Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).quote:Op woensdag 3 september 2014 04:35 schreef Paxempyrean het volgende:
Geachte fokkers,
Mijn computer die ik ongeveer een jaar geleden heb gekocht bij Wehkamp was defect geraakt.
Contact opgenomen met Wehkamp en zou twee jaar garantie hebben, dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen. Het hele proces kan tot 6 weken duren werd mij verteld.
Na week 7 begon ik me wel af te vragen wat de status was. Dus Wehkamp opgebeld en die gaven aan dat ze nooit een PC hebben ontvangen. Ik heb hierop de website van DHL gecheckt en de PC was de volgende dag nadat het opgehaald was bij Wehkamp afgeleverd, weer bellen en vragen hoe dit kan. Kreeg nu te horen dat ze een lege doos hebben ontvangen, hierop werd ik nogal kwaad. Waarom ze me bijvoorbeeld niet even bellen? Of wat dan ook.
Vele e-mails gestuurd en talloze belletjes gepleegd en Wehkamp heeft iets van: Tsja niet onze probleem, wie weet heb jij wel een lege doos opgestuurd. Dus bye bye mijn PC en geld.
Mijn vraag is nu wat kan ik hiertegen doen? Wehkamp heeft iets van jij bent de verzender dus jouw probleem maar het retoursproces gaat via de Wehkamp, zij schakelen iemand van Selektvracht in en jij kan in feite geen extra diensten bij kopen, het enige wat selektvracht je geeft is een track en trace code. Kan ik dan Wehkamp aansprakelijk stellen? Aangezien zij iemand inschakelen en niet ik.
Alvast bedankt.
Pax.
Mijn idee! Als Wehkamp het retourneren geregeld heeft, dan zijn zij verantwoordelijk en mogen zij het met Selectvracht gaan uitzoeken.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).
Dit. Vaak gaan ze hier wel op in omdat potentiële imagoschade ze veel meer kost. Wel even goed kritisch bericht schrijven.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:40 schreef Gunner het volgende:
Klagen via Social Media wil nog wel eens helpen.
Dan heeft Wehkamp de verantwoordelijkheid voor het verzenden genomen. Ik zou hun een aangetekende brief sturen, hun aansprakelijk stellen en zou het aankoopbedrag terugvragen of een vervangend product eisen.quote:Op woensdag 3 september 2014 04:35 schreef Paxempyrean het volgende:
dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen.
Dat interesseert ze niets.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan heeft Wehkamp de verantwoordelijkheid voor het verzenden genomen. Ik zou hun een aangetekende brief sturen, hun aansprakelijk stellen en zou het aankoopbedrag terugvragen of een vervangend product eisen.
PS Ik zou in de brief ook opmerken dat het Wehkamp te verwijten is dat men niet meteen contact opnam nadat duidelijk was dat de PC niet in de doos zat.
Overigens is ook wel een beetje vreemd dat iemand die een pc moet ophalen niet merkt dat het een lege doos is, dat zou elke vervoerder toch wel moeten merken bij het optillen van de doos.
Wehkamp heeft hiermee het risico bij zichzelf neergelegd.quote:Op woensdag 3 september 2014 05:47 schreef Paxempyrean het volgende:
In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
Dit. Hang het maar aan de grote klok, moet je zien hoe snel er ineens vanalles wel kan.quote:Op woensdag 3 september 2014 08:40 schreef Gunner het volgende:
Klagen via Social Media wil nog wel eens helpen.
Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.quote:Op woensdag 3 september 2014 09:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb je zelf contact opgenomen met DHL of heb je bij Wehkamp gezegd dat je het terug wil sturen, waarop zij vroegen wanneer en zíj DHL inschakelden? In het laatste geval is Wehkamp misschien de verzender (of opdrachtgever tot verzending).
Dan is het geheel en al hun aansprakelijkheid en mogen zij jou niet verwijzen naar de transporteur, dat zoeken ze zelf maar uit terwijl zij jou in de tussentijd de schade vergoeden of een vervangende computer geven.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:
[..]
Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.
Dus heb zelf nooit contact gehad met DHL/Selektvracht.
Niet jouw verantwoordelijkheid dus. Verder wat hottentot zegt. Hier heb je ook geen (¤ 550 kostende) RBV voor nodig!quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:
[..]
Ik had Wehkamp gebeld, zei gaven aan dat de volgende dag tussen 9 en 18:00 iemand de pc komt ophalen. Wat daadwerkelijk gebeurde.
Nou, heb ik toch nog wat nuttigs geroepen. Wehkamp is de opdrachtgever van de zending, dus het is hun aansprakelijkheid. En niet de jouwe. Ik zou eerst even naar het juridisch loket gaan om uit te zoeken hoe je ze het beste verantwoordelijk kan stellen voor de geleden schade.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:55 schreef Paxempyrean het volgende:
[..]
Als ze niet toegeven rest er weinig anders dan een aanklacht neer te leggen. Voordeel is wel dat het in deze zaak zo duidelijk is dat TS ook die kosten gewoon vergoed gaat krijgenquote:Op woensdag 3 september 2014 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze proberen je gewoon af te wimpelen, een groot deel van klagers haakt af, en dat levert geld op. Ik zie niet in waarom Wehkamp niet aansprakelijk zou zijn. Gewoon aansprakelijk stellen, schriftelijk, daarin verwijzen naar telefoongesprekken, schriftelijk antwoord terugkrijgen en volhouden. Waarschijnlijk betalen ze de volhouders gewoon uit.
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ze niet toegeven rest er weinig anders dan een aanklacht neer te leggen. Voordeel is wel dat het in deze zaak zo duidelijk is dat TS ook die kosten gewoon vergoed gaat krijgen
Hoe verklaren ze de mail wisseling met TS dan?quote:Op woensdag 3 september 2014 19:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Heb je helemaal geen selektrvracht bewijs meer, dan kan wehkamp beweren dat er nooit iets is opgehaald
Succes! Zit je straks met 2 pc's. Want uiteraard is wehkamp niet verplicht geld terug te geven, kunnen ze prima dezelfde PC opsturen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
Zet er wel druk achter. Zolang jij nog iets van ze krijgt zijn de meeste bedrijven laks.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:17 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Succes! Zit je straks met 2 pc's. Want uiteraard is wehkamp niet verplicht geld terug te geven, kunnen ze prima dezelfde PC opsturen.
Zijn op zichzelf staande feiten, kun je niet tegen elkaar wegstrepen. Zou zeer fout zijn om dit te doen.quote:Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Alvast een vervangende PC bij ze bestellen en die niet betalen.
Maar dan bevind je je wel op glad ijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |