abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144110720
Cancellara :') Mag die hele vent al niet sinds dat voorvalletje in de Tour van een aantal jaren terug waar ie de boel lamlegde. :r
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 19:44:13 #102
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144110770
Hoe kan je Parijs-Roubaix nou een fantastische koers vinden en vervolgens klagen over ieder ander parcours?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_144110936
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe kan je Parijs-Roubaix nou een fantastische koers vinden en vervolgens klagen over ieder ander parcours?
De laatste winnaar van PR heeft daar ook wel een handje van trouwens..
pi_144111694
Tijden per segment, Contador de snelste in deel 1, Martin in deel 2 en Cancellara in deel 3

https://docs.google.com/s(...)&usp=drive_web#gid=0
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:17:20 #105
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_144112195
God wat nu weer -O-

quote:
Gesink en Kelderman doorstaan zware tijdrit

9 minuten geleden
Het Belkin Pro Cycling TEAM heeft dinsdag de lastige tijdrit in Vuelta a España door het noorden van Spanje doorstaan en houdt alle opties voor het klassement open.

Robert Gesink werd 18e op 2.01 minuten achter tijdritwinnaar Tony Martin (Omega Pharma-Quick). Wilco Kelderman was 2.22 minuten langzamer en eindigde als 32e. Gesink bekleedt een negende plaats in het algemeen klassement met 2.38 minuten achter de nieuwe leider Alberto Contador (Tinkoff-Saxo). Kelderman staat twaalfde op 3.29 minuten.

"Als je kijkt naar hoe zwaar het parcours was vandaag, kunnen we tevreden zijn. De schade is niet zo heel groot”, zei ploegleider Erik Dekker. "Wilco zit dicht bij de top 10 en Robert heeft niet al te veel achterstand, dus het ziet er best goed uit met de tweede helft van de Vuelta in zicht."

Gesink wilde meer
Gesink gaf toe dat hij “moeite had zich te concentreren” tijdens de 36,7 kilometerlange tijdrit van Santa María de Veruela naar Borja. "Ik ben niet tevreden over mijn tijdrit. Het was lastig en ik kon me niet focussen vandaag. Mijn gedachten gingen alle kanten op om privé redenen”, zei Gesink. “Het is niet anders, we zien morgen wel weer.”

Kelderman houdt vol
Kelderman hoopte ook op meer, maar hij komt dicht bij zijn vooraf gestelde doel voor deze Vuelta, namelijk een top 10-klassering in het algemeen klassement. "Het gevoel was niet geweldig en je kon gewoon nooit het juiste ritme vinden. Het was erg zwaar”, zei Kelderman. “In de afdaling was het technisch, vervolgens had je hobbelige wegen. De laatste 10 kilometer voelde ik me veel beter. Ik heb mijn best gedaan.”

Ruige rit
Dat het geen gemakkelijke rit was, zijn alle Belkin-renners wel met elkaar eens. De combinatie van heuvels, een slecht wegdek, hoge temperaturen en windvlagen maakte het een uitdagende etappe. "Het is niet een hele prettige tijdrit. De wegen zijn echt slecht. Je kan beter op een crossfiets stappen dan op een tijdritfiets”, vertelde Paul Martens. "Ik heb wat last van zadelpijn, dus ik ben blij dat het achter de rug is.”

Laurens ten Dam, die negende werd in de Tour de France, beaamde dat het pittig was. "Het was een lastige tijdrit. Ik houd niet van tijdrijden, ik klim liever”, aldus Ten Dam, nu 24e in het algemeen klassement. "Laten we kijken of ik een goede aanval in een van de bergetappes kan plaatsen, maar ook Robert en Wilco helpen zal belangrijk zijn. Mijn focus ligt voornamelijk op het bijstaan van Robert, maar een etappezege zou ook wel mooi zijn.”

Weer de bergen in
De 69e Vuelta a España vervolgt op woensdag met een 153,4 kilometerlange elfde rit van Pamplona naar San Miguel de Aralar, de derde rit met een finish bergop.

