abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144145178
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs. Dan maak je het jezelf onmogelijk en jaag je jezelf onnodig op kosten
Fixed ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zet er wel druk achter. Zolang jij nog iets van ze krijgt zijn de meeste bedrijven laks.
Is het andersom dan is er opeens wel veel mogelijk.
Bij de MKB'er om de hoek misschien, maar niet bij dit soort bedrijven. En terecht, want het is achterlijk.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:24:43 #52
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_144145212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Heh, dat is eigenlijk best een aardige.

Die betaal je niet, en uiteindelijk kom je in een incasso-traject terug. Ook die betaal je niet, en dan kom je bij een deurwaarder. Uiteindelijk laat je het voorkomen en leg je je actie uit.

Daar ga je netto dus geld bij inschieten, maar misschien niet eens zo heel veel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_144145268
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe verklaren ze de mail wisseling met TS dan?
tja, wehkamp beweert eigenlijk dat of:
1: ts een lege doos verzonden heeft;
2: selektrvracht de pc uit de doos heeft gehaald en een lege doos heeft bezorgd.

Natuurlijk is het apart dat wehkamp geen contact met de klant opneemt waarom stuurt u ons een lege doos? Fout van wehkamp.

Fout 2 van wehkamp is dat ze tegen ts zeggen: los het op met de vervoerder, njet die is versntwoordelijk maar wehkamp is dat.

Als wehkamp niet kan bewijzen dat ts een lege doos heeft verzonden (weegt selektrvracht niet, controleren ze niet? Eigen schuld) dan is wehkamp versntwoordelijk en moeten ze de schade vergoeden.

Ik zou de klantenservice van wehkamp even vragen of je mail doorgestuurd kan worden naar de afdeling consumentenelektronica. Die hebben er wat meer verstand van en zullen boos worden op de klantenservice van wehkamp zelf als ze horen dat die zo met hun klanten om gaan.
pi_144145270
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:24 schreef Hallmark het volgende:

Die betaal je niet, en uiteindelijk kom je in een incasso-traject terug. Ook die betaal je niet, en dan kom je bij een deurwaarder. Uiteindelijk laat je het voorkomen en leg je je actie uit.

Daar ga je netto dus geld bij inschieten, maar misschien niet eens zo heel veel.
Nee, want de rechter zegt dan: tuurlijk, voor jou gelden de wetten en regels niet! Stoute Wehkamp, dit zal ze leren!

En toen werd je wakker :')
pi_144146115
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Fixed ^O^

[..]

Bij de MKB'er om de hoek misschien, maar niet bij dit soort bedrijven. En terecht, want het is achterlijk.
Ik denk dat je gelijk hebt en raad het niet aan ;) .

Overigens werkt het ook af en toe bij grote bedrijven zoals woningcorporaties. Maar dat is dan zakelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144147999
Heb je geen track&trace code van je pakket?
Bij PostNL staat dan ook het gewicht van het pakket vermeld. Geen idee of dit bij DHL ook zo is?

Als je nog een code hebt, dan in elk geval even online kijken. Wellicht staat daar een gewicht van een paar kg en kun je dus melden dat je wel degelijk wat verstuurd hebt en dat ze het verder maar uitzoeken, maar dat jij verwacht dat je binnen 14 dagen wel weer een goed werkende PC van hetzelfde type of beter in huis hebt staan, omdat hun redelijke termijn voor reparatie reeds verstreken is.
pi_144148209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Heb je geen track&trace code van je pakket?
Bij PostNL staat dan ook het gewicht van het pakket vermeld. Geen idee of dit bij DHL ook zo is?

Als je nog een code hebt, dan in elk geval even online kijken. Wellicht staat daar een gewicht van een paar kg en kun je dus melden dat je wel degelijk wat verstuurd hebt en dat ze het verder maar uitzoeken, maar dat jij verwacht dat je binnen 14 dagen wel weer een goed werkende PC van hetzelfde type of beter in huis hebt staan, omdat hun redelijke termijn voor reparatie reeds verstreken is.
Zoals eerder vermeld weegt selekvracht niet...

Maar sowieso het hele post systeem is een bonk ruk, de enigste die ik nog vertrouw is PostNL maar evengoed is het altijd maar raden..
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_144148379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:40 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Maar sowieso het hele post systeem is een bonk ruk, de enigste die ik nog vertrouw is PostNL maar evengoed is het altijd maar raden..
PostNL vertrouw ik sinds vandaag juist niet meer. Een aan mij geadresseerd pakket waarvoor ik moest tekenen voor ontvangst vond ik in mijn voortuin omdat ik toevallig vanochtend door de voordeur naar buiten ging i.p.v. achterom. Zo niet, dan had het er nog dagenlang gelegen of was het meegenomen door een voorbijganger. En die handtekening, die is vast door God zelf gezet want ik woon alleen en ik heb geen bezorger gezien.

