u uit eigen zak een vervangende levering doen. Zorg dus dat u in ieder geval bij kostbare verzendingen de kosten kunt verhalen, hetzij op de vervoerder, hetzij op een verzekering. Het is echter wettelijk verboden het risico bij de klant te leggen, tenzij de klant zelf expliciet om een bepaalde vervoerder vraagt.

Edit: hmm
http://www.z24.nl/geld/artikel-retour-wat-zijn-je-rechten-380711
Risico retourzending

Verder moet je je realiseren dat niet de webshop maar jijzelf het risico draagt als de retourzending niet of beschadigd aankomt.
Phenowoensdag 3 september 2014 @ 06:03
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:57 schreef Sotchi2014 het volgende:
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/leveren/

Het risico van verzending ligt bij u. Als uw vervoerder het product dus kwijtmaakt of verkeerd bezorgt, dan moet u uit eigen zak een vervangende levering doen. Zorg dus dat u in ieder geval bij kostbare verzendingen de kosten kunt verhalen, hetzij op de vervoerder, hetzij op een verzekering. Het is echter wettelijk verboden het risico bij de klant te leggen, tenzij de klant zelf expliciet om een bepaalde vervoerder vraagt.

Edit: hmm
http://www.z24.nl/geld/artikel-retour-wat-zijn-je-rechten-380711
Risico retourzending

Verder moet je je realiseren dat niet de webshop maar jijzelf het risico draagt als de retourzending niet of beschadigd aankomt.
Maar dat laatste gaan er van uit dat jij (de klant) de retourlevering doet. In dit geval regelt Wehkamp dat zelf.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 06:21
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar dat laatste gaan er van uit dat jij (de klant) de retourlevering doet. In dit geval regelt Wehkamp dat zelf.
Die adviseren het waarschijnlijk, op zich kan DHL ook wel maar dan wel aangetekend en wanneer ze dan ook niet wegen naar de PostNL.
Het gewicht van pakket op moment dat het verstuurt is dat zegt veel in dit geval.
Wehkamp zegt lege doos.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 06:24:30 ]
Phenowoensdag 3 september 2014 @ 06:23
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die adviseren het waarschijnlijk, op zich kan DHL ook wel maar dan wel aangetekend en wanneer ze dan ook niet wegen naar de PostNL.
Oh wacht, dacht dat er een koerier vanuit Wehkamp geregeld was. Nee, dan snap ik dat ze aangeven gezellig bij DHL aan te kloppen.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 06:27
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh wacht, dacht dat er een koerier vanuit Wehkamp geregeld was. Nee, dan snap ik dat ze aangeven gezellig bij DHL aan te kloppen.
Zo'n selektvracht beunhaas of een ander in het traject heeft die PC nu thuis staan waarschijnlijk.
klabbakuswoensdag 3 september 2014 @ 07:37
welke fokker kan nou 6/7 weken zonder PC? dan ga je bij voorbaat al de fout in
mrPaneraiwoensdag 3 september 2014 @ 07:43
Tijd om de twitter en facebook pagina van Wehkamp aan te schrijven. Misschien krijg je dan een positive reactie.
Puggwoensdag 3 september 2014 @ 07:46
Achterstand met je termijn betaling? O-)
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 07:50
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:37 schreef klabbakus het volgende:
welke fokker kan nou 6/7 weken zonder PC? dan ga je bij voorbaat al de fout in
Gelukkig nog een laptap beschikbaar O-)
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 07:51
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:46 schreef Pugg het volgende:
Achterstand met je termijn betaling? O-)
Nope, betaal alles in één keer.
Surveillance-Fietswoensdag 3 september 2014 @ 07:51
Schakel die rubriek van nieuwskrantje Metro in. ^O^
richoliowoensdag 3 september 2014 @ 08:03
Of naar Kassa. Of een goed, cynisch bericht schrijven op hun tijdlijn op Facebook. Misschien wordt het opgemerkt of gaat het in de rondte. :) Veel bedrijven reageren op zulke berichten.
Hoplahoplawoensdag 3 september 2014 @ 08:31
Dit is natuurlijk vreselijk slechte PR voor de Pijnstrijd, dus ik zou het proberen te spelen op basis van hun falen.

Heb ooit ook een hoop problemen gehad met XMS, die glasvezelinternetleverancier. Dat kwam uiteindelijk wel goed, maar dat heeft zoveel gedoe en gezeik gekost dat ik er meteen ben weggegaan. Maar stond op het punt om dat bedrijf helemaal zwart te maken via sociale media...
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 08:33
*btw de TT klopt niet, onderweg naar Wehkamp moet het zijn.
Gunnerwoensdag 3 september 2014 @ 08:40
Klagen via Social Media wil nog wel eens helpen.
Skvwoensdag 3 september 2014 @ 09:40
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:35 schreef Paxempyrean het volgende:
Geachte fokkers,

Mijn computer die ik ongeveer een jaar geleden heb gekocht bij Wehkamp was defect geraakt.

Contact opgenomen met Wehkamp en zou twee jaar garantie hebben, dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen. Het hele proces kan tot 6 weken duren werd mij verteld.

Na week 7 begon ik me wel af te vragen wat de status was. Dus Wehkamp opgebeld en die gaven aan dat ze nooit een PC hebben ontvangen. Ik heb hierop de website van DHL gecheckt en de PC was de volgende dag nadat het opgehaald was bij Wehkamp afgeleverd, weer bellen en vragen hoe dit kan. Kreeg nu te horen dat ze een lege doos hebben ontvangen, hierop werd ik nogal kwaad. Waarom ze me bijvoorbeeld niet even bellen? Of wat dan ook.

Vele e-mails gestuurd en talloze belletjes gepleegd en Wehkamp heeft iets van: Tsja niet onze probleem, wie weet heb jij wel een lege doos opgestuurd. Dus bye bye mijn PC en geld.

Mijn vraag is nu wat kan ik hiertegen doen? Wehkamp heeft iets van jij bent de verzender dus jouw probleem maar het retoursproces gaat via de Wehkamp, zij schakelen iemand van Selektvracht in en jij kan in feite geen extra diensten bij kopen, het enige wat selektvracht je geeft is een track en trace code. Kan ik dan Wehkamp aansprakelijk stellen? Aangezien zij iemand inschakelen en niet ik.

Alvast bedankt.

Pax.
Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).
Quellerwoensdag 3 september 2014 @ 09:51
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).
Mijn idee! Als Wehkamp het retourneren geregeld heeft, dan zijn zij verantwoordelijk en mogen zij het met Selectvracht gaan uitzoeken.

Dus de hamvraag is: wie heeft Selectvracht de opdracht gegeven / betaald?
Devzwoensdag 3 september 2014 @ 09:57
quote:
19s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:40 schreef Gunner het volgende:
Klagen via Social Media wil nog wel eens helpen.
Dit. Vaak gaan ze hier wel op in omdat potentiële imagoschade ze veel meer kost. Wel even goed kritisch bericht schrijven.
Wespensteekwoensdag 3 september 2014 @ 11:28
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:35 schreef Paxempyrean het volgende:
dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen.
Dan heeft Wehkamp de verantwoordelijkheid voor het verzenden genomen. Ik zou hun een aangetekende brief sturen, hun aansprakelijk stellen en zou het aankoopbedrag terugvragen of een vervangend product eisen.

PS Ik zou in de brief ook opmerken dat het Wehkamp te verwijten is dat men niet meteen contact opnam nadat duidelijk was dat de PC niet in de doos zat.