"Morgen is er een nieuwe dag met nieuwe kansen”, voegde Dekker toe. "Ik ben ervan overtuigd dat Contador de Vuelta zal winnen, maar ik ben benieuwd naar wat er met de anderen gaat gebeuren. De ene dag zijn ze sterk, de volgende dag zwak. Ik denk dat er nog wel wat kansen liggen voor ons.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_144112309
Zou hij daarmee niet bedoelen dat hij in zo'n gevaarlijke tijdrit aan z'n vader denkt? Al vind ik het sowieso niet slim om dat te noemen eigenlijk, wat hij er ook mee bedoelt..
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:22:47 #107
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_144112426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Was het echt zo slecht of wordt het gewoon tijd dat Cancellara stopt met fietsen? Ik begin hem een beetje een zeikwijf te vinden.
Cancellara was altijd al een zeikwijf voor wie niets ooit goed genoeg was. Alleen toen hij daadwerkelijk nog presteerde pikten mensen dat blijkbaar nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:43 schreef Columbiafan het volgende:
Cancellara :') Mag die hele vent al niet sinds dat voorvalletje in de Tour van een aantal jaren terug waar ie de boel lamlegde. :r
En dat idd.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 20:22:54 #108
pi_144112431
Of hij is tijdens zo'n rit bang dat hij weer last krijgt van z'n hart.

Kan ik wel goed begrijpen. Ik zou ook met de daver op het lijf fietsen als ik zo'n probleem zou hebben gehad, wat de dokters je verder ook vertellen.

Gesink heeft nog wel wat tijd nodig voor hij weer de oude is.
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:25:47 #109
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_144112543
Ik weet niet, Gesink fietst tot nu toe wel ongeveer op zijn oude niveau en stevent af op een keurige top 10-notering. Hij was nooit de allerbeste tijdrijder. Dus wat die mentale issues ook precies mogen zijn, het levert blijkbaar ook weer niet echt grote problemen op.
pi_144112549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Of hij is tijdens zo'n rit bang dat hij weer last krijgt van z'n hart.

Kan ik wel goed begrijpen. Ik zou ook met de daver op het lijf fietsen als ik zo'n probleem zou hebben gehad, wat de dokters je verder ook vertellen.

Gesink heeft nog wel wat tijd nodig voor hij weer de oude is.
De vraag is wat 'de oude' nog is. 2010 niveau zie ik hem nooit meer halen. Misschien zo goed als hij in 2012 was of zo, een taaie aanklamper die in een zwak veld voor de winst kan gaan.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 20:27:12 #111
pi_144112599
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De vraag is wat 'de oude' nog is. 2010 niveau zie ik hem nooit meer halen. Misschien zo goed als hij in 2012 was of zo, een taaie aanklamper die in een zwak veld voor de winst kan gaan.
Zijn niveau van 2009 en 2010 zie ik hem ook nooit meer halen, maar de jaren daarna was hij natuurlijk nog steeds een bijzonder goede renner.
pi_144112985
Hij rijdt voorlopig echt heel erg prima na zo'n ernstige ingreep en alles.
Jack does it in real time...
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:37:24 #113
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144113020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je weet niet dat Cancellara eigenlijk een hekel aan kasseien heeft?
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:45:35 #114
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_144113355
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:36 schreef DeeBee het volgende:
Hij rijdt voorlopig echt heel erg prima na zo'n ernstige ingreep en alles.
Absoluut :)
pi_144113430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je weet niet dat Cancellara eigenlijk een hekel aan kasseien heeft?
Als je hem de laatste tijd volgt lijkt hij een hekel te hebben aan fietsen. :)
Jack does it in real time...
pi_144113851
Cancellara lijkt me ook wel zo'n type dat direct stopt met wielrennen op het moment dat hij merkt dat hij niet meer mee kan doen om de winst in de grote klassiekers.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:08:54 #117
394255 nabroer
De lange adem
pi_144114409
quote:
Zelfs 8-) ziet dat dit parcours link was met een tijdritfiets. Door fout Quintana bocht verkeerd ingestuurd, had slechter af kunnen lopen.
Jammer voor het klassement.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:47:53 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_144116402
quote:
Gesink kampt met privé problemen, Kelderman heeft zware dag

Robert Gesink en Wilco Kelderman zijn de eerste individuele tijdrit van deze Vuelta redelijk doorkomen. De kopmannen van de Belkinploeg wisten geen topklassering te behalen, maar hebben in het algemeen klassement nog steeds uitzicht op een mooie positie.