Oh ja, het pakket en de inhoud waren ook beschadigd (40 jaar oude onderdelen). Waarschijnlijk wilde de bezorger hier niet door mij mee geconfronteerd worden.
Dus ik heb nu een 'fijne' discussie met PostNL...
pi_144148592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:45 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

PostNL vertrouw ik sinds vandaag juist niet meer. Een aan mij geadresseerd pakket waarvoor ik moest tekenen voor ontvangst vond ik in mijn voortuin omdat ik toevallig vanochtend door de voordeur naar buiten ging i.p.v. achterom. Zo niet, dan had het er nog dagenlang gelegen of was het meegenomen door een voorbijganger. En die handtekening, die is vast door God zelf gezet want ik woon alleen en ik heb geen bezorger gezien.

Oh ja, het pakket en de inhoud waren ook beschadigd (40 jaar oude onderdelen). Waarschijnlijk wilde de bezorger hier niet door mij mee geconfronteerd worden.
Dus ik heb nu een 'fijne' discussie met PostNL...
Achja dit hoort hier eigenlijk niet thuis maar wij krijgen heeeulll veul post maar meestal komt selekvracht met een oude opel met een of andere dik lomp vrouwtje erin.... En de Postnl komen ze al aanracen met hun dikke witte volkswagen bus en binnen 3 seconden zijn ze weer weg maar zijn wel voorzichtig met de post(!)
Maar het ligt er gewoon aan wie de bezorger is... En soms kan omdat het allemaal goedkoper moet sneller gebeuren en dan krijg je schades.... Tja..
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_144149135
Je pc is 100% gejat door die selektvracht bezorger.

Dat is echt een pauper bedrijf, dat iedereen aanneemt die zijn eigen auto wil gebruiken voor het bezorgen.
pi_144153771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:05 schreef Chillings het volgende:
Je pc is 100% gejat door die selektvracht bezorger.

Dat is echt een pauper bedrijf, dat iedereen aanneemt die zijn eigen auto wil gebruiken voor het bezorgen.
Eens, super vreemde bezorgers altijd en ze vragen nooit om een handtekening, zelfs niet wanneer dit vereist is.
pi_144154208
Tip, doe een bericht op Twitter naar buiten met #wehkamp en #opgelicht er in. Binnen een dag heb je waarschijnlijk een oplossing. Ik heb dit ook gedaan bij een andere webshop op 9 uur in de avond, en een uur later, ja om 10 uur s avonds, belde de manager van het bedrijf me om alles op te lossen. Sociale media is ontzettend sterk tegenwoordig!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_144154762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:40 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Die vertrouw ik ook niet meer nadat er ergens een medewerker dacht laat ik adres maar doorstrepen want er zit ook nog sticker van Alternate op de doos die ik vergeten was eraf te halen.
Volgens Track&Trace in Eindhoven afgeleverd maar in werkelijkheid was het Ridderkerk.
Gelukkig dat mijn postcode in hun systeem stond en ze me opbelde wat ze met dat pakket moesten.
PostNL deed helemaal niets, pakket is afgeleverd, klaar.
pi_144155286
Wehkamp gaf de opdracht voor ophalen, Wehkamp zou de pc laten repareren, Wehkamp heeft geen contact opgenomen. Kortom WEHKAMP (zie je het Webcare van Wehkamp??) is aansprakelijk.

Het beste kun je ze in een aangetekende brief aansprakelijk stellen en eisen dat ze je pc gerepareerd terugbezorgen, dan wel een nieuwe pc aanbieden of je geld teruggeven. Verder nummers die je van ze hebt gehad erbij doen en het bewijs van ophaling dat je van de koerier hebt gehad.

Ik zou niet ingaan op het lege doos verhaal, houdt gewoon vol dat jij de pc hebt aangeboden aan de koerier en hij de pc heeft meegenomen. Het is aan hun om te bewijzen dat het niet zo gegaan is. Komen ze alsnog met lege doos verhaal, direct om bewijzen vragen en vragen waarom er geen contact is opgenomen bij deze ontdekking en stellig volhouden dat een onzin verhaal is.

Nogmaals Wehkamp is aansprakelijk en het is schandalig voor zo;n groot bedrijf om anno 2014 op deze manier met garantie om te gaan.

Van de DHL website

quote:
Waar moet ik op letten als ik een zending retour stuur?

De zending moet goed verpakt zijn. Anders bestaat de mogelijkheid dat de bezorger het niet zal aannemen.