Overigens is ook wel een beetje vreemd dat iemand die een pc moet ophalen niet merkt dat het een lege doos is, dat zou elke vervoerder toch wel moeten merken bij het optillen van de doos.
icecreamfarmer_NLwoensdag 3 september 2014 @ 11:46
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan heeft Wehkamp de verantwoordelijkheid voor het verzenden genomen. Ik zou hun een aangetekende brief sturen, hun aansprakelijk stellen en zou het aankoopbedrag terugvragen of een vervangend product eisen.

PS Ik zou in de brief ook opmerken dat het Wehkamp te verwijten is dat men niet meteen contact opnam nadat duidelijk was dat de PC niet in de doos zat.

Overigens is ook wel een beetje vreemd dat iemand die een pc moet ophalen niet merkt dat het een lege doos is, dat zou elke vervoerder toch wel moeten merken bij het optillen van de doos.
Dat interesseert ze niets.

Overigens lijkt mij idd Wehkamp de schuldige, het lastige is dat je iets van hen moet krijgen ipv andersom.
Hallmarkwoensdag 3 september 2014 @ 15:16
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:47 schreef Paxempyrean het volgende:
In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
Wehkamp heeft hiermee het risico bij zichzelf neergelegd.

TS, kijk eens naar de mogelijkheid om Wehkamp voor de kantonrechter te dagen. Dat kan tegenwoordig ook via internet:
http://www.rechtspraak.nl(...)r/Pages/default.aspx
hottentotwoensdag 3 september 2014 @ 15:38
Wehkamp verantwoordelijk stellen en bij het ontkennen hiervan verdere stappen aankondigen.

TS ik hoop dat je aan het einde van de rit een mooie nieuwe vervangende computer hebt gekregen.
Nemephiswoensdag 3 september 2014 @ 15:46
quote:
19s.gif Op woensdag 3 september 2014 08:40 schreef Gunner het volgende:
Klagen via Social Media wil nog wel eens helpen.
Dit. Hang het maar aan de grote klok, moet je zien hoe snel er ineens vanalles wel kan.
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 15:55
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).
Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.

Dus heb zelf nooit contact gehad met DHL/Selektvracht.
hottentotwoensdag 3 september 2014 @ 16:01
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.

Dus heb zelf nooit contact gehad met DHL/Selektvracht.
Dan is het geheel en al hun aansprakelijkheid en mogen zij jou niet verwijzen naar de transporteur, dat zoeken ze zelf maar uit terwijl zij jou in de tussentijd de schade vergoeden of een vervangende computer geven.
Quellerwoensdag 3 september 2014 @ 16:07
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.

Dus heb zelf nooit contact gehad met DHL/Selektvracht.
Niet jouw verantwoordelijkheid dus. Verder wat hottentot zegt. Hier heb je ook geen (¤ 550 kostende) RBV voor nodig!
Skvwoensdag 3 september 2014 @ 16:23
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.

Dus heb zelf nooit contact gehad met DHL/Selektvracht.
Nou, heb ik toch nog wat nuttigs geroepen. Wehkamp is de opdrachtgever van de zending, dus het is hun aansprakelijkheid. En niet de jouwe. Ik zou eerst even naar het juridisch loket gaan om uit te zoeken hoe je ze het beste verantwoordelijk kan stellen voor de geleden schade.
Weltschmerzwoensdag 3 september 2014 @ 18:31
Ze proberen je gewoon af te wimpelen, een groot deel van klagers haakt af, en dat levert geld op. Ik zie niet in waarom Wehkamp niet aansprakelijk zou zijn. Gewoon aansprakelijk stellen, schriftelijk, daarin verwijzen naar telefoongesprekken, schriftelijk antwoord terugkrijgen en volhouden. Waarschijnlijk betalen ze de volhouders gewoon uit.
hottentotwoensdag 3 september 2014 @ 19:09
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze proberen je gewoon af te wimpelen, een groot deel van klagers haakt af, en dat levert geld op. Ik zie niet in waarom Wehkamp niet aansprakelijk zou zijn. Gewoon aansprakelijk stellen, schriftelijk, daarin verwijzen naar telefoongesprekken, schriftelijk antwoord terugkrijgen en volhouden. Waarschijnlijk betalen ze de volhouders gewoon uit.
Als ze niet toegeven rest er weinig anders dan een aanklacht neer te leggen. Voordeel is wel dat het in deze zaak zo duidelijk is dat TS ook die kosten gewoon vergoed gaat krijgen :)
Snoepje5woensdag 3 september 2014 @ 19:14
Selektrvracht geeft jou altijd een bewijs van ophalen.

Heb je dit bewijs? Aan wehkamp laten zien.
Heb je dit bewijs niet, dan wordt het lastiger.

Daarnaast is het natuurlijk apart dat wehkamp geen contact opneemt over een lege doos. Evenals dat een medewerker van selektvracht wel kan verzinnen dat een lege computerdoos niet mogelijk is ( alhoewel daar alleen maar geiten werken ).

Wehkamp is zoals je aangeeft gewoon verantwoordelijk. Tenzij zij aan kunnen tonen dat jij een lege doos aan selektrvracht hebt meegegeven.

Heb je helemaal geen selektrvracht bewijs meer, dan kan wehkamp beweren dat er nooit iets is opgehaald
icecreamfarmer_NLwoensdag 3 september 2014 @ 19:15
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als ze niet toegeven rest er weinig anders dan een aanklacht neer te leggen. Voordeel is wel dat het in deze zaak zo duidelijk is dat TS ook die kosten gewoon vergoed gaat krijgen :)
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Wespensteekwoensdag 3 september 2014 @ 19:16
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Heb je helemaal geen selektrvracht bewijs meer, dan kan wehkamp beweren dat er nooit iets is opgehaald
Hoe verklaren ze de mail wisseling met TS dan?
Snoepje5woensdag 3 september 2014 @ 19:17
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Succes! Zit je straks met 2 pc's. Want uiteraard is wehkamp niet verplicht geld terug te geven, kunnen ze prima dezelfde PC opsturen.
icecreamfarmer_NLwoensdag 3 september 2014 @ 19:18
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Succes! Zit je straks met 2 pc's. Want uiteraard is wehkamp niet verplicht geld terug te geven, kunnen ze prima dezelfde PC opsturen.
Zet er wel druk achter. Zolang jij nog iets van ze krijgt zijn de meeste bedrijven laks.
Is het andersom dan is er opeens wel veel mogelijk.
hottentotwoensdag 3 september 2014 @ 19:20
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Zijn op zichzelf staande feiten, kun je niet tegen elkaar wegstrepen. Zou zeer fout zijn om dit te doen.
Quellerwoensdag 3 september 2014 @ 19:23
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs. Dan maak je het jezelf onmogelijk en jaag je jezelf onnodig op kosten
Fixed ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zet er wel druk achter. Zolang jij nog iets van ze krijgt zijn de meeste bedrijven laks.
Is het andersom dan is er opeens wel veel mogelijk.
Bij de MKB'er om de hoek misschien, maar niet bij dit soort bedrijven. En terecht, want het is achterlijk.
Hallmarkwoensdag 3 september 2014 @ 19:24
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Heh, dat is eigenlijk best een aardige.

Die betaal je niet, en uiteindelijk kom je in een incasso-traject terug. Ook die betaal je niet, en dan kom je bij een deurwaarder. Uiteindelijk laat je het voorkomen en leg je je actie uit.

Daar ga je netto dus geld bij inschieten, maar misschien niet eens zo heel veel.
Snoepje5woensdag 3 september 2014 @ 19:25
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe verklaren ze de mail wisseling met TS dan?
tja, wehkamp beweert eigenlijk dat of:
1: ts een lege doos verzonden heeft;
2: selektrvracht de pc uit de doos heeft gehaald en een lege doos heeft bezorgd.