Ploegleider Erik Dekker is te spreken over het resultaat. "Als je kijkt naar hoe zwaar het parcours was vandaag, kunnen we tevreden zijn. De schade is niet zo heel groot”, zegt hij op de site van de ploeg. "Wilco zit dicht bij de top 10 en Robert heeft niet al te veel achterstand, dus het ziet er best goed uit met de tweede helft van de Vuelta in zicht."

Robert Gesink eindigde in de rit tegen de klok als achttiende. De Achterhoeker had moeite om zich te concentreren. "Ik ben niet tevreden over mijn tijdrit. Het was lastig en ik kon me niet focussen vandaag. Mijn gedachten gingen alle kanten op om privé redenen”, aldus Gesink. “Het is niet anders, we zien morgen wel weer.”

Wilco Kelderman – die als 32e eindigde – spreekt van een zware dag. "Het gevoel was niet geweldig en je kon gewoon nooit het juiste ritme vinden. Het was erg zwaar”, aldus Kelderman. “In de afdaling was het technisch, vervolgens had je hobbelige wegen. De laatste 10 kilometer voelde ik me veel beter. Ik heb mijn best gedaan,” kijkt hij terug.
Bron : wielerflits

Ik hoop dat er niet weer iets ernstig aan de hand is met Robert qua privé leven.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:48:51 #119
168304 Mani89
pi_144116449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:47 schreef Momo... het volgende:

[..]

Bron : wielerflits

Ik hoop dat er niet weer iets ernstig aan de hand is met Robert qua privé leven.
Dit heb ik al gepost.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:49:45 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_144116493
quote:
8s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit heb ik al gepost.
Sorry jongeman
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:50:04 #121
168304 Mani89
pi_144116509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:49 schreef Momo... het volgende:

[..]

Sorry jongeman
Excuses aanvaard.
  Moderator dinsdag 2 september 2014 @ 22:12:52 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_144122761
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:25 schreef Ereinion het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zijn niveau van 2009 en 2010 zie ik hem ook nooit meer halen, maar de jaren daarna was hij natuurlijk nog steeds een bijzonder goede renner.
Waarom niet? Zet hem gewoon (weer) op een deftig programma en hij kan weer absolute top zijn. Hij is geen Andy Schleck met motivatie- en alcoholproblemen ofzo. En ook niet iemand die last heeft van het biopaspoort aangezien hij in zijn topjaren al een 1 scoorde op die UCI-lijst. Dus wat dat betreft is er marge.

Enigszins gechargeerd hoor, maar vind het altijd lastig: het blijft gissen naar wat de èchte oorzaak voor structureel minder presteren is.
  woensdag 3 september 2014 @ 00:05:18 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_144122822
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 00:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet? Zet hem gewoon (weer) op een deftig programma en hij kan weer absolute top zijn. Hij is geen Andy Schleck met motivatie- en alcoholproblemen ofzo. En ook niet iemand die last heeft van het biopaspoort aangezien hij in zijn topjaren al een 1 scoorde op die UCI-lijst. Dus wat dat betreft is er marge.

Enigszins gechargeerd hoor, maar vind het altijd lastig: het blijft gissen naar wat de èchte oorzaak voor structureel minder presteren is.
De combinatie gecompliceerde beenbreuk plus onverwachte dood van je vader bij notabene een fiets-ongeluk. Is genoeg om een flinke mentale klap van te krijgen waar je moeilijk overheen komt.
pi_144122896
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 00:05 schreef Blik het volgende:

[..]

De combinatie gecompliceerde beenbreuk plus onverwachte dood van je vader bij notabene een fiets-ongeluk. Is genoeg om een flinke mentale klap van te krijgen waar je moeilijk overheen komt.
En hartproblemen, dat is nog wel het grootste probleem lijkt me..

Is niet niets allemaal natuurlijk, maar hij rijdt top 10 in grote rondes en dat is al bijna onmogelijk als je grote fysieke of mentale problemen hebt. Hij mist alleen dat beetje extra.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')