Als de bezorger je pakje aanneemt, zal die je een afhaalbewijs geven. Bewaar dit bewijs goed. Je kunt er later eventueel mee aantonen dat een pakje inderdaad aan ons is overhandigd.
.
pi_144155422
Probleem is alleen dat het via telefoon is gegaan. Bewijs wordt lastig dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 23:32:09 ]
pi_144155891
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Probleem is alleen dat het via telefoon is gegaan. Bewijs wordt lastig dan.
Ik heb mail contact gehad met ze, waarin ze erkennen dat ze de doos hebben ontvangen maar zonder de PC.

Ze hebben ook zomaar de doos teruggestuurd, niet eens mij op de hoogte gebracht. Hierop vroeg ik wat de bedoeling was. In de mail stond alleen dit: " Voor ons is deze kwestie afgerond en het onderzoek is gesloten. Nog een prettige dag toegewenst.

Met vriendelijke groet, "

Tevens iedereen bedankt voor alle reacties. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met het juridisch loket hierover.
pi_144156061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:41 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Ik heb mail contact gehad met ze, waarin ze erkennen dat ze de doos hebben ontvangen maar zonder de PC.

Ze hebben ook zomaar de doos teruggestuurd, niet eens mij op de hoogte gebracht. Hierop vroeg ik wat de bedoeling was. In de mail stond alleen dit: " Voor ons is deze kwestie afgerond en het onderzoek is gesloten. Nog een prettige dag toegewenst.

Ze willen het hard spelen dan en zullen keihard gaan ontkennen dat er telefonisch zoiets geregeld is.
pi_144160233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:24 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'gewoon' niet betalen, maar de nieuw bestelde PC in ontvangst nemen en dan Wehkamp bellen waar je PC blijft! Jij geeft aan dat er niets (of een lege doos) is bezorgd en dat je alsnog levering afwacht ^O^

Als ze dan zeggen dat ze het gaan onderzoeken, vraag dan gelijk of ze je vorige PC ook kunnen terugvinden :)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_144160832
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:03 schreef delano.888 het volgende:
Tip, doe een bericht op Twitter naar buiten met #wehkamp en #opgelicht er in. Binnen een dag heb je waarschijnlijk een oplossing. Ik heb dit ook gedaan bij een andere webshop op 9 uur in de avond, en een uur later, ja om 10 uur s avonds, belde de manager van het bedrijf me om alles op te lossen. Sociale media is ontzettend sterk tegenwoordig!
Ts, waarom reageer je hier niet op? Ik weet echt zeker dat dit je zou helpen. Toen ik het zelfde deed was ik ook niet opgelicht maar het was een zelfde soort situatie. Toen ik het eenmaal op Twitter had staan was het echt super snel super goed opgelost, ze vroegen me ook echt om dat bericht te verwijderen omdat heel veel mensen het zien.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 4 september 2014 @ 09:30:02 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_144161073
Het is altijd wel een beetje jammer dat het op zo'n manier moet natuurlijk.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 4 september 2014 @ 09:43:41 #71
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_144161354
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Je moet ook niet 'gewoon' niet betalen, maar de nieuw bestelde PC in ontvangst nemen en dan Wehkamp bellen waar je PC blijft! Jij geeft aan dat er niets (of een lege doos) is bezorgd en dat je alsnog levering afwacht ^O^

Als ze dan zeggen dat ze het gaan onderzoeken, vraag dan gelijk of ze je vorige PC ook kunnen terugvinden :)
:D _O-
pi_144161621
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:24 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Eigenlijk nog beter ja, en als de post om een handtekening vraagt een kruis zetten _O-
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_144162058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:41 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Tevens iedereen bedankt voor alle reacties. Ik zal zo snel mogelijk contact opnemen met het juridisch loket hierover.
Wat een volledige eikels zeg. En als consument zit je nu met de shit? Achterlijk bedrijf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_144164548
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 09:15 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ts, waarom reageer je hier niet op? Ik weet echt zeker dat dit je zou helpen. Toen ik het zelfde deed was ik ook niet opgelicht maar het was een zelfde soort situatie. Toen ik het eenmaal op Twitter had staan was het echt super snel super goed opgelost, ze vroegen me ook echt om dat bericht te verwijderen omdat heel veel mensen het zien.
Ook een keer gedaan ja, toen een bedrijf weigerde iets te leveren. Zodra ik op klacht.nl en het forum van Radar iets had geplaatst, wisten ze me wel te vinden :')

Nog een ander voorbeeld: ik had problemen met een bepaalde software, maar voor ondersteuning moest je 200 euro extra betalen, terwijl het een klein ietsiepietsie dingetje was waar zij aan hun kant even op moesten klikken. Ze hadden geen bereikbaar telefoonnummer, ze reageerden niet op e-mail, niets. Heb ik ze via Twitter benaderd met uitleg over het hoe en waarom, en binnen een half uurtje was het geregeld.

Hetzelfde bij Bol, trouwens.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')