Natuurlijk is het apart dat wehkamp geen contact met de klant opneemt waarom stuurt u ons een lege doos? Fout van wehkamp.

Fout 2 van wehkamp is dat ze tegen ts zeggen: los het op met de vervoerder, njet die is versntwoordelijk maar wehkamp is dat.

Als wehkamp niet kan bewijzen dat ts een lege doos heeft verzonden (weegt selektrvracht niet, controleren ze niet? Eigen schuld) dan is wehkamp versntwoordelijk en moeten ze de schade vergoeden.

Ik zou de klantenservice van wehkamp even vragen of je mail doorgestuurd kan worden naar de afdeling consumentenelektronica. Die hebben er wat meer verstand van en zullen boos worden op de klantenservice van wehkamp zelf als ze horen dat die zo met hun klanten om gaan.
Quellerwoensdag 3 september 2014 @ 19:25
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:24 schreef Hallmark het volgende:

Heh, dat is eigenlijk best een aardige.

Die betaal je niet, en uiteindelijk kom je in een incasso-traject terug. Ook die betaal je niet, en dan kom je bij een deurwaarder. Uiteindelijk laat je het voorkomen en leg je je actie uit.

Daar ga je netto dus geld bij inschieten, maar misschien niet eens zo heel veel.
Nee, want de rechter zegt dan: tuurlijk, voor jou gelden de wetten en regels niet! Stoute Wehkamp, dit zal ze leren!

En toen werd je wakker :')
icecreamfarmer_NLwoensdag 3 september 2014 @ 19:44
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Fixed ^O^

[..]

Bij de MKB'er om de hoek misschien, maar niet bij dit soort bedrijven. En terecht, want het is achterlijk.
Ik denk dat je gelijk hebt en raad het niet aan ;) .

Overigens werkt het ook af en toe bij grote bedrijven zoals woningcorporaties. Maar dat is dan zakelijk.
Ivo1985woensdag 3 september 2014 @ 20:35
Heb je geen track&trace code van je pakket?
Bij PostNL staat dan ook het gewicht van het pakket vermeld. Geen idee of dit bij DHL ook zo is?

Als je nog een code hebt, dan in elk geval even online kijken. Wellicht staat daar een gewicht van een paar kg en kun je dus melden dat je wel degelijk wat verstuurd hebt en dat ze het verder maar uitzoeken, maar dat jij verwacht dat je binnen 14 dagen wel weer een goed werkende PC van hetzelfde type of beter in huis hebt staan, omdat hun redelijke termijn voor reparatie reeds verstreken is.
DieselTankwoensdag 3 september 2014 @ 20:40
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Heb je geen track&trace code van je pakket?
Bij PostNL staat dan ook het gewicht van het pakket vermeld. Geen idee of dit bij DHL ook zo is?

Als je nog een code hebt, dan in elk geval even online kijken. Wellicht staat daar een gewicht van een paar kg en kun je dus melden dat je wel degelijk wat verstuurd hebt en dat ze het verder maar uitzoeken, maar dat jij verwacht dat je binnen 14 dagen wel weer een goed werkende PC van hetzelfde type of beter in huis hebt staan, omdat hun redelijke termijn voor reparatie reeds verstreken is.
Zoals eerder vermeld weegt selekvracht niet...

Maar sowieso het hele post systeem is een bonk ruk, de enigste die ik nog vertrouw is PostNL maar evengoed is het altijd maar raden..
Ivo1985woensdag 3 september 2014 @ 20:45
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:40 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Zoals eerder vermeld weegt selekvracht niet...

Maar sowieso het hele post systeem is een bonk ruk, de enigste die ik nog vertrouw is PostNL maar evengoed is het altijd maar raden..
PostNL vertrouw ik sinds vandaag juist niet meer. Een aan mij geadresseerd pakket waarvoor ik moest tekenen voor ontvangst vond ik in mijn voortuin omdat ik toevallig vanochtend door de voordeur naar buiten ging i.p.v. achterom. Zo niet, dan had het er nog dagenlang gelegen of was het meegenomen door een voorbijganger. En die handtekening, die is vast door God zelf gezet want ik woon alleen en ik heb geen bezorger gezien.

Oh ja, het pakket en de inhoud waren ook beschadigd (40 jaar oude onderdelen). Waarschijnlijk wilde de bezorger hier niet door mij mee geconfronteerd worden.
Dus ik heb nu een 'fijne' discussie met PostNL...
DieselTankwoensdag 3 september 2014 @ 20:51
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:45 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

PostNL vertrouw ik sinds vandaag juist niet meer. Een aan mij geadresseerd pakket waarvoor ik moest tekenen voor ontvangst vond ik in mijn voortuin omdat ik toevallig vanochtend door de voordeur naar buiten ging i.p.v. achterom. Zo niet, dan had het er nog dagenlang gelegen of was het meegenomen door een voorbijganger. En die handtekening, die is vast door God zelf gezet want ik woon alleen en ik heb geen bezorger gezien.

Oh ja, het pakket en de inhoud waren ook beschadigd (40 jaar oude onderdelen). Waarschijnlijk wilde de bezorger hier niet door mij mee geconfronteerd worden.
Dus ik heb nu een 'fijne' discussie met PostNL...
Achja dit hoort hier eigenlijk niet thuis maar wij krijgen heeeulll veul post maar meestal komt selekvracht met een oude opel met een of andere dik lomp vrouwtje erin.... En de Postnl komen ze al aanracen met hun dikke witte volkswagen bus en binnen 3 seconden zijn ze weer weg maar zijn wel voorzichtig met de post(!)
Maar het ligt er gewoon aan wie de bezorger is... En soms kan omdat het allemaal goedkoper moet sneller gebeuren en dan krijg je schades.... Tja..
Chillingswoensdag 3 september 2014 @ 21:05
Je pc is 100% gejat door die selektvracht bezorger.

Dat is echt een pauper bedrijf, dat iedereen aanneemt die zijn eigen auto wil gebruiken voor het bezorgen.
Devzwoensdag 3 september 2014 @ 22:52
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:05 schreef Chillings het volgende:
Je pc is 100% gejat door die selektvracht bezorger.

Dat is echt een pauper bedrijf, dat iedereen aanneemt die zijn eigen auto wil gebruiken voor het bezorgen.
Eens, super vreemde bezorgers altijd en ze vragen nooit om een handtekening, zelfs niet wanneer dit vereist is.
DX11woensdag 3 september 2014 @ 23:03
Tip, doe een bericht op Twitter naar buiten met #wehkamp en #opgelicht er in. Binnen een dag heb je waarschijnlijk een oplossing. Ik heb dit ook gedaan bij een andere webshop op 9 uur in de avond, en een uur later, ja om 10 uur s avonds, belde de manager van het bedrijf me om alles op te lossen. Sociale media is ontzettend sterk tegenwoordig!
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 23:17
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:40 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Zoals eerder vermeld weegt selekvracht niet...

Maar sowieso het hele post systeem is een bonk ruk, de enigste die ik nog vertrouw is PostNL maar evengoed is het altijd maar raden..
Die vertrouw ik ook niet meer nadat er ergens een medewerker dacht laat ik adres maar doorstrepen want er zit ook nog sticker van Alternate op de doos die ik vergeten was eraf te halen.
Volgens Track&Trace in Eindhoven afgeleverd maar in werkelijkheid was het Ridderkerk.
Gelukkig dat mijn postcode in hun systeem stond en ze me opbelde wat ze met dat pakket moesten.
PostNL deed helemaal niets, pakket is afgeleverd, klaar.
Ferwoensdag 3 september 2014 @ 23:29
Wehkamp gaf de opdracht voor ophalen, Wehkamp zou de pc laten repareren, Wehkamp heeft geen contact opgenomen. Kortom WEHKAMP (zie je het Webcare van Wehkamp??) is aansprakelijk.

Het beste kun je ze in een aangetekende brief aansprakelijk stellen en eisen dat ze je pc gerepareerd terugbezorgen, dan wel een nieuwe pc aanbieden of je geld teruggeven. Verder nummers die je van ze hebt gehad erbij doen en het bewijs van ophaling dat je van de koerier hebt gehad.

Ik zou niet ingaan op het lege doos verhaal, houdt gewoon vol dat jij de pc hebt aangeboden aan de koerier en hij de pc heeft meegenomen. Het is aan hun om te bewijzen dat het niet zo gegaan is. Komen ze alsnog met lege doos verhaal, direct om bewijzen vragen en vragen waarom er geen contact is opgenomen bij deze ontdekking en stellig volhouden dat een onzin verhaal is.

Nogmaals Wehkamp is aansprakelijk en het is schandalig voor zo;n groot bedrijf om anno 2014 op deze manier met garantie om te gaan.

Van de DHL website

quote:
Waar moet ik op letten als ik een zending retour stuur?

De zending moet goed verpakt zijn. Anders bestaat de mogelijkheid dat de bezorger het niet zal aannemen.

Als de bezorger je pakje aanneemt, zal die je een afhaalbewijs geven. Bewaar dit bewijs goed. Je kunt er later eventueel mee aantonen dat een pakje inderdaad aan ons is overhandigd.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 23:31
Probleem is alleen dat het via telefoon is gegaan. Bewijs wordt lastig dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 23:32:09 ]
Paxempyreanwoensdag 3 september 2014 @ 23:41
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Probleem is alleen dat het via telefoon is gegaan. Bewijs wordt lastig dan.
Ik heb mail contact gehad met ze, waarin ze erkennen dat ze de doos hebben ontvangen maar zonder de PC.

Ze hebben ook zomaar de doos teruggestuurd, niet eens mij op de hoogte gebracht. Hierop vroeg ik wat de bedoeling was. In de mail stond alleen dit: " Voor ons is deze kwestie afgerond en het onderzoek is gesloten. Nog een prettige dag toegewenst.

Met vriendelijke groet, "

Tevens iedereen bedankt voor alle reacties. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met het juridisch loket hierover.
#ANONIEMwoensdag 3 september 2014 @ 23:44
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:41 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik heb mail contact gehad met ze, waarin ze erkennen dat ze de doos hebben ontvangen maar zonder de PC.

Ze hebben ook zomaar de doos teruggestuurd, niet eens mij op de hoogte gebracht. Hierop vroeg ik wat de bedoeling was. In de mail stond alleen dit: " Voor ons is deze kwestie afgerond en het onderzoek is gesloten. Nog een prettige dag toegewenst.

Met vriendelijke groet, "
Ze willen het hard spelen dan en zullen keihard gaan ontkennen dat er telefonisch zoiets geregeld is.
Alan_Bastarddonderdag 4 september 2014 @ 08:24
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:24 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Heh, dat is eigenlijk best een aardige.

Die betaal je niet, en uiteindelijk kom je in een incasso-traject terug. Ook die betaal je niet, en dan kom je bij een deurwaarder. Uiteindelijk laat je het voorkomen en leg je je actie uit.

Daar ga je netto dus geld bij inschieten, maar misschien niet eens zo heel veel.
Je moet ook niet 'gewoon' niet betalen, maar de nieuw bestelde PC in ontvangst nemen en dan Wehkamp bellen waar je PC blijft! Jij geeft aan dat er niets (of een lege doos) is bezorgd en dat je alsnog levering afwacht ^O^

Als ze dan zeggen dat ze het gaan onderzoeken, vraag dan gelijk of ze je vorige PC ook kunnen terugvinden :)
DX11donderdag 4 september 2014 @ 09:15
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:03 schreef delano.888 het volgende:
Tip, doe een bericht op Twitter naar buiten met #wehkamp en #opgelicht er in. Binnen een dag heb je waarschijnlijk een oplossing. Ik heb dit ook gedaan bij een andere webshop op 9 uur in de avond, en een uur later, ja om 10 uur s avonds, belde de manager van het bedrijf me om alles op te lossen. Sociale media is ontzettend sterk tegenwoordig!
Ts, waarom reageer je hier niet op? Ik weet echt zeker dat dit je zou helpen. Toen ik het zelfde deed was ik ook niet opgelicht maar het was een zelfde soort situatie. Toen ik het eenmaal op Twitter had staan was het echt super snel super goed opgelost, ze vroegen me ook echt om dat bericht te verwijderen omdat heel veel mensen het zien.
Gunnerdonderdag 4 september 2014 @ 09:30
Het is altijd wel een beetje jammer dat het op zo'n manier moet natuurlijk.
RipMcPantsdonderdag 4 september 2014 @ 09:43
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'gewoon' niet betalen, maar de nieuw bestelde PC in ontvangst nemen en dan Wehkamp bellen waar je PC blijft! Jij geeft aan dat er niets (of een lege doos) is bezorgd en dat je alsnog levering afwacht ^O^

Als ze dan zeggen dat ze het gaan onderzoeken, vraag dan gelijk of ze je vorige PC ook kunnen terugvinden :)
:D _O-
icecreamfarmer_NLdonderdag 4 september 2014 @ 09:55
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'gewoon' niet betalen, maar de nieuw bestelde PC in ontvangst nemen en dan Wehkamp bellen waar je PC blijft! Jij geeft aan dat er niets (of een lege doos) is bezorgd en dat je alsnog levering afwacht ^O^

Als ze dan zeggen dat ze het gaan onderzoeken, vraag dan gelijk of ze je vorige PC ook kunnen terugvinden :)
Eigenlijk nog beter ja, en als de post om een handtekening vraagt een kruis zetten _O-
Skvdonderdag 4 september 2014 @ 10:14
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:41 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik heb mail contact gehad met ze, waarin ze erkennen dat ze de doos hebben ontvangen maar zonder de PC.

Ze hebben ook zomaar de doos teruggestuurd, niet eens mij op de hoogte gebracht. Hierop vroeg ik wat de bedoeling was. In de mail stond alleen dit: " Voor ons is deze kwestie afgerond en het onderzoek is gesloten. Nog een prettige dag toegewenst.

Met vriendelijke groet, "

Tevens iedereen bedankt voor alle reacties. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met het juridisch loket hierover.
Wat een volledige eikels zeg. En als consument zit je nu met de shit? Achterlijk bedrijf.
CherryLipsdonderdag 4 september 2014 @ 12:06
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ts, waarom reageer je hier niet op? Ik weet echt zeker dat dit je zou helpen. Toen ik het zelfde deed was ik ook niet opgelicht maar het was een zelfde soort situatie. Toen ik het eenmaal op Twitter had staan was het echt super snel super goed opgelost, ze vroegen me ook echt om dat bericht te verwijderen omdat heel veel mensen het zien.
Ook een keer gedaan ja, toen een bedrijf weigerde iets te leveren. Zodra ik op klacht.nl en het forum van Radar iets had geplaatst, wisten ze me wel te vinden :')

Nog een ander voorbeeld: ik had problemen met een bepaalde software, maar voor ondersteuning moest je 200 euro extra betalen, terwijl het een klein ietsiepietsie dingetje was waar zij aan hun kant even op moesten klikken. Ze hadden geen bereikbaar telefoonnummer, ze reageerden niet op e-mail, niets. Heb ik ze via Twitter benaderd met uitleg over het hoe en waarom, en binnen een half uurtje was het geregeld.

Hetzelfde bij Bol, trouwens.